ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Избор на GPS приемник.
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Литература, карти, GPS ресурси Предишната тема
Следващата тема
Избор на GPS приемник.
Автор Съобщение
Антон



Регистриран на: 25 Фев 2017
Мнения: 15
Местожителство: Пловдив

Мнение Отговорете с цитат
Бъгава машинка! Създавам Route в Base Camp на bgmountains map, експортвам го в машинката и там отваря някаква пълна безмислица. Търпението ми свършва Smile
Съб Фев 29, 2020 1:29 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3270
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
Антон написа:
Бъгава машинка! Създавам Route в Base Camp на bgmountains map, експортвам го в машинката и там отваря някаква пълна безмислица. Търпението ми свършва Smile

Можеш ли да качиш някъде въпросния Route, за да можем да го свалим и да пробваме на нашите джипиеси дали се отваря? Аз имам Гармин 64s, ако на него се отваря коректно, значи проблемът е в GPS 66s.

Антон написа:
... В менюто на BaseCamp и двете са маркирани като трак, но когато се отворят дават странни разлики. Напр. едната ми съобщава, че съм се движил със 112 км/ч и съм започнал изкачване от 17 м н.в...

Пак същият съвет - направи траковете достъпни, за да може да се разгледат.

При включване на джипиеса той започва да търси сателити и в началото, когато намерените сателити са малко, определеното местоположение е много неточно (понякога грешката е стотици метри). Колкото повече сателити намира, толкова местоположението става по-точно. Поради тази причина, въпреки че през това кратко време, докато търси сателити, джипиесът остава неподвижен, на трака излиза, че се е местил - защото местоположението се е променяло. Понякога само за няколко секунди преместването е десетки или дори стотици метри - от което се получават и подобни фантастични скорости от 112 км/ч. Същото се получава и при влизане в хижа - сигналът на сателитите се губи, точността пада, местоположението започва да се мести и да описва странни зигзагообразни траектории, въпреки че джипиесът стои неподвижно в хижата.

Решението е - след записа на трака ръчно да се изтрият първите няколко точки от трака, които дават невярната информация за местоположението (а оттам и невярната информация за скоростта). Също да се изтрият и точките след влизането в хижата до нейното напускане. Както и други точки в други случаи, когато местоположението е било много неточно (например при смяна на батериите, при преминаване на тунел и други).

Относно първоначалната некоректна надморска височина от 17 м - може би причината е същата - на джипиеса му трябва малко време, за да достигне нужната точност. Затова обикновено включвам джипиеса известно време преди началото на прехода, който искам да запиша, за да има време машинката да постигне задоволителна точност. После след свалянето на трака изтривам ръчно на компютъра излишната част от трака. Допълнително - в програмата BaseCamp има команда, която преизчислява надморските височини на трака, като ги заменя с височините от картата, която е заредена в BaseCamp (ако картата има височини, разбира се).

И последно засега - джипиес тракът може да се отвори като текстови файл с текстообработваща програма (например Notepad, WordPad, Word и други) и там да се направят промени в трака посредством промени в текста (може да се добавят точки, да се променят координатите на точки, да се добавят или променят надморски височини, времената и други). Накрая се запаметява коригирания трак като файл с разширение .gpx например, като най-добре да се запамети като нов файл, за да се запази оригиналния трак (който да може да се ползва в случай на необходимост).

Ако имаш други въпроси - питай! А няма ли упътване GPS 66s? 64-ката нямаше, но упътването на 62-ката ставаше и за 64-ката.

____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Съб Фев 29, 2020 7:26 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Антон



Регистриран на: 25 Фев 2017
Мнения: 15
Местожителство: Пловдив

Мнение Отговорете с цитат
Здравейте г-н Илиев,

Благодаря Ви за загрижеността и съветите. Много се бях ядосал на машинката. Писах в два англоезични форума ( не бях единствен недоволен ), писах и на Garmin и се опитах да говоря с техен консултант. Не бяха особено любезни. И изведнъж при поредната актуализация на софтуера всичко се оправи. Било е бъг !
Мнението ми след 6 месеца ползване - уреда е много надежден като хардуер. Никога не губи покритие. Софтуерът не е много friendly, но явно с времето ще го подобряват.
Ако нещо не ми е ясно - ще питам.

Поздрави и успех !



stefan_iliev38 написа:
Антон написа:
Бъгава машинка! Създавам Route в Base Camp на bgmountains map, експортвам го в машинката и там отваря някаква пълна безмислица. Търпението ми свършва Smile

Можеш ли да качиш някъде въпросния Route, за да можем да го свалим и да пробваме на нашите джипиеси дали се отваря? Аз имам Гармин 64s, ако на него се отваря коректно, значи проблемът е в GPS 66s.

Антон написа:
... В менюто на BaseCamp и двете са маркирани като трак, но когато се отворят дават странни разлики. Напр. едната ми съобщава, че съм се движил със 112 км/ч и съм започнал изкачване от 17 м н.в...

Пак същият съвет - направи траковете достъпни, за да може да се разгледат.

При включване на джипиеса той започва да търси сателити и в началото, когато намерените сателити са малко, определеното местоположение е много неточно (понякога грешката е стотици метри). Колкото повече сателити намира, толкова местоположението става по-точно. Поради тази причина, въпреки че през това кратко време, докато търси сателити, джипиесът остава неподвижен, на трака излиза, че се е местил - защото местоположението се е променяло. Понякога само за няколко секунди преместването е десетки или дори стотици метри - от което се получават и подобни фантастични скорости от 112 км/ч. Същото се получава и при влизане в хижа - сигналът на сателитите се губи, точността пада, местоположението започва да се мести и да описва странни зигзагообразни траектории, въпреки че джипиесът стои неподвижно в хижата.

Решението е - след записа на трака ръчно да се изтрият първите няколко точки от трака, които дават невярната информация за местоположението (а оттам и невярната информация за скоростта). Също да се изтрият и точките след влизането в хижата до нейното напускане. Както и други точки в други случаи, когато местоположението е било много неточно (например при смяна на батериите, при преминаване на тунел и други).

Относно първоначалната некоректна надморска височина от 17 м - може би причината е същата - на джипиеса му трябва малко време, за да достигне нужната точност. Затова обикновено включвам джипиеса известно време преди началото на прехода, който искам да запиша, за да има време машинката да постигне задоволителна точност. После след свалянето на трака изтривам ръчно на компютъра излишната част от трака. Допълнително - в програмата BaseCamp има команда, която преизчислява надморските височини на трака, като ги заменя с височините от картата, която е заредена в BaseCamp (ако картата има височини, разбира се).

И последно засега - джипиес тракът може да се отвори като текстови файл с текстообработваща програма (например Notepad, WordPad, Word и други) и там да се направят промени в трака посредством промени в текста (може да се добавят точки, да се променят координатите на точки, да се добавят или променят надморски височини, времената и други). Накрая се запаметява коригирания трак като файл с разширение .gpx например, като най-добре да се запамети като нов файл, за да се запази оригиналния трак (който да може да се ползва в случай на необходимост).

Ако имаш други въпроси - питай! А няма ли упътване GPS 66s? 64-ката нямаше, но упътването на 62-ката ставаше и за 64-ката.

____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!

Съб Апр 25, 2020 9:59 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vency911



Регистриран на: 05 Авг 2020
Мнения: 64

Мнение Отговорете с цитат
Добър вечер, пред дилема съм, бих искал да купя ръчен навигатор на Garmin. Харесах GPSmap 66. Попрочетох доста, догодина модела става на три години. Бих искал нещо по-ново, при положение че ще се дават толкова пари. Някой знае ли 66sr кога ще се появи в България, виждам, че в чужбина се продава, общо взето какво бихте ме посъветвали? Искам апарат, който да ми служи дълго време, закупен в България. Харесвам Garmin, имам автомобилна такава, отново е висок клас и виждам каква е разликата между по-нисък и по-висок клас навигация.


Последната промяна е направена от vency911 на Вто Окт 13, 2020 10:47 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Вто Окт 13, 2020 8:44 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
lz1fw



Регистриран на: 28 Юли 2010
Мнения: 713
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Garmin GPSmap 66sr е с вградена батерия. Това лично за мен е недостатък. Бих предпочел 66s. Вградената топо карта не ми трябва, а допълнителните различни навигационни ситеми са само теоретично предимство.

Изобщо разни хора, разни идеали.
Вто Окт 13, 2020 10:16 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
ray



Регистриран на: 10 Авг 2016
Мнения: 1681

Мнение Отговорете с цитат
Здравей, Венци,
Виж ся, все още не е и най-вероятно никога няма да бъде измислена по-добра навигация от конбинацията карта + компас. Тва първо. Второ, щом си решил да напраиш компромис и да използуваш гепимес - няма лошо. Но имай предвид че едва ли ще намериш по-конпентентно мнение от туй на отговорилия ти съфорумец. Успехи и да кажеш кво си избрал!
Чет Окт 22, 2020 10:07 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vency911



Регистриран на: 05 Авг 2020
Мнения: 64

Мнение Отговорете с цитат
Изчаквам да пуснат 66s na промоция, в момента 64 е с намалена цена. Освен ако дотогава не излезе нов модел, този все пак става на три години.
Пет Окт 23, 2020 8:37 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dr_rammstein



Регистриран на: 15 Сеп 2009
Мнения: 22
Местожителство: Радомир

Мнение etrex 22x или 32x Отговорете с цитат
Здравейте, гледам тези дни garmin etrex 22x и 32x на намалени цени. И се чудя кой от двата модела да избера, при сравнението etrex 32x посочва, че има вповече 3-осен компас и барометричен алтиметър. Трябва ми за неколкодневни летни/есенни преходи у нас (евентуално и тук-там по Балканите). И още нещо: по-добър вариант ли са от orux maps на телефон ? Знам, че има по-нови модели на Гармин, както и GPS часовници, но ме интересуват тези модели, като по-бюджетни.

_________________
https://asprovv.blogspot.com
Съб Ное 21, 2020 6:27 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3270
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Re: etrex 22x или 32x Отговорете с цитат
dr_rammstein написа:
Здравейте, гледам тези дни garmin etrex 22x и 32x на намалени цени. И се чудя кой от двата модела да избера, при сравнението etrex 32x посочва, че има вповече 3-осен компас и барометричен алтиметър. Трябва ми за неколкодневни летни/есенни преходи у нас (евентуално и тук-там по Балканите). И още нещо: по-добър вариант ли са от orux maps на телефон ? Знам, че има по-нови модели на Гармин, както и GPS часовници, но ме интересуват тези модели, като по-бюджетни.

Каква е разликата в цените на etrex 22x и etrex 32x?

По принцип компас е добре да имаш, върши работа при силно пресечен терен, в гора. За барометър - няма голяма полза от него.

Orux Maps на телефон - става, но ако си купиш отделен евтин телефон с издръжлива батерия, за да не рискуваш основния си телефон.


____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Съб Ное 21, 2020 7:22 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dr_rammstein



Регистриран на: 15 Сеп 2009
Мнения: 22
Местожителство: Радомир

Мнение Отговорете с цитат
За базови цени приемам тези в сайта garmin.bg. Там etrex 22x е 390 лв., а 32х е 489 лв. Най-ниската цена, която съм намерил в наши други сайтове е за etrex 22x - 351 лв. , а за 32x e 364 лв. Компасът в машинката не може ли да се компенсира с класически компас ? А този барометричен алтиметър само висотомер ли е или има опция за прогнозиране на влошаване на времето ?

_________________
https://asprovv.blogspot.com
Съб Ное 21, 2020 10:12 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vency911



Регистриран на: 05 Авг 2020
Мнения: 64

Мнение Отговорете с цитат
Моето мнение е да забравиш за 22. Най-базовия модел, който би могъл да ти върши работа е 32, но не touch модела. Аз лично умувах доста по въпроса, какво ми е нужно и колко дълго ще го ползвам. Стигнах до извода, че бих дал още 250-300лв за модел от серията 66, като функции нищо общо нямат с Етрексите. Може да го вземеш на лизинг без лихва, 66s е вече модел на три години, докато умувам, ще излезе по-нов, и може да е за добро.
Съб Ное 21, 2020 10:26 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3270
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
dr_rammstein написа:
За базови цени приемам тези в сайта garmin.bg. Там etrex 22x е 390 лв., а 32х е 489 лв. Най-ниската цена, която съм намерил в наши други сайтове е за etrex 22x - 351 лв. , а за 32x e 364 лв. Компасът в машинката не може ли да се компенсира с класически компас ? А този барометричен алтиметър само висотомер ли е или има опция за прогнозиране на влошаване на времето ?

Щом разликата в цената е само 13 лева - не виждам защо се двоумиш и не купиш etrex 32х. Съфорумецът excalibur си купи точно etrex 32x (от Декатлон) и е доволен, разцъквал съм неговия джипиес. Като евентуален недостатък на етрексите може да се отчете, че нямат отделни бутони за отделни функции и трябва да натискаш повече пъти, за да влезеш в менюто и от подменютата да избереш нужната функция. Но ако нямаш намерение например да отбелязваш често точки, а само искаш карта и навигация - това, че ще натискаш малко повече бутони в редки случаи, не е от голямо значение. Друго нещо, което на мен ми е неудобно, е управлението чрез джойстик, но пък други го намират за по-удобно, някои пък предпочитат тъчскрийн...

Относно дали класически компас може да замени компаса на джипиеса: Разбира се, че може. Но ще трябва да носиш постоянно и класически компас, което не е много удобно и все някога ще го забравиш. Трябва да се има предвид, че джипиесът може във всеки момент да престане да функционира (да му свършат батериите, да се бъгне софтуерът...), така че не може да се разчита, че джипиес компасът винаги ще функционира, затова е добре винаги да се носи дублираш класически компас, но както казах - това невинаги е удобно и практично.

На мен лично рядко ми се е налагало да ползвам компаса на джипиеса. Последният път беше в Родопите - изкачвах връх Малък Перелик - без пътека, гъста гора и храсталаци, хвойна, няма видимост, облачно, вали лек дъжд, преди това валя силен град и по земята на места имаше един пръст нестопен лед... Уж вървях право към върха, а гледам на екрана на машинката, че изведнъж започнах да се отдалечавам от него. Уж завих в правилната посока, а продължих да се отдалечавам и започнах да слизам надолу. Тогава видях, че върхът се пада на 180 метра в северозападна посока, включих компаса на джипиеса и по азимут стигнах бързо до върха. Та в такива „извънредни ситуации“ може да ти е от полза джипиес компасът, така че е добре да го има, иначе едва ли ще го ползваш често.

Относно барометричния алтиметър - само висотомер е, тоест не е само висотомер, а показва и барометричното налягане, но нямам наблюдения колко точно го отчита. Лично аз не знам дали има джипиес с опция за прогнозиране на влошаване на времето и колко точна ще бъде тази прогноза, но може да се наблюдават промените в налягането и на тази база да се правят прогнози.

Разликата между действителната надморска височина и отчетената от барометъра на джипиеса надморска височина обикновено е в рамките на +-10 метра, но при определени условия може да достигне и 30-40 метра, тоест не трябва да се разчита на голяма точност. Освен това ако картата има хоризонтали с надморските височини, може да се ориентираме по тях. Удобството на джипиесите с висотомер е, че можеш веднага да видиш на екрана на джипиеса височината, без да търсиш на картата до кой хоризонтал си най-близо, тоест става много по-бързо и по-удобно. Ако например знаеш, че от хижата до върха имаш да изкачиш 1000 метра денивелация, може да е по-удобно да следиш не оставащото разстояние до върха, а да следиш как напредваш с надморската височина, колко денивелация ти остава до върха.

vency911 написа:
... модел от серията 66, като функции нищо общо нямат с Етрексите...

Основните функции са същите и при двете серии джипиеси. Предимство на модела 66 би била по-добрата антена, но разликата едва ли е толкова съществена. Малко по-късно днес ще направя сравнение между трак, записан с етрех32х и моя GPSmap 64, за да видя има ли някаква видима разлика.

vency911 написа:
... какво ми е нужно и колко дълго ще го ползвам...

Моят джипиес GPSmap 64 се повреди на 1 година и 11 месеца. Счупи се копчето за пускане, иначе си работеше добре. Подмениха ми го гаранционно с чисто нов джипиес GPSmap 64, като ми казаха да внимавам при пускането и спирането. Новият джипиес вече 3 години и 6 месеца ми служи добре, без технически оплаквания (освен че леко се издраска дисплеят, въпреки защитния калъф, а софтуерните проблеми са отделно).

____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Нед Ное 22, 2020 11:18 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
excalibur



Регистриран на: 30 Юли 2009
Мнения: 681
Местожителство: гр.София

Мнение Отговорете с цитат
Аз ходя с etrex32x и на телефона пускам oruxa. Телефона е с голям дисплей, виждаш по-добре голяма част от картата. Еtrex32x издържа доста време с едни батерии. Дават 24 ч. и е вярно. Купих батерии на Varta 2600 mh, а после и такова зарядно от Emag. Калъф си взех от Aliexpress. С два чифта батерии сигурно седмица ще изкара. И го взех за 364 лв.
Нед Ное 22, 2020 11:32 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Twoo



Регистриран на: 25 Юни 2018
Мнения: 311

Мнение Отговорете с цитат
С жена ми ходим по следния начин. Информираме се подробно за маршрута, тръгваме и пускаме нейния часовник да прави трак. В случай на съмнение поглеждаме от телефона на орукс до къде сме стигнали и тн... При по-дълги и съмнителни преходи, тоест не сме ходили изобщо в района и се предполага разваляне на времето. Качвам предварително, ако е възможно гпс трак на часовника и' и на орукса на телефона, за който съм приготвил найлонов плик, така че да мога да го използвам и по време на буря. Часовникът и е amazfit Pace и струва към 120лв чисто нов в момента. Има си и барометър, алтиметър и компас. Могат да се инсталират и приложения, включително и карти. На гпс издържа поне 30 часа. Без гпс издържа цяла седмица. Моя античен LG G watch R за жалост няма GPS, но също има алтиметър, компас и барометър, които могат да помогнат доста. Особено барометъра, ако го поглеждате редовно и виждате че налягането спада за период от няколко часа, значи се задава буря.
Нед Ное 22, 2020 12:48 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5780
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
dr_rammstein написа:
А този барометричен алтиметър само висотомер ли е или има опция за прогнозиране на влошаване на времето ?

Вграденият сензор за налягане е предимство -- отстранява част от шума присъщ на GPS измерванията на височината. Това би могло да бъде съществено най-вече ако уредът ще бъде използван не само за ориентиране на терен, а също и за записване на данни за последваща употреба. Разбира се, чрез него може да се следи и за резки промени в атмосферното налягане вследствие на динамиката на атмосферата, но това би могло да бъде полезно най-вече ако човек няма достъп до такава информация по други пътища в продължение на няколко последователни дни.

Що се отнася до вградения компас, обикновено едно от първите ми действия е да го изключа, за да не изразходва допълнителна енергия. Винаги би могло да бъде включен при нужда, но това рядко се налага.

Доколкото контрукцията на eТrex 22x/33x е подобна на по-стари модели eTrex-и, бих споделил, че с течение на времето гумата около страничните бутони старее, разкъсва се и на тяхно място зейват дупки. Това се случи с моя eTrex30 след около 5 години не много интензивна употреба. Вероятно е възможно в сервиз да бъде подменен корпуса или само гумената лента с бутоните и също е вероятно това да се наложи да бъде извършено в извънгаранционен период. Наскоро чух за същия проблем и от друг собственик на такъв уред, тъй че явно изглежда генеричен. Не съм срещал подобни проблеми с други модели на Garmin, в частност 60Csx и 66s, които намирам за по-сполучливи.

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Нед Ное 22, 2020 1:51 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Литература, карти, GPS ресурси Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26  Следваща
Страница 23 от 26

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov