ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Въпроси за Орловец Злия Зъб и Двуглав. Най сетне там...
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Рила Предишната тема
Следващата тема
Въпроси за Орловец Злия Зъб и Двуглав. Най сетне там...
Автор Съобщение
ivondera



Регистриран на: 10 Яну 2008
Мнения: 114
Местожителство: София / Плевен

Мнение Въпроси за Орловец Злия Зъб и Двуглав. Най сетне там... Отговорете с цитат
Привет на всички. От много време се каня / поне 2 год./ да се кача на Орловец, Злия Зъб и Двуглав, но все не се получава. Миналото лято след поредния опит си счупих ръката горе малко след Ловница, но ето пак не се отказвам Smile . Да кажа какво знам на теория за това което съм замислил. До БАК лесно. От заслона тръгвам в югозападна посока и трябва да се кача на прозореца между Злия Зъб и Орловец. Орловец трябва да го кача по югозападния склон, а Злия по югоизточния. За Двуглав нямам много инфо. Така, че от тука на татък сте вие. Гледам има доста хора във форума който са били там и очаквам както критика /градивна/ така и съвети. Ако има снимка на която да видя от къде точно се качва най добре ако не и и с описание става. Въже нямам някои казва, че не ми трябва други, че е препоръчително. Имам трисезонни обувки Криспи с тях ли ще е добре да катеря или имам и едни "гуменки" Oops с кое ще ми е по удобно. Рила съм е обходил почти сам така, че ако и сега не се навие някой ще съм сам. Благодаря на всички отзовали се.


Последната промяна е направена от ivondera на Вто Авг 24, 2010 5:18 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Чет Авг 05, 2010 11:12 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Vladimir Gergov



Регистриран на: 27 Сеп 2007
Мнения: 47
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
На Злия зъб въжето е задължително според мен. Не, че не можеш без въже. Не е трудно, но изпуснеш ли се си мъртъв. Особено на слизане.

_________________
"Хората те оценяват най - пълно , когато положат цветя на гроба ти " Кърт Вонегът
Чет Авг 05, 2010 1:19 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
ivondera



Регистриран на: 10 Яну 2008
Мнения: 114
Местожителство: София / Плевен

Мнение Отговорете с цитат
Май ще трябва да си купувам и въже. Мислех си, че ще мина без него, но щом е толкова опасно не ми се рискува. Гледам доста хора от форума са ходили там и без въжета. Ще изчакам и тяхното мнение.
Чет Авг 05, 2010 1:30 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 6372

Мнение Отговорете с цитат
Абе съмнява ме да са доста ходилите на Злия зъб без въже Cool

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Чет Авг 05, 2010 2:33 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
ivondera



Регистриран на: 10 Яну 2008
Мнения: 114
Местожителство: София / Плевен

Мнение Отговорете с цитат
Аааа Дидо изчел съм всичко което има за този район във форума и форума на ПСС и виждам, че има смелчаци. В момента се сещам за Жоро левскаря който е бил там с двама авери Very Happy . Но както и да е сега тръгвам да видя колко струва едно въже и да си взема за да ми е мирна главата.
Чет Авг 05, 2010 2:47 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vasil111



Регистриран на: 20 Мар 2008
Мнения: 183
Местожителство: велинград

Мнение Отговорете с цитат
да, да, - я си вземи непременно въже! Тия двама авери май са Павел и Стефчо - а при тях е "друга бира", не се подлъгвай"!
Пет Авг 06, 2010 11:19 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
W_sjankata



Регистриран на: 12 Ное 2007
Мнения: 345
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
http://picasaweb.google.bg/njamatakyv/BakVazovHaramijata#5360883284963523250
На тази снимка се виждат отчетливо двете от общо три места, които се катерят- под двамата юнаци. И трите са по около 2м. /хайде 2,5м./ високи. Най- тегаво е при слизане, защото не виждаш в краката си. Спускането в най- високото такова място /при рапелната халка/ иска най- много внимание и нерви. Въжето е препоръчително за спокойствие- носи го, пусни го, вържи се да ти е спокойно, пък си катери на воля на мускули. На всички е ясно, че на горе е по лесно, пък и никой няма да те чака горе с въже. Тъй че нагоре си се катери без въже.
Става и без въже, но всеки сам си преценява.
Когато правих тази снимка направих по три тигела и в двете посоки, за да запомня местата на стъпките и хватките за слизане, както и за да пусна въжето за момчетата на снимката.
Успех, но УМНАТА!
Пет Авг 06, 2010 12:49 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vasil111



Регистриран на: 20 Мар 2008
Мнения: 183
Местожителство: велинград

Мнение Отговорете с цитат
...явно на себе си.
Пет Авг 06, 2010 1:25 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
W_sjankata



Регистриран на: 12 Ное 2007
Мнения: 345
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
Павката и Цецо бяха заедно с Жоро тогава, ма и Стефан е в таз категория.
Та за тях ли се чудите какво доказват и на кого Confused Shocked , че не ви разбирам нещо???
Ходят си, катерят си и толкоз- без да доказват нищо и на никой........
Пък да не говорим, че не е една фирмата, която организира качвания на Зъба, та дори и зиме. И за тях ли се чудите какво и на кого доказват?!?!
Пет Авг 06, 2010 5:08 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
lyra



Регистриран на: 19 Юли 2010
Мнения: 11

Мнение Отговорете с цитат
Здравейте на всички! Преди седмица с приятелчето ми направихме 4 дневен преход в Рила. 1 ден: ЦПШ Мальовица,х.Мальовица,в.Мальовица,в.голям и малък Мермер,Додов връх,в.Дамга,раздела и х.Иван Вазов. 2 ден:от едногодишно отсъствие от планината бяхме доста изморени и решихме да се пуснем на релакс. Направихме си разходка до винчето,яз.Калин,подсякохме за съжаление малък и голям Калин и обратно в хижата. 3 ден: от хижата през Отовошки връх ,някъде по средата се спуснахме и после в дясно излезнахме на ез.Окото,ез.Бъбрека и по Сухия чал,спуснахме се по пистата до х.Скакавица и водопада.На връщане през гората, х.Седемте Рилски езера,езерата и най-накрая ез.Сълзата , раздела и обратно в х.Иван Вазов. 4ден:Решихме да се прибираме-избрахме да се спуснем по р.Дупнишка Бистрица, през пътека обрасла с висока трева,изядени от мухи и комари с болки в колената със сетни усилия се добрахме до с.Бистрица от там Дупница и София. Първоначално бях замислила да тръгнем от Говедарци х.Мечит и от хижата нагоре през всички върхове до Мальовица, категорично ми беше отказано по предлог,че съм луда.Ще се радвам, ако има кой да ми даде информация за този маршрут с повече подробности. Предварително благодаря!
Нед Авг 08, 2010 12:45 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
andimit



Регистриран на: 19 Юни 2007
Мнения: 284
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Поздрави за ходенето!
Би ли ми дала информация за пътеката от х. Вазов до с. Бистрица- аз мисля да я подхвана отдолу на горе, така че някакво инфо за време, трудност и т.н.
Предварително благодаря!
Нед Авг 08, 2010 10:03 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
lyra



Регистриран на: 19 Юли 2010
Мнения: 11

Мнение Отговорете с цитат
andimit написа:
Поздрави за ходенето!
Би ли ми дала информация за пътеката от х. Вазов до с. Бистрица- аз мисля да я подхвана отдолу на горе, така че някакво инфо за време, трудност и т.н.
Предварително благодаря!


Oт х.Иван Вазов пътеката започва добре и на долу от дясната страна на реката.Пътеката пресича реката на няколко пъти,но основно е от дясната й страна. Има дълъг очастък с много висока трева,коприва,тресавища и супер нахални хапещи насекоми и точно там пътеката се губи на няколко пъти-трябва много да се внимава.В началото на гората ни нападнаха неистово много комари,беше кошмарно.Пак леко губене на пътеката при наличие на висока растителност и доста паднали дървета, колкото повече навлизахме в гората,пътеката ставаше все по добра.Срещнахме една малка група да се качват на горе,предупредихме ги за неволите които ги очакват,но те с усмивка поеха смело на горе.Последва пак пресичане на реката и ето мечтания черен път,последва почти къпане в реката,зареждане с храна и кратка почивка.Тръгнахме с надеждата,че неволите са ни свършили.Умората започна да си казва думата и когато стигнахме каменистия път и от водопадчето само спускане по него.....болки в краката и колената и си пожелах никога повече по тази пътека......нито на горе-нито на долу.Слизането до Бистрица ми се видя цяла вечност.

Сутринта тръгнахме от хижата в 9ч. и в 16.30ч.бяхме в центъра на Бистрица,от там такси за Дупница и в 16.50ч.автобуса за София.За трудност на маршрута не мога да взема отношение,но на мен си ми беше трудно по скоро неприятно и това при слизане, пък за изкачване не ми се мисли.Не бих го повторила и в двете посоки. Поздрави на всички!
Нед Авг 08, 2010 11:38 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
natchobg



Регистриран на: 04 Ное 2008
Мнения: 107

Мнение Отговорете с цитат
Привет lyra,

Цитат:
Първоначално бях замислила да тръгнем от Говедарци х.Мечит и от хижата нагоре през всички върхове до Мальовица, категорично ми беше отказано по предлог,че съм луда.Ще се радвам, ако има кой да ми даде информация за този маршрут с повече подробности.


Не знам кой те е обявил за луда, но определено маршрутът х. Мечит - вр. Мечит - Вр. Лопушки - вр. Попова капа - Купените - вр. Ловница - вр. Орловец - вр. Елени - вр. Мальовица - х. Мальовица е един от най-красивите, най-малко посещаваните и за мен лично един от най-запомнящите се! Този маршрут е добре да се предприема при изгледи за стабилно, сухо, ясно време, отнема нормално 2 дни, някои от участъците са с отлична маркировка, за други е необходима добра ориентация, следене на пирамидките и по възможност GPS Garmin с качена карта за Рила BGMountains, създадена от добри хора, пищещи и в този сайт.

От х. Мечит поемаш по лятната маркировка за вр. Мечит, ходи се по широк черен път (известен и като Фердинандова пътека), подминава се кота 2171, кой знае защо наречена вр. Малък Мечит, продължава се все по пътя, който подсича вр. Мечит. При добро желание се изоставя пътя, и следва изкачване на върха. Следва слизане и отново включване на пътя. Гледките са невероятни - на запад циркуса на Мечит и Лопушки вр., на изток и юг Средна Рила с ез. Йозола за десерт. След спускането от върха (или подсичането му) следва седловина с важно отклонение към заслон Кобилино бранище. Продължава се посока югозапад, по колова зимна маркировка към вр. Малък Лопушки, след което започва изкачането и на вр. Лопушки. Наградата е гледка към циркуса и обзор на всички върхове, които те очакват. Следва слизане посока вр. Попова капа, минаване през местността Римски Друм и съответно изкачването на върха. Препоръчва се слизане и спане на заслон Страшно Езеро, в циркуса на Попова капа и Купените. Има вариант за слизане директно от заслона - синя маркировка, (или още по-рано, от местността Римски Друм, зелена маркировка) към ЦПШ през Йончево езеро.

На следващия ден може да се предприеме качване към прозореца м/у Малък и Безименен Купен (или алтернативно отново през Попова Капа, подсичане от юг и изкачване на поредицата Купени). Следва подсичане от юг на Иглите и изкачване на вр. Ловница. От върха се слиза към заслон БАК (Орловец), от там се изкачва прозорецът м/у Злия Зъб и Орловец. За Злия Зъб се изписа достатъчно, всеки решава дали и как да си троши главата, добре е преди това да се хвърли поглед на няколкото паметни плочи в подножието на Зъба, наречен Злия Прелез. От прозореца се следват пирамидките посока запад и след това север и се качва вр. Орловец. От върха спускането е посока юг-запад, следват се пирамидките, пътечката криволичи, подсичат се Петлите и от север, и от юг, следва спускане към седловината м/у Петлите и Елени Връх и изкачването към билната заравненост над Еленино Езеро. Оттам вариантите се вр. Мальовица или слизане към х. Мальовица.

Това е накратко. Маркировката е от х. Мечит до з. Страшно Езеро. След това - пирамидки и по възможност GPS трак на маршрута. Във форумът са обсъждани различните части от маршрута и има достатъчно информация.

Поздрави!
Пон Авг 09, 2010 10:28 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ivondera



Регистриран на: 10 Яну 2008
Мнения: 114
Местожителство: София / Плевен

Мнение Отговорете с цитат
Ммммм добре. Бях си на Плевен за няколко дена и сега прочетох всичко по темта. Първо БЛАГОДАРЯ на всички. Какво ще направя. Мисля да ида тази събита или неделя с намерението да кача Орловец като най лесен ако мога така да се изразя. При качването ако видя, че някой катери по Злия зъб с инвентар ще се кача и аз ако ли не няма да рискувам сам. Другия вариант купих си вече три карабинера ще си купя и 40 метра въже. За седалката мисля да дам в едно шивашко атилие да ми я направят. Това мисля, че ми е достатачно като инвентар за да мога да сляза. Ходих на една стена в Борисовата градина там ми показаха как се спуска с рапел. Сега ще ходя до Ст. град там имало по готина стена така, че ще потренирам няколко дена за да съм по подготвен. Ако някой от форума ще ходи тези дни в тази посока нека да ми се обади. 0885604642, 0878914642 - Иво
Вто Авг 10, 2010 2:52 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
lyra



Регистриран на: 19 Юли 2010
Мнения: 11

Мнение Отговорете с цитат
Много благодаря natchobg! Нямам възможност и време повече това лято,но за другото си обещах да мина от там и непременно,ще се похваля Smile
Вто Авг 10, 2010 8:33 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Рила Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov