Регистриран на: 10 Окт 2014 Мнения: 229 Местожителство: град София
Ами без да разбирам толкова мога да кажа, че нямат "ветрови щит", тежки са и не са маркови. Ако ги използваш за билен, алпийски терен вятъра и общото тегло/компактност са си важни.
Като марки мисля,че MSR, EDELRID i PRIMUS са качествените, но EDELRID нямат модели с "ветрови щит"(поне в БГ) а на PRIMUS общо моделите са тежки и без въпросния щит повечето.
За ROBENS и PINGUIN немога да кажа колко са добри, специално за котлони.
Чет Сеп 10, 2015 4:04 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6372
SHOGO написа:
Ами без да разбирам толкова мога да кажа, че нямат "ветрови щит", тежки са и не са маркови. Ако ги използваш за билен, алпийски терен вятъра и общото тегло/компактност са си важни.
Като марки мисля,че MSR, EDELRID i PRIMUS са качествените, но EDELRID нямат модели с "ветрови щит"(поне в БГ) а на PRIMUS общо моделите са тежки и без въпросния щит повечето.
За ROBENS и PINGUIN немога да кажа колко са добри, специално за котлони.
Като чуя за марката Примус, все си спомням за един немец, който преди седмица безуспешно се опитваше да запали своя Примус пред х.Иван Вазов.
Човекът носеше и сгъваем щит за да прави завет, ала рилския ветрец гасеше пламъка от Примуса
Ей с този модел беше немеца
Чет Сеп 10, 2015 9:30 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3039
[quote="krasy"]Като чуя за марката Примус, все си спомням за един немец, който преди седмица безуспешно се опитваше да запали своя Примус пред х.Иван Вазов.
Човекът носеше и сгъваем щит за да прави завет, ала рилския ветрец гасеше пламъка от Примуса
Ей с този модел беше немеца
Причината не е била в примуса, а в калпаво гориво и вероятно задръстена по този начин дюза. Забележи, че това не е горелка за ГАЗ - има си бутало, с което помпиш за да стане горивото на пари/нещо като карбуратор/. Слага се или филтриран бензин или керосин. Съответно ако не го филтрираш има голяма опасност нещо из фините дюзи да се задръсти и тогава се наблюдава ефектът, който се е получил с немеца...Знам за това, защото за една експедиция се чудехме дали да купуваме и такива горелки, ако не намерим на място газ, а тъй като се летеше с хеликоптер, керосин щеше да има. Че тогава нашия приятел, по съвместителство и вносител на Примус ни разясни предимствата и недостатъците, след което се отказахме от тази идея.
От седем години ползвам по-стария аналог на ето това и досега никога не е имало проблеми, въпреки че го моря с газ от газостанцията:
Чет Сеп 10, 2015 11:36 pm
t.hristov
Регистриран на: 23 Юни 2010 Мнения: 1057
Владоф за горивото си прав напълно и по-долу всеки може да види как да избере правилното гориво
Primus has gas for all seasons and purposes. Primus offer three different gas mixtures for different conditions: Summer Gas, Power Gas and Winter Gas, in order to optimize the energy and effectiveness when and where you need it.
Power Gas is our most versatile blend, delivering excellent power even around zero degrees Celsius. Summer Gas is optimized for maximum fuel efficiency in hot conditions up to temperatures to 40 ° C. For cold temperatures, we have created Winter Gas that works effectively down to -22 ° C.
Our multifuel stoves can run on several different fuels, from gas to kerosene and when needs must in an emergency – even aviation fuel (our OmniFuel and OmniLite Ti even run on diesel if required). However, the fuel that is most suitable depends on more than one factor, and depending on where in the world you find yourself, you may find certain types of fuel difficult to get hold of.
We list the most common fuel types below together with the advantages and disadvantages of each and things to take into consideration.
LP-gas
Advantages: High energy contentent, i.e. in relation to heat output by weight. Gas in a gas cartridge is compressed to liquid form in a ratio of 250:1 to its original volume. Gas is preferable at extreme altitudes as it still combusts well despite the shortage of oxygen. Added to which, our gas cartridges contain an optimum mixture for highest reliability, broadest application area and lowest weight. Our gas mixture consists of propane, iso-butane and butane. Gas is a simple and easy choice. No pumping or priming is required and combustion is completely odourless and soot-free. In most countries, you can return gas containers when you buy new ones. Empty containers can also be recycled for their metal.
Disadvantages: Gas performs poorly in extreme cold. You are not allowed to take gas cartridges on board aircraft.
White gasoline
Advantages: This type of fuel is purer than ordinary car petrol. It is often in paint shops and leisure and outdoor pursuits stores. Although ordinary petrol is easier to get hold off, it contains a number of hazardous substances and should only be used if you cannot source white gasoline (lead free petrol is the least harmful of the various vehicle fuels). Petrol is the most readily combustible of all liquid fuels and performs excellently in cold conditions.
Disadvantages: Lower energy content than our gas cartridges. Always take all necessary precautions when handling petrol, as all types are extremely flammable. Petrol also requires pumping and pre-heating.
Kerosene
Advantage: It offers the same energy content as petrol but is more readily available in certain locations.
Disadvantages: Pumping and pre-heating required. The fuel is not as clean as gas and white gasoline. Which means the stove will require more maintenance if you use kerosene, as it can become clogged with soot. Gives off a bad odour while combustion.
Diesel
Advantage: Has an equivalent energy content as kerosene and availability is very good.
Disadvantages: The quality can vary; depending on which part of the world you are in. The stove will require more maintenance compared with using kerosene and this can be quite comprehensive, depending on the diesel quality. Gives off a strong odour during combustion. Diesel should be used as an emergency fuel only.
Пет Сеп 11, 2015 12:38 pm
Storm
Регистриран на: 20 Дек 2012 Мнения: 69
и аз съм с примус, като изключим че пиезото се прецака още на първия месец и го махнах останалото си действа безотказно. На плажа съм го задръствал с фини песъчинки, разглобих го, почистих го и си върви вече 5-та година безотказно. Vladofff , oт газстанцията заредих само веднъж, съдовете станаха толкова черни все едно съм палил автомобилна гума отдолу..
Пет Сеп 11, 2015 11:29 pm
SHOGO
Регистриран на: 10 Окт 2014 Мнения: 229 Местожителство: град София
Пичове, и по специално Дидо. Вие си търсете котлони за къмпингуване на плаж, край язовир, до хижа и може да го карате с кола или да мъкнете самар от 30-40 кила. Точно затова ще повторя че на PRIMUS не съм видял ЛЕК котлон с компактен ветрови щит, не онази ламарина дето я визирате.
Търся нещо подобно на тези два модела, като втория знам че е добър.
Относно този първия (на PINGUIN) ако някой знае нещо или е ползвал подобен модел да пише. Ще съм благодарен.
Вземи си покет рокета и си свиркай - куче е от всякъде. Ползвам го около пет години и твърдя ,че е много дуракоустойчива вещ! Сравнително лек, мощен, здрав, компактен, твърд калъф, марка е...........Не знам Ристо как е успял да прецака резбата на котлончето, но според мен или е навивал с премръзнали ръце, или го е понапънал без да се усети с бутилка с кофти резба.
Шого, 82 грама е по-малко от 96 и 85 грама - гледай цифрите внимателно. На язовири такива котлони не знам дали ползват, но по нашите планини са ширпотреба - обърни внимание някой път като ти се отдаде случай да идеш по Пирин или Рила.
Щита е още 60 грама, ако ти е нужен. За целта аз ползвам шалте, та не ми е минало през ума за щит.
_________________ Бутам след осмата бира
Последната промяна е направена от dido на Нед Сеп 13, 2015 1:44 am; мнението е било променяно общо 1 път
Съб Сеп 12, 2015 7:12 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3039
Storm написа:
и аз съм с примус, като изключим че пиезото се прецака още на първия месец и го махнах останалото си действа безотказно. На плажа съм го задръствал с фини песъчинки, разглобих го, почистих го и си върви вече 5-та година безотказно. Vladofff , oт газстанцията заредих само веднъж, съдовете станаха толкова черни все едно съм палил автомобилна гума отдолу..
това става когато препълниш бутилката. каза ти се по-горе - палиш превантивно, ако има ЖЪЛТ пламък, гори на празен ход докато посинее. Черното ако не знаеш, да знаеш - идва от жълтия пламък - може би не изгаря всичко пълноценно и затова прави сажди. Ако ще и оригинална бутилка с "оригинален" газ да препълниш че да излиза жълт пламък, сажди неизменно ще има.
Той компактен, но не върши работа. И аз щит нямам. Винаги се намира място защитено от вятър, дори една по голяма тръпчинка в земята върши работа.
Според мен марката няма значение. Важно е като се разтвори крачетата да са по-отворени, за да има стабилност канчето.
Също мисля, че моделите с маркуче са по-удачни. Аз имам някакъв Пингвин, който се завива върху бутилката. Върши работа и пести много пари по ски пистите.
_________________ "Пирони,не питони, аз искам върхове!" - Боян Петров R.I.P.
"Пътувайте докато можете!" - Тихомир Севов R.I.P.
Нед Сеп 13, 2015 7:12 pm
SHOGO
Регистриран на: 10 Окт 2014 Мнения: 229 Местожителство: град София
Бате Дидо, както винаги си прав, с тази разлика че не разбра за какъв ветрови щит те питам и за каква компактност става въпрос.
Важното е че хората по-долу писаха как стоят нещата според тях.
Т'ва за Рила и Пирин... ДА, не ходя често. Затова ми останаха към 10 върха от всички над 2500m в двете планини общо.
Пон Сеп 14, 2015 9:39 am
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6372
Акцентира върху ЛЕК, приятелю, та рекох да ти посоча такъв на Примус.
Браво за върховете - впечатлен съм от статистиката просто. Направил си прощъпулника значи с първия 1% от Рила и Пирин
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Следваща
Страница 5 от 8
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети