ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
С какво трябва да се занимава парковата охрана?
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Предишната тема
Следващата тема
С какво трябва да се занимава парковата охрана?
Автор Съобщение
Emil



Регистриран на: 27 Мар 2012
Мнения: 1073
Местожителство: Sofia

Мнение С какво трябва да се занимава парковата охрана? Отговорете с цитат
На Демяница видях два-три джипа хора, които оборудвани с доста въдици, брадви и палатки поеха право нагоре.
Тази пътека според мен отива към Резерват Юлен.
Парковата охрана се заговори с тях, те му дадоха една папка, с която той отиде до къщичката си, после се върна, върна им папката и ги пусна да ходят.
Тези хора определено бяха тръгнали с идеята да нарушат поне три основни забрани:
1. Да не се извършва риболов
2. Да не се сече
3. Да не се опъват палатки

Въпросът ми е за какъв чеп е парковата охрана, освен да пият и ядат по хижите?
Двоен стандарт ли прилагат?

Някой знае ли те каква власт имат?
Чет Авг 23, 2012 1:08 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
Сотиров



Регистриран на: 28 Юли 2008
Мнения: 3360
Местожителство: София

Мнение С пръст в раната Отговорете с цитат
Емиле, задаваш реторични въпроси - сам си си отговорил! Към яденето и пиенето си пропуснал да добавиш и плащането. Палатки в резерватите? Ами щом в нашия форум нарушават закона, че и гордо си снимат палатката и огъня, какво да говорим! На хижа "Пирин" два пъти се засекохме с охраната. Много симпатичен мъж, с удоволствие бих си пил с него на маса. Но от него чух неща, които силно ме разтревожиха. Първо, минаха няколко рибари с въдиците си - той не реагира. Второ, имаше палатки - той не реагира. Каза ми: "Не можем съвсем да затворим планината!" А той за какво получава заплата тогава? Отговорих му само: "Хайде в Алпите да опънат палатки!" Третото е направо потресающо: разширява се билкарският туризъм и охраната съдейства! Изучил е ботаниките, познава уникалните растения в Пирин и води чужденци да ги гледат. Хубаво, нека гледат и снимат, но от разговора усетих, че става дума за растения, които нямат никаква художествена стойност, а само билкарска. Значи, брането е целта! Чул някакъв японец за чудодеен пирински афродизиак, и нашият рейнджър го води да си бере! Какво се чудим - за каквото са катаджиите по шосетата, за същото е и охраната в парковете: да изтръскват нарушителите и по този начин да узаконяват нарушенията.
Чет Авг 23, 2012 1:30 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
NikTod



Регистриран на: 26 Юни 2012
Мнения: 297

Мнение Отговорете с цитат
Те вършат това, което вършат повечето чиновници в България - т.е. НИЩО. Вероято затова са и поставени такива, които са експерти в правенето на НИЩО. Под "НИЩО" не включвам "иеденето и пиениту". През отминалите мои лета аз жандарм горе по чукара не съм срещал. Може би се дигизират и аз не ги виждам. Или пък упражняват превантивен контрол, като т.н. "легнали полицай" по шосетата.....
Това е да знаеш: Горе на хората с въдиците са им устроили полегнала жандармерийска засада зад някой клек. Тежко им и горко Alcohol
Чет Авг 23, 2012 1:35 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Сотиров



Регистриран на: 28 Юли 2008
Мнения: 3360
Местожителство: София

Мнение Само така! Отговорете с цитат
NikTod написа:
Горе на хората с въдиците са им устроили полегнала жандармерийска засада зад някой клек.

С тиганя в ръка? Laughing
Чет Авг 23, 2012 2:01 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Emil



Регистриран на: 27 Мар 2012
Мнения: 1073
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
Цитат:
С тиганя в ръка?


Хахаха, точно така, полегнала засада.

Абе хора, дайте да вземем да ги контролираме тези хора. Я вижте колко много сме, и все различни.
Кой откъдето мине да пуска сигнал. Най-лесното е да намерим адреса, къде трябва да се подава.

По принцип най-добре е ако е в Инспектората към Министерството на Околната Среда и Водите.
Тогава те са длъжни да направят разследване и да вземат мерки, защото ако се стигне до нещо по-сериозно, като организирана група за далавери и то йерархична, прокурора първо ще натисне Инспектората, какво са свършили по въпроса и яка им гърбина после.

Това с риболова и билките е на ниско ниво. Най-много на ниво Дирекция на Парк и даже по-скоро е бахаберие на ниво Дирекция. Но затова пак си има наказания.

Просто трябва всеки да изисква от другия да спазва закона.
За мене най-неприемливите неща са следните:
1. Риболов
2. Коне по езерата
3. Бране на билки и др. особенно организирано
4. Сеч на клек и др. на територията на парка

Още тази седмица ще проуча за телефони, мейли и адрес на инспектората и да започваме да ги заливаме.
Като станат много сигналите, но официални, може да се сезира и прокуратура.
Накрая като се принудят да сложат чатала, нещата ще се оправят.
Ние сме отговорни, точно колкото и те според мен, и затова предлагам край на БЕЗХАБЕРИЕТО.

И искам да кажа, че това не е подаване на доноси, а искане държавата да си влезе във функциите, за да си получим правата.
Всеки да се научи, че получава едни пари за точно определено нещо а не за правене на НИЩО.
Я пробвайте да не си внесете ДДС-то на 14-то число. На 17-и вече имате заплашително писмо-покана от НАП.
Значи може. Само трябва фокус от наша страна.

Просто човешкия ум е устроен да свиква с всичко. Да се привързва дори към простотията.
Това че смятаме, че ситуацията е нормална не означава, че тя е нормална.
Просто трябва събуждане и от умствената летаргия. Щом имаме сили да ходим пеш по чукарите, защо да нямаме сили да се осъзнаем?
Чет Авг 23, 2012 9:17 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
Emil



Регистриран на: 27 Мар 2012
Мнения: 1073
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
Ето това, което ни трябва.

Г-н Георги Йончев
Ръководител Инспекторат
тел. 940 6569

http://www3.moew.government.bg/?show=corruption

Те най-твърдят, че се занимават с корупция, но инспектората е длъжен да контролира всички сигнали за измама и нарушения.
ИМа качени и Вътрешните правила. Ще ги погледна да видя какво пише в тях. Със сигурност ще намерим по кои членове можем да подаваме сигнали до тях.
Ще пиша пак по темата.
Чет Авг 23, 2012 9:22 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
Gamina



Регистриран на: 31 Авг 2007
Мнения: 2486

Мнение Отговорете с цитат
Ами аз за палатките не съм съвсем съгласна... колко вреда може да нанесе моята палатка там горе? Опъвам, спя, събирам и си бия камшика. Ако трябва да паля огън - намирам суха хвойна или клек.
Разбира се, говоря за 1-2 палатки, не за зоопарк от 30 пищящи и врещящи неандерталеца... такива редовно има по Самодивските или Муратово да речем и е некъв ужас, некъв ад... викове, гърмежи, скари, триони - тях трябва да гонят.
Още повече, че алтернативата за преспиване са претъпканите високопланински кръчмо-хижи... достатъчно съм се завирала и в тях лятно време, аре нема нужда...
Чет Авг 23, 2012 12:42 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Emil



Регистриран на: 27 Мар 2012
Мнения: 1073
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
Аз също смятам, че някоя друга палатка не е проблем и затова в по-горния пост съм изброил, кои неща според мен наистина нанасят вреда на парка и там опъването на палатка не присъства. Very Happy

Даже и това с палатките може да се регламентира. Нещо от рода, както има риболовни билети, да има и такива за опъване на палатки в парковете. Можеби все пак да има някакви рестрикции в съвсем специфични ситуации. Който няма билет получава глоба. Ако не иска да си вади билет да си я опъне до някоя хижа. Поне около хижите правилата вече са ясни. Хижарят определа 600 кв.м. в които се опъват палатки. Само където в момента това е разрешено само ако капацитета на хижата е запълнен. Обаче какво се получава? Хижарят си опъва негови палатки а на другите да речем не дава. А неговите са опънати дори, когато хижата е празна. Т.е. и тази схема не е доизмислена. А това е така, понеже някой си е гонил интересите или е безхаберен, когато е подписал тези правила.

Как да знае един турсит, при сегашната схема, дали да тръгва с палатката или не? Как да знае дали капацитета на хижата е запълнен или не? А защо да не ползва негова си палатка? Нека пак си плаща, аз съм за плащането, но всичко в разумни граници.

Правилата трябва да съобразени с реалността и да са практични и работещи. Е пълно щастие надали ще има, но в момента министерството доказа, че сегашната схема на е работна и явно трябва да се тунингова.
Чет Авг 23, 2012 1:36 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
joropc



Регистриран на: 25 Яну 2011
Мнения: 649

Мнение Отговорете с цитат
....пък и по високите части на Алпите, в частност Швейцария и Франция, е о....о от животни не по-малко от нашите планини-даже е повече-по пътеки, до езера....Има разлика, че там животните не са коне а крави, но май това не е толкова важно.Преди месец бяхме десетина дни с велосипеди по високото там, и при спусканията, поне по три пъти на ден "ставах на лунички" Smile.
Не вярвам в света да има паркова охрана, която си върши по-добре работата от швейцарската.Просто това са животни.Всъщност, животни по нашите планини е имало винаги и винаги ще има.На мен лично не ми пречат, а и не съм убеден, че нарушават по някакъв начин екосистемата.За палатките също не съм съгласен, ако разбира се се палаткува по нормалния начин.Екосистемата се нарушава не от конете, кравите или овцете, а така(поне за мен) :
http://imageshack.us/photo/my-images/838/img4942b.jpg/
И за да не бъда съвсем OFFTOPIC, си мисля, че фактът, че в последните години в района на Централен Балкан, по-точно троянския, "набезите" с мотори и АТВ-та почти изчезнаха, говори, че там охраната си върши работата.Уточнявам, че не съм и върл противник на моторните превозни средства по планините, ако се практикуват на на обозначените за това места.Е, такива все още няма регламентирани, но се надявам и това да стане.
Чет Авг 23, 2012 1:54 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Emil



Регистриран на: 27 Мар 2012
Мнения: 1073
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
Joropc,

Като споменах животните, ето какво имах предвид:
http://www.pss.bg/forum/viewtopic.php?t=11970

А относно линка, който си приложил към снимката от Рилски Езера си напълно прав. Самия човек вреди най-много, което е още една причина за належащо спазване на правилата. Very Happy

За жалост като слушам за швейцарците ми идва на ум песента на Тодор Колев " Как ще ги стигнем "Швейцарците"" Very Happy Very Happy
Чет Авг 23, 2012 2:35 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
mislesht



Регистриран на: 29 Ное 2006
Мнения: 3414
Местожителство: Пловдив

Мнение Отговорете с цитат
Сега ме накарахте да се замисля, дали в Швейцария биха пуснали 1000+ дъновиста да се въргалят около някое високопланинско езеро?
Е хайде да не е в Швейцария и да не е до езеро, но примерно в Словакия.

_________________
Две неща движат този свят - инатът и шубето.
Чет Авг 23, 2012 2:40 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
joropc



Регистриран на: 25 Яну 2011
Мнения: 649

Мнение Отговорете с цитат
Emil написа:
За жалост като слушам за швейцарците ми идва на ум песента на Тодор Колев " Как ще ги стигнем "Швейцарците"" Very Happy Very Happy


Чет Авг 23, 2012 2:52 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Emil



Регистриран на: 27 Мар 2012
Мнения: 1073
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
Хахаха да наистина правилно го каза "да се въргалят" Very Happy

Макар че едно време, когато нямаше лифт там, те горе долу успяваха да си прикрият следите до някъде. Но само донякъде.
Селището им зад старта хижа има изградени тоалетни, тип паянтова конструкция с дупка между клека и една барака, която им е лятната кухня пълна с черпаци и тендежери. Влизал съм да разглеждам там един късен септември, когато нямаше никой освен хижарят, мен и един приятел.

Но всяка нова урбанизация според мен направо такова майката на пейзажа. Тази снимка, която жоро линкна е пример как не трябва да се прави туризъм за мен.

Относно животните, със сигурност конете не са част от естествения пейзаж около езерата във всички БГ планини.
За пример мога да дам и кравите в козята долина до Беговица, това е долината на Беговишка река, където движи пътеката за Тевно. В цялата долина в момента има над 700 крави. Не бих казал, че екосистемата може да ги понесе. Навсякъде е тор. Постепенно биоразнообразието намалява и се замества с други култури. Т.е. променяме естествената среда и развновесие.
Чет Авг 23, 2012 2:55 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
Emil



Регистриран на: 27 Мар 2012
Мнения: 1073
Местожителство: Sofia

Мнение Нормативна Уредба Отговорете с цитат
За да променим нещо и за да имаме претенции е добре да познаваме как работи системата.
Познаването на закона и нормативната уредба е голяма сила, не го подценявайте.

Ще започна с извадки от:

ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА
за анализ и оценка на ефективността на дейността на администрацията на Министерство на околната среда и водите

РАЗДЕЛ ПЪРВИ
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

......
Чл. 3. (1) Инспекторатът на МОСВ чрез проверки прави обективни и безпристрастни констатации и във основа на техния анализ се извършва оценката на ефективността на дейността на администрацията в системата на министерството.
(2) Обект на проверките са административните структури в МОСВ, Изпълнителна агенция по околна среда /ИАОС/ и териториалните структурни звена на министерството – Регионални инспекции по околна среда /РИОСВ/, Басейнови дирекции /БД/ и Дирекции на национални паркове /ДНП/.
(3) Предмет на проверките са дейностите и процесите в администрацията в системата на МОСВ и тяхното съответствие с общото и екологичното законодателство, устройствените правилници, стратегиите и плановете за дейността, изпълнението на задачите, както и резултатите от дейността на администрацията.

(4) ....

РАЗДЕЛ ВТОРИ
ПОКАЗАТЕЛИ ЗА ОЦЕНКА НА ЕФЕКТИВНОСТТА НА ДЕЙНОСТТА НА АДМИНИСТРАЦИЯТА

Чл. 5. При определяне ефективността на дейността на администрацията в системата на МОСВ се отчита действителното състояние на следните общи показатели:
1.....
5. набелязване и изпълнение на мерки за превенция и ранно разкриване на причините, водещи до нарушения, както и за противодействие на корупцията и на вече извършени закононарушения.

Чл. 6. Проверката за изпълнението на общите показатели обхваща:
1.....
6. работата със сигнали и предложения, подадени по реда на Административмно-процесуалния кодекс /АПК/;
7. спазването на принципите за законност, откритост и достъпност, отговорност и отчетност, ефективност, субординация и координация и предвидимост при осъществяване на дейността;
8. резултатите от работата по прилагане на Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси /ЗПРКИ/;
9. резултатите от работата по прилагане на Закона за достъп до обществена информация /ЗДОИ/.


Чл. 7. (1) При необходимост, за определяне ефективността на дейността на проверяваната административна структура в системата на МОСВ, по преценка на ръководителя на Инспектората на МОСВ, може да й бъде направен функционален анализ.
(2) Функционалният анализ се извършва на основата на:
1. Конституцията на Република България, ратифицираните от Република България и обнародвани международните актове в областта на екологията, АПК, Закона за административните нарушения и наказания, ЗПРКИ, ЗДОИ, Закона за опазване на околната среда, секторните закони в областта на екологията – Закона за управление на отпадъците, Закона за биологичното разнообразие, Закона за водите, Закона за защитените територии, Закона за чистотата на атмосферния въздух, Закона за лечебните растения, Закона за почвите, Закона за подземните богатства, Закона за генетично модифицирани организми, Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и препарати, Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологичните щети и подзаконовите нормативни актове по прилагането им, заповедите на министъра на околната среда и водите, устройствените правилници на МОСВ, ИАОС, БД, ДНП и РИОСВ;

2.....
4. оценка на длъжностните характеристики на служителите и на съответствието им с функционалната характеристика на проверяваното звено, в което работят.



РАЗДЕЛ ТРЕТИ
ДОКЛАД ЗА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПРОВЕРКАТА. АНАЛИЗ И ОЦЕНКА НА ЕФЕКТИВНОСТТА НА ДЕЙНОСТТА НА АДМИНИСТРАЦИЯТА В СИСТЕМАТА НА МОСВ


Чл. 8. (1) Проверката на Инспектората на МОСВ за анализ и оценка на ефективността на дейността на проверяваното административно звено в системата на министерството, приключва с доклад до министъра, който съдържа обективни и безпристрастни констатации, анализ, изводи и предложения.
(2) Анализът се изготвя на база на констатациите, като се съпоставят силните и слабите страни на дейността на проверявания обект и се отчита степента на постигане на стратегическите цели и приоритети, изпълнението на планираните задачи и спазването на законността.
(3) Анализът служи за определяне на областите на дейност в проверявания обект, които се нуждаят от подобряване, причините довели до нарушенията в тях и на тази основа формулиране съответно на предложения и / или мерки за подобряване на работата и за отстраняване на причините за установените нарушения.
(4) Докладът на Инспектората до министъра на околната среда и водите завършва с обосновано предложение за даване на една от три възможни оценки за ефективност на дейността – добра, задоволителна и незадоволителна.

(5) ...


РАЗДЕЛ ЧЕТВЪРТИ
ИЗПЪЛНЕНИЕ НА МЕРКИТЕ И МОНИТОРИНГ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО


Чл. 10. (1) В 10-дневен срок от одобряването от Министъра на околната среда и водите на оценката и предложенията ръководителят на Инспектората на МОСВ изпраща копие от доклада на:
1. главния секретар, съответно ресорния заместник министър – когато се касае за структурно звено вътре в министерството;
2. изпълнителния директор на ИАОС – когато е проверявана агенцията;
3. директорите на РИОСВ, БД и ДНП – когато са проверявани съответните, ръководени от тях структурни звена на министерството.
(2) За изпълнение на предложенията, направени в одобрения от Министъра доклад на Инспектората на МОСВ относно ефективността, ръководителите на проверените структурни звена набелязват конкретни мерки и определят конкретни срокове за изпълнението им, за което незабавно информират ръководителя на Инспектората и главния секретар на МОСВ.
(3) Ръководителят на Инспектората на МОСВ организира мониторинг на изпълнението и информира министъра на околната среда и водите за изпълнението.
(4) Инспекторатът на МОСВ до първи март на следващата календарна година изпраща на Главния инспекторат при МС в доклада по чл. 46, ал. 7 от ЗА и обобщена информация за извършената оценка на ефективността на дейността на администрацията в системата на министерството.


Чет Авг 23, 2012 3:23 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
Emil



Регистриран на: 27 Мар 2012
Мнения: 1073
Местожителство: Sofia

Мнение Правила за работа на Инспектората към МОСВ Отговорете с цитат
Ето извадки и от този правилник:

ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА
за организацията и дейността на Инспектората на Министерството на околната среда и водите


РАЗДЕЛ ПЪРВИ
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл.2. Инспекторатът е на пряко подчинение и подпомага осъществяването на контролните функции на министъра на околната среда и водите върху дейността на организационните структури и административни звена на министерството, регионалните инспекции по околна среда и водите, дирекциите на националните паркове, басейновите дирекции и Изпълнителната агенция по околна среда.

Чл.3. Ръководителят на Инспектората отговаря за организацията и ръководството на цялостната дейност на Инспектората, за което се отчита ежегодно пред Министъра на околната среда и водите.

Чл.4. Инспекторатът осъществява своята дейност в съответствие освен със Закона за администрацията, Устройствения правилник на МОСВ, с действащото екологично законодателство, вътрешни правила и инструкции в системата на МОСВ и издадените заповеди от министъра на околната среда и водите. Инспекторатът не осъществява финансов контрол върху подконтролните му обекти.



Чл.5. (1) Инспекторатът извършва планови комплексни и тематични проверки, съгласно утвърден от министъра годишен план, както и извънредни проверки по подадени сигнали от граждани, организации и юридически лица за резултатите от които докладва директно на министъра на околната среда и водите.
(2) Планирането на дейността на Инспектората се осъществява съгласно чл.2, ал. 6 и чл.46, ал. 4 от Закона за администрацията и чл.22 от УПМОСВ в съответствие с приоритетите в дългосрочната програма на МОСВ и разработените годишни планове за функциите и дейността на подконтролните обекти.

Чл.7. Служителите в структурните звена в МОСВ и другите подконтролни обекти са длъжни да оказват в рамките на своите компетенции пълно съдействие на Инспектората при осъществяване на неговите функции.


РАЗДЕЛ ВТОРИ

ОСНОВНИ ЗАДАЧИ НА ИНСПЕКТОРАТА

Чл.8. Инспекторатът извършва проверки и въз основа на направените констатации, изводи и анализи в изготвените доклади прави предложения за отстраняване на допуснатите нарушения свързани със :
1. изпълнението на функциите на структурните звена;
2. ефективността на работата и степента на взаимодействие между структурните звена;
3. постъпили сигнали от граждани, организации и юридически лица;
4. наличие или липса на конфликт на интереси съгласно ЗПУКИ;
5. изпълнение на препоръките на вътрешни и външни одитни и контролни органи;
6. спазване на етичните правила от служителите на администрацията съгласно Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация;
7. изпълнението на задачите, произтичащи от програмата за изпълнение на Националната стратегия за противодействие на корупцията.

Чл. 9. Инспекторатът подпомага министъра на околната среда и водите като извършва проверки и изготвя писмени отговори по постъпили в министерството сигнали за бездействие, нарушения и корупционни действия на служители на администрацията на МОСВ и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министерството.

Чл.11. Инспекторатът осъществява контрол по спазване на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация и Етичния кодекс за поведение на служителите в Министерството на околната среда и водите.


РАЗДЕЛ ТРЕТИ

ПРАВОМОЩИЯ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА НА ИНСПЕКТОРАТА

Чл.14. При осъществяване на контролните си функции Инспекторатът има право :
1. да планира, извършва и участва в комплексни, тематични и целеви проверки, при което има право да изисква и включва в проверяващия екип експерти от всички административни структури;
2. при проверки по сигнал да изисква и включва в проверяващия екип експерти от всички административни структури;
3. при изготвяне на становище по сигнал от компетенциите на Инспектората, инспекторите имат право да изискват оперативна информация и становище от дирекции на министерството, без да е необходима изрична писмена резолюция за това върху сигнала, след уведомяване на ресорния ръководител на структурното звено;
4. да предлага образуване на дисциплинарно производство при констатирани нарушения на служебните задължения, както и на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация, съгласно утвърдените със Заповед № РД-200 от 02.03.2010г. на министъра на околната среда и водите „Вътрешни правила за реда и начина на докладване на нарушенията на Етичния кодекс за поведение на служителите в МОСВ”;

5. да прави препоръки за отстраняване на допуснати слабости и констатирани нарушения, както в хода на проверката така и при изготвяне на доклада до министъра;
6. да прави анализ и оценка на корупционния риск и предлага мерки за ограничаването му;
7. да прави анализ и оценка на ефективността на администрацията на МОСВ, съгласно утвърдените на 23.11.2011г. от министъра на околната среда и водите „Вътрешни правила за анализ и оценка на ефективността на дейността на администрацията на Министерство на околната среда и водите”;
8. да изпраща сигнали до органите на прокуратурата, когато при проверки установи данни за извършено престъпление;

9. да осъществява контрол и извършва проверки по Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси;
10. да прави предложения за нови или за изменение на вътрешноведомствени актове, регламентиращи организацията на работата и дейността на администрацията;

11. да осъществява други функции във връзка с административния контрол, произтичащи от нормативни актове или възложени от министъра на околната среда и водите.

Чл.16.(1) Инспекторатът създава и поддържа собствен регистър на постъпилите сигнали от граждани, юридически лица и организации от негова компетентност, които се регистрират по реда на тяхното постъпване. В регистъра се завеждат и устно подадените сигнали, когато има достатъчно данни за идентифицирането им по отношение на подател и съдържание.
(2) При постъпване на сигнали, адресирани директно до Инспектората, същите се докладват незабавно на министъра на околната среда и водите за по-нататъшно процедиране.
(3) Сигнали от компетентността на Инспектората задължително се резолират от министъра на околната среда и водите ;
(4) При получаване на сигнал, който не е от компетенциите на Инспектората, същият се препраща незабавно на компетентния орган съгласно чл. 112 от АПК, за което се уведомява подателя.
(5) При извършване на проверка и изготвяне на становище по постъпил сигнал, инспекторите по своя преценка могат да изискват информация и становище от структурни звена, които не фигурират в резолюцията.
(6) При изготвяне на отговор на подаден сигнал, Инспекторатът съгласува становището си по отношение неговата законосъобразност с дирекция ПНООП.
(7) Резултатът от проверката по сигнала се отразява в регистъра по ал.1.

РАЗДЕЛ ЧЕТВЪРТИ
ВИДОВЕ ПРОВЕРКИ, УСЛОВИЯ И РЕД ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ПРОВЕРКИТЕ
Чл.17. Инспекторатът осъществява своята дейност под формата на следните проверки :
а) комплексна, която обхваща цялостната дейност на проверявания обект ;
б) тематична, която обхваща отделни направления – компонентни и дейности на проверявания обект;
в) целева, насочена към изясняване на конкретно определен въпрос или кръг от въпроси, а също и по постъпили сигнали от физически и юридически лица от компетентността на Инспектората.

Чл.18. (1) Проверките се осъществяват въз основа на издадена от министъра писмена заповед, в която се конкретизират вида и обхвата на проверката, проверявания обект, периода на проверката, състава на проверяващия екип и срока за изготвяне на писмен доклад за резултата.
(2) Инспекторатът няма право да извършва проверки без предварително издадена от министъра заповед за нейното провеждане, в това число и при проверки по сигнали, молби и жалби, върху които има писмена резолюция от министъра.


Чл.19. (1) При започване на всяка проверка в Инспектората се открива отделна преписка със следното съдържание :
а) документът послужил като основание за нейното извършване ;
б) заповед за извършване и план на проверката при планови проверки;
в) доклад до министъра за резултатите от проверката ;
г) приложения към доклада – документи, получени или съставени в хода на проверката, послужили като доказателства за направените констатации.
(2) Преписката приключва след като са изпълнени утвърдените от министъра препоръки в доклада относно отстраняване на допуснатите слабости и нарушения. Това обстоятелство се удостоверява с писмен отговор на ръководителя на проверения обект (служител).

........
Чет Авг 23, 2012 3:43 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла ICQ Номер
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
Страница 1 от 3

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov