Споделям мнението на Владо, даже мислех да пиша, ама си казах да не излиза все че "хейтвам без причина" .. Това се е оказало познат на някой си .. и тн .. Бях пуснал и интервюто на Виктор и той каза по спомен "Не разбирам защо държавата не включи в системата тези хеликоптери" и тн ... Обаче не е ли валидна другата страна. Купувам един хеликоптер с екипаж, частна дейност и искам да ме включат в държавната структура. Аз съм за това, но да има общи правила, да се знае какво ще е финансирането и за какво и да могат равноправно да участват всички.
Но ето сега това което прави правителството е договорка с Леонардо ... Докога с тези договорки ... Уж за да не се бави срока .. Ами да вдигнат тези пари и да направят един читав конкурс.. докога така, ще го караме под и над масата.
Това би се случило само ако в спасителната дейност има възвращаемост на вложените средства.
Това обаче не е така, или поне такива са изводите от няколкото неуспешни опита в България. По света хеликоптерното спасяване излиза също да е изцяло дотирано.
С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.
С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.
Leonardo имат успешни договори с МВР за доставката и поддръжката на няколко хеликоптера предвидени за охрана на границите. Например:
Вероятно имат изградени връзки с администрацията и др. заинтересовани лица у нас и те взимат превес пред други, може би по-съществени, фактори.
Впрочем, известно ли е защо тези хеликоптери никога не се включват в спасителни дейности? Дали причината е несговорчивост на МВР или пък характеристиките на машините са неподходящи?
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Вто Яну 10, 2023 12:37 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2280
dido написа:
kaloyanv написа:
Споделям мнението на Владо, даже мислех да пиша, ама си казах да не излиза все че "хейтвам без причина" .. Това се е оказало познат на някой си .. и тн .. Бях пуснал и интервюто на Виктор и той каза по спомен "Не разбирам защо държавата не включи в системата тези хеликоптери" и тн ... Обаче не е ли валидна другата страна. Купувам един хеликоптер с екипаж, частна дейност и искам да ме включат в държавната структура. Аз съм за това, но да има общи правила, да се знае какво ще е финансирането и за какво и да могат равноправно да участват всички.
Но ето сега това което прави правителството е договорка с Леонардо ... Докога с тези договорки ... Уж за да не се бави срока .. Ами да вдигнат тези пари и да направят един читав конкурс.. докога така, ще го караме под и над масата.
Това би се случило само ако в спасителната дейност има възвращаемост на вложените средства.
Това обаче не е така, или поне такива са изводите от няколкото неуспешни опита в България. По света хеликоптерното спасяване излиза също да е изцяло дотирано.
С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.
Ами да, явно нашите глави ще трябва да се поразмърдат, понеже вече има голямо обществено недоволство...
различно е в различните страни, обаче едно е общото горе долу, че е уредено документално и е ясно кое как и къде отива. Това трябва да бъде и при нас, не е ли просто ? Да се знае кое колко струва и информацията с отчетите да е изцяло публична и леснодостъпна.
Вто Яну 10, 2023 12:40 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6380
vedrin написа:
dido написа:
С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.
Leonardo имат успешни договори с МВР за доставката и поддръжката на няколко хеликоптера предвидени за охрана на границите. Например:
Вероятно имат изградени връзки с администрацията и др. заинтересовани лица у нас и те взимат превес пред други, може би по-съществени, фактори.
Впрочем, известно ли е защо тези хеликоптери никога не се включват в спасителни дейности? Дали причината е несговорчивост на МВР или пък характеристиките на машините са неподходящи?
Добро попадение. Досега ми беше съвсем неизвестно, че има такива машини у нас.
Попаднах на това, според което имаме поне 25 съвсем годни пилота, зачислени да управляват въпросните 4 броя хеликоптери. Те съответно са разположени в Елхово, Безмер и Кюстендил.
Елхово и Безмер са твърде далеч за навременно спасяване в югозападните ни планини, но Кюстендил е в играта
Интересни данни. Хубаво, че си ги намерил. Направи ми впечатление, че само един от четирите хеликоптера е предвиден да изпълнява задачи свързани с търсене и спасяване. Освен това много от изброените пилоти са на (пред)пенсионна възраст. Само четирима са родени след 1980-та година, а най-младият пилот на по-тежката AW-139 машина е 50-годишен... Освен това, изглежда нейните бази са София и Безмер.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Вто Яну 10, 2023 3:57 pm
kraychev
Регистриран на: 04 Юни 2018 Мнения: 36 Местожителство: Бургас
dido написа:
С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.
Леонардо бяха единствените, които подадоха оферта в прекратената процедура, Еърбъс Хеликоптерс изобщо не участваха.
Това, че AW109 е "рядко използван модел" е... не точно така, никак даже. Леонардо (и предшественика - Аугуста, Аугуста-Уестланд) са един от най-големите производители на хеликоптери (военни и цивилни), имат продадени по цял свят, включително в САЩ (за правителството, май в бреговата охрана)
Та, не сме самотници с Аугустата
Сря Яну 11, 2023 8:06 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2280
kraychev написа:
dido написа:
С Леонардо е левашка историята най-вече поради факта, че Airbus ги няма в играта. Те, както е ясно, произвеждат няколко от най-популярните модели за тази услуга, т.е. излиза, че с Августата купуваме рядко използван модел.
Леонардо бяха единствените, които подадоха оферта в прекратената процедура, Еърбъс Хеликоптерс изобщо не участваха.
Това, че AW109 е "рядко използван модел" е... не точно така, никак даже. Леонардо (и предшественика - Аугуста, Аугуста-Уестланд) са един от най-големите производители на хеликоптери (военни и цивилни), имат продадени по цял свят, включително в САЩ (за правителството, май в бреговата охрана)
Та, не сме самотници с Аугустата
Казваш, има един производител в света на вертолети. А офертата е била толкова добра, че пак само един участник е подал ... Това нещо не ми звучи много нормално ... Или само аз съм така ?
Сря Яну 11, 2023 9:24 pm
kraychev
Регистриран на: 04 Юни 2018 Мнения: 36 Местожителство: Бургас
kaloyanv написа:
Казваш, има един производител в света на вертолети. А офертата е била толкова добра, че пак само един участник е подал ... Това нещо не ми звучи много нормално ... Или само аз съм така ?
Нищо от това, което сте прочел, не казвам.
Казвам, че са ЕДИН ОТ големите производители, което е доста различно от ЕДИНСТВЕН. Офертата - кой изобщо е коментирал дали е добра или зла?
Отговорих на забележката на колегата, че са поканили Леонардо - поканили са ги, защото само те са пратили оферта. Единствената оферта, да не се бърка с най-добрата.
Бързо ли пиша?
За няколко, тук, явно е така. Защо ли? Удобно, предполагам.
Вероятно трябва да се приеме за нормално?!
Според мен, няма как главата да не си знае посоката, а крайниците да функционират нормално.
В този смисъл, не храня особени надежди за светло бъдеще на планинското въздушно спасяване.
Добрата новина е, че нямам особен опит в прогнозирането.
Последната промяна е направена от Трифон П.Трифонов на Сря Яну 11, 2023 11:18 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Сря Яну 11, 2023 11:02 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2280
kraychev написа:
kaloyanv написа:
Казваш, има един производител в света на вертолети. А офертата е била толкова добра, че пак само един участник е подал ... Това нещо не ми звучи много нормално ... Или само аз съм така ?
Нищо от това, което сте прочел, не казвам.
Казвам, че са ЕДИН ОТ големите производители, което е доста различно от ЕДИНСТВЕН. Офертата - кой изобщо е коментирал дали е добра или зла?
Отговорих на забележката на колегата, че са поканили Леонардо - поканили са ги, защото само те са пратили оферта. Единствената оферта, да не се бърка с най-добрата.
Бързо ли пиша?
Не ми говори на Вие, тук си говорим на ТИ. Пък откъде се взе да обясняваш, нещо май ше дойде малко удобно. Разбирам че този форум е най-четения и източник на основна и важна информация, обаче той и не търпи плява.
Дай сега да прочетем тези две неща и да видим кое какво е .. Едните са италианците ..
Перуанските военновъздушни сили подновяват флотилията си от хеликоптери за търсене и спасяване. Leonardo, Airbus и Bell Textron се съревновават за спечелването на договор за доставка на 12 хеликоптера на стойност 193 милиона щатски долара, които да заменят съществуващите Bell 212 и MBB BO 105. Leonardo предлагат AW139M, Airbus -- H145, a Bell -- 412 EXP.
При оценяването на трите оферти по отношение на 25-те технически критерия са били постигнати следните резултати за съответствие с изискванията:
AW139M: 92%;
H145: 89.9%;
Bell 412 EXP: 82%.
Предложените цени за един хеликоптер от трите производителя са:
AW139M: $16.4 милиона;
H145: $13.4 милиона;
Bell 412 EXP: $11.9 милиона.
При подобен конкурс в Колумбия са били предпочетени хеликоптерите на Leonardo, които, макар и по-скъпи, за разлика от останалите могат да бъдат оборудвани и с оръжия и да бъдат използвани при спасителни мисии по време на военни действия.
При днешния курс долар/лев, цената на един хеликоптер според гореспоменатите оферти е в интервала от 22 до 30 милиона лева.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Последната промяна е направена от vedrin на Чет Яну 12, 2023 3:52 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Чет Яну 12, 2023 2:12 pm
Сотиров
Регистриран на: 28 Юли 2008 Мнения: 3360 Местожителство: София
Според сметките на Ведрин излиза, че държавата трябва да се грижи за своите граждани, като разпредели огромни средства между бройка хеликоптери, бази за тях и човешки ресурс за обслужването им. Числата в пропорцията за България са в областта на фантастиката. Е, как ще стане това, след като държавата се грижи само за себе си?
Чет Яну 12, 2023 2:37 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6380
AW139M е доста по-голяма машина от H145 - 6 срещу 3 тона макс полетно тегло, 13 срещу 11 метра ротор. Водят го medium-lift.
Продължавам да смятам, че по-лека машина е по-подходяща за планинско спасяване, където пъргавината на машината след реакция на пилота при бързи атмосферни смущения е жизненоважна.
Относно цената - съвпада с отговора на Леонардо, които искат по 10 000 000 евро на машина.
П.П. ще окастря съседните теми от всички хеликоптерни мнения и ще ги събера тук.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети