ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Две интервюта
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Витоша Предишната тема
Следващата тема
Две интервюта
Автор Съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2257

Мнение Re: Другарят Зъл..... Отговорете с цитат
Tito написа:
tzezko написа:
...... моля засегнатите да се явят на 22.01.2022 г. на Тошкова чешма, с лифт, коли, пешком или с градския транспорт.

Залявам се със строителството на лифт. Повелителю, само уточнете на вр. Ком или в с. Ябланица, м. Рудешки дол да забия първия дирек?


Първия трябва да е точно на края на асфалтовия път над Литаково, а последния долу от юг . Така възобновяваме директно пътя на коприната Smile
Чет Дек 30, 2021 12:06 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Entusiast



Регистриран на: 16 Юни 2020
Мнения: 91

Мнение Отговорете с цитат
kaloyanv написа:
Entusiast написа:
Няма съоръжение - промишлено или транспортно, което да не може да се възстанови или ремонтира.

Има фирми в България, които си изкарват заплатите с това. Една от тях е и фирмата, в която баща ми работи. Реновират стари производствени машини, произвеждат за тях резервни части. Произвеждат от чертеж до краен продукт.
Така че, тезата за невъзможността за ремонт олеква ...
Следващият агрумент би бил че е скъпо. Ами не е скъпо, щом чуждестранните инвеститори купили наши големи соц заводи го правят.

Друго нещо е желанието на хората, които стопанисват съоръженията. Желание и грамотност. Защото те са некомпетентни дебили.

А желанието на Калоянов да няма лифтове честно казано повече напомня на инат на възрастен пенсионер, който влиза във форума, за да храни по-младите. Той явно така се забавлява. Радвам се, че не всеки в този форум е подпийнал заядлив пенсионер като него.

Весели празници на всички! Много здраве и щастие през новата година!


Не е вярно !! Аз много харесвам млади мили душички, които са виждали книга, само в музей на мадам Тюсо Smile Ти влизала ли си в СОЦ завод, да видиш как са ги "възтановили". Да не се окаже че ми говориш за района на Челопеч и рудодобивните Smile

И второ, за да знаеш как се подържа лифт, не само тези книги от музеите трябва да си чела, изискват се и други качества Smile

П.С - сега като се замисля .. Може и да си права. Вие младите се научихте само да се прехвърляте от кълка на кълка. Навсякъде с лифтове и автомобили ... Това на нищо не прилича...

Не е ли да нарамиш торбичката и да походиш три - четири дни, докато стигнеш където трябва ... това нищо не е. Лифтове, шейни, само плашите мечките и ората .


Ходя достатъчно. И бягам понякога.
Дори по повод бягането сме обсъждали тук точно с теб маршрути на Витоша.

Не говоря за района на Челопеч нито за рудодобивните заводи.

Да ме обиждаш, че не съм виждала книга е грозно от твоя страна. Като цяло държанието ти и писанията ти са грозни и обидни.
Така ли очакваш да спечелиш уважението на по-младите? С обиди? Ами няма как да стане.

С коментарите си към мен нарушаваш правилото на добрия тон в този форум. Моля за помощ от страна на администратор.

_________________
И най-лошият ден в планината е по-хубав от най-хубавия ден на работа.
Сря Яну 05, 2022 12:54 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2257

Мнение Отговорете с цитат
Ако знаех че вие младите, приемата толкова лично хумора, нямаше да пиша. След време "ако доживея още 15-на години" да ги закръгля на 100, ще трябва нищо да не пиша в интернет вече, а да се върна обратно на пишещата машина.

П.С - добре де, щом го приемаш това за обида, извинявам се. Ще гледам да не се повтаря, обаче не обещавам на 100 процента, а засега само на 85 Smile
Сря Яну 05, 2022 1:48 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Entusiast



Регистриран на: 16 Юни 2020
Мнения: 91

Мнение Отговорете с цитат
kaloyanv написа:
Ако знаех че вие младите, приемата толкова лично хумора, нямаше да пиша. След време "ако доживея още 15-на години" да ги закръгля на 100, ще трябва нищо да не пиша в интернет вече, а да се върна обратно на пишещата машина.

П.С - добре де, щом го приемаш това за обида, извинявам се. Ще гледам да не се повтаря, обаче не обещавам на 100 процента, а засега само на 85 Smile


Добре. Извинен си.
Само за този път Wink

_________________
И най-лошият ден в планината е по-хубав от най-хубавия ден на работа.
Сря Яну 05, 2022 2:18 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
zlia



Регистриран на: 03 Ное 2014
Мнения: 205

Мнение Отговорете с цитат
Според мен не ви е голяма разликата. Не го познавам лично, но от изказванията му правя този извод. Ако греша още по-лошо Smile
Сря Яну 05, 2022 3:10 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
packo packov



Регистриран на: 04 Юли 2013
Мнения: 1220
Местожителство: 144 м денивелация под и на 580 м или 10 мин от Витоша 100

Мнение Отговорете с цитат
Тез двамата да идват на следващата среща и да стават гаджета Smile Oops Oops Oops

_________________
Не мога да спра.
http://ke-2013.blogspot.com/
Чет Яну 06, 2022 2:05 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Entusiast



Регистриран на: 16 Юни 2020
Мнения: 91

Мнение Само за информация Отговорете с цитат
"НАГ издава виза за възстановяване на Драгалевския лифт до Бай Кръстю.
Тази седмица Витоша ски, собственик на лифтови съоръжение на Витоша ще получи виза за възстановяване на Драгалевския лифт от първа станция до Бай Кръстю. Това съобщи главният архитект на София Здравко Здравков."

https://stolica.bg/stolichna-obshtina/nag-izdava-viza-za-vazstanovyavane-na-dragalevskiya-lift-do-bai-krastyu?fbclid=IwAR2gkl6IV5rEYdhyOqV4_PfvXsmpY5lDV9TD1A_6NYpHlCa0-dYhU2Rrs3U

_________________
И най-лошият ден в планината е по-хубав от най-хубавия ден на работа.
Вто Яну 11, 2022 11:22 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Сотиров



Регистриран на: 28 Юли 2008
Мнения: 3360
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Жив ли ще съм? Дано! Ама някакъв придобит скептицизъм ме кара да се съмнявам... Нещо не виждам как ще се отстранят причините, които 15 години парализираха Драгалевския лифт и 30 години Княжевския. Просто защото не виждам някой да казва "досега не можеше, защото така, а утре ще може, защото няма да е така".
Сря Яну 12, 2022 12:51 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5783
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Сотиров написа:
Нещо не виждам как ще се отстранят причините, които 15 години парализираха Драгалевския лифт и 30 години Княжевския.

Драгалевският лифт спря трайно през лятото на 2017 г.

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Сря Яну 12, 2022 10:28 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
аngel



Регистриран на: 02 Юни 2015
Мнения: 1935

Мнение Отговорете с цитат
Ако позволите, да дам 5 лв. в темата Smile За Драгалевският лифт като ученик ставах по тъмно, за да сме първи на опашката, с дървени ски "Чепеларе 76" . 20 години съм се возил на него, пеша също, лятото колко пъти съм минал под него по пътеката - чет нямам.
Мащабно в България са строени лифтове в Боровец - 1980-1983 година за стартовете на световната купа / Стенмарк , братята Мер и други / това са френски лифтове Помагалски. 2003 година, при изграждането на лифта "гондола" Банско - Бъндеришка поляна и всички лифтове в зоната на Банско, работех в представителство австрийска фирма в БГ, оферирах на строителя на лифтовете в Банско - търговско име на лифта е Допелмайр, част от Карвента груп, механиката и електроника на всички помещения, и впоследствие 3 месеца ръководех на място бригадата за монтаж на механиката и електрониката на всички станции на лифтовете в Банско. Лифтовете в Банско се строяха по следният начин : проектът е австрийски, на Карвента груп. Има много тънки изчисления къде точно да са стълбовете на лифта, какво натоварване носят, бетонът е определена марка - не се произвежда в БГ, а идва от завода на входа на магистралата в Солун, механизмите, които прекарват кабините през стълбовете - са на Карвента. Двигателите на лифта - въжетата ! - кабинките с механизмите им - това е всичко , което прави лифта, си е оригинално Допелмайр. Самите сгради на лифтовете, изкопите , пътищата до тях се правеха от Балканстрой Разлог. С Балканстрой се знаехме много добре, майтапехме се, че ще си вземем преводач за приказки с тях, и за пародия си говорехме помежду си на бански диалект чило рачия, чебапчеа, чепитал , Чепитолия, банчер, счиоре, и подобни простотии постоянно си ръсехме за майтапи с тях. Влизаме в помещенията заедно, нося един нивелир лазерен върху тринога , огромен, тогава се правеха само от "Лайка" , пуска се в тъмното, бележим с тебешир какви ще са разстояния, размери на кутии за електроника, кабелопроводи. След груб строеж - изграждане на помещенията, ни викат в Банско, да монтираме кутиите и елинсталациите. След пълно завършване, 1 месец преди откриване на лифтовете, монтираме и електрониката и пускаме в действие. Ноември заваля кишав сняг и ни качваха не с ратраци, с военни БТР-ри по горните станции.
Отначало имаше 3-4 австрийци в Банско , които постоянно бяха със строителните бригади на Балканстрой и даваха указания как да се правят фундаментите на стълбовете и носещите бетонни фундаменти на двигателите по станциите. Последните 6 месеца, вече надойдоха много австрийци да правят целия монтаж на лифта. Не е малко работа да се монтират десетки тонове двигатели, ролкови механизми, въжа, кабини и какво ли не.

... Драгалевският лифт . Имаше преди време дискусия тук, някои интересни снимки, които са в тази статия : https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.ekonovini.bg%2Fbg%2Fobshtinata-iska-remont-na-65-godishniya-dragalevski-lift%2F&psig=AOvVaw1AoALu3h3ViRFxDEBsrZw7&ust=1642054241622000&source=images&cd=vfe&ved=0CAwQjhxqFwoTCLirxerWq_UCFQAAAAAdAAAAABAD
Има някои неточности в нея. Лифчето в Драгалевци, си е чисто австрийско, построено от фирма "Братя Гирак" . Някой се е заблудил от архивни материали, които естествено в соца да се пише, че е правено в България. Имах снимки да двигателите му с немските табели, но не мога да ги намеря в момента. Вижда се чичкото от Австрия с характерно сиво сако със зелени ревери в първата седалка, който е предполагам от фирмата строител. Няма никакви български части в лифта, освен предполагам грубият строеж на къщичките му. Доставен е от малка австрийска семейна фирма ....някой ще си зададе въпроса как във времената на сталинският военен комунизъм, е станало това : австрийци в България ? До 1955 година, Австрия е също под съветска окупация, от нашата страна на желязната завеса - това си е била братска пролетарска акция, може и да са реквизирали нещо оттам, тъмно минало...
Драгалевтският лифт в момента, на фона на модерните лифтове, е все едно до чисто нов микробус Фолксваген да сложиш малкък стар разбит даже не запорожец, а някаква парна антика от Джеймс Уат. Пърпоретка , най-първобитно изделие - това е Драгалевският лифт. Не се бях качвал в един период от 5-6 години, бях пораснал, качих се и се учудих колко малки и тясни са седалките, едвам се събира нормален човек на тях. Много опасно близо въвви и до пътища. Както е нисък, така е и опасен - няма слизане от него, освен скачане, ако спре. Някои помнят десетките със замръзвнали крайници на Голи връх , когато през 1987 март месец при изненадваща ледена буря и -16 градуса беше спрял и ни напред, ни назад. Това е старовремско съоръженийце, вижте на кадрите долу като се качват, краката им опират земята. Винаги имаше двама работници помагат при качване и двама да посрещат слизащите, защото стават много сакатлъци. 8 допълнителни работници / смятай 10 с разхода отпуски и други / , и то здрави, млади и пъргави, тук дъртуши на минимална заплата пред пенсия да сложиш не става...
По трудният начин ще разберат, че това съоръженийце с ръждясалите си стълбове и допотопни машинки няма как да се въстанови. За същите пари - 13 млн евро, ще опнат гондола от Драгалевци до Голи връх.
България няма капацитет да прави такива съоръжения, това е нормално. По света, лифтове не се ремонтират до безкрай, по-евтино е да се построи чисто нов. Същото е , като с автомобилите - караш, караш, па хвърляш за скраб и взимаш нов. В света два са водещите производители - Допелмайр - Карвента / Банско , както и лифтът на Симеоново - Витошко лале , също амортизиран и за смяна , построен за универсиадата 198...някоя / и Помагалски / Боровец . Помагалски вече са купени от Лайтнер - подобен на Допелмайр концерн в Тирол, тъкмо и са си наблизо . Допелмайр - Карвента според мен са по-добри, по- ергономични, с много голям капацитет за извозване на хора, по-сигурни, по - правилно проектирани, по-изгодна цена, а бе немска манинария. Помагалски, за да не потънат , залагаха рисково на работа при силен вятър. Според лифтаджии, е така .

Лифт на "Brüder Girak" по късно прераснала във фирма Garaventa / Карвента / от онези времена във Виена :





Цитат от събитията : Нашите са гледали и цъкали с езици, докато австрийците са сглабяли с бясно темпо. За такава дейност не е имало специалисти в България

_________________
https://blogailiev.blogspot.com
Сря Яну 12, 2022 11:13 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Сотиров



Регистриран на: 28 Юли 2008
Мнения: 3360
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Хронологчески Ведрин е прав за окончателното спиране. Преди това обаче години наред Драгалевският лифт работеше на прсекулки. Нямам точни данни, но по мои спомени имаше пресекулки по година. В древността работеше всеки ден (при някакъв минимален брой пътници, но не след повече от еди-колко си време). Паузи имаше за периодична профилактика, май беше в понеделник следобед и един ден в месеца или нещо подобно.

Ангел разказва интересни подробности като очевидец и участник. Не мога да се сетя при строежа на кои лифтове бяха използвани хеликоптери за стълбовете, вместо да се прокопава път до всеки от тях. В резултат беше запазена природата. Едва ли някой ще спори, че БМВ-то е за предпочитане пред москвича. Да намерят пари собствениците - да ни возят удобно и приятно! Впрочем, като говорим за безопасността, каква беше тая трагедия миналата година в Италия с 14 загинали? Там допотопен ли беше лифтът? А не съм чул някой да е загинал на Драгалевския. Защо непрекъсато се измества проблемът, не разбирам. Никой не забранява на собственика да подменя какво ще, да опъва нови въжета, да сменя моторите и кабинките. Никой не му забранява дори да дълбае нови стъпки, не е длъжен да използва непременно старите. Единственото табу е просеката. Е, те за нея е борбата! Щото искат нова, неогранчена сеч с нови писти, с рушене на морени и прочие. Ако някой не помни, че вече това се е случвало, след малко ровене в мрежата ще му припомня. Та, с нетърпение чакам модерен лифт и от Драгалевци, и от Княжево!
Сря Яну 12, 2022 1:13 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2257

Мнение Отговорете с цитат
Голямо напъване, а не разбрахте че всичко е ПИАР. Както казах вече, докато не се разработи смислен план и желание да се изпълни, няма да стане работата Smile Или ако стане пак ще е на четвъртинки и третинки, пак ще има инциденти и тн ..

Ако искате, да ви пратя Седалките на Драгалевския в какво състояние се, да ви пратя и малко зад станция бай-Кръстьо да видите няколко "тоалетни-бараки" вие това ли разбирате , когато искате драгалевския лифт да работи ? Аз го написах съвсем ясно. ТРябва да има различно мислене и в перспектива. Като ще се прави нещо да е както трябва, иначе по-добре да го няма.
Сря Яну 12, 2022 2:11 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Сотиров



Регистриран на: 28 Юли 2008
Мнения: 3360
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Калояне, ти май със себе си разговаряш. Хайде поне не ми приписвай, че искам да запазя изгнилите дъсчици по седалките! Аз искам да има лифт, а ти искаш да има концепция, план, проект, визия и, разбира се, пълен комплект комисии с експерти от поне четири министерства, кметства и НПО. Ами правете ги, бе! Но нещо се прокрадва и нежелание да има лифт, та каруцата съвсем затъна. Когато имаше лифт, на долната станция имаше една култова кръчма, че и руска баня (подозирах някакви съмнителни услуги в тая баня, но не съм се къпал в нея). На "Бай Кръстьо" - три култови заведения с камини и всичко за душата на туриста! На Голи връх - поредното култово заведение за ненаялите се туристи. А сега имаме един гол... Цеко!
Сря Яну 12, 2022 3:19 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5783
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
kaloyanv написа:
...докато не се разработи смислен план и желание да се изпълни, няма да стане работата...

Смислен план е бил изработен много отдавна, още през далечната 1941 г., а може би и по-рано. Любопитните биха могли да прочетат повече за него в сп. "Български турист", книжка 1, януари 1941 г., стр. 14.

Дори във военно време (варианти на) плановете са се осъществявали, но не и днес...

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Сря Яну 12, 2022 3:44 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 6374

Мнение Отговорете с цитат
Сотиров написа:
Единственото табу е просеката. Е, те за нея е борбата! Щото искат нова, неогранчена сеч с нови писти, с рушене на морени и прочие. Ако някой не помни, че вече това се е случвало, след малко ровене в мрежата ще му припомня. Та, с нетърпение чакам модерен лифт и от Драгалевци, и от Княжево!


Що да е табу, Владо?
Каква ни е ползата от идиотиите на Фандъкова да си оправдава управленската импотентност с непоклатимите фундаменти-табу на Княжевския? Табутата точно им дават оправдание на маскарите да не правят нищо...

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Сря Яну 12, 2022 3:51 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Витоша Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
Страница 6 от 8

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov