ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Избор на GPS приемник.
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Литература, карти, GPS ресурси Предишната тема
Следващата тема
Избор на GPS приемник.
Автор Съобщение
Антон



Регистриран на: 25 Фев 2017
Мнения: 12
Местожителство: Пловдив

Мнение Отговорете с цитат
Бъгава машинка! Създавам Route в Base Camp на bgmountains map, експортвам го в машинката и там отваря някаква пълна безмислица. Търпението ми свършва Smile
Съб Фев 29, 2020 1:29 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 1819
Местожителство: София, кв. „Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
Антон написа:
Бъгава машинка! Създавам Route в Base Camp на bgmountains map, експортвам го в машинката и там отваря някаква пълна безмислица. Търпението ми свършва Smile

Можеш ли да качиш някъде въпросния Route, за да можем да го свалим и да пробваме на нашите джипиеси дали се отваря? Аз имам Гармин 64s, ако на него се отваря коректно, значи проблемът е в GPS 66s.

Антон написа:
... В менюто на BaseCamp и двете са маркирани като трак, но когато се отворят дават странни разлики. Напр. едната ми съобщава, че съм се движил със 112 км/ч и съм започнал изкачване от 17 м н.в...

Пак същият съвет - направи траковете достъпни, за да може да се разгледат.

При включване на джипиеса той започва да търси сателити и в началото, когато намерените сателити са малко, определеното местоположение е много неточно (понякога грешката е стотици метри). Колкото повече сателити намира, толкова местоположението става по-точно. Поради тази причина, въпреки че през това кратко време, докато търси сателити, джипиесът остава неподвижен, на трака излиза, че се е местил - защото местоположението се е променяло. Понякога само за няколко секунди преместването е десетки или дори стотици метри - от което се получават и подобни фантастични скорости от 112 км/ч. Същото се получава и при влизане в хижа - сигналът на сателитите се губи, точността пада, местоположението започва да се мести и да описва странни зигзагообразни траектории, въпреки че джипиесът стои неподвижно в хижата.

Решението е - след записа на трака ръчно да се изтрият първите няколко точки от трака, които дават невярната информация за местоположението (а оттам и невярната информация за скоростта). Също да се изтрият и точките след влизането в хижата до нейното напускане. Както и други точки в други случаи, когато местоположението е било много неточно (например при смяна на батериите, при преминаване на тунел и други).

Относно първоначалната некоректна надморска височина от 17 м - може би причината е същата - на джипиеса му трябва малко време, за да достигне нужната точност. Затова обикновено включвам джипиеса известно време преди началото на прехода, който искам да запиша, за да има време машинката да постигне задоволителна точност. После след свалянето на трака изтривам ръчно на компютъра излишната част от трака. Допълнително - в програмата BaseCamp има команда, която преизчислява надморските височини на трака, като ги заменя с височините от картата, която е заредена в BaseCamp (ако картата има височини, разбира се).

И последно засега - джипиес тракът може да се отвори като текстови файл с текстообработваща програма (например Notepad, WordPad, Word и други) и там да се направят промени в трака посредством промени в текста (може да се добавят точки, да се променят координатите на точки, да се добавят или променят надморски височини, времената и други). Накрая се запаметява коригирания трак като файл с разширение .gpx например, като най-добре да се запамети като нов файл, за да се запази оригиналния трак (който да може да се ползва в случай на необходимост).

Ако имаш други въпроси - питай! А няма ли упътване GPS 66s? 64-ката нямаше, но упътването на 62-ката ставаше и за 64-ката.

____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Съб Фев 29, 2020 7:26 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Антон



Регистриран на: 25 Фев 2017
Мнения: 12
Местожителство: Пловдив

Мнение Отговорете с цитат
Здравейте г-н Илиев,

Благодаря Ви за загрижеността и съветите. Много се бях ядосал на машинката. Писах в два англоезични форума ( не бях единствен недоволен ), писах и на Garmin и се опитах да говоря с техен консултант. Не бяха особено любезни. И изведнъж при поредната актуализация на софтуера всичко се оправи. Било е бъг !
Мнението ми след 6 месеца ползване - уреда е много надежден като хардуер. Никога не губи покритие. Софтуерът не е много friendly, но явно с времето ще го подобряват.
Ако нещо не ми е ясно - ще питам.

Поздрави и успех !



stefan_iliev38 написа:
Антон написа:
Бъгава машинка! Създавам Route в Base Camp на bgmountains map, експортвам го в машинката и там отваря някаква пълна безмислица. Търпението ми свършва Smile

Можеш ли да качиш някъде въпросния Route, за да можем да го свалим и да пробваме на нашите джипиеси дали се отваря? Аз имам Гармин 64s, ако на него се отваря коректно, значи проблемът е в GPS 66s.

Антон написа:
... В менюто на BaseCamp и двете са маркирани като трак, но когато се отворят дават странни разлики. Напр. едната ми съобщава, че съм се движил със 112 км/ч и съм започнал изкачване от 17 м н.в...

Пак същият съвет - направи траковете достъпни, за да може да се разгледат.

При включване на джипиеса той започва да търси сателити и в началото, когато намерените сателити са малко, определеното местоположение е много неточно (понякога грешката е стотици метри). Колкото повече сателити намира, толкова местоположението става по-точно. Поради тази причина, въпреки че през това кратко време, докато търси сателити, джипиесът остава неподвижен, на трака излиза, че се е местил - защото местоположението се е променяло. Понякога само за няколко секунди преместването е десетки или дори стотици метри - от което се получават и подобни фантастични скорости от 112 км/ч. Същото се получава и при влизане в хижа - сигналът на сателитите се губи, точността пада, местоположението започва да се мести и да описва странни зигзагообразни траектории, въпреки че джипиесът стои неподвижно в хижата.

Решението е - след записа на трака ръчно да се изтрият първите няколко точки от трака, които дават невярната информация за местоположението (а оттам и невярната информация за скоростта). Също да се изтрият и точките след влизането в хижата до нейното напускане. Както и други точки в други случаи, когато местоположението е било много неточно (например при смяна на батериите, при преминаване на тунел и други).

Относно първоначалната некоректна надморска височина от 17 м - може би причината е същата - на джипиеса му трябва малко време, за да достигне нужната точност. Затова обикновено включвам джипиеса известно време преди началото на прехода, който искам да запиша, за да има време машинката да постигне задоволителна точност. После след свалянето на трака изтривам ръчно на компютъра излишната част от трака. Допълнително - в програмата BaseCamp има команда, която преизчислява надморските височини на трака, като ги заменя с височините от картата, която е заредена в BaseCamp (ако картата има височини, разбира се).

И последно засега - джипиес тракът може да се отвори като текстови файл с текстообработваща програма (например Notepad, WordPad, Word и други) и там да се направят промени в трака посредством промени в текста (може да се добавят точки, да се променят координатите на точки, да се добавят или променят надморски височини, времената и други). Накрая се запаметява коригирания трак като файл с разширение .gpx например, като най-добре да се запамети като нов файл, за да се запази оригиналния трак (който да може да се ползва в случай на необходимост).

Ако имаш други въпроси - питай! А няма ли упътване GPS 66s? 64-ката нямаше, но упътването на 62-ката ставаше и за 64-ката.

____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!

Съб Апр 25, 2020 9:59 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Литература, карти, GPS ресурси Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
Страница 23 от 23

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov