ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Практични неща от бита, от които сме доволни / недоволни

 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Лафче Предишната тема
Следващата тема
Практични неща от бита, от които сме доволни / недоволни
Автор Съобщение
аngel



Регистриран на: 02 Юни 2015
Мнения: 1935

Мнение Практични неща от бита, от които сме доволни / недоволни Отговорете с цитат
Извинявайте, на грешно място в темата за планини я написах, а това не е свързано точно планините, въпреки че всичко в живота си е свързано, но трябва да се спазва някакъв ред.
Модераторите моля да преценят дали е удачна темата. Без да правим излишна реклама, ценни неща които са ни удовлетворили или които са ни изхабили нервите и парите , извън планинските атрибути. За съжаление, живота основно е извън планината Sad :

Много неща съм отказал - цигари, алкохоли в лоши видове и количества, парите все не стигат, но за това винаги намирам и без него не мога :



Бил съм няколко години кафеджия като по-млад и поназнайвам някои неща за машините и кафето.
Този вариант кафе машина , направен като дизайн от дизайнера на моторетките Веспа заедно с тях го правят оттогава, го дават удачен за малки фирми, но от много места по Европата, видял съм го в действие - машини на по 20 години бачкат нон-стоп , железен , уникален и легендарен модел е.... най-доброто възможно еспресо прави, нищо че е малък, не е евтин .
Той наистина е от желязо, машината е цяла отливка. След като ми се строши една добра Гагия, взех един боклук Крупс - скъп и връща страшно много вода, търпях го известно време и го пратих на село, па си рекох Баста!! излагаме се, вземи нещо истинско най-после, видях че го има и тук вече. Отидох в София в едно от местата където продават Аскасо , там дават машини на вендинг, и се опитват да ви дадат нещо уж безплатно, което ще го плащате после с кафето. Аз обаче знаех как да ги метна, ...изчетках ги, хвалих ги , направиха ми отстъпка 15 %, подариха ми три сервиза за еспресо и 1 кашон дози. Аскасо машините на вендинг не се дават, освен ако не купите огромно количество кафе....Нямаше нужда, купих машината уж за фирмата, а си я занесох в къщи, и преборих една много добра цена за хартиен под Ковим , който ми го доставят безплатно също вкъщи, с които дози работи тази машина / не пластмасовите дози, те не са убави и особено тези с мляко - пяна правят цвик а не кафе/ , - 35 стотинки с ДДС, българските бариста са 55 ст с ДДС , а Или което никак не ми харесва в сравнение с Ковим, е над 1 лв.
Трудно мога да пия кафе извън къщи, откакто сме с този испански красавец....
Съб Окт 24, 2015 11:21 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
аngel



Регистриран на: 02 Юни 2015
Мнения: 1935

Мнение Тойота Корола 1.6 бензин хечбег, версия SOL Отговорете с цитат

Една от последните преди спирането на модела, от октомври 2006. С тази задница, казват била кола за хора от другия бряг, кола на японските пенсионери....мен пък ми хареса отвсякъде още първият път като я видях ,седнах и се возих в такава и си казах - е това ще си взема - практично, здраво, бързо, икономично, достатъчно просторно и същевременно компактно за града. Разни хора , разни предпочитания, колата отразява до голяма степен мирогледа / и възможностите / на собственика... Въпреки че един гръцки милиардер ходи с прокъсани ризи и форд на 25 години , което между впрочем също е потвърждение за мирогледа, теорията за "старите пари" за разлика от просташките подтици на парвенютата да блестят / в очите на слепите / както и стремежа на българина на гол тумбак да е с чифте пищови. Хора търсеха кой да им купи нещо за ядене, а караха мерцедеси табакери, които в кризата загубиха и тях.... Въобще да се ръсиш по 60-70 000 лв и нагоре за кола, която след като я изкараш от шоурума , през прозореца виждаш да излитат половината от тези пари, си е личен избор....
Королата вече влезе в десетата си година на употреба, а сервизът/ изключваме консумативите/ се изрази в смяна на няколко крушки на предните фаровеVery Happy Прави са хората, ново взимай само японско и не му мисли. По-точно, тя е от английските заводи на Тойота, турските правят моделите с багажник, които въпреки и по-големи, са малко по -евтини. Тогава имаха малко отстъпления в качеството, сега казват че даже турските били най-качествени.
Всичко в колата, която е компактна но с много просторно купе / по-голямо от Ауди А4/ е много масивно и стабилно направено. Вътре цели без да се разглобяват, се събират легнали един върху друг 2 маунтън байка, които за да не оцапат, увивам в много здраво непропускливо платнище. На планина, двама души спят комфортно при свалени задни седалки и направа на равен под, което става за 5 секунди.
Когато я купувах, отидох да видя Мазда 3 - 10 000 лв по-скъпа, без да разбера защо. Била 100 % правена в Япония, е какво от това? Засипват те с някакви данни от каталози които никой не може да ги провери дали са верни , а никой не можа да ми отговори на простия въпрос колко сантиметра е разстоянието от пътното платно до първата част на шасито, което при тези дупки си е най-важно в България , а и по планински пътища да не говорим колко е необходимо. Завирахме се и мерихме, оказа се Тойотата е с 6 см по-висока, без това да има отражение върху разхода на гориво.Хондата е още по-ниска и по-скъпа, а и ако ще я ползувате много години, на 150 000 км. има тежка смяна на задвижващи вериги / не ремъци / и още други смяни, при които в книжката на Тойота пише - не се сменят до показване на дефект от износване, което при Тойотите започва при около 275 000 км.
Не я взех дизел, защото повече карам фирмени таралясници и знам, че дизел си заслужава да имаш ако го караш всеки ден поне по 50 км. Тойотата доста излиза и в Южна Европа / май половината от километрите са й там / а в Гърция даже дизелови автомобили за частни нужди няма и гориво не се намира навсякъде.
Колата е много пъргава, изстрелва когато се налага. Отначало я карах доста бързо, но сега доже гледам да съм около 115 на магистрала, че разхода над 130 скача. Който иска нека си бърза. Но в градски условия , където е необходимо бързо да се изнесеш напред или встрани от някой трол, има винаги възможност рязко да ускори.
Сега гледаме с жена ми, много хубави изгодни например има джипове Сузуки Витара, обаче си казваме, по-добре пази някоя скътана пара, не се знае кога ще ти потрябва. Нов автомобил, който търкаля си знае, че за 5 години ще плати още 30 % от цената му в застраховки и поддръжка. А нашата, от 5 години влезе в ниски разходи на поддръжка / при Тойота тя е и на 30 000 км през една / . Не й се отрази почти никак и голямата градушка, само от много близо се виждат 5-6 малки вдлъбнатини на покрива, въобще не се наложи ремонтче.
От куртоазия, проверих какво предлага и Народният автомобил . Я, гледам, цената същата. При справка обаче : 3 врати, слаб двигател само за него трябва да дадеш още 10 000 лв, единствена екстра: парно Shocked все едно ти продават кола за извозване на лагерници, както казва друг фен на японските коли.
Това радио някакво - не , нещо като климатик -не, само празни дупки в таблото - всичко се плаща допълнително. Тойотата в пакета СОЛ - най скъпия, има 65 екстри, които при Фолксваген се плащат допълнително и цената може да стане и повече от двойна. А да са по-добри, не се е чуло.
Сега ако взимам нова кола, бих я взел от по-ниските нива на оборудване - много работи не се ползуват , а и електрониката казват че по някое време ще започне да изключва. При по-ниските пакети оборудване, доста от екстрите са с механично командуване, което е за предпочитане. При Тойота избираш само три пакета оборудване което всеки е и с различен двигател, всяко е с климатик и много екстри, СОЛ версията е най-скъпа, но само няколко хиляди лева над базовата версия - при японците е така. Те залагат на практичността и удобствата при изгодна цена на екстрите в пакет, германците залагат на крясъка и гъзарията за индивидуално окомплектоване на всяка отделна кола, за всеки клиен се поръчва и окомплектова индивидуално, даже и ниският клас като Фолкса.Таблото също е много приятно, моите светлини на уредите на таблото за разлика от снимката долу не са червени, а сини и бели, така я избрах :

кожен волан и скоростен лост, траен хром , нищо не е мръднало тези години. Нова Шкода от магазина фирмена съм карал , й падаха ламелите на парното постоянно , много дразни това, и още много такива недомислици.
Пет Ное 20, 2015 3:19 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Лафче Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov