От къде се качихте до Алеко? Всъщност от там ли започва маршрута? От петте карти на Картография за Е4 ми липсва именно първата и няма как да видя. На картата на Витоша на Домино червената маркировка започва от Алеко.
Е4 започва от Тарифа (най-южната точка на континентална Испания), по-нататък минава през Франция, Швейцария, Германия, Австрия, Унгария и Румъния, преди да навлезе в България и да продължи към Гърция, където достига до о-в Крит преди да завърши в Кипър (общо към 10450 км). Маршрута и до днес не е напълно определен в румънския участък, както и в част от българския. В България би било логично отначало заедно с E3 и Е8 да следва билото на Стара Планина (например от Връшка Чука до Искърския пролом), преди да поеме към Витоша и по-нататък. Не ми е известно някой да е минавал целия маршрут от Испания до Гърция. По-миналата година John Hayes (56 годишен симпатяга) е взел разстоянието от Тарифа до Будапеща по E4 за малко повече от 6 месеца ходене (за повече подробности вижте тук). Статията за Е4 в английската wikipedia също е доста информативна. Може би една чудесна цел в живота е човек да ги обиколи всичките поне по веднъж
Последната промяна е направена от vedrin на Съб Яну 05, 2013 5:29 am; мнението е било променяно общо 1 път
Е4 започва от Тарифа (най-южната точка на континентална Испания), по-нататък минава през Франция, Швейцария, Германия, Австрия, Унгария и Румъния, преди да навлезе в България и да продължи към Гърция, където достига до о-в Крит преди да завърши в Кипър (общо към 10450 км). Маршрута и до днес не е напълно определен в румънския участък, както и в част от българския. В България би било логично отначало заедно с E3 и Е8 да следва билото на Стара Планина (например от Връшка Чука до Искърския пролом), преди да поеме към Витоша и по-нататък. Не ми е известно някой да е минавал целия маршрут от Испания до Гърция. По-миналата година John Hayes (56 годишен симпатяга) е взел разстоянието от Тарифа до Будапеща по E4 за малко повече от 6 месеца ходене (за повече подробности вижте тук). Статията за Е4 в английската wikipedia също е доста информативна.
Благодаря за линковете, прочетох оттук оттам и е интересно, ще гледам да изчета всичко
Засега смятам да мина само установената българска отсечка, цялото Е4 не е лъжица за моята уста
При последното ни ходене на Витоша нарочно слязохме през Драгалевци и вярно, имаше си и маркировка, и табелка Е4 на площада. Къде съм спала да не я видя досега не знам
vedrin написа:
Може би една чудесна цел в живота е човек да ги обиколи всичките поне по веднъж
Че то би станало единствена цел в живота, трябва само това да прави човек за да успее
Аз ако мога да мина българските части на Е4 и Е8, и някой ден да направя Връшка чука - Емине ще съм повече от доволна
_________________ Искате ли да изживеете едно приключение!?!...
Аз къде съм блял и как не съм я видял тази тема до сега
Много хубави снимки,със сигурност разказа ти ще помогне много на всеки който предприеме този маршрут.
_________________ "АКО ЖИВЕЕШ ВСЕКИ ДЕН КАТО ДА Е ПОСЛЕДЕН, ПОЧТИ СИГУРНО Е, ЧЕ НЯКОЙ ДЕН ЩЕ СЕ ОКАЖЕШ ПРАВ" Стив Джобс
Съб Яну 05, 2013 6:57 pm
Dido_
Регистриран на: 16 Сеп 2012 Мнения: 119
Страшен си колега супер подробно описание подкрепено с снимков материал лично на мен ми помогна с много полезна информация
_________________ Много са пътищата който водят към Бог един от тях е през планината но го знаят само тези който завинаги остават там
Съб Яну 05, 2013 10:23 pm
vinushka
Регистриран на: 27 Авг 2012 Мнения: 100
Здравейте, форумци, по молба на Мариана поствам тук малко информация за прехода така,какта го направихме ние миналта 2012 година.
1.Походът беше организиран от БТС и беше в периода 15.07.2012-30.07.2012
2.По регламент една част от багажът трябваше да се превозва с наетата от БТС УАЗ-ка, която представляваше един стар минибус от сигурно преди войната Искам да разкажа подробно за уазката, защото по време на Е4 ни се случиха много перипети с колата.Още на втория ден близо до местността Петруана, уазката ни се запали.Как се случи и защо не беше установено, но там на поляната останахме без кола.Последваха обаждания до София и чакане, докато не дойдоха две джипчета, които качиха багажа най-накрая.До края на прехода не знаехме със сигурност дали ще имаме кола и се смениха поне 4-5 превозни средства.Имаше дни в които багажът пристигаше, но имаше и други в които нямахме достъп до него.Всеки от прехода си носеше раница с най-важните неща, но в уазката бяха палатките, шалтета на някои хора, хладилни чанти и всякакви други неща, които все пак ни трябваха.По дни:
-На Петруана имахме джипчета, които качиха багажа до самата местност.Сутринта като се събудихме, си оправихме багажът и палатките и като го сгънахме дойде нова кола,която прибра всичко.(Започна се с ритуалът да ставаме много рано, за да може да си приберем палатките от вечерта и да ги натоварим в колата)
-На следващия ден стигнахме вечерта до хижа Рилски езера, където нямахме кола.
-На ЦПШ Малъовица ни чакаше новия транспорт и си натоварихме всичко на следващата сутрин.
-На хижа Рибни езера бяхме без кола, макар че се замислих дали няма път дотам,защото спахме в палатка.Обаче се сетих,че господина с когото спахме в неговата палатка си я беше домъкнал сам
-На Предела естествено ни чакаше колата, имахме един ден почивка и на следващия ни докара багажа до хижа Яворов.
-На следващия ден от Яворов се качихме до Кончето и връх Вихрен и вечерта на хижа Бъндерица ни докараха багажа.
-След това от Бъндерица направихме тежкия преход до Тевното езеро, където трябваше да спим, но не бяхме всички (за което ще разкажа подробно в пътеписа).Там естествено нямаше кола.
-На следващия ден от Тевното имахме преход до хижа Попови ливади, където пристигна новото МПС
-И след това и до хижа Славянка, и до хижа Извор си имахме транспорт.
Общо взето на Тевното, на хижа Рилски езера и на хижа Рибни езера няма транспорт.А, и на хижа Македония също няма.
Относно храната:
Трябваше да имаме осигурена храна на всичките хижи, но тъй като на някои водачът ни се обади твърде късно, имахме скромно посрещане.Но на други места знаеха за нас и ни чакаха с богата трапеза.Общо взето навсякъде,където имахме достъп до магазини, си зареждахме.С колата с багажа идваше хляб,който поръчвахме по 2 на човек.Иначе от хижите си ядяхме почти винаги супи поне и каквото друго има евентуално.При ЦПШ Малъовица, на Предела и на хижа Попови ливади има магазини, където може да се купи храна.Също така от град Гоце Делчев май ни дакараха храна на хижа Славянка и общо взето винаги бяхме много добре нахранени Само на хижа Извор не знаеха за нас и затова беше по-скромно посрещането, но пък хората бяха много добри там.
За спането:
Всеки беше свободен да си носи палатката, шалтето и спалния чувал на гръб и да спи навсякъде където поиска в "преносимата си къщурка" Но сами се сещате,че 14 дневен преход все пак е доста и определено не всеки може да носи целия този товар на гръб.Затова транспорта ни беше много необходим, защото имахме достъп до палатките си.Аз гледах винаги когато мога да спя на палатка, защото ми доставя огромно удоволствие а и аз затова бях отишла на прехода- за да бъде възможно най-екстремно Спала съм в хижа Рилски езера, хижа Предела, хижа Пирин и хижа Славянка (новата хижа Славянка е страхотна!).На всички други места съм спала на палатка, като на хижа Рибни езера повтарям, че момчето носеше палатката специално от Малъовица, за да спим в нея.И на хижа Македония също Имахме отстъпка за голяма група и на повечето места ни излизаше поне с 2 лева по-ефтино в хижите.
За маркировката:
Имаше си маркировка навсякъде, освен на слизането към Предела от хижа Македония.Там беше много хард, защото тръгнахме сутринта рано-рано, и следобед почна едно слизане надолу,което беше много гадно.И като се излезе на един път, оттам трябваше да има маркировка за надолу, но то нямаше.Затова си продължихме по големия път и ходихме допълнително още 1-2 часа.А този ден ни беше най-тежкият може би и всяко забавяне си беше нежелано.Водачът каза,че тъй ато са минали поне 10 години откакто е правен е4 за последно от БТС, пътечката за към Предела е обрасла и не се разпознава.
За графика:
Спазихме си графика до последно, всичко беше както го планирахме освен историята около Тевно езеро, но в края на краищата пак на следващия ден всички бяхме на хижа Попови ливади както си трябваше.Там проблемът по-скоро беше организационен, отколкото свързан с време.А, и нищо не сме съкращавали
И последно- относно това дали сме минавали всички отсечки пеша или и с транспорт:
Трябва да отбележа,че дори и да сме искали, нямаше как да минем която и да е отсечка всичките с транспорт, защото в колите на БТС винаги имаше място най-много за 3ма човека плюс багажа.Ако питате дали всички са изходили целия маршрут без нито веднъж да се качат на транспорт отговорът е НЕ! Но вместо да решите да критикувате това решение, ще ви кажа че всеки човек сам решава докога ще му стигнат силите и си преценява дали може да мине всички отсечки сам.Имахме случай на изкълчено коляно и момичето беше принудено да се качи на колата на няколко места.Аз пък на слизането на хижа Попови ливади си разраних жестоко двата крака от обувките и вечерта ми слагаха бинтове.Беше невъзможно с тези рани да си обуя пак обувките, затова бях с джапанки.Боляха ме много, затова се качих до хижа Извора,с което пропуснах цялото качване до планина Славянка, за което много ме е яд.
Общо взето, това е "накратко".Надявам се съм отговорила на въпросите на Мариана.
Пон Яну 28, 2013 5:15 pm
mikesli
Регистриран на: 28 Мар 2011 Мнения: 509 Местожителство: Сливен
Минахте ли през вр. Мальовица?
Защо сте слизали до ЦПШ от вр. Мальовица - само да си оставите багажа, или не се качвахте изобщо?
Слизането от Капатник, действително е хард, но само до пътя. От там е не-повече от километър по-дълго, и като се има предвид, че се ходи по-лесно - значи се стига и по-бързо. Ако пък не трябва да се ходи до хижа Предела - по пътя е по-пряко дори. Ние минахме от там тази година. Не много рано тръгнахме от х.Македония и 2 часа преди да мръкне бяхме на х. Яворов.
Пон Яну 28, 2013 7:39 pm
vinushka
Регистриран на: 27 Авг 2012 Мнения: 100
Слизахме до ЦПШ-то,защото там спахме.Трябваше да спим на хижа Малъовица,но водачът така реши, на Предела имахме почивен ден.
И аз да кажа едно БРАВО!От известно време имам мерак да го мина...Мариана провокира това-нея ше псувам като тръгнем и се закучи работата... Ще има много въпроси като почна да правя организацията,вероятно ще пусна и нова тема но на първо четене излиза въпроса-има ли къде да се спи ако човек не си носи палатка??И ако не-кои са "проблемните "места??
Сря Яну 30, 2013 11:16 am
Mariana1000
Регистриран на: 28 Юли 2010 Мнения: 2796 Местожителство: София
fena73 написа:
И аз да кажа едно БРАВО!От известно време имам мерак да го мина...Мариана провокира това-нея ше псувам като тръгнем и се закучи работата...
И таз добра!
Дано да е само псуване и ако се засечем някъде да не се стигне до "случайна" злополука - подхлъзване на провокатор-туристка в пропастта.
Все пак нищо няма да се сравни с това как аз ще се самонавиквам за глупостта си още на площада в Драгалевци, ако тръгна
vinushka написа:
Общо взето, това е "накратко".Надявам се съм отговорила на въпросите на Мариана.
Винушка, благодаря, отговорила си много подробно и изчерпателно.
vinushka написа:
И последно- относно това дали сме минавали всички отсечки пеша или и с транспорт:
Трябва да отбележа,че дори и да сме искали, нямаше как да минем която и да е отсечка всичките с транспорт, защото в колите на БТС винаги имаше място най-много за 3ма човека плюс багажа.Ако питате дали всички са изходили целия маршрут без нито веднъж да се качат на транспорт отговорът е НЕ! Но вместо да решите да критикувате това решение, ще ви кажа че всеки човек сам решава докога ще му стигнат силите и си преценява дали може да мине всички отсечки сам.
Да, ето това последното исках да разбера. Нямам нищо против при контузия и умора да се возят желаещите, даже е чудесно да има такава възможност, вместо да се налага да прекъснат похода. По-скоро критикувам задължителното возене. Я си представи дали ще ти е приятно, ако това лято на Върбишки проход имаш сили да вървиш, а задължително те натоварят на автобуса и ти кажат, че никой няма да те чака цял ден да ходиш пеша? Хубаво ли ще е някой да реши вместо теб да пропуснеш цял ден от маршрута? И защо е нужно това? Браво на всички и лично на теб, че въпреки лошата организация, все пак сте си спазили графика и сте минали всичко.
vinushka написа:
Слизахме до ЦПШ-то,защото там спахме.Трябваше да спим на хижа Малъовица,но водачът така реши, на Предела имахме почивен ден.
В описанието на маршрута на гърба на картите на Картография от х. Мальовица до Кобилино бранище има два варианта:
1) х. Мальовица - Страшното езеро - Кобилино бранище
2) х. Мальовица - ЦПШ - Йончево езеро - Римски друм - Кобилино бранище
След като слязохте към ЦПШ, после откъде минахте - през Страшно или през Йончево езеро?
П.П. Ето го и графика на похода на БТС от миналата година, за сведение, а и за допълване на обясненията на Винушка:
15.07. – х. „Алеко” – нощувка /н/
16.07. – х. „Алеко” – Черни връх – Букапреслапски проход /н/ - бивак – 9.00 ч.
17.07. – Букапреслапски проход – с. Клисура – м. Петруана /н/- 7.00 ч.
18.07. – м. Петруана – Урсус вада – х. „Ловна” - х. „Рилски езера” /н/ - 6.00ч.
19.07. – х. „Рилски езера” – м. Раздела - Додов връх – вр. Мальовица – х. „Мальовица”/н/ - 6.00 ч.
20.07. – х. „Мальовица”- з-н „Кобилино бранище”- х.„Рибни езера”/н/ - 9.00ч.
21.07. – х. „Рибни езера”- х. „Македония” /н / - 6.00 ч.
22.07. – х. „Македония”- вр. Капатник – х. „Предел” /н/ - 7.00 ч.
23.07. – почивен ден
24.07. – х. „Предел”- м. Кулиното - х. „Яворов” /н/ - 6.30 ч.
25.07. – х. „Яворов”- Кончето – вр. Вихрен - х. „Вихрен” /н/ - 9.00 ч.
26.07. – х. „Вихрен”- Типиците – х. ” Тевно езеро” /н/ - 6.00 ч.
27.07. – х. „Тевно езеро” – Дясна Кралевдворска порта – м. Комитското – м. Тодорова поляна - вр. Ореляк - х.”Попови ливади” /н/ - 10.00 ч.
28.07. – х. „Попови ливади”- Парилски проход- х.”Славянка” /н/ - 7.00 ч.
29.07. – х. „Славянка” – Царев връх – Гоцев връх - х.„Извора”/н/ – 10.00 ч.
30.07. – х. „Извора” - с. Петрово – Сандански - отпътуване
Много полезен график-може да се ползва за работен вариант...Благодаря!
Чет Яну 31, 2013 10:48 am
vinushka
Регистриран на: 27 Авг 2012 Мнения: 100
Мариана, минахме през Кобилино бранище, където ни чакаха десетима възрастни членове на туристическо дружество към град Рила с питка, вино, музика, списания и знаме!!! Незаменимо усещане.. на 50-60-70 години хора, които бяха станали в 4 сутринта за да направят дългият преход САМО ЗА ДА НИ ПОСРЕЩНАТ. Затова ще подчертая,че въпреки организацията, походът беше невероятен. Водачът не беше некомпетентен, но трудно вземаше решения и това му беше единствения недостатък, но иначе човекът направи всичко по силите и възможностите си.
А за Ком-Емине не знаех,че ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще ни возят с кола!? Това не ми харесва изобщо.
Чет Яну 31, 2013 5:42 pm
Mariana1000
Регистриран на: 28 Юли 2010 Мнения: 2796 Местожителство: София
vinushka написа:
Мариана, минахме през Кобилино бранище...
За Кобилино бранище ясно, но от ЦПШ-то до него по коя пътека минахте - през Страшното или през Йончево езеро?
vinushka написа:
А за Ком-Емине не знаех,че ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще ни возят с кола!? Това не ми харесва изобщо.
Ами трябва да попиташ като се записваш, може пък тази година да не е така. Аз знам със сигурност за миналата, защото съм го видяла с очите си. За предишните походи знам само от разкази от други хора и всъщност главно това ме и накара да се откажа да ходя с организираната група. Не виждам смисъла всички да се возят, при положение, че от 30 човека все ще се случат поне 10-тина способни да се справят. И финишираха два дни по-рано от плана си и за какво това бързане? Апропо, така и не разбрах единия ден къде го спестиха?
А за Е4 ще имам едно наум, ако БТС пак реши да го прави тази година, поне един път да се пробвам да отида някъде организирано. Може и да ми хареса
_________________ Искате ли да изживеете едно приключение!?!...
Пет Фев 01, 2013 11:36 pm
vinushka
Регистриран на: 27 Авг 2012 Мнения: 100
Мариана,през Йончевото минахме.За Е4 с БТС, не знам дали тази година ще организират точно Е4, мисля че ще е Е8 тази година.Ако решиш да правиш е8, пиши ми на ЛС да ти дам инфо за прехода.
Нед Фев 03, 2013 3:18 am
Niksi
Регистриран на: 01 Окт 2007 Мнения: 562 Местожителство: софия
Говорейки за Е4, ето и моето едноседмично соло изпълнение по маршрута в началото на юли:
Тук във фейсбук мат'рял в синтезиран вид.
Там са и препратките към по-подробен фотоотчет в пикаса. А за тези, които не са фенове на фейбука, пускам направо тук линковете:
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4, 5Следваща
Страница 2 от 5
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети