ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Планинска маркировка - табели, маркировъчни колове
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Доброволчески дейности Предишната тема
Следващата тема
Планинска маркировка - табели, маркировъчни колове
Автор Съобщение
Петър



Регистриран на: 20 Авг 2012
Мнения: 425
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
nabludate написа:
Но къде е романтиката, тръпката на неизвестното...

Труден въпрос,различни хора,различни критерий за романтика. Very Happy
Става въпрос за този тип указателна табела/стрелка/.

Ако се отиде на този вариант няма как да се нитова. Скобата е добър вариант,освен,че се монтира бързо и лесно разпределя ветровото натоварване на по-голяма площ и прави стрелката устойчива на този тип въздействие. Може би ще има малко затруднение с контрирането. Закрепването по този начин изисква и стиковка на размера "скоба&кол". Поставянето на гумена подложка е добро решение,което внася елемент на реглаж, но с времето постепенно се разрушава и силата на притягане намалява.
Мисля,че варианта със заваряване е подходящ за местата където ще се поставят нови колове.
Съб Юли 22, 2017 1:03 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Dimo Kolev



Регистриран на: 12 Окт 2011
Мнения: 1277
Местожителство: Бургас

Мнение Отговорете с цитат
Петре тази скоба няма да е с прорез. И през нея задължително самонарезен винт. Инак ще се върти
Съб Юли 22, 2017 9:40 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
аngel



Регистриран на: 02 Юни 2015
Мнения: 1935

Мнение Отговорете с цитат
Петър написа:
nabludate написа:
Но къде е романтиката, тръпката на неизвестното...

Труден въпрос,различни хора,различни критерий за романтика. Very Happy
Става въпрос за този тип указателна табела/стрелка/.

Ако се отиде на този вариант няма как да се нитова. Скобата е добър вариант,освен,че се монтира бързо и лесно разпределя ветровото натоварване на по-голяма площ и прави стрелката устойчива на този тип въздействие. Може би ще има малко затруднение с контрирането. Закрепването по този начин изисква и стиковка на размера "скоба&кол". Поставянето на гумена подложка е добро решение,което внася елемент на реглаж, но с времето постепенно се разрушава и силата на притягане намалява.
Мисля,че варианта със заваряване е подходящ за местата където ще се поставят нови колове.

Това за романтиката беше на майтап Very Happy
Това решение, много прилича на швейцарското, малко по - икономично, разбира се. Единственото слабо място - винтовете отзад, са уязвими за развъртане и въртене, даже и самонарезни да са. Тук може да се капне в резбата " течен метал " https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjw9e_RyJ3VAhUFvhQKHS7ZDIwQFggyMAI&url=http%3A%2F%2Fwww.home-max.bg%2Flepilo-techen-metal-dragon-2h18-ml%2F&usg=AFQjCNEr08eZsCnEjaROoxYLlTNcqw5JVg , който ще фиксира резбата в леглото й. Една опаковка ще стигне за поне 20 табели.
А на снимката на Ведрин, табелите не можем ги стигна - скобите са направо ляти метални елементи. Малки , но много масивни.

_________________
https://blogailiev.blogspot.com
Съб Юли 22, 2017 10:11 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5780
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Днес снимах едни витошки табели:



На гърба на табелата в средата надлъжно е заварен П-образен метален профил. В средата на този профил е заварена полу-скоба. Другата полу-скоба посредством болтове и гайки прикрепва всичко това към стълба. Хубавото на този подход е, че на лицевата страна на табелата няма дупки и глави на болтове. Известен недостатък би било неудобството при пренасянето на голям брой табели с предварително заварени полу-скоби.

Впрочем, на същия стълб по-надолу е прикрепена и една табела за забранените в резерват "Бистришко бранище" дейности по следния начин:



Явно размерите на скобата са се оказали неподходящи за диаметъра на тръбата...

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Съб Юли 22, 2017 11:08 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Dimo Kolev



Регистриран на: 12 Окт 2011
Мнения: 1277
Местожителство: Бургас

Мнение Отговорете с цитат
Ако табелата е от обикновена ламарина става. Но раждясва с времето. Затова поцинкована. Но заварка не става щото цинка прегаря и пак ще раждяса. Инак подсилват тези планки
Нед Юли 23, 2017 11:49 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Andro



Регистриран на: 18 Май 2013
Мнения: 101

Мнение Отговорете с цитат
Швейцарските табели са закрепени със скоби от неръждавейка, като тези за маркучи. Скобата минава през стоманен или алуминиев носач, който държи табелката.

Ако напишете в гугъл "монтажна лента" ще излезнат различни разновидности на перфорирана и неперфорирана поцинкована или неръждаема лента. Неперфорираните се натягат и закопчават с детайли подобни на катарами или първо се прегъват към носач и после той се натага с винтове. Перфорираните се завинтват с болтове или се ползват нитове. Някои перфорирани имат езичета, които се закопчават в отворите на съседни езичета.
Пон Юли 24, 2017 3:14 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5780
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Dimo Kolev написа:
Ако табелата е от обикновена ламарина става. Но раждясва с времето. Затова поцинкована. Но заварка не става щото цинка прегаря и пак ще раждяса.

По принцип поцинковането може да бъде направено след заваряването.

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Пон Юли 24, 2017 3:18 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Andro



Регистриран на: 18 Май 2013
Мнения: 101

Мнение Отговорете с цитат
Швейцарските табели са закрепени със скоби от неръждавейка, като тези за маркучи. Скобата минава през стоманен или алуминиев носач, който държи табелката.

Ако напишете в гугъл "монтажна лента" ще излезнат различни разновидности на перфорирана и неперфорирана поцинкована или неръждаема лента. Неперфорираните се натягат и закопчават с детайли подобни на катарами или първо се прегъват към носач и после той се натяга с болтове. Перфорираните се завинтват с болтове или се ползват нитове. Други перфорирани имат езичета, които се закопчават в отворите на съседни езичета.

Някои видове такива ленти ще са добро решение, други ще са калпави.

Гледам нови модели пътни знаци, които са направени универсални: [img]?...?[/img] знакът е тава от поцинкована ламарина. Посредата на гърба му има точково заварена перфорирана шина. Тя позволява монтаж със скоба и болтове или промушване на монтажна лента. Ако трябва да се понтира на дърво или стена ще трябва да се пробие табелата. Има вариант да се ползват ъгълчета и пробиването да стане по кантовете, а не челно.
Пон Юли 24, 2017 3:20 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Dimo Kolev



Регистриран на: 12 Окт 2011
Мнения: 1277
Местожителство: Бургас

Мнение Отговорете с цитат
Andro написа:
Швейцарските табели са закрепени със скоби от неръждавейка, като тези за маркучи. Скобата минава през стоманен или алуминиев носач, който държи табелката.

Ако напишете в гугъл "монтажна лента" ще излезнат различни разновидности на перфорирана и неперфорирана поцинкована или неръждаема лента. Неперфорираните се натягат и закопчават с детайли подобни на катарами или първо се прегъват към носач и после той се натяга с болтове. Перфорираните се завинтват с болтове или се ползват нитове. Други перфорирани имат езичета, които се закопчават в отворите на съседни езичета.

Някои видове такива ленти ще са добро решение, други ще са калпави.

Гледам нови модели пътни знаци, които са направени универсални: [img]?...?[/img] знакът е тава от поцинкована ламарина. Посредата на гърба му има точково заварена перфорирана шина. Тя позволява монтаж със скоба и болтове или промушване на монтажна лента. Ако трябва да се понтира на дърво или стена ще трябва да се пробие табелата. Има вариант да се ползват ъгълчета и пробиването да стане по кантовете, а не челно.


По този начин както е на снимката от едната страна тръбата ляга на гладка повърхност. Колкото и да я стягаш се завърта като се напъне. Пробвах. И при мен за сега са така. Затова май със самонарезен винт от зад през скобата
Пон Юли 24, 2017 4:11 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Петър



Регистриран на: 20 Авг 2012
Мнения: 425
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Става и така, Врачански Балкан,маркировка на екопътека.


Пон Юли 24, 2017 10:01 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
аngel



Регистриран на: 02 Юни 2015
Мнения: 1935

Мнение Отговорете с цитат
Преди време бях обещал да покажа / и Ведрин имаше въпрос за тях / модерните коловете за домати. Вече са извадени от доматите и ей ги. Някои сами са се изкривили, сигурно от слънцето. Слаба работа, също като РVC канални тръби са, същият матриял е , малко по -грапав. Кухи са и ако ги натиснеш по-яко , се чупят.

Вижда се при отчупеното, че са дебели само няколко милиметра. Даже и не могат и да се ядат заедно с доматите, като старите колци Smile Не съм ги купувал и не ги ползувам аз, ако ги бях видял, никога нямаше да купя такова нещо.

_________________
https://blogailiev.blogspot.com
Съб Ное 18, 2017 10:13 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Mariana1000



Регистриран на: 28 Юли 2010
Мнения: 2796
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
"Снощи по време на регулярна разходка на група "Лунатични разходки", беше поставена експериментално свртлоотразителна маркировка по жалоните от Черни връх към Конярника, стигна ни до стълб 134 (края на платото, и началото на бившата ски писта. Лентата е висок клас за промишлена употреба издържа от(-37° до +93°по Целзий."

"лената която сложихме на коловете за Черни връх е на 3М купена е от Камартон България , цената е 6 лева за метър"

"за 134 кола похарчихме 32 метра , средно по 23 см на кол , като сме лепили със 5 см. застъпване защото коловете бяха влажни от мъглата а лената залепва много яко върху себе си
иначе обиколката на един кол е 18 см.
фабрично една ролка е 50 метра , но аз взех 32 , толкова бяха останали в склада
за 10 кола отиват около 2 метра"

"имат жълта , синя , червена и бяла"

СВЕТЛООТРАЗИТЕЛНА ЛЕНТА БЯЛА 3M 983-10 - 55 MM
https://toolsshop.bg/Lenti--markirashti-skoch-VHB/Svetlootrazitelna-lenta-byala-3M-98310--55-mm?fbclid=IwAR1TnHbjLzp32KhGF6ij7swpvfnv9dEzc6H5p-hhupuY7ULV4e7btp-bJow

















Автор: Петър Стоянов
Източник: фейсбук група ТДДМ

_________________
Искате ли да изживеете едно приключение!?!...
Пет Авг 14, 2020 8:50 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2241

Мнение Отговорете с цитат
Хора, дайте малко по сериозно с тези маркировки, това е някаква гавра .. Smile

Е вижте от 17та минута и 35та секунда Smile

https://www.youtube.com/watch?v=_8sxOXfXHSA
Сря Дек 07, 2022 11:50 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 3034

Мнение Отговорете с цитат
kaloyanv написа:
Хора, дайте малко по сериозно с тези маркировки, това е някаква гавра .. Smile
Е вижте от 17та минута и 35та секунда Smile
https://www.youtube.com/watch?v=_8sxOXfXHSA

Кой му е крив на тоя, че не може да се ориентира без маркировка.
Сам обяснява, че Ком Емине е страдание. Ами на война, като на война, са казали френците.
Като му е скандално - хваща си рейсчето/влакчето и кой от където е.
Аз пък искам да я асфалтират. Скандално е да не е асфалтирана!
За да приказваш такива работи като него, трябва поне една маркировка или табелка да си сложил в живота си.
Иначе си наглец и прост юзър.
Сря Дек 07, 2022 2:22 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2241

Мнение Отговорете с цитат
vladofff написа:
kaloyanv написа:
Хора, дайте малко по сериозно с тези маркировки, това е някаква гавра .. Smile
Е вижте от 17та минута и 35та секунда Smile
https://www.youtube.com/watch?v=_8sxOXfXHSA

Кой му е крив на тоя, че не може да се ориентира без маркировка.
Сам обяснява, че Ком Емине е страдание. Ами на война, като на война, са казали френците.
Като му е скандално - хваща си рейсчето/влакчето и кой от където е.
Аз пък искам да я асфалтират. Скандално е да не е асфалтирана!
За да приказваш такива работи като него, трябва поне една маркировка или табелка да си сложил в живота си.
Иначе си наглец и прост юзър.


Това го цитирах, понеже поне на мен ми стана много забавно, Smile ... Но това са хората от средите на ултрабегачите тези които навлизат и се нахакват на Ком-Емине и по някое време започва страданието .. Въпроса е че те си мислят че някой специално отговаря за тези трасета и трябва да ги прави по-сериозно. Явно не са запознати точно как стоят нещата Smile
Сря Дек 07, 2022 5:30 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Доброволчески дейности Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Страница 4 от 5

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov