Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3292 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Re: Лисец
Dimov написа:
...
Личи се, че някога е имало нещо, гората е отсечена с ширина десетина метра. Но в момента е абсолютно непроходимо - много храсти, тръни и треви с човешки ръст и нагоре. Истинско мъчение е да търсиш къде да стъпиш и да се провреш, в някакъв момент влязох в гората, но и там е много обрасло. Ако имах и малко съмнение, че всъщност аз не съм намерил пътя, не бих си позволил да го споделям, бих си замълчал за да не объркам някого.
На връщане минах по серпентината - чак в северния й край има един нов път, който съкращава малка част от нея.
2 пъти съм се качвал на връх Връшник - в края на април 2018 г. и през май 2019 г. И двата пъти го изкачих по обиколния земен път, а го слязох по „директния път“, който не съществува. „Директният път“ наистина не е път, но ако се слиза - върши работа. Наистина е обрасло, но все пак може да се мине, което съкращава доста пътя за връщане.
През 2018 г. минах по просеката точно по края на гората от юг (отдясно, от юг), но 2019 г. ни се стори по-удачно да минем по левия край на гората (отляво, от север), там беше по-малко обрасло.
Мисълта ми е, че е възможно да се остави на картата като минаване без пътека, като се поставят знаци „Внимание - обрасло!“ например.
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Сря Яну 29, 2020 12:15 pm
Петър
Регистриран на: 20 Авг 2012 Мнения: 425 Местожителство: София
Лисец пл. 26.01.20
Малко по-разширен вариант спрямо показаните, през вр. Чукле и вр. Връшник до Кюстендил, само с обществен транспорт. Движение по черни/горски/ пътища, преодоляването на вр. Чукле "без път". Маркировка няма, сняг също, за сметка на това кал в изобилие.
Въпросният участък е трасе на кабелите за антените на върха. По картинката:
1-2:следи от черен път до руини
2-3: кабелно трасе, охрастено с тенденция за сгъстяване. На този етап минаването не е чак толкова драматично.
3-4:трасе на изоставен черен път, леко охрастяване
Малко по-разширен вариант спрямо показаните, през вр. Чукле и вр. Връшник до Кюстендил, само с обществен транспорт. Движение по черни/горски/ пътища, преодоляването на вр. Чукле "без път". Маркировка няма, сняг също, за сметка на това кал в изобилие.
Въпросният участък е трасе на кабелите за антените на върха. По картинката:
1-2:следи от черен път до руини
2-3: кабелно трасе, охрастено с тенденция за сгъстяване. На този етап минаването не е чак толкова драматично.
3-4:трасе на изоставен черен път, леко охрастяване
На 26-ти? Е как сме се разминали, или пък не сме? Точно на слизане срещнах една двойка, но не знам дали сте били вие, дамата се представи само като Диди Д. Даже коментирахме въпросния участък.
От споделените мнения излиза, че едва ли не малко съм преувеличил. Но на картата двата пътя са обозначени еднакво, а те нямат нищо общо. За себе си съм сигурен, че по-обиколния вариант щеше да ми е по-бърз.
Иначе снимките на Петър са много точни, и как няма като са от същия ден. Видно е, че растенията са с около или над човешки бой.
Може би предложението на Стефан Илиев да се обозначи като "минаване без пътека" или да се сложат удивителни "обрасло" е най-уместно. Но това е само скромното ми мнение. Исках само да помогна.
Пак благодарности за картата. Нека авторите преценят. Посъбра се материал.
Сря Яну 29, 2020 11:58 pm
Петър
Регистриран на: 20 Авг 2012 Мнения: 425 Местожителство: София
Лисец пл. 26.01.20, среща под Връшник
Добромир,
точно така, срещнахме се и се разминахме. Ако се беше осъществила идеята за лого на форума щяхме да се разпознаем. Даже по погрешка ти се обадих по тлф. когато вече пътуваше към София. За охрастяването не си преувеличил, просто имаме различни критерий. Като статистика, изкачването ни отне 15 мин., слизането по обиколния също толкова. Като се има предвид, че и по серпентината има стръмен участък изкачването по това трасе би отнело малко-повече време. Тук може да се съкрати пътят по ново прокаран горски път, както си го описал.
По отношение на двата пътя, в картата би трябвало да се изчертае продължението на трасето на газопровода в условно източна посока, вижда се добре на сателитните изображения. По част от това трасе минават пътища и в този случай е проходимо. В участъка, за който става въпрос е туристически непроходим, минава се, както и ти си минал плътно в ляво на просеката до боровата гора по хлътнала теренна форма, вероятно кабелно трасе. И според мен след изчертаване трасето на газопровода паралелно да се нанесе трасе със символа "без пътека" и обозначено, като "обрасло".
Здравейте Ведрин и Дидо.
Ще може ли да ви помоля за малко помощ за привързване на BGMountains към GlobalMapper тъй като като искам да си начертая някои маршрути в него. Искам да попитам дали случайно нямате и вариант на онлайн версията на картата за SASPlanet като zmp файл?
От няколко дена се мъча да добавя BGMountains като TMS слой в Global Mapper но нещо не ми се получава както трябва т.е. реално се зарежда картата но координатите са тотално омазани. С тези настройки се опитвам да го сложа. Не знам дали проблема не е в границите които се задават в "Bounding Box"
Подобен проблем се получава и когато се опитам да добавя някой нов слой от този руски проект като TMS сървър: http://anygis.ru/Web/Html/Download_ru?app=Desktop
Между другото Anygis е доста полезен и има интересни сборки за онлайн версии на различни карти. Даже точно оттам можете да си добавите Strava heatmap като допълнителен слой в ОруксМапс и други програми. Руснака е направил междинен негов сървър за да може да се разглежда Страва картата с висока резолюция, защото ако е по официалния начин трябва всеки потребител да ползва своя Private Key за логване на браузера в Стравата и за да се използва в Орукс или примерно JOSM като слой трябва да се правят доста гимнастики. В нормалния безплатен режим се виждат размазани линии.
Благодаря за конфигурацията Ведрин.
Искам да ви попитам за разрешение като автори на БГМаунтинс дали мога да ползвам данни от картата да нанеса някои заслони и забележителности по Шуменското плато в Openstreetmap? Искам да картирам и пътеките по платото но там смятам да ползвам основно мои тракове и Страва heatmap и сателитни снимки за целта.
Чет Май 28, 2020 7:03 pm
Любомир Илиев
Регистриран на: 19 Окт 2015 Мнения: 126 Местожителство: София
Чекбокс за оптимизиран вариант на Е3 в менюто за слоеве
Предлагам добавяне на чекбокс Kom-Emine Lite в менюто за избор на слой в онлайн версията на картата. Този чекбокс трябва да отмаркира чекбокса Hiking. Вторият вариант е по-лесен: добавяне на новите оптимизирани участъци с тънка синя линия Е3 Lite към дебелата синя линия Е3, която се появява при поставяне на отметка в чекбокса Hiking.
Надпреварата за рекорд по трасето Ком-Емине наложи оптимизиране на трасето с цел бързина. За пример бих посочил изменение на трасето около Котел. Преди Котел се прави отбивка наляво и се върви по път в долината, с което се избягват баирите. На излизане от Котел не се минава през високата папрат, която сутрин ни облива с лепкава роса, а се заобикаля на север по широк път.
Едно време Алеко Константинов Щастливеца си е мечтал да мине по билото на Балкана от единия до другия край. Днес младежите теглят трак от последния рекорд Ком-Емине и не се интересуват от традициите. дори не си задават въпроса защо тук-там червената маркировка отива в друга посока?
От друга гледна точка би било добре да подскажем къде може да се улесни преминаването на даден участък. По-лесните варианти на трасето са малко на брой и във времето се променят заради ограничен достъп, заради трудно проходими участъци и т.н.
Съб Юли 25, 2020 12:43 pm
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3292 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Re: Чекбокс за оптимизиран вариант на Е3 в менюто за слоеве
Любомир Илиев написа:
...
Надпреварата за рекорд по трасето Ком-Емине наложи оптимизиране на трасето с цел бързина. За пример бих посочил изменение на трасето около Котел. Преди Котел се прави отбивка наляво и се върви по път в долината, с което се избягват баирите. На излизане от Котел не се минава през високата папрат, която сутрин ни облива с лепкава роса, а се заобикаля на север по широк път.
...
В описанието на маршрут Ком-Емине Е-3 на гърба на картите на „Картография“ от 1991 г. е описан като вариант маршрутът от Околчестата поляна през Зелениче и после по пътя покрай река Сухойка до Котел. Също така е описан и вариантът през връх Разбойна.
В пътеводителя за Ком-Емине от 1974 г. мисля, че този вариант покрай река Сухойка не е описан, а е описан само вариантът през връх Разбойна.
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети