ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Погрешен трек от х. "Триградски скали" до х. "

 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Родопи Предишната тема
Следващата тема
Погрешен трек от х. "Триградски скали" до х. "
Автор Съобщение
El Sendador



Регистриран на: 10 Авг 2015
Мнения: 68
Местожителство: София

Мнение Погрешен трек от х. "Триградски скали" до х. " Отговорете с цитат
През лятото осъществих преход от х. "Триградски скали" (до с. Триград) до х. "Чаирски езера" на път за най-високото селище (макар и ненаселено) у нас - с. Чамла (с. Манастир е по-ниско). Съгласно картата "БГ-планини" и сайта "каде.си" стигнах до точка (41.59680,24.43578,1278м) и поех направо, а не по левия разклон надолу, защото исках да разгледам "Пияната гора". Стигайки до т. (41.58507,24.44675,1393м), поех по трека от картите наляво, изоставяйки коларския път. Навлязох в "Пияната гора", но след малко пътят изчезна; изчезна и пътеката. Блуждаех доста, но не открих брод или пътека, въпреки че стриктно следвах указания трек. Преминах реката по камъни и вода (там, където по картите се сочи брод, имаше непроходими камънаци и буйна река), но и на другия бряг нямаше нищо проходимо, а само гъсти гори и торфени мочурища със зловещи заблатености. Когато изчезна и спътниковият сигнал, бях навлязал навътре в тъмни дебри и само опитът ми ми помогна да се ориентирам, за да се върна обратно до коларския път.
Върнах се обратно и още от първата указана тук точка отидох до хижата и езерата, съгласно левия разклон надолу. За съжаление, изгубих доста време и не можах да продължа по-нататък, та след кратък престой се върнах обратно в Триград.
Указвам на горепосочената невярна информация в тези две карти, касаеща неверен трек.
В тази връзка би ми било любопитно, в качеството си на пострадал, да разбера кой и кога е дал невярната информация за този трек. Така би могло да се заблуди някой неопитен млад турист и да се изгуби в гората. А точно в тази гора има доста мечки!
СЧИТАМ, ЧЕ ВСЕКИ ТРЕК ПО КАРТАТА ТРЯБВА ДА ИМА ПЕРСОНАЛЕН АВТОР, КОЙТО ДА НОСИ ПЕРСОНАЛНА ОТГОВОРНОСТ ЗА ВЕРНОСТТА МУ!
Пет Яну 01, 2016 4:01 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 2419
Местожителство: София

Мнение Re: Погрешен трек от х. "Триградски скали" до х. & Отговорете с цитат
El Sendador написа:
През лятото осъществих преход от х. "Триградски скали" (до с. Триград) до х. "Чаирски езера" на път за най-високото селище (макар и ненаселено) у нас - с. Чамла (с. Манастир е по-ниско). Съгласно картата "БГ-планини" и сайта "каде.си" стигнах до точка (41.59680,24.43578,1278м) и поех направо, а не по левия разклон надолу, защото исках да разгледам "Пияната гора". Стигайки до т. (41.58507,24.44675,1393м), поех по трека от картите наляво, изоставяйки коларския път. Навлязох в "Пияната гора", но след малко пътят изчезна; изчезна и пътеката. Блуждаех доста, но не открих брод или пътека, въпреки че стриктно следвах указания трек. Преминах реката по камъни и вода (там, където по картите се сочи брод, имаше непроходими камънаци и буйна река), но и на другия бряг нямаше нищо проходимо, а само гъсти гори и торфени мочурища със зловещи заблатености. Когато изчезна и спътниковият сигнал, бях навлязал навътре в тъмни дебри и само опитът ми ми помогна да се ориентирам, за да се върна обратно до коларския път.
Върнах се обратно и още от първата указана тук точка отидох до хижата и езерата, съгласно левия разклон надолу. За съжаление, изгубих доста време и не можах да продължа по-нататък, та след кратък престой се върнах обратно в Триград.
Указвам на горепосочената невярна информация в тези две карти, касаеща неверен трек.

В посочената местност е съществувал път с мост над Чаир дере. След разрушаването на този мост пътя вече е много по-рядко използван, но все пак на ортоснимка от 2007 г. все още е добре различим. Той е нанесен както в гражданските топографски карти в мащаб 1:5000 и 1:25000, така и във военната топографска карта в мащаб 1:50000, която впрочем уточнява също че моста е бил дървен, с дължина 24 метра, ширина 3 метра и товароносимост 10 тона. Преминаването на река през брод разбира се е по-трудно в периоди когато реката е буйна. Споменатото от вас обстоятелство че в някакъв момент GNSS приемника ви (какъв е той?) е изгубил позиция навежда на мисълта че определената от него позиция непосредствено преди и след този момент е възможно да е била много неточна.









El Sendador написа:
В тази връзка би ми било любопитно, в качеството си на пострадал, да разбера кой и кога е дал невярната информация за този трек. Така би могло да се заблуди някой неопитен млад турист и да се изгуби в гората. А точно в тази гора има доста мечки!
СЧИТАМ, ЧЕ ВСЕКИ ТРЕК ПО КАРТАТА ТРЯБВА ДА ИМА ПЕРСОНАЛЕН АВТОР, КОЙТО ДА НОСИ ПЕРСОНАЛНА ОТГОВОРНОСТ ЗА ВЕРНОСТТА МУ!

Източниците на данни за даден обект в картата, включително и в конкретния случай, обикновено са няколко. Стараем се картата да бъде все по-подробна и вярна, но, както и във всяка друга карта, в нея има неточности, които постепенно отстраняваме. Едно словесно описание на маршрута х. Чаирски езера --> Пияната гора --> Триград (в обратната на вашата посока) е дадено от Явор Стоянов тук:

"Към нея [Пияната хора, бел. моя] тръгваме връщайки се от Чаирските езера към Триград. Каменният път заобикаля от северозапад Голямото езеро и скоро се гмурва в гората. Прилича на развълнувано море - равните участъци не са по-дълги от 2-3 метра. И ако вдигнете глава, ще видите че гората не изглежда нормално. Всички дървета са наклонени в различни посоки, много са наполовина изкоренени, няма и един вертикален склон. Свлачищните процеси в тази част са много бързи и горният земен слой постоянно се измества. Това води естествено до изкривяване на дърветата, а те се мъчат да възстановят вертикалното си положение спрямо земята, в резултата на което придобиват зигзагообразни и други странни форми. И наистина приличат на пияна компания, която се шляе из долината, търсейки напразно пътя за вкъщи. Излизайки от Пияната гора виждате разклон. Тръгвате надясно, надолу по макадамовия път. Върви се по него около 45 минути, като се минава през един тунел в скалата, естествен, но впоследствие разширен от човека. Вдясно долу страшно бучи реката, а зад нея между дърветата се отгатват Чаирите. На един остър десен завой благото свършва. Пътят продължава да слиза, но маркираната с червена боя пътека тръгва наляво нагоре по малък изоставен, също каменен, път."

В тази връзка бих попитал дали от посочената от вас точка 41.59680,24.43578,1278м на ЮИ по черния път през тунела имаше (следи от) червена лентова маркировка? Бихте ли предоставил следата, записана от вашия GNSS, както евентуално и снимки/описания на местностите, през които сте преминал? Успяхте ли да откриете останките от основите на липсващия мост над Чаир дере по този маршрут?
Пет Яну 01, 2016 5:19 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
El Sendador



Регистриран на: 10 Авг 2015
Мнения: 68
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Сигнал изгубих след като преминах през водите на реката - вдън гори тилилейски (ама наистина са си такива - както в приказките).
На предполагаемото място за мост имаше огромно скупчване на камънаци и преплетени дървета, които са непроходими и от орангутан. Те бяха създали теснини, през които реката беше доста буйна и не можех да се удържа на краката си. Затова и преминах реката по-надолу, където се разширяваше и бе по-бавна.
Не съм и допускал, че може да е имало доскоро мост, защото нямаше никаква, АМА НАИСТИНА НИКАКВА следа от път от другата страна на реката. Съдейки от растителността, предполагам, че мостът е престанал да съществува преди доста повече от пет години.
Убеден съм, че разните писаници на автори как били преминавали по каменен мост, са само преписи и преразказани истории.
Не е ли най-добре някой, който е бил в Пияната гора, да напише тук какво е видял на тези координати???
Иначе вече отбелязах - аз нямам решаваща нужда от ГПС или от карта. Те само ми улесняват задачата. Има толкова много признаци, по които може да се ориентира човек - мъх, дървесни кръгове, сенки (ако не се вижда слънцето), добрият стар компас (а с иглата, която нося винаги със себе си срещу схващане на мускули, мога и без компас да определя посоките), пространствена памет ...
Затова и гарантирам за точността на данните, които пейстнах.
Що се касае до конкретния пътепис, ще отбележа, че считам, че пишещият НЕ е минал по първия път, който описах, а по втория. Там тунел няма никакъв. Тунелът е МНОГО преди Пияната гора.
--------------------------------------------------
Разберете ме добре - положили сте гигантски труд и съм ви благодарен за това. Но считам, че:
1. Не е правилно да се публикува информация, проверена само от един човек. НИМА САМО АЗ СЪМ ЕДИНСТВЕНИЯТ БЪЛГАРИН, МИНАЛ ПО ТОЗИ ТРЕК? Съмнявам се. Ами тогава нека този, който е минавал оттам през последните пет години, да се обади какво е видял. Или, може би, всеки си е казавал типично по български - "а бе, нека и други се излъжат като мен; защо да им казвам истината"?
2. Има и много друга невярна информация по картите. За всяка ли да сигнализирам? Например, онзи ден минах по хубав път от с. Малки Искър до с. Брусен през Етрополската планина. Да, ама по картата "БГ-планини" там няма не само път, а даже и пътека. За този, който работи само по карта, ще изглежда, че е непроходима гора. За да стигна до там, че да пиша тук за тези неточности, е ясно, че не издържах - не са десет, не са и двайсет, а много повече. А това е опасно. Картите не са осъвременявани.
3. Служил съм. После съм работил в съответните места. Нима наистина тук се смята, че ГРУ е публикувало реалните топографски карти на Съветската армия??? Практика беше на противника да се предоставя 95% вярно инфо и 5 % невярно, но умело смесено. Невярното беше по ключовите фрагменти и беше дълбоко замаскирано. Затова и смятам, че т. нар. "топографски съветски карти", служили за основа на "БГ-планини" са законспирирана деза.
4. С интерес следя форума от години. Оставам с убеждението, че се натъртва върху разработени маршрути - по които са минали няколко милиона пъти. Тези маршрути са преодолими и само с просто око и елементарна логика, съчетана с умерена предпазливост. Новите туристи се осланят на старите и повтарят стъпките им, а после стават "кашкавалени". Не е ли време старите и опитни туристи да усвоят неразработени маршрути, за да привлекат по тях младите?
5. В туризма у нас липсва комплексност и цялостност, няма централизирано ръководство. Плащам си членския внос към БТС от 1975 г. и добре знам какво става там. Например, и до ден днешен НЯМА списък с т. нар. "100 НТО", защото БТС се юрка да лапа мангизи от спонсори и вкарва все нови обекти (вече са над триста към момента!) и никой не знае кои точно са! Аналогично се действа и с организирания туризъм - просто няма такъв! Всичко е на самотек. Затова и всеки турист отразява субективното си мнение, но не се знае доколко то е меродавното. Ето, прочетох книжката на Цветанов за планините - добра е, систематизирал е всичко. Вярно, написана е за любители, на невисоко ниво, но точно от такава книга имаме нужда - систематизирана информация. Сега ще се сдобия и с книгата - пътеводител за Централна Стара планина. Много ми е любопитно дали авторът е осветлил коректно Етрополско-тетевенските планини, защото те са терра инкогнита по картите. Затова и ме боли, като виждам колко подробно разработвате тук определени маршрути, а липсва цялостност - цели планини остават необработени или пълни с деза.
-----------------------
... спирам, че се самозабравих от писане ... Smile
Пет Яну 01, 2016 9:24 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kokoex



Регистриран на: 20 Яну 2012
Мнения: 34

Мнение Отговорете с цитат
Vedrin, това лято и аз имах същото "премеждие" точно там Smile. Значи моста беше на 50-тина метра надоло по течението, по скоро останките му - бил е отнесен явно от реката. Най-интересно на завоят преди "Пияната гора" имаше прясна метална табела с маркировка за надолу по явно ново прекаран черен път но аз твърдо вярвайки на GPS-a продължих по трака и така стигнах до мястото където е бил моста. Маркировката в този участък стоеше, но видимо беше занемарена (избеляла и неподдържана). Мястото където е бил моста беше обрасло - явно моста го няма от повечко време и този път не се използува. Върнах се и поех по "новият" път. По-точно надолу по поляната имаше няколко пътя - всеки явно е минавал където свари Smile, но в края на краищата всички стигат до един брод на реката. Аз минах по най-използуваният път в участъка. След брода се качва и се свързва със старият път от другата страна на каменистият път за Триград и покрай Чаир дере. Не помня дали по него стоеше червената маркировка, но мисля че имаше. Но така или иначе друг път там няма Smile - освена ако не се върне човек до хижата и оттам по прекият път към Чаир дере. Имам трак, но незнам как да го кача тук Sad

P.S. всъщност останките които видях бяха от дървен мост. Не си личи да е бил каменен - иначе щеше да има поне останки от основите му.
Пет Яну 01, 2016 9:48 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 2419
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
El Sendador написа:
Сигнал изгубих след като преминах през водите на реката - вдън гори тилилейски (ама наистина са си такива - както в приказките).
На предполагаемото място за мост имаше огромно скупчване на камънаци и преплетени дървета, които са непроходими и от орангутан. Те бяха създали теснини, през които реката беше доста буйна и не можех да се удържа на краката си. Затова и преминах реката по-надолу, където се разширяваше и бе по-бавна.
Не съм и допускал, че може да е имало доскоро мост, защото нямаше никаква, АМА НАИСТИНА НИКАКВА следа от път от другата страна на реката. Съдейки от растителността, предполагам, че мостът е престанал да съществува преди доста повече от пет години.
Убеден съм, че разните писаници на автори как били преминавали по каменен мост, са само преписи и преразказани истории.
Не е ли най-добре някой, който е бил в Пияната гора, да напише тук какво е видял на тези координати???
Иначе вече отбелязах - аз нямам решаваща нужда от ГПС или от карта. Те само ми улесняват задачата. Има толкова много признаци, по които може да се ориентира човек - мъх, дървесни кръгове, сенки (ако не се вижда слънцето), добрият стар компас (а с иглата, която нося винаги със себе си срещу схващане на мускули, мога и без компас да определя посоките), пространствена памет ...
Затова и гарантирам за точността на данните, които пейстнах.
Що се касае до конкретния пътепис, ще отбележа, че считам, че пишещият НЕ е минал по първия път, който описах, а по втория. Там тунел няма никакъв. Тунелът е МНОГО преди Пияната гора.
--------------------------------------------------
Разберете ме добре - положили сте гигантски труд и съм ви благодарен за това. Но считам, че:
1. Не е правилно да се публикува информация, проверена само от един човек.

В конкретния случай източниците на информация са много повече от един, а проверяващите са хиляди (вие впрочем сте един от тях). Стараем се винаги да спазваме този принцип. На това място обаче са настъпили значителни промени сравнително скоро, в периода между 2007 г. и 2011 г. -- един път е бил изоставен, друг нов е бил просечен/разширен/заравнен и той е станал част както от официалния туристически маршрут, така и от велотрасе.

El Sendador написа:
НИМА САМО АЗ СЪМ ЕДИНСТВЕНИЯТ БЪЛГАРИН, МИНАЛ ПО ТОЗИ ТРЕК? Съмнявам се. Ами тогава нека този, който е минавал оттам през последните пет години, да се обади какво е видял. Или, може би, всеки си е казавал типично по български - "а бе, нека и други се излъжат като мен; защо да им казвам истината"?

Този запис от колоездачна разходка на Мартин Линков, осъществена на 25 май 2013 г., съдържа и район в непосредствена близост със затруднилата ви отсечка. Някои ключови моменти от записа:

-- 33:07: железобетонния мост над Чаир дере, през който минава пряката пътека към х. Чаирски езера;

-- 37:15: района на разклона в спомената от вас т. 41.59680,24.43578,1278м;

-- 44:13: района на тунела;

-- 52:08: кът за отдих с пейка и навес, табели с маркировка;

-- 52:27: маркиран разклон, който изглежда се намира на около 140 метра преди т. 41.58507,24.44675,1393м; следва (нов?) път със следи от скорошно подравняване надолу към Чаир дере, липсващ на снимка от 2007 г., ала ясно различим на снимка от 2011 г. (следата на колоездача е дадена в розово на третата снимка):







-- 53:45: брод през Чаир дере, триъгълен червен маркер на велотрасе веднага след брода;

-- 57:57: разклон, сливане с друг път, вероятно стария, нанесен в BGMountains, идващ откъм липсващия мост; следва спускане край западните брегове на езерата; информационна табела, червена маркировка.

Описанието от kokoex напълно потвърждава данните от видеото и следата на колоездача Мартин Линков. Цената на зарязването на стария път със счупения мост е допълнителна загуба на височина от двете страни на Чаир дере, свързана и с по-стръмни слизания/изкачвания от двете му страни. Новия брод е на 1340м, а липсващия мост -- на 1383м. Ето как Мартин Линков описва накратко това място:

"След това [пътя, бел. моя] пресича реката на място, където няма и следа от мост. Няма смисъл да се пазите, при всички положения ще се намокрите, затова давайте смело. След едно стръмно качване ще се озовете на Чаирските Езера."

El Sendador написа:
2. Има и много друга невярна информация по картите. За всяка ли да сигнализирам?

Да, при това по-полезно и удобно би било да правите това на предвиденото за целта място, като имате готовност да отговаряте и на уточняващи въпроси. По-горе ви зададох няколко, но не получих отговор на част от тях.

El Sendador написа:
Например, онзи ден минах по хубав път от с. Малки Искър до с. Брусен през Етрополската планина. Да, ама по картата "БГ-планини" там няма не само път, а даже и пътека. За този, който работи само по карта, ще изглежда, че е непроходима гора. За да стигна до там, че да пиша тук за тези неточности, е ясно, че не издържах - не са десет, не са и двайсет, а много повече. А това е опасно. Картите не са осъвременявани.

От с. Малки Искър до с. Брусен са 36.1 км по права линия -- пеша ли се движихте или с превозно средство (какво)? Този район се намира в Предбалкана, извън пределите на Стара Планина и поради това засега е представен с много по-малко детайли в планинарската карта. По Стара Планина имаме още много работа, а подробно изчертаване на Предбалкана изобщо не сме и започвали все още. Все пак, ако предоставите данни (следа, точки, снимки, описание) бихме ги имали предвид когато му дойде времето. А иначе картата се обновява ежечасно, но това е бавен и трудоемък процес, в който желаещите доброволци да се включат и да участват ежедневно се броят на пръстите на двете ми ръце.

El Sendador написа:
3. Служил съм. После съм работил в съответните места. Нима наистина тук се смята, че ГРУ е публикувало реалните топографски карти на Съветската армия??? Практика беше на противника да се предоставя 95% вярно инфо и 5 % невярно, но умело смесено. Невярното беше по ключовите фрагменти и беше дълбоко замаскирано. Затова и смятам, че т. нар. "топографски съветски карти", служили за основа на "БГ-планини" са законспирирана деза.

Както вече споменах, тези карти представляват един всред множество различни източници, които ползваме. Те впрочем не са точно съветски (изработени са в Троян, отпечатани са в Киев), а и не са официално публикувани. По принцип никоя карта не е застрахована от грешки, степента на детайлност също е предмет на постепенно увеличаване. Подобряването на картата е безкраен итеративен процес, свързан както с изменения вследствие от дейностите на човека и въздействието на природните сили, така също и с появата и навлизането на нови технологии -- картата може да става все по-точна и пълна, но винаги ще се различава по нещо от действителността -- онова което може око да види, ръка да пипне...

El Sendador написа:
4. С интерес следя форума от години. Оставам с убеждението, че се натъртва върху разработени маршрути - по които са минали няколко милиона пъти. Тези маршрути са преодолими и само с просто око и елементарна логика, съчетана с умерена предпазливост. Новите туристи се осланят на старите и повтарят стъпките им, а после стават "кашкавалени". Не е ли време старите и опитни туристи да усвоят неразработени маршрути, за да привлекат по тях младите?

Тук ще споделя само моя собствен опит. Ходя из планините от 5-годишен, вече над 40 години, в две от тях -- ежедневно и по задължение. Започнах да се занимавам любителски с картография през лятото на 2007 г., когато установих че наличните по онова време електронни карти на България за гражданска употреба не бяха достатъчно полезни в местата из които обичам да скитам. С хода на времето намерих сродни души, стигнали по свой собствен път до подобен извод. Всеки от нас беше тръгнал да търси решение със собствени сили и средства. Решихме да обединим усилията си. Резултат от всичко това е картата BGMountains. Бихме се радвали ако тя е полезна и на други хора, оценяваме и насърчаваме и градивните усилия за подобряването ѝ. Работата по тази карта освен всичко друго ме е отвела и на доста места, които иначе едва ли бих посетил. Дали младите ще правят едно или друго зависи от много неща, ние правим каквото успяваме.

El Sendador написа:
5. В туризма у нас липсва комплексност и цялостност, няма централизирано ръководство. Плащам си членския внос към БТС от 1975 г. и добре знам какво става там. Например, и до ден днешен НЯМА списък с т. нар. "100 НТО", защото БТС се юрка да лапа мангизи от спонсори и вкарва все нови обекти (вече са над триста към момента!) и никой не знае кои точно са! Аналогично се действа и с организирания туризъм - просто няма такъв! Всичко е на самотек. Затова и всеки турист отразява субективното си мнение, но не се знае доколко то е меродавното. Ето, прочетох книжката на Цветанов за планините - добра е, систематизирал е всичко. Вярно, написана е за любители, на невисоко ниво, но точно от такава книга имаме нужда - систематизирана информация. Сега ще се сдобия и с книгата - пътеводител за Централна Стара планина. Много ми е любопитно дали авторът е осветлил коректно Етрополско-тетевенските планини, защото те са терра инкогнита по картите. Затова и ме боли, като виждам колко подробно разработвате тук определени маршрути, а липсва цялостност - цели планини остават необработени или пълни с деза.

Централизацията не винаги е най-удачния подход. Цялостността и съвършенството идват с времето. Работата е много, а работещите хора сме малко. Ако някои маршрути са по-подробно и точно картографирани, това обикновено е защото разполагаме с повече и по-надеждни данни за тях, а не толкова вследствие на някакви лични предпочитания. Ако имате любими маршрути, които не са нанесени или са неточно дадени в картата, ако имате време и желание да ги направите по-известни -- опишете ги достатъчно подробно и точно и ни изпратете данните по гореспоменатия начин. Това е поуката от приказката за неволята, която всеки някога научава, наред с народната мъдрост "на харизан кон зъбите не се гледат".


Последната промяна е направена от vedrin на Съб Яну 02, 2016 4:18 am; мнението е било променяно общо 5 пъти
Съб Яну 02, 2016 2:21 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 2419
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
kokoex написа:
Имам трак, но незнам как да го кача тук Sad

Регистрирайте се тук и създайте билетче с тези данни. Би могло също и да ги добавите към билетчето, което вече създадох.
Съб Яну 02, 2016 2:44 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
kokoex



Регистриран на: 20 Яну 2012
Мнения: 34

Мнение Отговорете с цитат
Vedrin, качих го към билетчето, което вече беше създал. Спорна и успешна Година на екипа!
Съб Яну 02, 2016 12:03 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ivailo.hr



Регистриран на: 22 Мар 2010
Мнения: 1128
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Привет и от мен!
Искам да пожелая на всички любители на Родопите здрава, успешна и ползотворна Нова година! Нека ентусиазмът, който ги кара да ходят и се връщат в тази планина не ги напуска никога, въпреки всякакви трудности!

След като изчетох темата се обадих на хижаря на х. Чаирски езера (Росен), за да го питам за подробности. Мостът над Чаир дере в района на Пияната гора е паднал през 2004-2005 г. когато имаше големи наводнения и когато бяха отнесени и много мостове по пътя от с. Мугла за с. Гьоврен покрай Мугленска река (Тенес дере). Тъй като районът на Пияната гора е свлачищен (тя затова се е "напила" и е полегнала) е бил прокаран нов път с брод, по който е преместено трасето на червената лентова маркировка Е8 и тази на веломаршрута Рудопия (червени триъгълници). На 58:01 от цитираното по-горе видео на колоездача се вижда разклонът за стария път с падналия мост. Аз съм минавал през този разклон в обратната посока. След като се завие наляво по пътя (ако се идва от х. Чаирски езера) и се върви 220 м. се стига до друг разклон. Надясно е въпросният път, който слиза надолу към реката, където е бил и падналият мост, а направо е пътят, който минава през местността Малкия чаир и излиза на един железобетонен мост над Чаирдере.

Съжалявам за неприятните емоции, които авторът на темата е преживял, но както се вижда с общи усилия нещата се подобряват!
Сега отчитам като свой личен пропуск, че не съм видял и коригирал по-рано тази неточност в трасето на Е8, може би защото и през 2013 г. и през 2014 г., когато минавах по пътя през Малкия чаир валеше дъжд и уредът ми беше прибран под якето.
Нед Яну 03, 2016 2:33 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 1235
Местожителство: София, кв. „Овча купел"

Мнение Re: Погрешен трек от х. "Триградски скали" до х. & Отговорете с цитат
vedrin написа:
...
В тази връзка бих попитал дали от посочената от вас точка 41.59680,24.43578,1278м на ЮИ по черния път през тунела имаше (следи от) червена лентова маркировка? Бихте ли предоставил следата, записана от вашия GNSS, както евентуално и снимки/описания на местностите, през които сте преминал? Успяхте ли да откриете останките от основите на липсващия мост над Чаир дере по този маршрут?

Минахме по Е-8 през 2014 година. На въпросната точка с координати 41.59680, 24.43578,1278 имаше добре поставени табели с направлението на пътищата и пътеките, както и маркировка - лентова, ковани метални табели бало-червено-бяло и надписи върху камъни с оранжево-червен спрей "Пряк път за х. Чаирски езера" и "3 км хижа Чаирски езера". Имаше и метална табела "Е8 Рила Родопи".

По земния път от тази точка през тунела до беседката и отклонението по новия път за хижа "Чаирски езера" ИМАШЕ червена лентова маркировка, достатъчно начесто - предимно от новите огромни квадратни табели бяло-червено-бяло, заковани по дърветата.

На беседката преди разклонението имаше маркировка и табели. Самото разклонение беше добре обозначено, новият път след разклонението до хижата - също. На разклона имаше и дълга дървена табела с надпис "Пияната гора".

Тук-таме имаше и червени триъгълници - маркировката на колоездачите, но не им обърнах специално внимание.

Ето снимките от минаването (малко са, защото бързахме, а и не ни беше много до снимане). GPS тогава нямах.

7.E-8 Rila-Rodopi - 26.07-10.08.2014g. - 07 den - 01.08.-pet. - s.Trigrad - h.'Lednitsata' (otStefan) - от точка 41.59680, 24.43578,1278 до хижа "Чаирски езера"


____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
Нед Яну 03, 2016 9:47 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 1235
Местожителство: София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
ivailo.hr написа:
Привет и от мен!
Искам да пожелая на всички любители на Родопите здрава, успешна и ползотворна Нова година! Нека ентусиазмът, който ги кара да ходят и се връщат в тази планина не ги напуска никога, въпреки всякакви трудности!

След като изчетох темата се обадих на хижаря на х. Чаирски езера (Росен), за да го питам за подробности. Мостът над Чаир дере в района на Пияната гора е паднал през 2004-2005 г. когато имаше големи наводнения и когато бяха отнесени и много мостове по пътя от с. Мугла за с. Гьоврен покрай Мугленска река (Тенес дере). Тъй като районът на Пияната гора е свлачищен (тя затова се е "напила" и е полегнала) е бил прокаран нов път с брод, по който е преместено трасето на червената лентова маркировка Е8 и тази на веломаршрута Рудопия (червени триъгълници)...

На картата на Западни Родопи на "Домино" от 2010 година червената маркировка е дадена по стария път и падналия през 2004-5 година мост. Новият път го няма. Не, че на картите на Домино може да се вярва, но проблемът при тях е, че дори да им сигнализираш за грешката, те не винаги вземат мерки за нейното коригиране (за разлика от БГ Маунтийнс).


____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
Нед Яну 03, 2016 10:01 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Родопи Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov