ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Тема за алпинизъм. Българските осемхилядници и не само.
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... , 95, 96, 97  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Предишната тема
Следващата тема
Тема за алпинизъм. Българските осемхилядници и не само.
Автор Съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2257

Мнение Отговорете с цитат
Сотиров написа:
Калояне, тая упаденческа философия никой не е очаквал баш от теб! Да беше счупил два крака, разбирам, ама ти само един!Cool


Хахаха Smile) тя е с цел нахъсване на останалите хора.. Smile
Сря Апр 19, 2023 8:22 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2257

Мнение Отговорете с цитат
Господин Динев прекратява експедицията по Анапурна и така като гледам и за другите върхове. Тъй като са се появили проблеми в гърба, както и други здравословни. Да е жив и здрав, да се възтанови и догодина пак. То и аз мислех да кача 1-2 осемхилядника, обаче нещо ме боли крака и ще оставя за по-натам.
Чет Апр 20, 2023 7:06 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3289
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
Започва атаката на връх К2 (8611 м) от 180 души, сред които е и българската алпинистка Силвия Аздреева:

https://bg.wikipedia.org/wiki/Силвия_Аздреева

Източник: https://www.facebook.com/climbermingma/posts/pfbid02Cfdz6yNVDzP95c25K6avfpRvK4v25yTcLsBj15o6UUmoFJAcEggLMakoHdqioTTil



____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Сря Юли 26, 2023 11:02 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2257

Мнение Отговорете с цитат
Лелеле 180 души са много хора за к2, как ще се разминават. Успех на Силвия и дано да няма проблем.
Чет Юли 27, 2023 10:02 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2257

Мнение Отговорете с цитат
Качила се е в тази навалица. Но сега ще остане по-важното и по-трудното, да слезе безопасно. Защото с времето като че ли се омаловажи слизането, а то поне за мен си е най-проблемната част по принцип в планината.
Пет Юли 28, 2023 12:53 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3289
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
Отнели са от Рейнхолд Меснер рекорда на Гинес за първото изкачване на 14-те осемхилядника, защото не бил стигнал до най-високата точка на връх Анапурна (бил стигнал на 65 линейни метра и 5 метра положителна денивелация от най-високата точка).

Преди време българи оспорваха изкачването на алпиниста Атанас Скатов на връх Чо Ойю поради същата причина – не бил стигнал до най-високата точка на върха. Чудя се дали същите хора, оспорили изкачването на Скатов, сега ще оспорят и изкачването на Меснер?

Източник: https://telegraph.bg/sport/novini/otneha-ot-mesner-rekordi-na-gines-velikiiat-alpinist-besen-3908...

Цитат:
27, Септември

Отнеха от рекорди на Гинес, великият алпинист


Меснер пред снимка на Еверест през 1985 г. и със съвременната звезда на алпинизма Нирмал Пурджа.

Италианският алпинист Райнхолд Меснер описа в понеделник като "глупост" решението да му бъдат отнети рекордите на Гинес като първия човек, изкачил 14-те върха над 8000 метра, и то без изкуствен кислород. До скандалната ситуация се стигна, след като германският репортер Еберхард Юргалски установи, че Меснер и сънародникът му Ханс Камерландер не са успели да достигнат върха на Анапурна (8091 м) в Непал през 1985 г.

Според Юргалски, който неотдавна стана главен консултант на Книгата на рекордите Гинес по въпросите на алпинизма, Меснер е стигнал на 5 м от най-високата точка на Анапурна. Той базира твърденията си на фотографски свидетелства, като с новите изчисления отрича постижението не само на Райнхолд, но и на всички алпинисти от предишното поколение като Йежи Кукучка, Ерар Лоретан, Петер Хабелер и други.

https://www.instagram.com/reel/CxssOqKtJcD/?utm_source=ig_web_copy_link

„Първо, никога не съм претендирал за никакви рекорди, за да могат да ми ги отнемат - отсече 79-годишният Меснер. - Също така планините се променят, както всичко в природата. Снежната покривка може да се е срутила и върхът да е намалял с 5 метра. Билото, водещо до върха, е дълго 3 километра, Юргалски просто е объркал източния връх с главния. Изминаха почти 40 години, но ако някой е изкачвал Анапурна, това със сигурност сме Ханс и аз. Целта ми е не е върхът, а пътят, моят алпинизъм не познава рекордите“.




Меснер добави, че Юргалски е "невеж“ и „не е истински експерт“. Заради неговите корекции списъкът на изкачилите всички осемхилядници бе сведен от 44 до само четирима души. Вече за първи се смята американецът Ед Виестърс в периода 1989-2005 г. Следват Вейка Густафсон и Нирмал Пурджа.

„Малко е смешно, че отново и отново хората използват моята личност, моето име, за да се правят на важни“, написа Меснер в Инстаграм.

Самият Юргалски не отговори на критиките. Той не е алпинист, но с екипа му изследват най-високите върхове вече 20 г.


Източник: https://varhove.com/wordpress/gines-se-izlozhi-otne-rekorda-na-mesner-za-parvo-izkachvane-na-vsichki-osemhiljadnici/

Цитат:


Гинес се изложи: Отне рекорда на Меснер за първо изкачване на всички осемхилядници

Валерия Динкова 29.09.2023 14 осехмилядници , осемхилядници , райнхолд меснер , рекорд на гинес

Световните рекорди на Гинес – по-известни с това, че награждават хората с най-голямата колекция от гумени патета в света или тези, които могат да въртят баскетболна топка върху четка за зъби най-дълго – лиши Райнхолд Меснер от това да бъде първият, който официално е изкачил всички 8-хилядници в света, съобщи The Explorer’s Web.

Меснер никога не е достигал истинския връх на Анапурна, се казва в съобщение на организацията.

Става въпрос за стар спор, но тиролецът все още се ядосва, както първия път, когато чуе за него, отбелязва изданието. Еберхард Юргалски, журналист от 8000ers.com и отскоро главен консултант за Световните рекорди на Гинес (GWR) по въпросите на алпинизма, публикува актуализиран списък на онези, които са достигнали истинските върхове на всичките 14 осемхилядници.



Вижте таблицата в голям размер тук

Гинес непрекъснато актуализира листата си с до голяма степен незначителни, но печеливши рекорди, но присъствието му в алпинизма и други приключенски дейности е особено спорно. Организацията издава тонове сертификати, с които клиенти и водачи на комерсиални експедиции гордо украсяват акаунтите си в Instagram, но междувременно лишава един от най-великите алпинисти в историята от ключово постижение, коментира още изданието.

Вписаха Нирмал Пурджа в Рекордите на Гинес с пет постижения

Всичко започна, след като 8000ers.com актуализира своята историческа статистика за изкачванията на всички 14 осемхилядници. Това беше последвано от поредица подробности за Манаслу, Дхаулагири и Анапурна. Всички те имат дълги върхове, където местоположението на най-високата точка може да бъде объркващо, в зависимост от видимостта и снежната покривка. След проверка на фотографски доказателства и стриктното решение, че „върхът е най-високата точка и нищо друго“, екипът на 8000ers.com отне постиженията не само на Меснер, но и на почти всички алпийски герои от цяло едно поколение, отбелязва The Explorer’S Web, напомняйки че по времето, когато са извършвани тези изкачвания не са съществували безупречни географски доказателства за точната върхова точка.

Намерението има значение и много алпинисти през тези по-ранни десетилетия са достигнали това, което наистина са вярвали, че е най-високото място на върха, но

Йежи Кукучка, Ерхард Лоретан, Петер Хабелер,

както и рекордьорките при жените Едурне Пасабан и Герлинде Калтенбрунер бяха поножени със само 11 до 13 изкачвания на осемхилядници, а не с пълните 14.

Много алпинисти от 20-ти век игнорираха интерпретациите на Юргалски. Денис Урубко, чиито собствени три осемхилядника бяха поставени под съмнение, включително грандиозния нов маршрут по южната страна на Чо Ойю, обаче оспорваше толкова енергично твърденията на екипа на Юргалски, че най-накрая успя да получи обозначение за изкачванията „без доказателства“.

Последна актуализация на таблицата с изкачвания на 14 × 8000 метра, отбелязва четири графи „твърдение за изкачване“, „доказано изкачване“, върхове за които „няма доказателства“ и „доказано неизкачен връх“. Изкачвания на Меснер и други алпинисти са категоризирани ка​​то „проведени без стъпване на върха“.

Понастоящем 8000ers.com и Гинес признават американеца Ед Виестурс за първия алпинист, изкачил 14-те осемхилядници. Той стъпва на връхните им точки между 1989 и 2005 г. без допълнителен кислород. Номер две е Вейка Густафсон, а трети – Нирмал Пурджа, който използва кислород на всички върхове.

В публикация в Instagram самият Виестурс обаче обяви Меснер за първия с Хималайската корона. Тъй като новият списък понижи изкачванията на осемхилядници на Едурне Пасабан и Герлинде Калтенбрунер до само 12, женската категория оставаше празна, до изкачването на Шиша Пангма на неизвестната Донг Хонг Хуан от Китай миналата пролет, с който, според списъка, тя става първата жена, събрала престижната колекция.



След нея се нарежда и Кристин Харила, която това лято постави абсолютен скоростен рекорд за изкачване на 14-те осемхилядници за 92 дни.

Въпреки че е правилна от гледна точка на изкачването на същинските върхове, таблицата, пълна с клиенти в комерсиални експедиции, получаващи признание над Меснер и Пасабан, убива приключенската привлекателност на самото предизвикателство, коментира The Explorer’s Web.

Самият Меснер не спести думите си на презрение за тази ревизия на постиженията му в живота.

„Не върхът, а пътят е целта. Моят алпинизъм не познава рекорди“, написа той във Фейсбук. Меснер публикува и снимка от изкачването си на Анапурна през 1985 г. с Ханс Камерландер.




Наистина, тяхното изкачване беше епично по нов маршрут в алпийски стил по Северозападната стена при лошо време, далеч по-значимо постижение от сегашните изкачвания на осемхилядници. Това никой не оспорва, включително и Юргалски. Но стъпването на връхната точка, според него, е друга история.

„Планината се променя, както всичко в природата… необходимо е само снежната шапка да се срути и върхът да се снижи с пет метра“, каза Меснер пред La Repubblica. „Билото, водещо до върха, е дълго три километра, Юргалски просто обърка източния връх с главния“, добави той.

____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Съб Ное 18, 2023 6:10 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2257

Мнение Отговорете с цитат
Мани, че сега ще дойде оня алпийския гид, дето разбира от всичко и ще ти обясни как са нещата ... Smile
Съб Ное 18, 2023 9:13 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3289
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
Така е, разбирачи има много, особено във Фейсбук.
Дълго се чудех дали да публикувам тук, във форума коментари от Фейсбук, но накрая реших да публикувам, за да се види какво е нивото на българските туристи.
Понякога изпитвам срам докъде допуснахме да стигне културата на българите...

! Внимание, моля, четете следващите коментари на своя отговорност!

Източник: https://www.facebook.com/360mag/posts/pfbid0vXEDsLodU8YekGQ4cdkaTpe7SinzhLNsKzPYVrqHKyfg7KbZZAcsus6SjgjE6C8Yl


____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Сря Ное 22, 2023 8:15 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
peres



Регистриран на: 22 Юли 2014
Мнения: 11

Мнение Отговорете с цитат
Тече свръх масивна американска пропаганда на всички възможни нива. Щом посегнаха на алпинизма, няма да се учудя ако утре гръмне новина, че Бетовен е плагиатствал 9та симфония от някой американец Rolling Eyes

А за Юргалски - как да го кажа по-деликатно - човечеца е просто съд за фецесна маса, мейд ин ЮЕсЕй (по нашенски - американска подлога).
Сря Ное 22, 2023 10:36 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2257

Мнение Отговорете с цитат
По случайност или не, за коледа ми подариха една книга на Атанас Скатов "Над 8000 метра Лхотце и Еверест на един дъх", доста интересно написана, на мен ми хареса доста. Тя и тази книга потвърджава и това което бях казвал преди. Човека си е написал всичко там много точно и ясно. Нищо не е спестил .. И сега като прочетох книгата, все повече се изумявам на жлъчните и обидни коментари за него от толкова много хора, които даже са и нямали представа, че той си е написал всичко точно, ясно и честно .
Пет Дек 29, 2023 10:52 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
аngel



Регистриран на: 02 Юни 2015
Мнения: 1935

Мнение Отговорете с цитат
peres написа:
Тече свръх масивна американска пропаганда на всички възможни нива. Щом посегнаха на алпинизма, няма да се учудя ако утре гръмне новина, че Бетовен е плагиатствал 9та симфония от някой американец Rolling Eyes

А за Юргалски - как да го кажа по-деликатно - човечеца е просто съд за фецесна маса, мейд ин ЮЕсЕй (по нашенски - американска подлога).


този изрожденец да се изхожда в гащите си, не да цапа наоколо

_________________
https://blogailiev.blogspot.com
Пет Дек 29, 2023 11:55 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 3039

Мнение + Отговорете с цитат
На 15.12.2023г. е починал проф. Эдуард Мысловский - едно от най-големите имена на съветския височинен алпинизъм.
Съб Дек 30, 2023 12:25 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 6374

Мнение Възпоменание за Атанас Скатов Отговорете с цитат
Две години откакто се спомина на К2, мир на душата му.

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Вто Фев 06, 2024 10:29 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3289
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
Паметник на Людмил Янков в Кюстендил – 18.04.2024 г.:



Източник: https://bnr.bg/horizont/post/101978660

Цитат:
В Кюстендил отбелязаха 36 години от
гибелта на алпиниста Людмил Янков


публикувано на 17.04.24 в 16:52 / Автор: Кирил Фалин - кор. на БНР в Кюстендил



С поклонение пред паметника и на улицата, която носи неговото име, в Кюстендил отбелязаха 36 години от гибелта на алпиниста Людмил Янков, един от участниците в експедицията ни "Еверест-84", поет, автор на няколко книги с поезия и проза и за призванието на хората, изкачващи върховете в планината и живота.

Людмил Янков и свръзката му Стоян Наков загиват под връх Камилата в Рила на 17 април 1988 г. при тренировъчно изкачване в подготовка на българската експедиция до връх К-2, която така и не беше осъществена.

Янков е роден в Перник, но изцяло е свързан с Кюстендил, където е било семейството му, където работеше, а сега живее с жена си и двете си деца синът му Людмил Янков младши.

На поклонението бяха областният управител Александър Пандурски, председателят на Общинския съвет Димитър Велинов, група от Туристическо дружество "Осогово“, роднини и приятели, граждани, ученици.

Туристическият хор "Осоговско ехо“ изпълни песен, посветена на алпиниста. Прозвуча архивен запис, запечатал гласа на Людмил Янков, който по-късно беше удостоен за почетен гражданин на Кюстендил.

"Аз знам, че върховете нямат край. Върховете са безброй. Че човек може да изкачи хиляди върхове, още стотици хиляди ще останат неизкачени. Но това не са само планински върхове, каквито ги разбираме в най-точния смисъл. Върховете са навсякъде около нас - върхове в спорта, върхове в училището, върхове в игрите, върхове в приятелството. Един истински приятел, спечелен за цял живот - това е един връх, който остава винаги зад теб".

По публикацията работи: Радмила Попова
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Чет Апр 18, 2024 9:11 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3289
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
Източник:

https://www.bta.bg/bg/news/economy/655202-parvata-balgarska-ekspeditsiya-za-izkachvane-na-everest-otbelyazva-40-godishnina

Цитат:
Първата българска експедиция за изкачване на
Еверест отбелязва 40-годишнина с поредица
тържествени събития


Ивона Величкова


Снимка: Боби Тошев/БТА

София, 17.04.2024 13:55 (БТА)

Тази година се навършват 40 години от спортното събитие на България за 20-и век – първата българска експедиция за изкачване на Еверест през 1984 г. На 20 април 1984 г. върхът е изкачен от Христо Проданов, който загива по обратния път. След него на 8 май на Еверест стъпват Иван Вълчев и Методи Савов, а на 9 май - Николай Петков и Кирил Досков.

По повод годишнината Българският туристически съюз и Българската федерация по катерене и туризъм организираха пресконференция в Националния пресклуб на БТА в София, по време на която участници в експедиция "Еверест 1984" разказаха интересни факти за това значимо събитие.

Тържествата за отбелязване на експедицията ще продължат тази и другата седмица, като предстоят срещи на едно от най-знаковите места за българския алпинизъм – Централна планинска школа "Мальовица". В събота, 20 април, ще бъде направен преход до втора тераса към Мальовица, ако времето позволи, след което, в 18:00 часа, ще има честване в школата, където ще бъде прожектиран филмът за Еверест и ще бъдат разказани интересни факти. На събитието е поканен и служебният министър-председател Димитър Главчев.

На 24 април, сряда, от 19:00 часа във Военния клуб в София под патронажа на президента Румен Радев ще бъде официалното честване от експедицията "Еверест 84". На него ще бъдат представени архивни материали на БНТ и БНР (филмови кадри и звукови записи) от 1984 г., както и фотоизложба.

"Това знаменито изкачване на Еверест е един подвиг за своето време и не само. По време на тази експедиция се поставят няколко рекорда. През 1984 г. това е било едно от най-добре финансираните спортни мероприятия. Освен това то е било посветено на няколко важни за онова време събития – 40-годишнината от 9 септември 1944 г. и 80 години революционни профсъюзи в България. Участниците в експедицията просто е трябвало да се качат и са го направили в едни много трудни условия", посочи председателят на Български туристически съюз (БТС) Венцислав Венев. Сдружението е било главен организатор на това събитие.

Един от участниците в експедицията, Методи Савов, се върна към 1984 г., когато всичко започва с много жестока подготовка. "Както се казва, душите ни бяха на гърлото. Имахме треньори, които ни вадеха душите – слагаха ни камъни в раниците", коментира той, като уточнява, че в началото са били много хора, може би 100 човека, но доста са отпаднали и са останали 30.

Последвали са височинни тестове в барокамера в Москва. "Много тежък и сложен преглед, имах притеснения дали няма да бъда отхвърлен, защото дясното ухо не ми работи", разказа Савов.

След завръщането в България е определен окончателният състав на експедицията – 19 алпинисти и 5 човека персонал, общо 24 човека. Савов си спомни как много предприятия са се отзовали и специално за нея са изработили храни, дрехи, съоръжения.

По думите му самата експедиция е минала доста разнопосочно и тревожно. В нея е имало 3 спасителни акции. Маршрутът е избран така (по най-трудния път - западния склон), защото класическият маршрут е бил зает от индийска военна експедиция.

След окончателните изкачвания по междинните лагери, се взема решение за изкачване, а Проданов взема еднолично решение да се изкачи до върха без кислород. "Това много ни изненада, защото маршрутът освен дълъг, е изключително труден", каза Савов, подчертавайки, че и до ден-днешен изкачването на този траверс на Еверест не е повторено. Друго неповторено спортно достижение от световен характер е скокът на Стефка Костадинова.

Алпинистът посочи също, че още не са били завършили напълно аклиматизацията и по това време не се тръгва, защото времето е непостоянно. Въпреки това се е взело решение експедицията да продължи.

Савов стига върха на 8 май заедно с Иван Вълчев, но на слизане тъмнината ги принуждава да пренощуват на 8750 м. "Кислородът беше свършил и с се наложи да пренощуваме без кислород. Това е единственият случай в света", каза той. На следващия ден до тях достигат Кирил Досков и Николай Петков, които им дават кислород и те могат да продължат надолу.

По думите на Савов това събитие се е случило благодарение на всички участници в експедицията – "Тези, които не се качиха, стъпихме на техните рамене", заяви той.

На прибиране участниците в експедицията са посрещнати в Индия от Индира Ганди.

"Когато се прибрахме, ни бяха връчени почетни знаци на най-високо ниво. Те са преди всичко паметни знаци, защото пазят паметта на хората. Без памет една държава става територия. Когато властта се смени, Великото народно събрание ликвидира всички тези паметни знаци и те се превърнаха в скрап", спомни си Савов.

Друг участник в експедицията, Николай Петков, подчерта, че по онова време организирането на подобни експедиции е била доста мащабна и тежка задача и самите експедиции са били големи. По думите му в днешно време рядко се правят подобни експедиции.

"40 години са добър период самите участници да погледнат по нов начин на една такава експедиция", смята Петков, подчертавайки, че това наистина е една от най-подготвените експедиции във високата планина в световен мащаб и изкачването на западния гребен, освен че не е повторено, също е постижение от световен мащаб.

Петков е единственият човек в света, който е минал по три различни маршрута на Еверест.

Петко Тотев, председател на Българската федерация по катерене и туризъм и също участник в експедицията, подчерта, че към момента на провеждането ѝ в България е имало необходимите хора за два състава за такава експедиция. Основният състав се тренира на Памир през 1983 г. Участниците са от цялата страна.

Според Тотев, "Еверест 84" е един трамплин за нашия алпинизъм да се развива и да се обърне към стойностните изкачвания.

Той си спомня, че експедицията се провежда в едно друго време – ризите са вълнени, анораците са от шлиферен плат, Българският ловно-рибарски съюз е осигурил вълчи кожи, за да се направят по-топли обувки. "На практика в тази експедиция за първи път ползвахме пластмасови обувки за високата планина. В Памир през 1983 г. още бяхме с френски кожени обувки, които бяха тежки и неудобни", разказа Тотев. Той допълни, че български предприятия са се справили да им направят много качествени елементи от екипировката, но това не се е развило във времето, защото за съжаление конкуренцията е притиснала нашата малка страна и тези производства са изчезнали.

"След загиването на Христо, решението за продължаване на експедицията беше трудно, но всички подкрепихме Аврам Аврамов и се обединихме около него", разказа Тотев, посочвайки, че е имало много високи очаквания към Проданов и това може би също е повлияло за фаталния му изход.

Елисавета Първанова, технически секретар на "Еверест 84", припомни, че цялата експедиция се е превърнала в социално явление, защото малки и големи са говорели за нея. Всеки знаеше как се движи експедицията. Централните новини започваха с емблемата ѝ и със съответните съобщения за нейното движение", спомни си тя.

Към днешна дата 9 души от състава на експедицията вече не са сред живите.

/ВЙ/

____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Съб Апр 20, 2024 10:45 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... , 95, 96, 97  Следваща
Страница 96 от 97

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov