ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
4Х4 за всеки ден.
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Лафче Предишната тема
Следващата тема
4Х4 за всеки ден.
Автор Съобщение
tortomanin



Регистриран на: 20 Мар 2013
Мнения: 1497
Местожителство: Хасково

Мнение Отговорете с цитат
Работейки по въпроса, бях приятно впечатлен от едно Мицубиши Аутлендър. Оказа се достатъчно широко и комфортно, според мен.
Препоръчваният двигател по форумите е 2.2 дизел.
Има двойници от Пежо и Ситроен, но японците са напред с джиповете.
????????????
Съб Фев 20, 2021 7:36 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
tortomanin



Регистриран на: 20 Мар 2013
Мнения: 1497
Местожителство: Хасково

Мнение Отговорете с цитат
Накрая купих Citroen C-Crosser 2.2 HDiF Dynamique 156 кс. Колата е от 2011 година, евро 5. Още не съм сменил номерата, не съм излизал извън асфалта.
Пон Апр 05, 2021 4:06 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
tomaraya



Регистриран на: 18 Сеп 2011
Мнения: 125
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Ай честито ! Че леко се бях притеснил за теб , изчезна за почти месец ... Време е да разшириш полезрението .
Пон Апр 05, 2021 9:19 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
tortomanin



Регистриран на: 20 Мар 2013
Мнения: 1497
Местожителство: Хасково

Мнение Отговорете с цитат
Изпълних твоите съвети за най-висок евростандарт, който мога да си позволя.
Нямаше да скоча на френска марка паркетник, но хората казват, че е технологично идентичен с Mitsubishi Outlander, а мутрата на Ситроена е по-приемлива от тази на Пежото.
Изобщо, да си има късмет магарето и аз покрай него! Very Happy
Утре отивам да го регистрирам. Ако има много навалица, ще го оставя със странния видински номер!
Пон Апр 05, 2021 9:42 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
didkopitko



Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 287

Мнение Отговорете с цитат
tortomanin, ще споделиш ли дали си доволен? Сега попаднах на тази полезна тема, иначе и аз съм в търсене на такова "чудо" на техниката.
Искам да мога да стигна до Демяница (е, малко преди нея, де), до Безбог (че да не завися от лифта), до Яворов, до Тиха Рила и т.н. Не ми трябва за лов, риболов, кал, канавки и офроуд за забавления, които не одобрявам.

Задължително ли е да имам бавни скорости за посочените пътища? Насочил съм се към CR-V II-ра генерация. Приличен клиренс (според мен, 205 мм), а пък колата не е тежка. Но дали е удачен избор? Няма бавни, 4х4 се включва само при необходимост, по преценка на автомобила. Освен това, държат високи цени.
Сякаш не ми се търкаля постоянно голям тежък джип. Имам много път по асфалт (вкл. магистрали), преди да стигна планините, 4-5 часа и нагоре са ми до Рила и Пирин. И разхода на джипа ще е голям, и комфорта ще е малък. Пак казвам - това според мен, не разбирам много, а и джипове не съм карал. Все седани съм карал.
Моля за вашите 5, 10 или колкото там стотинки имате по темата Laughing
Вто Юни 28, 2022 12:31 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
redex



Регистриран на: 18 Дек 2007
Мнения: 389
Местожителство: гр.София

Мнение Отговорете с цитат
Дидкопитко, Ситроен Ц5 Си-Кросър е близнак на Мицубиши Аутлендър ( с малки различния)

Автомобилът е проектиран за шосе с възможност за преодоляване на леки терени извън асфалтираните пътища.

Мисля че го обсъждахме и в друга тема какъв би бил подходящият за теб и твойте изисквания автомобил.. За целите, за които описваш че ти трябва автомобил с повишена проходимост, не са ти необходими понижаващи предавки. Конкретните пътища и симиларните такива се преминават спокойно с по-висока лека кола ( Разбирай крос-оувър). Дори в сухо време задвижването на 4-те колела не е задължително.

Това че пътуваш определено разтояние преди да достигнеш до планината би подсказало да се насочиш към крос-оувър или високо комби със задвижване на 4-те колела ( за да си спокоен). Тези автомобили са сравнително комфортни на шосе, като в същото време могат да те закарат и до отправните точки.

Ситроена е подходящ за целите, Хондата ( ЦР-В) също, Субаруто също( Аутбек, форъстър), Сузуки Витара също, Мицубиши Аутлендър също, Дачия Дъстър също, Тойота Рав 4 също.

Понижаващи предавки в истинският смисъл, като предавателно число, надежност и ефективност можеш да откриеш само на автомобили от тип купе монтирано на метална рама, разполагащи с истинска трансферна ( раздатка) кутия и механични диференциали ( с корона и пинион).

Този тип предавки обикновено се използват за движение по технически труден терен, като катерене на скали, катерене на много стръмни наклони, спускане на много стръмни наклони или теглене на тежък инвентар. Описвам ти съвсем основно.

При тези автомобили комфорта на шосе е относителен, експлоатационните разходи по високи а техническото обслужване по-спесифично.

В крайна сметка винаги можеш да отбиеш и паркираш ако терена не е подходящ за автомобила, с който го преодоляваш Wink

Пак подчертавам описаното от мен важи само при условията, които са изброени. Черни пътища ( да наличие на път) с относително добро покритие ( макадам, чакъл, земен път)и липса на технически-трудни терени. Пример - Тиха Рила или хижа Безбог, каскадния път тръгващ от Белмекен и подобни.

Друг пример - ако решиш да преминеш Русалийския проход ( Тъжа- Априлци) то тогава трябва да се загледаш в друг вид автомобил.

Това са мойте 5 стотинки, надявам се са ти полезни.
Вто Юни 28, 2022 2:01 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
didkopitko



Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 287

Мнение Отговорете с цитат
Благодаря ти. Да, в офроуд форума съм писал, но тук сме повече туристи, отколкото истински офроудъри. Идеята за "бавните" скорости тръгна от четене на теми за яз. Калин. Като се знам, предполагам, че и там ще искам да се кача, от Пастра. Едно потенциално CR-V 2 (бензин-газ) дали би се справило с наклона, без да му запаля съединителя на качване и спирачките на спускане?

Потенциално желаните пътища, поради които търся возило, са до:
- хижите Безбог, Демяница, Яворов, Беговица в Пирин;
- Тиха Рила, кантон Илийна, яз. Калин, хижа Грънчар от Нехтеница, хижа Отовица, каскадния път, хижа Мечит в Рила;
- хижа Конгур в Беласица (не знам дали е възможно, май е почвен път);
- хижите Миджур, Мургана, хижа Русалка/Триглав (от Тъжа, без да минавам целия Русалийски проход), от Габарево до барата (началото за хижа Соколна), "Кучкарника" след Рибарица...;
Това се сещам на прима виста.
Говорим все за лятно преминаване в сухо време, без сняг, без кал. Може някой от пътищата да е непосилен, затова първо питам, да не остана разочарован накрая. Просто досега в много случаи съм оставял колата (стоков Акорд) там, където свърши асфалта, а доста хора "спестяват" още немалко време. Поради спецификата на преходите, които правим - все еднодневни, достигането малко по-навътре в маршрута, ни отваря повече възможности.
Вто Юни 28, 2022 4:09 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
redex



Регистриран на: 18 Дек 2007
Мнения: 389
Местожителство: гр.София

Мнение Отговорете с цитат
Разбираемо е да искаш да се качи до Калин Smile

До него можеш да се качиш с лека кола дори. Пътят е с бетонова настилка. Сега не се юркай с Акорда. Казвам ти го за сравнение, защото има няколко особености по пътя, които биха били предпоставка за удар по шасито.

Там се споменават бавните от собственици на тежки 4х4 МПС-та където наистина без бавни спирачките биха поели по-голямо натоварване.
С Хонда ЦР-В няма никакъв проблем. Важно е охладителната и спирачната система да са в пълна изправност.


Последно като се качвах след мен пристигнаха младежи с Шкода Октавия седан с предно задвижване( не скаут).

Всяко джипообразно може да се качи до язовир Калин. След него в посока винТчето ( или винчето) пътят става с макадамова настилка, с едри камъни и на няколко места скални прагове и не е подходящо за лека кола.

До хижа Безбог Хонда ЦРВ ще се качи
До Тиха Рила ще стигне
До Грънчар ще стигне с щети по боята.
До хижа Мечит ще стигне
До хижа Конгур ще стигне
До хижа Миджур ще стигне. асфалта свърша на 300 метра преди хижата, след това е макадамена магистрала
До хижа Русалка ще стигне

До хижа отовица съм ходил преди години и тогава се минаваше. Сега нямам представа как е.

До Мургана ще стигне

За другите не ти пиша защото не съм ходил скоро и да не те подведа. Като вземеш МПС-то отиваш и разучаваш Wink
Вто Юни 28, 2022 4:29 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
tortomanin



Регистриран на: 20 Мар 2013
Мнения: 1497
Местожителство: Хасково

Мнение Отговорете с цитат
Отговарям максимално честно, макар че модераторите бяха изтрили края на темата като проява на еретическио мислене.
Ако искат, да я търкат пак, пиша, каквото питаш.
Това, което искаш да направиш /имаш/ е достъпно с къса повдигната кола с предно предаване. Да не предавам един наш форумец с джипка как го прибираха с Голф 2 , макар и повдигнат.
Правилно са отбелязали, че това е Аутлендър с микроскопични изменения. Иначе да си купя джип Ситроен?
Добре... Проходимостта е повече от достатъчна. Никъде не съм включвал 4х4. Ходих до Безбог, Демяница, Яворов, Милеви скали.
И я махнах.
Прекалено рядко излизам извън асфалта. Много друса. Клати се в завой. Разходът е 40%+.
Иначе беше приятен автомобил, но за 4 излизания извън асфалта за повече от половин година не си заслужава. По-добре да платя нощувка на Безбог, отколкото да плащам 3 литра + на 100 км. при всяко ходене до Алпите.
Ако имаш още въпроси, пиши на лични или звънни на 0884 37 48 39.
Жив, здрав!
Вто Юни 28, 2022 4:45 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
didkopitko



Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 287

Мнение Отговорете с цитат
Звучи доста обнадеждаващо, благодаря ти! Хич не ми се искаше да търкалям постоянно мостове и диференциали, които бих ползвал в много малък процент от времето.
ПП: А към хижа Вежен как стои въпроса? До тази последната бариера (на картата до нея е даден път тип "макадам" според мен) може ли да се кара, или е забранено още долу?
https://www.kade.si/#map=16/2712902.4/5277058.37/0
Вто Юни 28, 2022 4:45 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
redex



Регистриран на: 18 Дек 2007
Мнения: 389
Местожителство: гр.София

Мнение Отговорете с цитат
Пътят от Рибарица до хижа Вежен е разрешен ( не забранен) за движение на МПС.
Може да стигнеш до портата на хижата, и ако е отворена, дори вътре в двора.


Бариерата, която виждаш в БГ планини картата никога не съм я виждал спусната. Ходих последно миналото лято. хижата- връх Вежен, крос по билото до Юмрука и обратно на хижата за вечерната салата с кока кола.

Иначе като цяло това с пътищата до изходните точки не трябва да го приемаш за константа. В смисъл че ако даден път е ок днес то след 1 месец или седмица или година може да не е ок.
Винаги трябва да си имаш едно на ум че е възможно да не стигнеш чак до там, където искаш, респективно тряба да си слагаш някакво резервно време. Особено ако си планирал за един ден да отидеш нпкъде на ххх километра да се метнеш до върха или какво си харесал и да се върнеш.

Пример: бяхме се наканили с жена ми да качим връх Орфей в Родопите. За да е по-интересно подкарах по " панорамния" път, който тръгва от пътят в посока хижа Перелик и излиза чак в Мугла. Беше около обяд и сметнах час два до изходната точка за върха, на горе час и после още малко до Мугла. Да ама не. Малко след началото огромна скала на средата на пътя, която нямаше начин дори с лебедка да изтегля а не бях сложил резервно време и така и не отидохме.

При всички случай ще спестиш много време в " паразитно" ходене до изходните точки там, където може и е разрешено да се движи мпс.

П.П. за мостовете, диференциалите и търкалянето. Все си мисля че ако да, то отправните ти точки значително ще си променят локацията в посока по-близо до крайната цел Wink. Това на шега разбира се.
Вто Юни 28, 2022 5:13 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3270
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
didkopitko написа:
...
ПП: А към хижа Вежен как стои въпроса? До тази последната бариера (на картата до нея е даден път тип "макадам" според мен) може ли да се кара, или е забранено още долу?
https://www.kade.si/#map=16/2712902.4/5277058.37/0

Пътят от Рибарица до хижа „Вежен“ и пътят до хижа „Бенковски“ са със свободен достъп, не са забранени – съгласно приложение № 3.2.3. към плана за управление на национален парк „Централен Балкан“ (https://visitcentralbalkan.net/%D0%B7...).

Преди години пътят беше хубав и всякакви коли можеха да стигнат до въпросните бариери (сега не знам дали е така):

15.02.2014 г.:






П.П. От изброените от тебе по-горе места с моята хонда цр-в I-ва генерация (2000 г.) не съм бил на х. „Мечит“ и на х. „Конгур“, но не съм се и опитвал, някой ден може и това да стане, живот и здраве. Smile На язовир „Калин“ съм пробвал 1 път да стигна, беше 5 октомври, на един от завоите имаше много лед и до там стигнах. Стана интересно, когато колата започна да се плъзга назад по леда към пропастта, та се наложи да вадя пикела от багажника, да разбиваме леда, да носим пясък и да опесъчаваме под гумите... Smile Понякога става весело, като тръгнеш офроуд. Very Happy



____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Вто Юни 28, 2022 5:35 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
redex



Регистриран на: 18 Дек 2007
Мнения: 389
Местожителство: гр.София

Мнение Отговорете с цитат
Избрал си не подхоящо време да се качваш до яз. Калин с МПС.

Юли до началото на Септември е най-удачно. Тогавя всички преспи са се стопили и лед по пътя няма да има.


П.П. до яз. Калин не е офроуд. Чист бетонов път си е до горе Smile
Вто Юни 28, 2022 5:47 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vaskoo



Регистриран на: 21 Апр 2007
Мнения: 1392
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
С уговорката, че най-важно е задкормилното устройство ...
После са броя на хората и количеството багаж.
Джипките няма да коментираме, друг вид МПС-та са.
След тях са Форестър / Аутбек / Рав4, Волво-то с няколкото му повдигнати модела с хубаво 4х4 и комфорт на асфалт и магистрала. Тези са пълноправни 4х4, катерят се на доста места, дето следващите не могат да отидат или могат, но с повече риск. Да запишем в тази група на проходимост и Дъстъра, ЦРВ1, както и по-старите Санта Фе / Соренто.
По-малко проходими идват ЦРВ2, Мицубиши/Ситроен/Пежо, Ауди/ФВ/Шкода.
Сузуки Витара – зависи от годината, има от джипки до кенефи.
Имах една почти нова Шкода Йети, чудесна машинка, счупих и предните амортисьори по едни скали, не скалист път, а я катерих по едни скали, малоумна работа 😊. Беше ми малка и се разделих с нея. Ако имаше такава машинка с два пъти по-голям вътрешен обем, щеше да е чудесно. Вървеше добре и комфортно по асфалта и извън него, с подходящите гуми.
Много гледах, много тествах, накрая взех ЦРВ2, дизел, 2006 година. Не ми харесва да слушам дизел и да подържам дизел, но ми дава спокойствие за пробега като се зачукам някъде. Надценена ми се струваше като я взех преди 2 години и половина, сега цената на читава такава е безумна за толкова стари коли. Като сложиш и скандала от жената, че не съм я питал и е стара колата ... заеби. Леко скъпи ремонти и подръжка, но не се налага често, а и не е бюджетна за БГ марка. Взех я с много предстоящи подмени на скъпи консумативи, после нямам забележки след обслужването на колата. Ходи си спокойно до Отовица, Мечит, Яворов, Марица, както и по разни притеснителни пътища из Родопа. 4х4 системата е странна, понякога е 3х4, зацепва със закъснение и на моменти е спичащо. Проблем е когато предните гуми буксуват с еднаква скорост, тогава задното не се вкючва, тествано е и в зимни и в кални условия. За магистрала и асфалт е чудесна за мен, с хондата вече знаеш, че се усеща всяка неравност по пътищата. Не съм я повдигал, има подкартерна защита само. Най-ниско са задните носачи, но по-често удрям резервоара, от ударите се откача малко връзката на горивопровода с купето. Претоварвам я с половин тон над допустимото, върви си и така по баира и по черния път. Ако няма да я пълниш през повечето време, не си заслужава търкалянето на това немалко купе. За повече въпроси за модела – ЛС. Тя и любител-ката си взе такова.
П.С.: най-проходимата кола е прежалената кола!

_________________
Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
Вто Юни 28, 2022 6:00 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
tomaraya



Регистриран на: 18 Сеп 2011
Мнения: 125
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Айде и аз да си кажа . До миналата година се бях зарибил по Субару Форестър , до 2004_2005 г , 2 л бензин 125 коня , постоянно 4/4 , наличие на бавни . Като изключим ЕГН - то и гниенето , това е добър избор - харчи като кола , лесна газификация , не особено скъпи части , дуракоустойчива и доста стабилна в завой , пък и зимата , заради постоянното двойно . Голям проблем е намиране на достатъчно запазен и неизгнил екземпляр . Аз не намерих и се отказах от такива идеи ( за сега ) . Другия проблем е , че са евро -3 , знам ли какви бръмбари в главата имат общинарите и Фандъкова ...
Вто Юни 28, 2022 9:19 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Лафче Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Страница 4 от 5

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov