200 милиампера на час е оптимално нисък заряден ток. Съответния разряден е половината от зарядния, т.е. при 200/500/700 заряден машинката разрежда със 100/250/350 милиампера.
Имах предвид точно тази машинка, която Ристе показа. При комплект 4х акумулатори за около 25 лева, цена 70 ми се струва приемлива. Още повече, че машинката е дълговечна. Ще ти изкара поне 20 комплекта батерии, гарантирайки ти оптимален заряд преди излета. Осигурява също нещо като визуален отчет за качествата на батерията - при какво напрежение номинално отдава заряд, колко време отдава и т.н.
Много благодаря за разясненията! Започна да ми става ясно
Пет Ное 13, 2015 12:27 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3044
Планинец написа:
А за ниския ток как да разбера, че съм бос в тия работи?
Поначало, ако попрочетеш малко справочника по електротехника и по специално практическите положения на законите на Ом и Кирхоф в даден контур, лесно и сам ще се досетиш какво може да сториш върху обикновено зарядно, за да не даваш пари за скъпо (естествено, предполага се и наличие на малко желание за творчество от твоя страна). Преди 20г всичко беше относително по-скъпо от сега и по тази причина сами в училище, все пак учехме за елтехници, си доработвахме устройствата. Принципът е сравнително прост -на всяко зарядно има данни за мощността. Според Ом напрежението е равно на тока по съпротивлението. Ако батерията е с определено и лесно установимо с мултицет съпротивление, след прости изчисления може да установи какъв резистор може да се закачи успоредно на батерията, който да обере големия ток. Така ще се постигне целяното разпределение на мощността на зарядното, като резисторът обере голяма част от него/зависимостта е квадратична по отношение на тока/, и така постигате ниския заряден ток през батерията, протичащ успоредно на шунтиращия резистор, който е там именно за да обере "големия ток".
vladofff, благодаря ти за подробното обяснение, но за (мое) съжаление почти нищо не разбрах. Ако разбирах от тези неща, просто нямаше да питам...
Добрата (за мен) новина е, че разбрах поне това, а именно че:
"200 милиампера на час е оптимално нисък заряден ток",
което засега ми стига.
Разбира се, ще се опитвам да научавам и повече
Пет Ное 13, 2015 2:20 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3044
Планинец написа:
vladofff, благодаря ти за подробното обяснение, но за (мое) съжаление почти нищо не разбрах. Ако разбирах от тези неща, просто нямаше да питам...
Добрата (за мен) новина е, че разбрах поне това, а именно че:
"200 милиампера на час е оптимално нисък заряден ток",
което засега ми стига.
Разбира се, ще се опитвам да научавам и повече
Добре, картинно:
Имаш един варел с две тръби изтичащи от него. Токът е еквивалент на водния поток. Едната е дебела, другата тънка. През дебелата за едно и също време, ще изтече повече вода, сиреч по-голям ток. Ако батерията е образно казано тънката тръба, съответно през нея ще изтече по-малко вода, което еквивалент на ниския заряден ток. Успоредно свързания активен резистор /съпротивление/ е широката тръба, обираща тока.
И сега същината - ако упражнявате натиск с бутало, върху съдържанието на варела отвътре, ако е само малката тръбичка, скоростта на водния ток ще нарастне, включиш ли широката тръба, налягането в тънката тръба ще падне. Има и в термодинамиката подобни процеси със същата логика - при адиабатни свивания на газ - по физика се учеха изотермен, изобарен и изо- не знам какъв си процес с подобни проявления. Съвременните климатици работят точно по тези закони и затова като отоплител КПД - то им е толкова високо - заради начина на постигане на топлина - не от химическо изгаряне, не от електро съпротивление, а от изменението на параметрите на газа при манипулации върху обема.
Пет Ное 13, 2015 3:15 pm
Митак
Регистриран на: 04 Мар 2014 Мнения: 566
Гледам, Владофф няма да миряса докато не набута и ентропията в своите обяснения
Дотогава мога да кажа на Планинец следното:
Аз имам вкъщи двайсетина батерии енелуп и още 7-8 от други марки.
Тази пролет ми "умря" една батерия енелуп след 8-годишна вярна служба.
За същия период съм загубил, изтървал и изобщо потурчил безследно 7 батерии.
Пет Ное 13, 2015 4:56 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3044
Митак написа:
Гледам, Владофф няма да миряса докато не набута и ентропията в своите обяснения
Ти се майтапиш, ама преди време ми попадна една статия, според която образно да го кажем "дефекирането" обстойно, направо с научен подход, се разглеждаше като единствено средство за защита на човешкия организъм в борбата с ентропията...Само да я намеря пак и ще я пусна в статията за смешките.
Пет Ное 13, 2015 5:15 pm
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3290 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Моят въпрос е следният: За джипиеса имам 2 комплекта батерии от по 2 батерии. Обикновено след съботно-неделно ходене единият комплект от 2 батерии е напълно изтощен, а другите 2 батерии са само наполовина изтощени. Може ли четирите батерии да се сложат заедно в зарядното устройство и ще се заредят ли правилно и докрай и четирите?
Батериите са Sony CycleEnergy Ni-MH typ.2500 mAh, min.2300 mAh, 1.2V Standart charge 16hrs 230mA.
Зарядното устройство е Sony BCG-34HLD, Output: 1.2V, 360mA (AA)x4, 140mA (AAA)x4 (АА батерии от 2500 mAh се зареждат за около 7 часа).
Иначе лично аз не виждам смисъл сега да си купувам ново скъпо зарядно устройство, за да реша проблема с наполовина заредените батерии, за който пише fena73 и Планинец. Вместо това ще си купя още един комплект батерии от 2 броя. И така няма да ми се налага да зареждам наполовина пълните батерии докрай, а с новите батерии ще имам 2 пълни комплекта, заредени докрай, и един комплект наполовина заредени батерии бонус.
Vladofff много добре го е написал - трябва да се избере дали ние да служим на батериите (да се тревожим как и колко и с какви зарядни да ги зареждаме), или батериите да служат на нас (Митак е прав - презареждащите батерии не са толкова скъпи, че да се замисляме особено дълго за покупката на допълнителни такива).
П. П. Допълнителните комплекти батерии трябва да се има предвид, че увеличават теглото на багажа.
П. П. П. Трябва да се има предвид и екологичните последици от увеличения брой батерии и зарядни.
Митак написа:
Гледам, Владофф няма да миряса докато не набута и ентропията в своите обяснения
...
Vladoff, ако можеш и теорията за топлинната смърт на вселената да включиш!
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
Иначе лично аз не виждам смисъл сега да си купувам ново скъпо зарядно устройство, за да реша проблема с наполовина заредените батерии, за който пише fena73 и Планинец. Вместо това ще си купя още един комплект батерии от 2 броя. И така няма да ми се налага да зареждам наполовина пълните батерии докрай, а с новите батерии ще имам 2 пълни комплекта, заредени докрай, и един комплект наполовина заредени батерии бонус.
П. П. Допълнителните комплекти батерии трябва да се има предвид, че увеличават теглото на багажа.
____________________
Аз тези две терзания съм ги решил(както писах вече) с един комплект литиеви за резерва
Пет Ное 13, 2015 7:22 pm
Митак
Регистриран на: 04 Мар 2014 Мнения: 566
Стефане, погледнах в гуглето упътването натвоето зарядно. Пише си "Any combination of AA or AAA recahargeable batteries is possible" . Можеш да туриш и 1 и 2 и 3 и 4 батерии ако щеш.
Друго ме притеснява: оставам с впечатление, че твоето зарядно не следи състоянието на батериите, а просто гъчи 360 mA за 7 часа и след тези 7 часа изключва. При разредени батерии това е е ОК, няма страшно. Но ако батериите не са напълно разредени, то ще последва презареждане и евентуално загряване. (То си и пише "The batteries should be fully discharged before they are recharged")
Покупката на трети комплект е добра идея. Което е останало недоизтощено тази неделя - почни с него другата неделя. Гледай да въртиш трите комплекта циклично, че да са горе-долу равномерно натоварени.
Пет Ное 13, 2015 10:02 pm
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3290 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Митак написа:
...
Друго ме притеснява: оставам с впечатление, че твоето зарядно не следи състоянието на батериите, а просто гъчи 360 mA за 7 часа и след тези 7 часа изключва. При разредени батерии това е е ОК, няма страшно. Но ако батериите не са напълно разредени, то ще последва презареждане и евентуално загряване. (То си и пише "The batteries should be fully discharged before they are recharged")
...
Имах едни забравени с години батерии Energizer в мп3-плеъра - около 2300 mAh, които като ги открих и презаредих наново, така и не възвърнаха първоначалния си капацитет (изтощаваха се по-бързо, може би за половината от нормалното време). Съответно тези батерии не се зареждаха от въпросното зарядно за 7 часа, а за около 4 часа. От което съдя, че зарядното следи състоянието на батериите и степента на зареждане, и изключва, когато те са заредени докрай.
Въпросът е дали зарядното следи ПООТДЕЛНО за ВСЯКА батерия степента на зареждане и дали изключва процеса на зареждане ПООТДЕЛНО за батериите, когато някоя от тях се зареди напълно. Или изключва зареждането на всички батерии, щом някоя от тях достигне пълно ниво на зареждане.
Във втория случай само една (или няколко) от батериите се зараждат докрай, а останалите - не. Чел съм, че не е хубаво батериите да не се зареждат докрай, може да им намалее капацитета, ако се прави често.
В първия случай - ако не се следи и не се изключва всяка една батерия поотделно, а зарядното продължава да зарежда всички батерии, докато се зареди докрай и последната от тях - какви опасности съществуват? Какви са последиците от препрезареждане на батериите? Загряване на батериите? Експлодиране на батериите?
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
Вто Ное 17, 2015 11:45 am
Митак
Регистриран на: 04 Мар 2014 Мнения: 566
Обикновено в евтините зарядни устройства батериите се зареждат по двойки.
В такъв случай ако се следи състоянието на батериите, то се прави по двойки, отделно за първата и за втората двойка батерии.
Ако в твоя ГПС ползваш батериите по две и ги зареждаш и ползваш винаги по постоянни двойки не би трябвало да има проблем.
За зареждане докрай/недокрай, аз бих формулирал проблема така:
Презареждането е вредно, недокрай зареждането не вреди.
Не съм запознат в детайли с химията, но като цяло при презареждане настъпват странични химически реакции, при които се отделят странични продукти (вкл. газове).
Експлозия не вярвам, поне при нормални зарядни токове.
Пипни ги с опакото на пръстите към края на зареждането, допустимо е да са леко топли - да речем с телесна температура. Ако са по-топли/горещи, значи ги насилваш.
За предпочитане е да се ползва зарядно с отделни индикатори на канал.
За предпочитане е да пише някъде на него, че поддържа алгоритъм delta V.
Това е най-надеждният метод за проследяване края на зареждане и гарантира оптималност.
Според мен 60-70лв са напълно оправдана инвестиция за едно хубаво зарядно устройство.
Ето това например е наистина много добър чарджър в комплект с акумулатори.
Отделно само зарядното е 60лв.
Има и по-евтини варианти разбира се, има и по-скъпи.
Този модел на Maha конкретно за мен идеален баланс както за в къщи така и аз пътуване.
По-скъпите са или по-бързи като процес на зареждане със съответно активно охлаждане и термични защити.
Това е за да пазят елементите от прегряване, породено от големият ток на заряд.
Зареждат да кажем 2000mAh акумулатор(и) за по-малко от час, което е брутално и ненужно, освен в изключително редки случаи поради лиса на време.
Аз лично не бих ползвал такова, освен ако няма възможност и за зареждане с нормален ток, римерно 700-800mA.
Или пък имат анализиращи функции и показват реален капацитет на елемента.
Това е полезно като имате повече батерии за да можете да ги комбинирате оптимално по двойки.
Ето това е легендарен представител на този вид.
Не е удобно за носене обаче поради размера си.
Чет Ное 19, 2015 11:10 pm
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1937
След съвета на Ведрин, за който благодаря, взех от Фотопавилиона първо това универсално зарядно за всякакви батерии. Искам да вкарам в действие и една малка фотосапунерка Панасоник ФС, която прави добри снимки, но й се е затрило зарядното. Първо ще го пробвам дали работи добре и после бих преминал на акумулиращи батерии за челници и други неща - фарчета за велосипеди, дистанционни.
Засега е О.К. зареди 100 % една стара китайска неоригинална батерия за фотосапунерката, която преди се зареждаше на 70 %. По някое време беше леко загряло докато мине от 50 до 90 % , после изстина, оставих още 2 часа батерията да се зарежда, беше студено. Отчита остатъчен заряд на батерията при влаганего й, само разпозвава полюсите , и има дисплей, който следи постоянно зареждането.
На него в магазина си зареждат батериите от всякакяв вид - за фотоапарати, акумулаторни и др. Има опция и за зареждане от акумулатор на автомобил, за зареждане от ПК, за арабски , английски и китайски изводи на контакти. http://www.hahnel.ie/index.cfm?page=universalchargers&id=169&pId=169
52 лв с малка отстъпка
Аз от този модел съм много доволен.
Зареждам всички литиеви акумулатори с него - фотоапарати, камери - всичко.
Работи както с едноклетъчни (3.6V) така и двуклетъчни (7.2V).
Зарежда и АА/ААА но за такива никога не съм го ползвал тъй като за NiMH си имам друго.
Изобщо много практичен модел.
Не е много бързо обаче. И не се регулира нищо.
Ръг и тръг но е работи добре, при мен от поне 2 години време
За планина не става или поне на мен не ми харесва!
Бавно е, зарежда само 2 АА елемента и то задължително двойка.
За в къщи е екстра.
Пет Дек 25, 2015 12:52 am
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1937
Следвайки представените от Ведрин показатели на батериите, най-после решихме повече да не ползуваме обикновени батерии никъде. Взех препоръчаните до около 2100 мл.а.ч . Зарядното на Ханел, както и Еспер е установил, е много добро, вече 6 месеца го ползуваме за всякакви батерии.
Има само една слабост - вярно може да зарежда от автомобил , има много добър куплунг за запалката му, но.... аз бих рискувал само ако автомобила е в джижение. Зарядното работи при подадена мощност към акумулатора, тоест ключа на автомобила трябва да е в ключалката и завъртян в междинно положение , от което пък следва , че трябва да сте близо до колата. Не знам тези коли с чип които се палят как става , но и тук следва същото: на познат му се случи, ако например го оставите през нощта да зарежда и сте наблизо - изтощи му акумулатора през нощта и сутринта колата не може да запали. В крайна сметка - зареждане най-добре при работещ мотор, в движение.
На Ханел, има и новополучени батерии за стари фотоапарати във Фотопавилион, днес взех , много добре изглеждат, 42 лв. с малка отстъпка.
Батерия Hähnel Li-Ion HL-006 (заместител на Panasonic CGA-S006)
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети