ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Избор на фотоапарат
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Предишната тема
Следващата тема
Избор на фотоапарат
Автор Съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3291
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
tomaraya написа:
Ай да не си говорим глупости - при експонация над 20-30 секунди рискуваш да се размаже картината от изместване на обектите и да изпържиш матричката . Панасоника не е лош , но за тия пари безспорния фаворит е Сони rx-100 , сега при почерняването на петъците може да падне под 700 лв.

Да изпържиш матричката през нощта? Shocked

Добре, признавам си, че всички пишете по темата, но тогава какво е това неуважение към автора ѝ Suunto - никой не му е отговорил на въпроса?

Очевидно и аз няма да получа отговор на същия въпрос, а той е за фотоапарат до 500 лева - в КРАЕН СЛУЧАЙ 600 лева, а НЕ за 700 и 1700 лева.

Sony RX-100 е много хубав фотоапарат, но гледам, че в момента е към 750 лева, не е ли по-добре Sony A5000, който дори е малко под 700 лева?

Благодаря предварително на всички!


____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
Чет Ное 26, 2015 7:45 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
tortomanin



Регистриран на: 20 Мар 2013
Мнения: 1513
Местожителство: Хасково

Мнение Отговорете с цитат
Много ми се искаше точно аз да не давам акъл, че съм назад с материала но:
Стефан е прав, че се изпадна в дърдорене за системи над посочения бюджет.
Тези, които говорят, че от ФФ по-добро няма, сами казват, че няма смисъл да се вкарват много пари, ако от тях няма да се изкарват пари. Изключвам прекалено заможните, питащият явно не е от тях.
Единственият начин да разбереш дали ти се дават още пари за обективи и ..... е да си купиш нещо със сменяема оптика.
Прилична матрица и търпим обектив с възможности за надграждане на системата.... И примерно:
http://www.emag.bg/fotoaparat-dslr-canon-eos-1200d-i-obektiv-ef-s-18-55-dc-ac9127b009aa/pd/DD0MRYBBM/
След вашите противоречиви съвети аз си купих базов ДСЛР и не съжалявам. Вече знам какво не мога с него, но и знам какво ми трябва. Още един обектив, два филтъра и на мен ми е достатъчно.
Това, което му предлагам, е по-евтино, но сходно с моята покупка. Изобщо не казвам, че това е камерата за този човек, но и вие не му дадохте нито едно предложение, което да отговаря на рамката.
Чет Ное 26, 2015 10:31 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
mislesht



Регистриран на: 29 Ное 2006
Мнения: 3414
Местожителство: Пловдив

Мнение Отговорете с цитат
stefan_iliev38 написа:
tomaraya написа:
Ай да не си говорим глупости - при експонация над 20-30 секунди рискуваш да се размаже картината от изместване на обектите и да изпържиш матричката . Панасоника не е лош , но за тия пари безспорния фаворит е Сони rx-100 , сега при почерняването на петъците може да падне под 700 лв.

Да изпържиш матричката през нощта? Shocked

Добре, признавам си, че всички пишете по темата, но тогава какво е това неуважение към автора ѝ Suunto - никой не му е отговорил на въпроса?

Очевидно и аз няма да получа отговор на същия въпрос, а той е за фотоапарат до 500 лева - в КРАЕН СЛУЧАЙ 600 лева, а НЕ за 700 и 1700 лева.

Sony RX-100 е много хубав фотоапарат, но гледам, че в момента е към 750 лева, не е ли по-добре Sony A5000, който дори е малко под 700 лева?

Благодаря предварително на всички!


Не си прав! Измежду всичките неща, които изписахме все пак има 2 отговора на въпроса му. Wink

_________________
Две неща движат този свят - инатът и шубето.
Пет Ное 27, 2015 4:07 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
ivjordan



Регистриран на: 15 Сеп 2011
Мнения: 93

Мнение Отговорете с цитат
Моите 5 стотинки:

- ДСЛР винаги е по-добре от безогледален. (Ползвам и ДСЛР Никон, и безогледалка Фуджи). Безогледалките след десетина години може и да настигнат огледално-рефлексните по основните показатели, но все още са мнооооого назад.
- Днес в е-mag имаше примосия на Никон Д3300 с китов обектив (18-55VR) за 600 кинта. Подобни оферти изпадат и за Канон 700Д. Трябва да се следят магазините (основно чуждестранните).
- Закупуването на по-висок клас техника втора ръка е абсолютно оправдано и дори задължително. За тези пари (600 кинта) може да се намери Никон Д90 или двуцифрен Канон с що-годе добър обектив и в добро състояние.
- Безогледалките са леки и предимствата им свършват точно тук. Китовите обективи са доста по-слаби от еквивалентите за ДСЛР, управлението на самата машинка е доста пипкаво. Стават, ако имаш цялото време на света. В българските магазини има Олимпус ЕП-Л6 с два обектива за около 730, това в е-маг днес го имаше за 600, но без дългия обектив, което го прави по-кофти оферта, но може да се чака коледа и някакви реални намаления в европейските магазини, а не фейк, като днешното.
- Сапунерките са си сапунерки, нямат база за сравнение с истинските фотоапарати.

П.П. Всичко, изписано нагоре не важи, ако питащият не е готов да прочете поне хиляда страници (ръководството на читава апарат е около 350 но не е достатъчно), които да му дадат основни насоки във фотографията относно значението на PSMA режимите на фотоапарата и взаимозависимостта между бленда, скорост и светлочуствителност. В такъв случай се купува сапунерка според бюджета, а марката и моделът се избират на цвят Wink
Съб Ное 28, 2015 12:14 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3291
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
ivjordan написа:
... Безогледалките след десетина години може и да настигнат огледално-рефлексните по основните показатели, но все още са мнооооого назад.
По кои характеристики безогледалните фотоапарати са много назад и защо?
ivjordan написа:
- Безогледалките са леки и предимствата им свършват точно тук. Китовите обективи са доста по-слаби от еквивалентите за ДСЛР
Теглото в планината е много сериозно предимство! А можеш ли да направиш сравнение между китовите обективи, за да могат заинтересованите да се ориентират и да изберат между различните китови обективи?
ivjordan написа:
... управлението на самата машинка е доста пипкаво. Стават, ако имаш цялото време на света.
В смисъл - бутоните на безогледалните фотоапарати са по-неудобни за натискане отколкото тези на огледалните? Имат по-малко бутони? Менютата им са по-трудни за ориентиране? Реагират по-бавно на команди? Моторчетата им са по-бавни?
ivjordan написа:
- Сапунерките са си сапунерки, нямат база за сравнение с истинските фотоапарати.
Е, хайде сега - допреди 10 години все с дигитални огледално-рефлексни фотоапарати сме снимали! Smile
ivjordan написа:
П.П. Всичко, изписано нагоре не важи, ако питащият не е готов да прочете поне хиляда страници (ръководството на читава апарат е около 350 но не е достатъчно), които да му дадат основни насоки във фотографията относно значението на PSMA режимите на фотоапарата и взаимозависимостта между бленда, скорост и светлочуствителност. В такъв случай се купува сапунерка според бюджета, а марката и моделът се избират на цвят Wink
Я дай връзка към някое хубаво помагало за целта, за да сме полезни на желаещите, да започват да четат още отсега, че нямат време. Според мен няма да мине и без изучаване на вълнова оптика. Think


____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
Съб Ное 28, 2015 1:15 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 6374

Мнение Отговорете с цитат
ivjordan написа:
...
- ДСЛР винаги е по-добре от безогледален. (Ползвам и ДСЛР Никон, и безогледалка Фуджи). Безогледалките след десетина години може и да настигнат огледално-рефлексните по основните показатели, но все още са мнооооого назад.
...


Това беше истината преди да излезе една машинка, наречена SONY R1 Wink

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Съб Ное 28, 2015 3:28 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 3291
Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
Sony преди една или 2 години обещаха да направят фулфрейм фотоапарат (с матрица 36 мм х 24 мм) за цена 1000 долара, ама какво стана с този техен план...?


____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
Съб Ное 28, 2015 10:51 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ivjordan



Регистриран на: 15 Сеп 2011
Мнения: 93

Мнение Отговорете с цитат
Да обясня, щото явно е останало неясно:
Безогледалните са много по-зле в сравнение с ДСЛР от гледна точка на фокус - бързина и прецизност, оперативна бързина като цяло, ергономичност, налични обективи, цена. Общо взето, по-всичко, освен по размер, но малкия размер се компенсира от неудобството при боравене, а с обектив, различен от китовия или някоя палачинка, дори и размерът вече не е чак толкова малък.
Чудесно знам за предимството на теглото в планината, поради което и аз си купих безогледалка Фуджи и ужасно съжалявам за тази своя глупава и импулсивна постъпка, която ми коствашие едни 1000+ лева, вместо да си купя някой никонски обектив за същите пари.
Под пипкаво управление имах предвид, че заради малкия размер бутоните са наблъскани на малко място и са по-малки, поради което се натискат по няколко на веднъж и става пълно мазало. Настройката на всеки отделен кадър отнема около три пъти повече време, отколкото с ДСЛР. Естествено, това не важи, ако се снима на автоматичен режим. Немислимо е снимане с ръкавици, което често се налага в планината и не е проблем с огледално-рефлексен.
Сапунерките стават за много неща, особено след като вече има и сапунерки с APS-C размер на сензора, а дори и едноинчовия не е малък, но там цените отиват на поне среден клас ДСЛР и нагоре, а често са с фиксиран обектив, което е доста неудобно за съвременните ползватели. За Анри Бресон 50 мм е било ОК, но сега трудно се предлага и купува апаратче без зуум за около 1-2-4 хиляди лева. Като цяло, тези сапунерки не са в обсъждания бюджет дори втора употреба, поради което не ги споменах изобщо. Все пак, може би е възможно да се намери Сони RX100 за около толкова пари, но втора употреба. Нов в момента е 750 за първа версия до 2200 лева за четвърта, а за 2200 може да се купи много хубав ДСЛР.
Книги и сайтове има бол, като начало, може да се почне с онллайн книжката на Фотофорума, където са обяснени основните неща. Сайтът http://macropic.net/ също дава много полезна информация както по отношение на техниката, така и по отношение на фотографията. Но най-добре е да се почне от ръководството, което идва с фотоапарата.

П.П. Сони действително пуснаха евтин фул-фрейм, който на втора употреба се намира за 1700 кинта, което си е 1000 долара, но обективите са на зашеметяващи цени. За нов на тази цена не съм чувал.
Съб Ное 28, 2015 11:52 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
аngel



Регистриран на: 02 Юни 2015
Мнения: 1937

Мнение Отговорете с цитат
Здравейте, апаратчето с което разполагам съм доволен, батерията издържа около 300 снимки за 2.5 дни. Вече е на 7 години, но върши работа, а и местата на ходене са такива, че мога и да строша нещо по-ново и скъпо. Не минавам през места за зареждане, а бих искал да имам възможност да снимам 4 - 5 дни.
Дали е удачно да взема резервна батерия от : “Батерии Онлайн“ ЕООД гр Бургас, явно ги внасят онлайн. Дали има друго решение? Има отзиви в нета за китайски батерии, които били рискови.

Батерия за Panasonic Lumix DMC-FZ18 серия

Powery, 7,2V, 710mAh/5,1Wh, тъмносин Други подробности
В наличност в централен склад в Германия. Доставка до 8-10 работни дни
20,19 лв. Добавете в количката
Бих бил благодарен, ако някой сподели да е имал същият проблем и го е решил успешно.
Съб Ное 28, 2015 11:55 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
suunto



Регистриран на: 12 Юли 2012
Мнения: 78

Мнение Отговорете с цитат
Аз бих искал да попитам как се справят сони а5000 и фотоапаратите от неговия клас при снимане на слаба осветеност? Или конкретно ще има ли значително подобрение на снимки от този тип (тези са снимани с обикновена сапунерка):




Съб Ное 28, 2015 1:49 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 6374

Мнение Отговорете с цитат
suunto написа:
Аз бих искал да попитам как се справят сони а5000 и фотоапаратите от неговия клас при снимане на слаба осветеност? Или конкретно ще има ли значително подобрение на снимки от този тип (тези са снимани с обикновена сапунерка):
...


Разгеле, да си дойдем на думата Laughing

Контролите и управлението са сред основните качества на една камера, спор няма. Особено ако си журналист, снимаш стрийт и т.н. Все пак, друго основно свойство на камерата е качеството на картината.

Практиката показва, че журналистическия стил на снимане иска леки контроли, там качеството на изображението далеч не е от някакво значение. В пейзажната фотография обаче картинката rullz. За цъкане по контролите обикновено имаш доволно много време, което прогресивно намалява с опознаването на камерата.

Та, говорейки за картинката - сони а5000 просто вади същата картина сравнен с един ДСЛР със същия размер на сензора и по-добър обектив. Последното може да звучи парадоксално, но зад този феномен стои просто физическо обяснение: махането на огледалото позволява много къса работна отсечка и съответно по-прост обектив за да докараме съизмеримо изображение. Това беше гениалното в конструкцията на първото СОНИ Р1 всъщност Wink

Директно на въпроса на suunto:
Според мен в условия на висок контраст - сутрин/вечер, а5000 ще вади значително по-добро изображение от всяка една сапунерка с по-малък от APS-C сензор. Това откъм шум, детайл, динамичен обхват, цвят. Изображението на а5000 би трябвало да е съизмеримо с всеки един ДСЛР с този формат сензор, или другояче казано всеки един не-фулфрейм ДСЛР на канон и никон.

За справка, макар и не-директна (само а6000 има пълно ревю), можеш да сравниш как стои а6000 на http://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-a6000/12 . Цъкни RAW, iso 100, 800, 1600-3200 и разходи няколко камери на канон и никон вдясно. В сравнението ясно се вижда, че алфата в центъра е абсолютно съизмерима с канон/никон, а в краищата на изображението очевидно ги надминава като острота и цветни аберации, независимо от ИСО-то (те това иде от късата работна отсечка Wink)

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Съб Ное 28, 2015 3:17 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
suunto



Регистриран на: 12 Юли 2012
Мнения: 78

Мнение Отговорете с цитат
dido написа:
suunto написа:
Аз бих искал да попитам как се справят сони а5000 и фотоапаратите от неговия клас при снимане на слаба осветеност? Или конкретно ще има ли значително подобрение на снимки от този тип (тези са снимани с обикновена сапунерка):
...


Разгеле, да си дойдем на думата Laughing

Контролите и управлението са сред основните качества на една камера, спор няма. Особено ако си журналист, снимаш стрийт и т.н. Все пак, друго основно свойство на камерата е качеството на картината.

Практиката показва, че журналистическия стил на снимане иска леки контроли, там качеството на изображението далеч не е от някакво значение. В пейзажната фотография обаче картинката rullz. За цъкане по контролите обикновено имаш доволно много време, което прогресивно намалява с опознаването на камерата.


Извинявай за тъпия въпрос, ама тва означава, че преди всяка снимка трябва да пипам контроли и настройки ли? Shocked Доста ръководства и книжки за фотография ще трябва да прочета преди да почна да снимам. Very Happy
Съб Ное 28, 2015 4:01 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 6374

Мнение Отговорете с цитат
Е, доста начини да снимаш - на пълна автоматика, полуавтоматично, избирайки бленда само, изцяло ръчни настройки - както ти харесва.

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Съб Ное 28, 2015 4:51 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
НИКОЛАЙ Т.



Регистриран на: 30 Юли 2012
Мнения: 711
Местожителство: РУСЕ

Мнение Отговорете с цитат
Когато реших да сменя вярното си старото Д90 и пред мен имаше дилема дали пак ДСЛР или безогледален.Понеже снимам вече предимно в планините, въпроса за тежеста беше важен аргумент.Доста се чудих , пробвах различни камери, но накрая си взех Д7100.Картината от повечето безогледалки гледана на екрана на монитора е напълно съпоставима с тази от повечето ДСЛР-и(при еднакъв размер на матрицата) но като си помислих, че трябва да разпродам и то с голяма загуба всичките си обективи,филтри и други аксесуари, решението си дойде само.Според мен вземай Сонито за което те съветват и съм сигурен,че ще ти върши работа.Ако сега започваш с фотографията, искаш или не и ти ще минеш (най-вероятно) по пътя на повечето от нас.Той се състои в това да се изчетат страшно много и често противоречиви мнения, да се закупи някаква камера , която след като се напредне ти отеснява и накрая разбираш какво ти трябва всъщност.Забравих и още един важен за мен аргумент с който ДСЛР-а надделя.Понеже ходя много и зимата, установих, че безогледалката с малкия си размер и близко разположените бутони е адски неудобна за използване с дебели ръкавици за разлика от по-големите ДСЛР-и.Това за ходещите зимата не е за подценяване. Very Happy
Съб Ное 28, 2015 4:55 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5787
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Струва ми се че ако suunto сподели какви обекти (пейзажи, портрети и т.н.) и при какви условия (ден, нощ, сумрак, дъжд, сняг, плаж, море, планина и т.н.) би искал да снима предимно, как би използвал снимките (онлайн, на хартия, в какъв размер и пред каква публика), както и ако опише най-общо фотографските си умения и доколко има ентусиазъм и време да ги развива, би получил по-точни съвети кои модели фотоапарати биха били по-подходящи в неговия случай.

Моя сравнително малък, но затова пък продължителен опит включва няколко скромни филмови апарата, по-значимите всред които бяха Смена-4, Minolta Riva Zoom 70W и огледално-рефлексната Minolta Dynax 4. Ползвал съм също няколко цифрови апарата, всред които бих споменал Panasonic Lumix DMC-FZ15, Canon G11 и Sony Cyber-shot DSC-RX10. Първите два филмови апарата, както и цифровия Canon се повредиха непоправимо след доста интензивна употреба. Останалите ползвам и до днес, разбира се предимно последния и най-нов всред тях. Всъщност той вече не е чак толкоз нов, тъй като наскоро се появи на пазара неговия усъвършенстван наследник Sony Cyber-shot DSC-RX10 II. Снимам най-вече пейзажи, предимно при наличие на предостатъчно светлина, по-често в планините, включително и при неблагоприятни метеорологични условия. Напоследък се увличам и във видео, донейде подтикнат от доста добрите възможности на RX-10 в снимането на филми. Основите на фотографията са ми познати, но само при отделни кадри и при определени обстоятелства прибягвам до ръчни настройки. Търся повече документална отколкото художествена стойност в снимките, които правя, споделям ги най-често онлайн в намалена разделителна способност. RX-10 е доста добър в съчетаването на много разнообразни възможности в едно не много голямо (129 x 88 x 102 mm) и не твърде тежко цяло (813 g), при това с приемливи в повечето случаи компромиси с качеството спрямо предлаганото от апаратите с по-големи сензори и обективи. Цената му беше бая висока в началото, но бе чувствително намалена няколко пъти и вече е донейде по-приемлива. Може да бъде намерен нов в eBay само за около 710 лв (без допълнителните разходи по транспорт, данъци и такси). В специализираните магазини у нас го предлагат сега за около 1500 лв, в някои случаи може да е приложима и допълнителна отстъпка. По-долу с илюстративна цел прилагам връзки към няколко галерии със снимки и филмчета, правени с нашия RX-10 (със сигурност апарата може повече от фотографите):

https://photo.uni-plovdiv.net/vedina/Greece/Sithonia-2014-08/
https://photo.uni-plovdiv.net/vedina/Rila/Rila-2014-08/
https://photo.uni-plovdiv.net/vedina/Pirin/Pirin-2014-09/
https://photo.uni-plovdiv.net/vedina/Pirin/Pirin-2014-11/
https://photo.uni-plovdiv.net/vedina/Alibotush/Alibotush-2015-01/
https://photo.uni-plovdiv.net/vedina/Vitosha/Vitosha-2015-03/
https://photo.uni-plovdiv.net/vedina/Pirin/Pirin-2015-07/
https://photo.uni-plovdiv.net/vedina/Greece/Sailing-2015-07/
https://photo.uni-plovdiv.net/vedina/Rila/Rila-2015-09/

https://www.youtube.com/watch?v=MX9TSAy_b_I
https://www.youtube.com/watch?v=yUVIgzTI0Rs
https://www.youtube.com/watch?v=MmRYVz_oh2E
https://www.youtube.com/watch?v=AsZ3uanvMKw

Снимките са такива, кавито излизат от апарата, без допълнителна обработка, въпреки че съществуват богати възможности в тази насока. Филмчетата са правени с по-нисък bitrate на codec-a от възможно най-добрия, а също и са прекодирани в YouTube със съответната допълнителнна загуба на качество. Тук е мястото може би да спомена, че след обновяване на firmware-a апарата поддържа до 120 кадъра в секунда при видео заснемане, което дава възможност за 4-кратно забавяне на скоростта при гледане.

Избора на апарат с по-малък сензор може да бъде продиктуван не само от ограничения в наличните средства, а също и от количеството стъклария, което бихме носили със себе си на разни по-отдалечени и труднодостъпни места. Струва ми се че размер на сензора 1″ (13.2 x 8.8 mm) в съчетание с обектив с еквивалентно фокусно разстояние 24-200 mm е най-доброто от любителските решения, които съм пробвал. Освен теглото, бих добавил също и съображения за неуместността от смяна на обектива при условия на вятър, прах, дъжд, мъгла, снеговалеж, пясък, пръски солена вода и др. подобни. Ставал съм също свидетел и на случки, когато някой със сменяема оптика пропуска кадър защото не иска или не може достатъчно бързо да си смени обектива. Същия човек (фотограф-любител), въпреки че снима с 5D и обективи от серията L на Canon, в крайна сметка в повечето случаи разчита на готови JPG-зи от апарата, тъй като няма нито време нито желание да се занимава с обработване на RAW файлове. На всичкото отгоре и въпреки цялото му внимание има и прах по сензора, който не почиства достатъчно често и който е видим на много от снимките му. Друг приятел пък, който е почитател и собственик на тяло и обективи от Pentax, обикновено има няколко години закъснение в обработването на RAW файловете си спрямо момента на заснемането им. Споменавам тези наблюдения, защото те също имат някакво отношение към избора на апарат -- едва ли има много смисъл да бъдат вложени твърде много средства в (полу)професионална техника ако тя ще бъде използвана сетне сравнително рядко, за любителски цели и/или по начин, който до голяма степен обезсмисля нейните качества и възможности. Например ако сме сигурни че не бихме обработвали RAW файлове, тогава важно значение при избора на апарат биха имали и особеностите на JPG файловете, които той е в състояние да създава в момента на снимането, а в това отношение (полу)професионалните DSLR-и не винаги са най-доброто решение, тъй като това не е очаквания начин за обичайната им употреба.

Главния недостатък на апаратите с несменяеми обективи, особено когато тези обективи са наистина добри и скъпи, е че при повреда на тялото или при остаряването му един ден то си заминава заедно с обектива. За преодоляване на този недостатък може все пак да има някакъв смисъл и от тяло със сменяем обектив, който би покривал по приемлив начин почти всички нужди на фотографа-планинар без ежедневна неободимост от втори или дори трети обектив. В този случай обаче пък се получава обвързване с определена система/производител(и) и това би могло да ограничи избора на тяло/гръб при следващи покупки. Понякога апаратите с несменяеми обективи са допълнително оптимизирани за конкретния вграден обектив, тъй че и в това отношение има различни фактори за претегляне според конкретния случай.

Може би в крайна сметка най-важното е да бъде избран апарат, с който бихме снимали често и с удоволствие, без твърде много усилия в носенето, боравенето и поддръжката му, както и без страх при използването му или твърде големи съжаления при остаряването, повреждането или изгубването му. Цифровата техника остарява все по-бързо, както заради появата на по-съвършени устройства, така и заради все по-нарастващата им крехкост в повечето случаи... Още по-добре е ако апарата ни подтиква и постепенно да развиваме способностите си, както и да (пре)откриваме красотата около нас.
Съб Ное 28, 2015 7:44 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Страница 3 от 7

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov