ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Хеликоптерно спасяване (минало, настояще, бъдеще)
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Предишната тема
Следващата тема
Хеликоптерно спасяване (минало, настояще, бъдеще)
Автор Съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 6380

Мнение Отговорете с цитат
kaloyanv написа:
Споделям мнението на Владо, даже мислех да пиша, ама си казах да не излиза все че "хейтвам без причина" .. Това се е оказало познат на някой си .. и тн .. Бях пуснал и интервюто на Виктор и той каза по спомен "Не разбирам защо държавата не включи в системата тези хеликоптери" и тн ... Обаче не е ли валидна другата страна. Купувам един хеликоптер с екипаж, частна дейност и искам да ме включат в държавната структура. Аз съм за това, но да има общи правила, да се знае какво ще е финансирането и за какво и да могат равноправно да участват всички.

Но ето сега това което прави правителството е договорка с Леонардо ... Докога с тези договорки ... Уж за да не се бави срока .. Ами да вдигнат тези пари и да направят един читав конкурс.. докога така, ще го караме под и над масата.


Това би се случило само ако в спасителната дейност има възвращаемост на вложените средства.
Това обаче не е така, или поне такива са изводите от няколкото неуспешни опита в България. По света хеликоптерното спасяване излиза също да е изцяло дотирано.

С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Вто Яну 10, 2023 12:29 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5788
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
dido написа:
С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.

Leonardo имат успешни договори с МВР за доставката и поддръжката на няколко хеликоптера предвидени за охрана на границите. Например:

https://seenews.com/news/leonardo-belgium-wins-1-mln-euro-helicopter-overhaul-deal-in-bulgaria-727373

Вероятно имат изградени връзки с администрацията и др. заинтересовани лица у нас и те взимат превес пред други, може би по-съществени, фактори.

Впрочем, известно ли е защо тези хеликоптери никога не се включват в спасителни дейности? Дали причината е несговорчивост на МВР или пък характеристиките на машините са неподходящи?

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Вто Яну 10, 2023 12:37 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2280

Мнение Отговорете с цитат
dido написа:
kaloyanv написа:
Споделям мнението на Владо, даже мислех да пиша, ама си казах да не излиза все че "хейтвам без причина" .. Това се е оказало познат на някой си .. и тн .. Бях пуснал и интервюто на Виктор и той каза по спомен "Не разбирам защо държавата не включи в системата тези хеликоптери" и тн ... Обаче не е ли валидна другата страна. Купувам един хеликоптер с екипаж, частна дейност и искам да ме включат в държавната структура. Аз съм за това, но да има общи правила, да се знае какво ще е финансирането и за какво и да могат равноправно да участват всички.

Но ето сега това което прави правителството е договорка с Леонардо ... Докога с тези договорки ... Уж за да не се бави срока .. Ами да вдигнат тези пари и да направят един читав конкурс.. докога така, ще го караме под и над масата.


Това би се случило само ако в спасителната дейност има възвращаемост на вложените средства.
Това обаче не е така, или поне такива са изводите от няколкото неуспешни опита в България. По света хеликоптерното спасяване излиза също да е изцяло дотирано.

С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.



Ами да, явно нашите глави ще трябва да се поразмърдат, понеже вече има голямо обществено недоволство...

Ето една кратка статия как е за Алпите ..

https://runthealps.com/helicopter-rescue-in-the-alps/

различно е в различните страни, обаче едно е общото горе долу, че е уредено документално и е ясно кое как и къде отива. Това трябва да бъде и при нас, не е ли просто ? Да се знае кое колко струва и информацията с отчетите да е изцяло публична и леснодостъпна.
Вто Яну 10, 2023 12:40 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 6380

Мнение Отговорете с цитат
vedrin написа:
dido написа:
С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.

Leonardo имат успешни договори с МВР за доставката и поддръжката на няколко хеликоптера предвидени за охрана на границите. Например:

https://seenews.com/news/leonardo-belgium-wins-1-mln-euro-helicopter-overhaul-deal-in-bulgaria-727373

Вероятно имат изградени връзки с администрацията и др. заинтересовани лица у нас и те взимат превес пред други, може би по-съществени, фактори.

Впрочем, известно ли е защо тези хеликоптери никога не се включват в спасителни дейности? Дали причината е несговорчивост на МВР или пък характеристиките на машините са неподходящи?


Добро попадение. Досега ми беше съвсем неизвестно, че има такива машини у нас.
Попаднах на това, според което имаме поне 25 съвсем годни пилота, зачислени да управляват въпросните 4 броя хеликоптери. Те съответно са разположени в Елхово, Безмер и Кюстендил.
Елхово и Безмер са твърде далеч за навременно спасяване в югозападните ни планини, но Кюстендил е в играта Smile

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Вто Яну 10, 2023 1:57 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5788
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Интересни данни. Хубаво, че си ги намерил. Направи ми впечатление, че само един от четирите хеликоптера е предвиден да изпълнява задачи свързани с търсене и спасяване. Освен това много от изброените пилоти са на (пред)пенсионна възраст. Само четирима са родени след 1980-та година, а най-младият пилот на по-тежката AW-139 машина е 50-годишен... Освен това, изглежда нейните бази са София и Безмер.

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Вто Яну 10, 2023 3:57 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
kraychev



Регистриран на: 04 Юни 2018
Мнения: 36
Местожителство: Бургас

Мнение Отговорете с цитат
dido написа:

С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.


Леонардо бяха единствените, които подадоха оферта в прекратената процедура, Еърбъс Хеликоптерс изобщо не участваха.
Това, че AW109 е "рядко използван модел" е... не точно така, никак даже. Леонардо (и предшественика - Аугуста, Аугуста-Уестланд) са един от най-големите производители на хеликоптери (военни и цивилни), имат продадени по цял свят, включително в САЩ (за правителството, май в бреговата охрана) Very Happy
Та, не сме самотници с Аугустата Wink
Сря Яну 11, 2023 8:06 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2280

Мнение Отговорете с цитат
kraychev написа:
dido написа:

С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.


Леонардо бяха единствените, които подадоха оферта в прекратената процедура, Еърбъс Хеликоптерс изобщо не участваха.
Това, че AW109 е "рядко използван модел" е... не точно така, никак даже. Леонардо (и предшественика - Аугуста, Аугуста-Уестланд) са един от най-големите производители на хеликоптери (военни и цивилни), имат продадени по цял свят, включително в САЩ (за правителството, май в бреговата охрана) Very Happy
Та, не сме самотници с Аугустата Wink



Казваш, има един производител в света на вертолети. А офертата е била толкова добра, че пак само един участник е подал ... Това нещо не ми звучи много нормално ... Smile Или само аз съм така ?
Сря Яну 11, 2023 9:24 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kraychev



Регистриран на: 04 Юни 2018
Мнения: 36
Местожителство: Бургас

Мнение Отговорете с цитат
kaloyanv написа:

Казваш, има един производител в света на вертолети. А офертата е била толкова добра, че пак само един участник е подал ... Това нещо не ми звучи много нормално ... Smile Или само аз съм така ?


Нищо от това, което сте прочел, не казвам.
Казвам, че са ЕДИН ОТ големите производители, което е доста различно от ЕДИНСТВЕН. Офертата - кой изобщо е коментирал дали е добра или зла?
Отговорих на забележката на колегата, че са поканили Леонардо - поканили са ги, защото само те са пратили оферта. Единствената оферта, да не се бърка с най-добрата.
Бързо ли пиша? Twisted Evil
Сря Яну 11, 2023 10:29 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Трифон П.Трифонов



Регистриран на: 03 Яну 2023
Мнения: 117
Местожителство: Аксаково

Мнение Отговорете с цитат
[quote="kraychev"]
kaloyanv написа:

...
Бързо ли пиша? Twisted Evil

За няколко, тук, явно е така. Защо ли? Удобно, предполагам.
Вероятно трябва да се приеме за нормално?!
Според мен, няма как главата да не си знае посоката, а крайниците да функционират нормално.
В този смисъл, не храня особени надежди за светло бъдеще на планинското въздушно спасяване.
Добрата новина е, че нямам особен опит в прогнозирането.


Последната промяна е направена от Трифон П.Трифонов на Сря Яну 11, 2023 11:18 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Сря Яну 11, 2023 11:02 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2280

Мнение Отговорете с цитат
kraychev написа:
kaloyanv написа:

Казваш, има един производител в света на вертолети. А офертата е била толкова добра, че пак само един участник е подал ... Това нещо не ми звучи много нормално ... Smile Или само аз съм така ?


Нищо от това, което сте прочел, не казвам.
Казвам, че са ЕДИН ОТ големите производители, което е доста различно от ЕДИНСТВЕН. Офертата - кой изобщо е коментирал дали е добра или зла?
Отговорих на забележката на колегата, че са поканили Леонардо - поканили са ги, защото само те са пратили оферта. Единствената оферта, да не се бърка с най-добрата.
Бързо ли пиша? Twisted Evil


Не ми говори на Вие, тук си говорим на ТИ. Пък откъде се взе да обясняваш, нещо май ше дойде малко удобно. Разбирам че този форум е най-четения и източник на основна и важна информация, обаче той и не търпи плява.
Дай сега да прочетем тези две неща и да видим кое какво е .. Едните са италианците ..

https://www.emergency-live.com/hems/hems-what-types-of-helicopter-are-used-for-helicopter-rescue-in-italy/

Другите са швейцарците

https://www.rega.ch/en/our-missions/fleet-and-equipment


П.С - не ми казвай че когато искаш да седнеш, ако няма пейка и на к... да седнеш пак е добре, защото е единствен ..
Сря Яну 11, 2023 11:13 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Трифон П.Трифонов



Регистриран на: 03 Яну 2023
Мнения: 117
Местожителство: Аксаково

Мнение Отговорете с цитат
Калояне, четьенье му е майката! Ако не прочетеш, че може и на земята, може да сядаш където ти предложат.
Сря Яну 11, 2023 11:21 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
kaloyanv



Регистриран на: 22 Авг 2018
Мнения: 2280

Мнение Отговорете с цитат
Трифон П.Трифонов написа:
Калояне, четьенье му е майката! Ако не прочетеш, че може и на земята, може да сядаш където ти предложат.


SmileSmile е тъй де Smile
Сря Яну 11, 2023 11:26 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5788
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Перуанските военновъздушни сили подновяват флотилията си от хеликоптери за търсене и спасяване. Leonardo, Airbus и Bell Textron се съревновават за спечелването на договор за доставка на 12 хеликоптера на стойност 193 милиона щатски долара, които да заменят съществуващите Bell 212 и MBB BO 105. Leonardo предлагат AW139M, Airbus -- H145, a Bell -- 412 EXP.

Източник: AVIACIONLINE, 23 септември 2022 г.

При оценяването на трите оферти по отношение на 25-те технически критерия са били постигнати следните резултати за съответствие с изискванията:
  • AW139M: 92%;
  • H145: 89.9%;
  • Bell 412 EXP: 82%.

Предложените цени за един хеликоптер от трите производителя са:
  • AW139M: $16.4 милиона;
  • H145: $13.4 милиона;
  • Bell 412 EXP: $11.9 милиона.

При подобен конкурс в Колумбия са били предпочетени хеликоптерите на Leonardo, които, макар и по-скъпи, за разлика от останалите могат да бъдат оборудвани и с оръжия и да бъдат използвани при спасителни мисии по време на военни действия.

Източник: The LA News, 22 септември 2022 г.

При днешния курс долар/лев, цената на един хеликоптер според гореспоменатите оферти е в интервала от 22 до 30 милиона лева.

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado


Последната промяна е направена от vedrin на Чет Яну 12, 2023 3:52 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Чет Яну 12, 2023 2:12 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Сотиров



Регистриран на: 28 Юли 2008
Мнения: 3360
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Според сметките на Ведрин излиза, че държавата трябва да се грижи за своите граждани, като разпредели огромни средства между бройка хеликоптери, бази за тях и човешки ресурс за обслужването им. Числата в пропорцията за България са в областта на фантастиката. Е, как ще стане това, след като държавата се грижи само за себе си? Shocked
Чет Яну 12, 2023 2:37 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 6380

Мнение Отговорете с цитат
AW139M е доста по-голяма машина от H145 - 6 срещу 3 тона макс полетно тегло, 13 срещу 11 метра ротор. Водят го medium-lift.

Продължавам да смятам, че по-лека машина е по-подходяща за планинско спасяване, където пъргавината на машината след реакция на пилота при бързи атмосферни смущения е жизненоважна.

Относно цената - съвпада с отговора на Леонардо, които искат по 10 000 000 евро на машина.

П.П. ще окастря съседните теми от всички хеликоптерни мнения и ще ги събера тук.

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Чет Яну 12, 2023 3:51 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща
Страница 6 от 10

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov