ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Хеликоптерно спасяване (минало, настояще, бъдеще)
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Предишната тема
Следващата тема
Хеликоптерно спасяване (минало, настояще, бъдеще)
Автор Съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2274

Мнение Отговорете с цитат
dido написа:
kaloyanv написа:
...Тези хеликоптери много трудно ще се използват за планинско спасяване. Те ще са основно за медицински цели в градски условия, тъй като там нуждата е още по належаща и инцидентите за които има нужда от хеликоптери е страшно голяма...


Кала, ти ги подкара наред вече.
Защо ще да е много трудно да се ползват машините за планинско спасяване? Защо да е по-належаща нуждата от хелита за мед. цели в градски условия?


Защото инцидентите са страшно много тежките, за които има нужда от незабавно транспортиране. По тази причина. Много са и тези при които има пациенти от малките населени места, които трябва да отидат в по оборудвани болници в по-големи градове и тн ..
Пет Яну 06, 2023 10:26 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stealth



Регистриран на: 30 Авг 2018
Мнения: 230
Местожителство: Хасково

Мнение Отговорете с цитат
Да ме извинявате, ама и аз да си почеша езика по темата.
dido написа:
Защо ще да е много трудно да се ползват машините за планинско спасяване?

Защото ще се вземат летящи таксита. Да се вземе пострадал от пътя и да се закара до болница. Без оборудване за търсене и извеждане на пострадал от труден терен. Съответно и без хора обучени за тези дейности. Ще се радвам да не съм прав...
Пет Яну 06, 2023 10:36 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
lz1fw



Регистриран на: 28 Юли 2010
Мнения: 713
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Прав си. Първо HEMS, а някой друг път и SAR.
Пет Яну 06, 2023 10:40 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2274

Мнение Хеликоптерно спасяване (минало, настояще, бъдеще) Отговорете с цитат
Така и не остана обособена тема специално за това, ако я има да се премести там. Но вместо да пълним тази за инцидентите, по - добре та има една такава тук ...

И кой е крив и кой прав ?

https://www.dnes.bg/obshtestvo/2023/01/07/vyzdushniiat-djigit-samo-helikopter-ne-vyrshi-rabota-a-izgradena-sistema.556267


Цитат:
България се нуждае от медицински хеликоптер, но преди това трябва да се изгради необходимата за това система за работа. Това смятат експерти, след като транспортният министър съобщи, че България ще има въздушна линейка до края на годината.

Инж. Мариян Боновски привлече вниманието към себе си, след като участва при спасяването на пострадал турист в Пирин. Министърът на транспорта Христо Алексиев обаче нарече Боновски "въздушен джигит", защото нямал свидетелство за управление на хеликоптер, посочва Bulgaria ON AIR.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА
Авиоотряд 28 поема оказването на спешната помощ по въздуха
"Г-н Боновски няма свидетелство за управление на въздухоплавателно средство. Той е летял в разрез с всякакви правила. И поради това има разследване. Това е за мен, с извинение, въздушни джигити. Все едно да управляваш кола, без да си минал технически преглед, без да имаш регистрационни табели и без да имаш книжка", заяви министър Алексиев.
Мариян Боновски обаче е единственият българин, член на Световната хеликоптерна асоциация, експерт от международната система за медицинско спасяване по въздуха. Като такъв той смята, че за да функционира планинското и спешно спасяване чрез хеликоптери у нас, трябва да се изгради системата ХЕМС. През нея се случва координацията между отговорните 7-8 министерства за известяването за спешните случаи и организацията на акциите.

"За да изградим системата, трябва да знаем в момента, в който се случи някакъв инцидент, на кого да се обадим, кой ще реагира, кой ще дойде. В световен мащаб системата ХЕМС е нещо, което дава възможност в рамките на 30 минути да го закара", коментира Боновски.

Именно това е и т.нар. "златен час", в който има най-голям шанс за спасяване на човешкия живот. В някои европейски страни обаче системата е толкова добре развита, че това се случва за 15 минути.

"Със самата машина не можем да направим нищо - по простата причина, че трябва първо да се изгради самата система – да има площадки. В България към този момент няма нито една лицензирана такава", допълни Мариян Боновски.

Въпреки това транспортният министър съобщи, че до средата на годината България ще се сдобие с медицински хеликоптери под наем. Държавата ще поема разходите за транспорта само на спешни медицински случаи.

"При спешна медицинска помощ е безплатно, при търсене и спасяване трябва това да бъде заплатено, струва 10 хил. лв.", заяви преди време министър Алексиев.

В началото медицинският хеликоптер ще има двама пилоти и двама медици и ще се вика през телефон 112.

"Това ще бъде поредната пиар акция, много по-добре е да не харчим излишни средства да се мисли за истинската покупка на тези хеликоптери", призова инж. Боновски.

Дали ще има оферти за лизинг на хеликоптера ще стане ясно в средата на този месец.

Съб Яну 07, 2023 4:17 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Сотиров



Регистриран на: 28 Юли 2008
Мнения: 3360
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Е, ти силно ме затрудни, Калояне! Летци без книжка ли ще ни спасяват? Shocked
Съб Яну 07, 2023 5:00 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
lz1fw



Регистриран на: 28 Юли 2010
Мнения: 713
Местожителство: София

Мнение Re: Хеликоптерно спасяване (минало, настояще, бъдеще) Отговорете с цитат
Цитат:
В началото медицинският хеликоптер ще има двама пилоти и двама медици

Двама пилота и двама медици са крайно недостатъчни дори само за един хеликоптер, дори този единствен хеликоптер да се използва само в светлата част на денонощието.

В началото на 80-те години на миналия век имаше идея ШЗО-то в Долна митрополия да обучава и пилоти на хеликоптери. Ставаше дума за срочнослужещи школници и курсът бе едногодишен или май дори по-кратък. Не знам какво се случи на практика, но май пак ще има нужда от нещо подобно.
Съб Яну 07, 2023 5:31 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Сотиров



Регистриран на: 28 Юли 2008
Мнения: 3360
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Кратка история на липсващите хеликоптери

Четете! Препоръчвам да намерите броя на министрите, които са осигурили нула броя хеликоптери!
Нед Яну 08, 2023 3:23 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5788
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Сотиров написа:
Летци без книжка ли ще ни спасяват? Shocked

Отсъствието на необходимата професионална квалификация би трябвало да е достатъчна спирачка пред твърде разточителното обществено и медийно внимание насочено към напъните на даден герой, но за жалост се оказва, че не е. А същият герой изглежда никак не се свени и да се перчи с чужди трудове ...

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Нед Яну 08, 2023 6:35 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5788
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
"Развитото социалистическо общество" упражняваше понякога недоразвитото си чувство за хумор споменавайки "албанските реотани" или "втория им танк". От години, обаче, в Албания е създадена една що-годе прилична организация на HEMS/SAR дейностите, от която, знаем, и съфорумци са се възползвали.

Бихме могли да поизплакнем очи и да проясним малко разсъдъка си:

Helicopter Emergency and SAR-Operations (Tribute to Albanian Pilots 2021)

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Нед Яну 08, 2023 7:01 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Irha



Регистриран на: 05 Окт 2013
Мнения: 243
Местожителство: БГ

Мнение Отговорете с цитат
репортаж по Нова ТВ с Виктор Варошкин

https://nova.bg/news/view/2023/01/08/396844/%D1%81%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%81%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BA%D0%B8%D0%BD-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D1%8A%D1%82-%D0%BE%D1%82-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%88%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%B9%D0%BA%D0%B0/


Последната промяна е направена от Irha на Нед Яну 08, 2023 7:52 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Нед Яну 08, 2023 7:16 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Митак



Регистриран на: 04 Мар 2014
Мнения: 566

Мнение Отговорете с цитат
Подобно на Калоян и аз нищо не разбирам.
Човекът или има книжка за въртолет, или няма.
Има ли книжка или няма книжка?
Какво точно е направил?
Нед Яну 08, 2023 7:25 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Irha



Регистриран на: 05 Окт 2013
Мнения: 243
Местожителство: БГ

Мнение Отговорете с цитат
репортаж с Георги Спасов от Хели Ер, за летящите линейки

https://nova.bg/news/view/2023/01/08/396850/%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B8-%D1%81%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B2-%D0%B7%D0%B0-%D0%BB%D0%B5%D1%82%D1%8F%D1%89%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%B9%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D1%81%D0%BF%D0%B0%D1%81%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%82/
Нед Яну 08, 2023 7:54 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Сотиров



Регистриран на: 28 Юли 2008
Мнения: 3360
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Очевидно да караш кола без книжка не е като да караш хеликоптер. Еле па самолет!
Нед Яну 08, 2023 7:57 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5788
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
В Германия (една страна, с която често биват правени сравнения), главен играч в HEMS/SAR е ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), асоциация с идеална цел, основана през 1903 г., днес с над 21 милиона членове и годишен приход от порядъка на 215 милиона евро. Първата постоянна HEMS база на ADAC е била изградена през 1970 г. в Мюнхен.


Първият HEMS вертолет на ADAC (ярко жълт Bo 105)

Машината на снимката е първия в света лек двумоторен вертолет, както и първия способен дори и на акробатични маневри. Създадена и произведена е била в по-способната половина от следвоенна Германия в края на 60-те. Таванът ѝ е 5200 m, скоростта ѝ на издигане е до 8 m/s, дължината на полета с максимален товар е 657 km. Измежду многобройните ѝ ползватели по света и до днес включително са и страни като Албания, Чили, Колумбия, Хондурас, Перу, Судан, Украйна, и Русия.

Днес ADAC Luftrettung е една от най-големите европейски HEMS организации. В Германия има общо около 80 бази за оказване на помощ по въздуха, от които 37 са на ADAC. Последните се обслужват от около 1300 души, в това число 160 пилоти, 250 парамедици, 150 техници, и 600 лекари. Годишно провеждат около 50000 акции. Разполагат с над 50 хеликоптера.

(по материали на Wikipedia и Airbus)

Съотнесени към населението на България, една подобна неправителствена организация би трябвало да разполага с поне 3 бази и стотина служители, от които 12 пилоти, 19 парамедици, 12 техници, и 47 лекари, и да осигурява около 1/3 от HEMS/SAR акциите в страната или около 3895 годишно, използвайки 4 хеликоптера.

Ако вместо числеността на населението сравним площите на двете страни, то числата за България биха били: 11 бази, 404 служители, 50 пилоти, 78 парамедици, 47 техници, и 186 лекари, осъществяващи средно около 15519 намеси годишно, разчитайки на 16 хеликоптера.

Имайки предвид, че България е туристическа и транзитна страна с разнообразен релеф и климат, може би трябва да се взимат предвид както броя на населението, така и площта на страната, както и крайно незадоволителното състояние на пътната ни мрежа, особено в планинските, крайграничните и други райони с по-ниска гъстота на населението.

Мнозинството българи обикновено възприемат държавата като мащеха и/или дойна крава. Има исторически и културни причини за това, които са добре описани както в научната, така и в художествената литература. Много сериозен препъни-камък е насочването на подобно отношение изобщо към обществото, може би извън само най-близките роднински, съседски, землячески или приятелски кръгове, както и клубове по интереси, които поради твърде ограничения им размер (и въобще капацитет) не винаги позволяват разгръщане на полезни дейности на (над)национално ниво. Вероятно това е и една от пречките у нас да съществуват явления подобни на ADAC и в частност -- тяхната HEMS дейност (само една измежду много други!), въпреки някои доста ярки, ала и твърде краткотрайни проблясъци...

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Пон Яну 09, 2023 3:34 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2274

Мнение Отговорете с цитат
Споделям мнението на Владо, даже мислех да пиша, ама си казах да не излиза все че "хейтвам без причина" .. Това се е оказало познат на някой си .. и тн .. Бях пуснал и интервюто на Виктор и той каза по спомен "Не разбирам защо държавата не включи в системата тези хеликоптери" и тн ... Обаче не е ли валидна другата страна. Купувам един хеликоптер с екипаж, частна дейност и искам да ме включат в държавната структура. Аз съм за това, но да има общи правила, да се знае какво ще е финансирането и за какво и да могат равноправно да участват всички.

Но ето сега това което прави правителството е договорка с Леонардо ... Докога с тези договорки ... Уж за да не се бави срока .. Ами да вдигнат тези пари и да направят един читав конкурс.. докога така, ще го караме под и над масата.
Вто Яну 10, 2023 11:37 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща
Страница 5 от 10

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov