ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Уеб топографска карта на България и Гърция
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Литература, карти, GPS ресурси Предишната тема
Следващата тема
Уеб топографска карта на България и Гърция
Автор Съобщение
Любомир Илиев



Регистриран на: 19 Окт 2015
Мнения: 73
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Полезна карта.
Виждам, че вече е при другите карти kade.si
Вто Яну 31, 2017 10:35 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
igurbev



Регистриран на: 23 Авг 2008
Мнения: 2385
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Захванах се и с още нещо - възможността за генериране и показване на профила на избрания маршрут. Ето линка: http://osmap.org/hiking-trails.shtml (при избиране на маршрут се показват допълнителни опции под името му)



Дотук сякаш имам някакъв работещ вариант, но в действителност нещата не са толкова безпроблемни, както може би изглежда на пръв поглед. Трябва да се имат предвид следните усложнения:

- Посоката на профила се избира така, че началната точка на маршрута да бъде по-ниско от крайната - реално всеки маршрут в ОСМ представлява сбор от отделни отсечки (пътища, пътеки и т.н.) добавяни по различно време от различни хора, всяка една от тях следва своя произволна посока. Освен че не следат една посока, отсечките не са задължително подредени. Въжможно е дори да има "дупки" между тях. На практика няма непосредсвена връзка между името на маршрута (нампример "Банско - х. Вихрен") и неговата посока - по неведоми пътища, същия набор от отсечки може да бъде кръстен и различно.

- В случай, че маршрутът е съставен от повече от една независими отсечки, диаграмата визуализира профила на най-дългата от тях. - възможно е маршрутите да имат повече от една вариация, от една страна, от друга както вече казах, не е задължително въведените в ОСМ данни да са консистентни и е възможно е части от маршрута да липсват. На първо време се спрях на това решение.

- За изчисляването на височинния профил се изпозват външни на ОСМ данни. - принципно коректността им, както и коректността на изчисленията може да бъде поставена под въпрос.
Пет Фев 10, 2017 7:09 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Speedy



Регистриран на: 29 Ное 2006
Мнения: 2529
Местожителство: Неврокопъ

Мнение Отговорете с цитат
Браво! Много полезна опция. Напредваш здраво Respect

_________________
Пирин - географски и етимологичен речник
Пирин - пътеводител
Съб Фев 11, 2017 12:17 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 5134

Мнение Отговорете с цитат
Ако искаш да има реална полза от тая визуализация, вкарай таг guide:en/ guide:bg + описание на отсечките Wink

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Съб Фев 11, 2017 1:32 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
igurbev



Регистриран на: 23 Авг 2008
Мнения: 2385
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
dido написа:
Ако искаш да има реална полза от тая визуализация, вкарай таг guide:en/ guide:bg + описание на отсечките Wink

Не съм сигурен, че те разбирам, освен ако не искаш да кажеш, че ще е добре да има и да се визуализира допълнителна информация за маршрутите. (В тази връзка ми хрумва, че може би ще е добре да гледам и "website" тага и да показвам линк, ако е въведен)

Иначе като цяло системата работи коректно и проблемните случаи, за които споменах са по-скоро изключения. Работата с отсечките по-конкретно е следната: тъй като частите, от които е съставен даден маршрут са потенциално безброй, аз първо ги комбинирам, за да сглобя общ трак (сравняват се първата и последната точки между отсечките и ако са достатъчно близко, отсечките се съединяват и посоката им се оеднаквява). Накрая се сравнява височината на първата и последната точка на полученото и ако е нужно, трака се обръща, за да е ориентиран долу - горе. На практика това покрива много голям процент от случаите. При изключенията обаче, нещата могат да бъдат много засукани. Сравнително ясен е случая, когато в маршрута има "дупка", т.е. някоя отсечка липсва и би могло да се приложи някакво решение за добавяне на диаграмата. Доста повече "кодене" и обмисляне ще изискват случаите с вариации на маршрута, но да речем и там може да се измисли нещо. Има обаче и някои наистина "невъзможни" случаи, като да речем маршрута описва някое състезателно трасе, при което е възможно да се преминава многократно през една и съща точка - е там вече оправия няма, не и ако не се добавят нови отправни точки (данни).
Съб Фев 11, 2017 7:48 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 5134

Мнение Отговорете с цитат
Ясни са затрудненията. Въпросът е в каква употреба може да влезе.

Такива сечения съм свикнал да гледам в пътеводители като визуализация на описания, с маркирани по протежението важни точки - разклони, върхове, хижи, извори и т.н.
Сечение без текст не е кой знае колко полезно. Можеш да вкараш такова на всяка релация и да го показваш под картинката, включая колекция от линкове към уикипедия примерно.

Това ми напомни, че навремето бях започнал да попълвам уики-описание на планински маршрути в http://wiki.bgmountains.org - примерно http://wiki.bgmountains.org./Portal:%D0%9F%D0%B8%D1%80%D0%B8%D0%BD . Нещо такова би било добре да излезе под сечението - 3-4 реда описание + линк "прочети повече"

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Съб Фев 11, 2017 2:12 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
igurbev



Регистриран на: 23 Авг 2008
Мнения: 2385
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
dido написа:
Сечение без текст не е кой знае колко полезно.

Мислих доста по тези въпроси. Първо не съм напълно съгласен - сечение + карта казва много, от моя гледна точка, достатъчно. Вярно е, че наличието на текст е полезна екстра, но от друга страна въвеждането на текст за всички релации е къртовски труд.
Така че блъскайки си главата ми хрумна друго. Ако повратните точки в маршрута се посочат и опишат, информацията ще е достатъчно пълна и заедно с това много по-пригледна.
Та сглобих нещо тези дни. Описах го в блога, за да не се копирам, ето: http://blog.osmap.org/2017/02/custom-points.html
Сря Фев 15, 2017 10:01 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 2227
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Едно полезно допълнение към сечението би могло да бъде очакваното време за изминаване на маршрута (и/или части от него), изчислено чрез функцията на Тоблер. Нужните данни са налице явно (дължини и наклони на отсечките от трасето).
Чет Фев 16, 2017 1:12 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Whitestar



Регистриран на: 19 Ное 2013
Мнения: 326
Местожителство: Велико Търново

Мнение Отговорете с цитат
Интересно хрумване е това с описането на конкретни маршрути. Но то е доста задължаващо по отношение на точността на цялата карта. Та според мен е много важно да бъдат нанесени всички пътеки и пътища и то с точност и положителност за тяхното състояние и съществуване на терен, така дори в известен смисъл се поставя въпросът да има ли нещо подобно на картата по принцип? Разбира се в случай, че целта не е самото упражнение в областта на писането на карти. Smile Smile

_________________
"Който не знае на къде е тръгнал винаги стига другаде."
Т.Пратчет
Чет Фев 16, 2017 11:28 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
igurbev



Регистриран на: 23 Авг 2008
Мнения: 2385
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Whitestar написа:
Но то е доста задължаващо по отношение на точността на цялата карта. Та според мен е много важно да бъдат нанесени всички пътеки и пътища и то с точност и положителност за тяхното състояние и съществуване на терен, така дори в известен смисъл се поставя въпросът да има ли нещо подобно на картата по принцип?

Не виждам връзката. Защо да е задължаващо?

vedrin написа:
Едно полезно допълнение към сечението би могло да бъде очакваното време за изминаване на маршрута (и/или части от него), изчислено чрез функцията на Тоблер. Нужните данни са налице явно (дължини и наклони на отсечките от трасето).

Интересно. Smile
Това ме подсеща, че идеята за добавяне на точки към маршрут имаше и друга цел - да се добави чисто системна информация, която да помогне за коректното визуализира на профила: начало, край, като начало, но и други, ако е необходимо.
Чет Фев 16, 2017 1:27 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Whitestar



Регистриран на: 19 Ное 2013
Мнения: 326
Местожителство: Велико Търново

Мнение Отговорете с цитат
igurbev написа:
Whitestar написа:
Но то е доста задължаващо по отношение на точността на цялата карта. Та според мен е много важно да бъдат нанесени всички пътеки и пътища и то с точност и положителност за тяхното състояние и съществуване на терен, така дори в известен смисъл се поставя въпросът да има ли нещо подобно на картата по принцип?

Не виждам връзката. Защо да е задължаващо?


Защото ако не е така предмета на разговорът ни няма да е карта, а схема.

_________________
"Който не знае на къде е тръгнал винаги стига другаде."
Т.Пратчет
Чет Фев 16, 2017 1:57 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
igurbev



Регистриран на: 23 Авг 2008
Мнения: 2385
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Whitestar написа:
Защото ако не е така предмета на разговорът ни няма да е карта, а схема.

Не разбирам? Въпросът за точността на дадена карта е важен, няма спор, но как добавянето на допълнителни описания го прави още по-важен? (ако разбирам правилно първото ти изказване)
Чет Фев 16, 2017 2:05 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Whitestar



Регистриран на: 19 Ное 2013
Мнения: 326
Местожителство: Велико Търново

Мнение Отговорете с цитат
igurbev написа:
Whitestar написа:
Защото ако не е така предмета на разговорът ни няма да е карта, а схема.

Не разбирам? Въпросът за точността на дадена карта е важен, няма спор, но как добавянето на допълнителни описания го прави още по-важен? (ако разбирам правилно първото ти изказване)


Ами така е защото картата с описания става подробна, а за да е така трябва да е еднакво точна на всякъде. И когато потребителят разглежда една част от нея да придобива представа за цялата карта, която в случая си обхваща доста голям район. Но ако става въпрос просто за експериментиране с възможностите на OSMap ограничение не би могло да има, разбира се.

_________________
"Който не знае на къде е тръгнал винаги стига другаде."
Т.Пратчет
Чет Фев 16, 2017 2:24 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
igurbev



Регистриран на: 23 Авг 2008
Мнения: 2385
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Whitestar написа:

Ами така е защото картата с описания става подробна, а за да е така трябва да е еднакво точна на всякъде. И когато потребителят разглежда една част от нея да придобива представа за цялата карта, която в случая си обхваща доста голям район. Но ако става въпрос просто за експериментиране с възможностите на OSMap ограничение не би могло да има, разбира се.


Аха, ясно. Един вид искаш да кажеш, слагайки лъскава опаковка прикривам некачествен продукт, но в крайна сметка никой не може да ми попречи да си играя с опаковачната хартия. Не беше ми хрумвало подобно обвинение. Smile

Но всъщснот не си прав. Картата си е напълно използваема. Ако я сравняваме с БГМ за България, наистина БГМ е по-добра. Но предложи алтернатива за Гърция? (съвсем сериозно питам, силно ме интересува).
Чет Фев 16, 2017 3:05 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Whitestar



Регистриран на: 19 Ное 2013
Мнения: 326
Местожителство: Велико Търново

Мнение Отговорете с цитат
igurbev написа:

Но всъщснот не си прав. Картата си е напълно използваема. Ако я сравняваме с БГМ за България, наистина БГМ е по-добра. Но предложи алтернатива за Гърция? (съвсем сериозно питам, силно ме интересува).


По принцип аз не говоря дали картата е използваема. А си е и карта щом съдържа най-важните маркирани маршрути, но не ставаше въпрос за това, а за издържаността и в професионален план. Но както и да е. Създаването и само ще обогати наличните източници на информация, а не обратното. По отношение на Гърция, естествено би било добре, освен източници като сателитни снимки и официално публикувани тракове да се търси връзка и с туристически любители от общността, за споделяне на данни. Open street също е опция. До колко обаче е възможна такава връзка си е сложен въпрос и не мога да помогна. Добре е да се огледат гръцките туристически страници, за съществуването на подобен проект и т.н. Но не искам напълно да отнема възможността на създателя и в тази насока...

_________________
"Който не знае на къде е тръгнал винаги стига другаде."
Т.Пратчет
Чет Фев 16, 2017 3:56 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Литература, карти, GPS ресурси Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Страница 2 от 4

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov