Ако е видно, че е неотложно нужно да се направи рехабилитация на изровена пътека (все пак няма нищо натурално и природно в изровения ѝ вид), как я виждате да се случи рехабилитацията и как би трябвало да изглежда рехабилитираната пътека?
- ако е стръмно - могат да се набият къси колчета и да се оформят стъпки от пръст и каменен пълнеж (справка Приония - Refuge А на Олимп)
- ако е по-скоро равно --> ????
_________________ Бутам след осмата бира
Пон Юни 29, 2020 10:43 pm
Сотиров
Регистриран на: 28 Юли 2008 Мнения: 3360 Местожителство: София
Дидо, защо очакваш отговори, които сам много добре знаеш? Най-напред, преди рехабилитацията трябва да има превенция. Щом е построен лифт, който изсипва по хиляда души на ден, естествено ще има и проблеми. Още повече, когато ровят мотори и бъгита. Защото коловозите не са направени от човешки крака, нали? Ако искаме да направим щадяща рехабилитация, ще засипем коловозите с пръст и отгоре ще положим чимове. А не чакълести пътеки. Прочее, стъпалата май са от Литохоро до Приония, а не по-нагоре.
Пон Юни 29, 2020 10:55 pm
vaskoo
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1392 Местожителство: София
Интересно Белев и жена му и други подобни еко-терористи къде жмят.
Още по-интересно (ще досадя на Диана на отовишкото било) ще наблюдавам 28-те човека дето ще трамбоват по чакъла и останалите 5864 дето ще щъкат по неомачканата досега от туристи и тежка техника трева. И как ще ги вардят паркаджиите.
Поне има мисъл и грижа за туристите - ще има достатъчно материал за изграждане на огнища и дървен материал за жар за скарата.
Ангел не го слушайте, той не е чувал за антигравитационен чакъл и модерно строителство на подпорни пътеки. Сега започва да ми се изяснява безумното крякане от десетина години за езерата, дето не са помръднали и на йота поне откакто ходя от четвърт век, коловози си имаше и тогава, како и растителност в езерата.
Дидо предлага чудесно решение с къси колчета, с местен материал и пръст. Трябва да са на късо разстояние, за да не набира сила водата и да ерозира отново, дори да изглежда равно.
Да сме живи и здрави, ще разберем какво и как ще се случи.
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Последната промяна е направена от vedrin на Пон Юни 29, 2020 11:54 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Пон Юни 29, 2020 11:29 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6366
Сотиров написа:
Дидо, защо очакваш отговори, които сам много добре знаеш? Най-напред, преди рехабилитацията трябва да има превенция. Щом е построен лифт, който изсипва по хиляда души на ден, естествено ще има и проблеми. Още повече, когато ровят мотори и бъгита. Защото коловозите не са направени от човешки крака, нали? Ако искаме да направим щадяща рехабилитация, ще засипем коловозите с пръст и отгоре ще положим чимове. А не чакълести пътеки. Прочее, стъпалата май са от Литохоро до Приония, а не по-нагоре.
Владо, очевидно е, че запълване с пръст не е трайно решение. Щом се е изровило, ще се изрови пак.
Ведрин даде чудесна илюстрация от белите държави на запад от нас, че може и с чакъл, може и с желязо. Просто трябва да го направи кадърен ландшафтен архитект, каквито признавам, сякаш са кът у нас.
А иначе, като си говорим какво е било някога, някога, много отдавна, се сещам да спомена, че баща ми има детски спомени от гребна лодка в едно от 7-те рилски езера.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Борисов нареди незабавно спиране на багерите в Рила
Цитат:
Премиерът Бойко Борисов нареди незабавно спиране на багерите в Рила и бърза проверка на строителните дейности там, съобщава „24 часа".
В резултат вицепремиерът Томислав Дончев разпореди със специално писмо до министър Емил Димитров незабавно да спре изпълнението на дейностите по проект "Устойчиво управление на национален парк "Рила" - втора фаза".
В писмото Дончев настоява всички дейности по проекта да бъдат прекратени до приключване на проверката, която трябва да установи дали се спазват всички законови разпоредби и екологични практики и стандарти. Снимка на багер до седемте рилски езера във Facebook разбуни духовете на природозащитниците.
От парка обясниха, че няма да се строи нищо, багерът е нужен за оформяне на пътеките, където ръчният труд не успява.
Регистриран на: 03 Май 2011 Мнения: 832 Местожителство: Казанлък
"Най-сериозното перо в договора е изграждането и маркирането на пътеките, като за един метър цената е 219 лв. без ДДС. При 8570 метра това прави 1,880 172 лв.
Доста скъпи според ценовата оферта са и информационните табели. За една информационна табела, размер 80 на 60 см. предложената цена от изпълнителя е 1491 лв. или за 22 табели - 32 813 лв. За сравнение направата и монтажа на едно дървено мостче с размер 4 метра на 1,8 м. ще струва близо три пъти по-малко - 460 лв. на бройка. "
Къде сте вие знайни и незнайни доброволни маркировачи и хора, почистващи безвъзмездно пътеките! Има много да се учите от бате Илия, дето фирмата му е "спечелила" обществената поръчка.
Вто Юни 30, 2020 5:36 pm
vaskoo
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1392 Местожителство: София
Plamen К написа:
Къде сте вие знайни и незнайни доброволни маркировачи и хора, почистващи безвъзмездно пътеките! Има много да се учите от бате Илия, дето фирмата му е "спечелила" обществената поръчка.
А ний, ний сме "уидиоти".
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
Вто Юни 30, 2020 6:18 pm
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1935
Безсмислени простотии и упражнения, само да се прилапат едни пари. Ето какво остава след една буря от тези табели - само боклук, който няма крака да се изнесе сам от високата планина :
Ние имаме все още относително запазени планини. Германия и Австрия - какъв пример могат да ни бъдат те, там Алпите са вече молове-молът на Цугшпице, който постоянно го разширяват с магазини и ресторанти :
Ухилен багерист се хвали колко хиляди кубика камък е изгребал и колко бетон е налял, в типичната швабска простотия и лакомия за пари :
Доволна блядка споделя , че духи можно пакупит и здесъ
Натам сме тръгнали ..... това не са планини, а циркови площадки за пазаруване и плюскане. А междувременно горната снимка е отпреди 5-6 години, вече са завършили новият етап от разширението и молът е 5-6 пъти по-голям, направо са го обединили с бетон и тенекия със съдедният връх, и още един огромен лифт да зарежда с клиенти огромната тенекиена свинеферма :
Част от новото разширение и стадата, блеещи горе. Удобно за плюскане и пиене , разбира се
Началото преди 90 години било относително скромно :
Просто не ходете на такива места, когато не ви допадат...
Видно от снимките доста хора ги харесват, планините са за всеки
_________________ Продължавай напред... !!! ЦИТАТ
Сря Юли 01, 2020 1:32 am
liubezniq
Регистриран на: 21 Фев 2020 Мнения: 2
Сотиров го каза - превенция. Тя се състои в ограничаване броя на хората. Просто е. Алпите не могат да бъдат пример, най-малко пък Австрия и Германия.
В Щатите съм виждал едни такива табели, по 5$ парчето:
И за да не разчитат изцяло на съвестта на хората, рейнджърите контролират броя на посетителите.
Дали планината е за всеки? Може би, ако ги нямаше лифта и пътя.
Идеята за тези пътеки е изначално погрешна. Но поне можеше, вместо чакъл, да наредят камък и да го направят с мерак. В случая, на всички ни е ясно колко качествено ще е изпълнението. Жалко, за Езерата. Те, заедно с района над Боровец, са местата в Рила, които избягвам..и не съм само аз.
Блажени са верующите! Запазени от какво? Много от тях са надупчени като швейцарско сирене за добив на уран. Изоставените рудници днес бълват радон и богати на тежки метали води. Не се предприемат достатъчно мерки за предотвратяване на свързаните с това статукво сериозни опасности. Зелените напъни ще продължават да изглеждат много странно докато систематично избягват тази истина.
И да, трудни са сравненията с Алпите. Там такива рудници, например, няма. Впрочем, панаирът на Цугшпице, Южната игла и други подобни места в случая е съвсем ирелевантен, тъй като не става дума за сгради.
Е, доволни ли сте сега? Тежката техника ще се разходи насам-натам да доизрови разранената планина, купчините чакъл ще създават невиждано уютна атмосфера край Езерата, а недовършеното строителство ще бъде емблема на пишман-планинарството, видима и от космоса. И така -- поне до догодина по това време...
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Следваща
Страница 2 от 7
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети