Регистриран на: 30 Юли 2009 Мнения: 683 Местожителство: гр.София
tortomanin написа:
"То е ясно коя е колата за нашите нужди - ТЛК (Тойота Ленд Круйзър), ама бюджет нямам за нея. За Паджеро и Патрол също."
==========
Паджерото криво-ляво ми влиза в бюджета, но не искам да разкарвам рама. По-евтините са под 15 000 лева, ама ако ще давам тези пари, пак ще избера повдигнатото комби на Волво. От девет години карам тази марка и досега не ме е ядосала. А Паджерото си е типична джипка, казах, че искам нещо компромисно.
Коце ти поне си ни прибирал с Борето след като ми се строшиха скоростите на Фронтерата под Безбог. После смених и ГНП - то. От 2 години и нещо само карам. Сложих ръчни скорости. През цялото време я продавам но си я карам и като се замисля по-добре да не я продам на този етап. Онзи ден моя механик вдигна една ТЛК 90 ка и отдолу същото окачване.
Казват, че пикапа на Тойота (Хай лукс) дизел е идиотоустойчив. Мой приятел кара сонда с него, ромите работници я карат и вика искам да се счупи, за да я сменя, но тя не се. Миналата седмица на стръмното под. Боерица на Витоша беше лед, ама лед. Един аварира на баира пред ме, спрях, бутахме и на магия се качих на паркинга. След мен един с Нисан Екстрайл ...Бутахме го да обърне..Та ти пожелавам успех...Може би и Волво XC 90 е вариант...Имай предвид, че джипа се поддържа скъпо!
Вто Дек 29, 2020 6:19 pm
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1519 Местожителство: Хасково
"ако имам дилемата на автора бих се насочил към X5 с бензинов редови шестак. Лично за мен чудесен баланс между джипка и круизър. Въпросът е човек да попадне на стоков и добре поддържан екземпляр."
===========
Мисля, че последните с ръчка са от 2005 година.
Сря Дек 30, 2020 10:56 am
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1519 Местожителство: Хасково
"Казват, че пикапа на Тойота (Хай лукс) дизел е идиотоустойчив...................... Може би и Волво XC 90 е вариант...Имай предвид, че джипа се поддържа скъпо!"
Пикап не ща. Филолог с пикап? Библиотека ли ще разнасям?
Гледам и за Волво 90-ка, но предлагането е крайно ограничено.
Ясно е, че поне гумите като цена и разходът ще са почти двойни.
Сря Дек 30, 2020 11:03 am
excalibur
Регистриран на: 30 Юли 2009 Мнения: 683 Местожителство: гр.София
tortomanin написа:
"Казват, че пикапа на Тойота (Хай лукс) дизел е идиотоустойчив...................... Може би и Волво XC 90 е вариант...Имай предвид, че джипа се поддържа скъпо!"
Пикап не ща. Филолог с пикап? Библиотека ли ще разнасям?
Гледам и за Волво 90-ка, но предлагането е крайно ограничено.
Ясно е, че поне гумите като цена и разходът ще са почти двойни.
За нашите нужди да влезем по черния път до някоя хижа или местност най-важни са гумите и височината между пътя и купето. Тази година от с. Варвара до х. Равно боре се качих по стръмно, изровено с обратен наклон. 4х4 и бавни, като на няколко пъти опрях. Говорих с един местен човек, който се качва със Субару Трибека с кални гуми и понадигнато купе. Няма никакъв проблем и често се качвал в сухо време.
Вече няколко години се завирам по черни пътища и мога да кажа, че бавните са много важни. Може и Паджеро Спорт но вече са старички. Ако вземеш Padjero DID, които и аз много харесвам на външен вид, но са с проблемни нафтови помпи има човек във Владо Тричков за 1500 - 2000 лв. ти дава рециклирана помпа...Но за 6000-10000 си на истински джип...Dido е доста светнат мисля по темата....
Разхода на гориво също е много важен. Аз на смесен режим стигма 10 нафта, което е много добре. Но ако се качиш на Нисан Патрол може и на 17 да отидеш...
Сря Дек 30, 2020 11:21 am
vaskoo
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1401 Местожителство: София
Тортоманин си каза, че не ще жиб, ма ние все натам го бутаме
Най-важни са:
1. Задкормилното устройство
2. Гумите
3. Прежаленото превозното средство и всичките му джаджи, 4х4, бавни, блокажи, просвет.
Когато човек си цнае за какво точно ще ползва колата - тогава изборът се смалява. Но си иска пробване - сядане и каране.
Например от 45 уикенда в годината, в които пътуваме нанякъде, излизането от пътя е не повече от 10-15 пъти. Доста по-евтино ми е да си наема джип с шофьор на място, отколкото да подържам и плащам джип целогодишно. Затова и карам коли с голям просвет и голям обем, сравнително комфортни за начина ни на пътуване и количеството багаж.
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
Сря Дек 30, 2020 12:07 pm
excalibur
Регистриран на: 30 Юли 2009 Мнения: 683 Местожителство: гр.София
vaskoo написа:
Тортоманин си каза, че не ще жиб, ма ние все натам го бутаме
Най-важни са:
1. Задкормилното устройство
2. Гумите
3. Прежаленото превозното средство и всичките му джаджи, 4х4, бавни, блокажи, просвет.
Когато човек си цнае за какво точно ще ползва колата - тогава изборът се смалява. Но си иска пробване - сядане и каране.
Например от 45 уикенда в годината, в които пътуваме нанякъде, излизането от пътя е не повече от 10-15 пъти. Доста по-евтино ми е да си наема джип с шофьор на място, отколкото да подържам и плащам джип целогодишно. Затова и карам коли с голям просвет и голям обем, сравнително комфортни за начина ни на пътуване и количеството багаж.
Цял жовот съм карал леки коли. И на Тиха Рила, и на Безбог (хижата) съм се качвал с БМВ, ДЕУ. Като взех Фронтерата и попрочетох теми в Офроуд форума, започнах да ползвам екстрите на джипа. Сутрин спестявам 45 мин. мнинимум задръствания, защото минавам през най-калните улици във Факултета и паркирам на метрото "Вардар". Харесвам най-гадното време, за да се навирам по уличките и се прибирам за минути от работата, която ми е в центъра на София. От лифта до Безбог съм спестил стотици левове и маането 1.40 мин. по тъмно към х. "Гоце Делчев". Ами ако не се паркираш на х. "Яворов" можеш да забравиш за еднодневни преходи вкл. и по Средоноса...Същото е от Демяница, Винтчето, Тиха Рила, х. Мечит, заслон Алиница и т.н. Ами зимата дори на Витоша към Кумата, а и към Алеко в усилен снеговалеж е проблем, ако не си на 4х4....За мен си е важно и спокойно...И особено като искаш зимата със ските насам, натам...
A Деси може да каже как се качва вр. Пирин за един ден с тръгване от София, черния път след Кулиното и се хваща самолета за САЩ вечерта...
Последната промяна е направена от excalibur на Сря Дек 30, 2020 1:06 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Сря Дек 30, 2020 1:01 pm
tzezko
Регистриран на: 21 Фев 2012 Мнения: 1246 Местожителство: софия
Скромен опит житейски
tortomanin написа:
Тойота Рав4 2.2 дизел 177 коня. Симпатяга, но няма ли да е тясна? Пък и ниска изглежда.
Субару Форестър преди 2010 година. Пробвахме едно, наистина върви в черното, ама пък твърдо вози.
Гранд Чероки 2005 - 2010 година с дизел от Мерцедес. Всичко хубаво, ама автоматик.
Киа Соренто 2.2 дизел, след 2010, ръчка, над 190 коня - симпатично, плюят му съединителя, бил слаб.
Мазда CX-7 2.2D 173 коня............
Здрасти Коце,
Като поклонник на пикаптуризЪма бих ти споделил част от личния си опит в достигането на посочените от теб места.
С всеки от изброените по-горе автомобили може да стигнеш до също така посочените места.
На първо място бих ти препоръчал Тойота-та. Остави ги тия приказки за дюзите- те са за наивни костюмарчета, попадащи лесно в лапите на сервизната мафия. Този автомобил не се разваля.
Сорентото също си става отвсякъде. Давай газ и се не бой.
А от автоматика не мой се плаши- благодат е за каране в труден терен.
С Корса Ц, 1.3 дизел съм стигал до "Безбог", "Демяница", "Русалка", почти до "Триглав" през февруари, както и до "Чемерикова поляна" след "Яворова лъка". С Пасат 5 съм бил на "Тъжа" и другаде.
Субаруто отиде до 1500м.н.в. под "Момина поляна" и то не защото запря.
За "Ком" не говорим- там се ходи и с колело.
Приветствам решението ти, защото смятам такива "тренировки за трупане на обем" като блъскането до "Вежен", до "Марица" и т.н. вече би трябвало да се намалят за нашата категория"юноши старша възраст", а освен това и увеличават в пъти възможностите за едно/двудневни разходки по високото.
Само някой грАмотен да погледне колата и - рипай в тигана.
Сря Дек 30, 2020 1:02 pm
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1519 Местожителство: Хасково
Ясно ми е, че с повече проклетия човек може да мине повечето черни пътища с един прежален седан. Само че при мен има една подробност - мания за обем и мощност, които обикновено не изполвам, ама - да има!
Иначе - няма домочадие, играчки, колела, само двамата с жената сме, понякога съм сам, просто Господ дал келешлък и аз си му слугувам.
Сря Дек 30, 2020 1:44 pm
tzezko
Регистриран на: 21 Фев 2012 Мнения: 1246 Местожителство: софия
Има, има....
tortomanin написа:
.......... една подробност - мания за обем и мощност..........
Надушвам още една:
tortomanin написа:
.......... ме дразни идеята да ме дерат много. ............
С присъщата ми скромност ще изразя мнение по темата, цитирайки себе си:
tzezko написа:
Информацията ми е на база собствено емпирично изследване през последните 20 -30 години, довело до обобщения от вида:
1. С трици маймуни не се ловят.
2. Козата си сака пръч.
3. Онова за боята, от какво не се прави.
Сря Дек 30, 2020 3:52 pm
NuclearWinter
Регистриран на: 24 Юли 2015 Мнения: 95 Местожителство: ГА701
Такава дилема, или поне подобна, и аз я минах.
За добро или лошо се спрях на Volvo XC60 (идвайки от V50). Не си го споменавал, но е алтернатива. За сега съм излизал по черни пътища, които обаче са бели, т.е. нормално проходими, без половинметрови канавки и 10-метрови локви. Удоволствието да се шофира мощен SUV надминава всеки средностатистически автомобил. Винаги карам усмихта така особено при изпреварване с режим S. Двигателят е добре познатият ти Volvo D5, с 2 турбини, 215 к.с. Автоматичната СК е от Aisin, 6-степенна, 4х4 с 4-то поколение Haldex. Върви много, гори нормално за мощността си, комфорта и пътното поведение са на доста високо ниво. Окачването е "бетон". На тавана е с T-track греди, возил съм по 2 велосипеда, веднъж и каяк. Багажното пространство е достатъчно, цяло лято багажникът ми е пълен с 2 пикнк-одела, спални чували, шалтета, има място и за раници, и за каси бира и преносимо барбекю. Когато се свалят задните седалки (60/40), се получава равна повърхност, на която двама възрастни (среден ръст 175) могат да спят спокойно, без да прегъват крака. На лято предвиждам и монтаж на теглич (добавя се и електронен модул + програмиране).
Недостатъци за моят екземпляр и модела като цяло: 1. кожен салон, всеки месец по 1 час търкане, бърсане, подхранване на кожата; 2. няма халогени за Дунавските мъгли (то са си направо мъглявини); 3. цената на някои части е обезсърчаваща (но пък се чупи рядко).
Обаче си плащаш за кефа. Зa справка, мощното, почти двуттонното XC60 за две лета почти изтърка летни чифт летни гуми средна хубост (Kumho), а е R-Design, т.е. излиза на 20-инчови джанти. Третото лято (2021) ще им е последното, и след това комплектът гуми ще се превърне в едноок миньон. И от там насетне като се почне - каско, данъци, гориво (8,5/100), поддръжка. Напоследък осъзнавам, че ми идва малко преко сили...
Предполагам си гледал и XC90, дизелов D5 с автомат, след 2006-та. Заради автомата.
Друго, което се сещам е напомпаният Subaru Forester, но там как стоят нещата с боксерите който знае да споделя.
Хонда CR-V, старите, бензинови, имат интересна екстра - кората на багажника всъщност е пикник маса
А високопроходимо комби с бързи, бавни и блокажи няма. Т.е. има, но са на рама и са се жипове.
Успех с избора, и да се похвалиш.
_________________ Който го е страх от гората да не ходи при мечките!
ДА! На АЕЦ Белене.
Сря Дек 30, 2020 8:47 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6382
Съвсем отговорно мога да препоръчам дълго Pajero 2-a генерация, може и Sport, мотор 2.5 или 2.8 дизел.
След вече доста години каране на две такива коли (едната е "любимата", другата е "парадната") смятам, че всичко различно от Pajero, Patrol, TLC или Defender е просто осакатено и недоклатено подобие на Pajero, Patrol, TLC или Defender.
За рамата - вече писах по-горе. Всичко без рама е просто осакатено и недоклатено подобие на Pajero, Patrol, TLC или Defender.
И аз дълго се лутах докато направя избора. Изискванията ми бяха подобни: леко повишена проходимост спрямо "нормалните" коли, удобна за дълги пътувания, евтина поддръжка, икономична, и достатъчно пространство за 4-5 човека с багаж. Само че аз по някое време изключих джиповете (СУВ, кросоувър, или както там се наричат) от списъка с вариантите. В списъка ми останаха: Волво ХС70, Субару Аутбек и Шкода Октавия Скаут. Накрая, преди половин година избрах Шкодата - 2011г, TDI 2.0, 140кс, с халдекс 4. Засега съм доволен, обема ми е достатъчен, мощността също, икономична е. За надеждност и поддръжка още е рано да давам мнение, навъртял съм само около 15000 (засега без проблеми).
Недостатък - шумна е. По планински път, където постоянно се сменят предавките и се менят оборотите, шумът от двигателя ме дразни. На магистрала, и въобще на прав път, не го усещам.
Нед Яну 03, 2021 12:27 am
Tito
Регистриран на: 22 Юни 2011 Мнения: 856
Аз съм останал впечатлен от офроуд способностите на Цецковия пикап Тойота Хилукс. Този камион през какви места натоварен през глава е минавал направо не е за вярване. Друго тракторче със солидно офроуд поведение Сузуки Витара, но там багаж най-много раничка и щеки, но е доста по-бюджетно поне като покупка, нямам идея поддръжка.
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4, 5Следваща
Страница 2 от 5
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети