ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
БАТЕРИИ и ЗАРЯДНИ УСТРОЙСТВА
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Екипировка, необходими неща Предишната тема
Следващата тема
БАТЕРИИ и ЗАРЯДНИ УСТРОЙСТВА
Автор Съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 3388
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Планинец написа:
Да попитам-понеже на батериите пише, че са предварително заредени-това какво значи-че са напълно заредени, или че и аз трябва да ги дозаредя преди да ги ползвам?

Ползвай ги без дозареждане първия път, но имай едно на ум че е възможно заряда им да е малко по-малък от обичайния (зависи колко време са престояли из складовете и при какви условия). Изобщо -- гледай да не правиш излишни дозарежания -- живота им се мери в брой цикли заряд/разряд и в зависимост от конкретния модел, на който си попаднал, той може да бъде между 500 и 3000 пъти. Друго, което бих споделил е че един от комплектите Eneloop си го взех заедно със зарядно Sanyo модел NC-MQN04E, правено за Eneloop батериите им. Характерно за него е че има малък заряден ток (250 mA) и изисква доста време за зареждане на AA батерии (за 2000 mAh -- около 10 часа, за 2700 mAh -- около 13 часа). Не знам доколко това има значение за характеристиките и живота на батериите, но допускам че може и да е така.
Сря Окт 28, 2015 12:11 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Митак



Регистриран на: 04 Мар 2014
Мнения: 265

Мнение Отговорете с цитат
250mA са съвсем подходящ заряден ток за споменатите батерии.
Сря Окт 28, 2015 10:01 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Планинец



Регистриран на: 25 Сеп 2013
Мнения: 339
Местожителство: Пловдив

Мнение Отговорете с цитат
vedrin написа:
Планинец написа:
Да попитам-понеже на батериите пише, че са предварително заредени-това какво значи-че са напълно заредени, или че и аз трябва да ги дозаредя преди да ги ползвам?

Ползвай ги без дозареждане първия път, но имай едно на ум че е възможно заряда им да е малко по-малък от обичайния (зависи колко време са престояли из складовете и при какви условия). Изобщо -- гледай да не правиш излишни дозарежания -- живота им се мери в брой цикли заряд/разряд и в зависимост от конкретния модел, на който си попаднал, той може да бъде между 500 и 3000 пъти. Друго, което бих споделил е че един от комплектите Eneloop си го взех заедно със зарядно Sanyo модел NC-MQN04E, правено за Eneloop батериите им. Характерно за него е че има малък заряден ток (250 mA) и изисква доста време за зареждане на AA батерии (за 2000 mAh -- около 10 часа, за 2700 mAh -- около 13 часа). Не знам доколко това има значение за характеристиките и живота на батериите, но допускам че може и да е така.


Да, това за броя цикли за зареждане е наистина важно да се знае. Обаче за зарядното не бях се замислил-мислех, че всяко би свършило работа. Понеже доста се поохарчих за GPS-a, батериите и калъфа, смятам засега да пробвам с обикновено зарядно да зареждам батериите (разбира се, стига да не ги прецакам нещо), пък по-нататък ще видя. То така или иначе тази година най-много веднъж да отида някъде из планината, колкото да пробвам машинката, другото ще е от догодина нататък!
Сря Окт 28, 2015 10:33 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Esper



Регистриран на: 10 Яну 2013
Мнения: 324
Местожителство: Перник

Мнение Отговорете с цитат
Малкият заряден ток не пречи по никакъв начин.
Дори напротив, по-добре е за химията.
Най-големият враг на елементите е топлината, която идва с ускореният заряд.
Така, че не им се притеснявай.
Важно е зарядното да е "хубаво" когато ги зарежда за 4-5 часа.
Единственият проблем при зареждане с малък ток е времето - не винаги човек разполага с толкова!
Съб Ное 07, 2015 4:35 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение ICQ Номер
Планинец



Регистриран на: 25 Сеп 2013
Мнения: 339
Местожителство: Пловдив

Мнение Отговорете с цитат
Esper написа:
Малкият заряден ток не пречи по никакъв начин.
Дори напротив, по-добре е за химията.
Най-големият враг на елементите е топлината, която идва с ускореният заряд.
Така, че не им се притеснявай.
Важно е зарядното да е "хубаво" когато ги зарежда за 4-5 часа.
Единственият проблем при зареждане с малък ток е времето - не винаги човек разполага с толкова!


Благодаря за инфото-важно е да се знае!
Съб Ное 07, 2015 5:20 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 1642

Мнение Отговорете с цитат
след ниския заряден ток, друг важен показател е степента на саморазреждане на елемента във времето. И аз имам енелопи, доста по скъпи са от останалите но наистина траят с месеци без да се саморазредят.
Чет Ное 12, 2015 2:32 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Планинец



Регистриран на: 25 Сеп 2013
Мнения: 339
Местожителство: Пловдив

Мнение Отговорете с цитат
vladofff написа:
след ниския заряден ток, друг важен показател е степента на саморазреждане на елемента във времето. И аз имам енелопи, доста по скъпи са от останалите но наистина траят с месеци без да се саморазредят.


Надявам се, че съм направил правилния избор с енелопите. Веднъж ги пробвах-без проблеми, с фабричното си зареждане са си все още, но по-добри впечатления ще имам след още някое и друго ползване.
Чет Ное 12, 2015 2:38 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
fena73



Регистриран на: 16 Окт 2011
Мнения: 1903
Местожителство: Ст.Загора

Мнение Отговорете с цитат
A това,което казва ВладоФФ си има и минуси-за мене,де-тъй като батериите не се саморазреждат много бързо а предното ходене например е "изяло" половината или повече заряд и след 2-3 седмици реша да ги ползвам настъпва чесане по главата-ше ме изкарат ли или да дозареждам-нали не се препоръчва NiMH.Тъй като зарядното ми е обикновено и няма опция разреждане някой път дозареждам а друг път карам с останалия ток и разчитам на резервните литиеви които стоят за зимата принципно...как е по-добре да постъпвам според вас??
Пет Ное 13, 2015 9:18 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 1642

Мнение Отговорете с цитат
fena73 написа:
A това,което казва ВладоФФ си има и минуси-за мене,де-тъй като батериите не се саморазреждат много бързо а предното ходене например е "изяло" половината или повече заряд и след 2-3 седмици реша да ги ползвам настъпва чесане по главата-ше ме изкарат ли или да дозареждам-нали не се препоръчва NiMH.Тъй като зарядното ми е обикновено и няма опция разреждане някой път дозареждам а друг път карам с останалия ток и разчитам на резервните литиеви които стоят за зимата принципно...как е по-добре да постъпвам според вас??

Ако ти се налага тръгване със заредени на 100% батерии, поне аз винаги така тръгвам, отговорът е прост, и съм го изнамерил отдавна - намираш старо фенерче, с лампа с нажежаема жичка, че съпротивлението й е голямо, сиреч бързо ще види сметката на заряда, слагаш батериите и за половин-един час са на нула, след което ги бухваш в зарядното и си готов.
Пет Ное 13, 2015 9:32 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 5448

Мнение Отговорете с цитат
NiMH батерии не е добре да се разреждат до нула.
Смята се, че при напрежение 0.9 Волта заряда на батерията е изчерпан и допълнителен разряд започва да нанася структурни (вероятно химически ?) увреждания на клетката.

Нещо като отговор на чуденето на Фена: Има зарядни, които имат функция на заряд през разряд. Натоварват батерията с калибриран товар, започва контролиран разряд примерно със 100/200/500 милиампера/час до 0.9 Волта след което машинката прави заряд на макс.

Такива зарядни са примерно BC900/BC700, Maha и други.

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Пет Ное 13, 2015 10:14 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 1642

Мнение Отговорете с цитат
dido написа:
NiMH батерии не е добре да се разреждат до нула.
Смята се, че при напрежение 0.9 Волта заряда на батерията е изчерпан и допълнителен разряд започва да нанася структурни (вероятно химически ?) увреждания на клетката.

Нещо като отговор на чуденето на Фена: Има зарядни, които имат функция на заряд през разряд. Натоварват батерията с калибриран товар, започва контролиран разряд примерно със 100/200/500 милиампера/час до 0.9 Волта след което машинката прави заряд на макс.

Такива зарядни са примерно BC900/BC700, Maha и други.

И това е вярно. Но има и друго, говоря вече по принцип, задълбочаваме ли се изключително във всеки детайл, става така, че вече не вещите служат на нас(за което са създадени), а ние на тях ... Всичко е въпрос на преценка по целесъобразност - ако цената на батериите + това, че ще служат дълго време в оптимално състояние, което е свързано с по-скъпо зарядно/разрядно е по-изгодно от закупуването на нови батерии, сиреч подмяна в по-къси срокове(заради амортизиращата ги по бързо неправилна експлоатация), има смисъл, както и че има и определен екологичен аспект. Предвид обаче толерираната, масово налагана политика на стимулиране на консуматорство (водеща до по-ниска цена на самите батерии), надали мнозина дори ще си правят труда да правят такива сравнителни разчети.
Пет Ное 13, 2015 11:17 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Планинец



Регистриран на: 25 Сеп 2013
Мнения: 339
Местожителство: Пловдив

Мнение Отговорете с цитат
dido написа:
NiMH батерии не е добре да се разреждат до нула.
Смята се, че при напрежение 0.9 Волта заряда на батерията е изчерпан и допълнителен разряд започва да нанася структурни (вероятно химически ?) увреждания на клетката.

Нещо като отговор на чуденето на Фена: Има зарядни, които имат функция на заряд през разряд. Натоварват батерията с калибриран товар, започва контролиран разряд примерно със 100/200/500 милиампера/час до 0.9 Волта след което машинката прави заряд на макс.

Такива зарядни са примерно BC900/BC700, Maha и други.


dido, каква е цената горе-долу на тези зарядни устройства и как може да се разбере дали имат нисък заряден ток?
Пет Ное 13, 2015 11:18 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Ристо Туристо



Регистриран на: 02 Окт 2008
Мнения: 4032
Местожителство: на 950 м.н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Планинец написа:
dido написа:
...
Такива зарядни са примерно BC900/BC700, Maha и други.


dido, каква е цената горе-долу на тези зарядни устройства и как може да се разбере дали имат нисък заряден ток?
69лв.

_________________
Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.
Палатки *** Туристически обувки
Пет Ное 13, 2015 11:28 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Планинец



Регистриран на: 25 Сеп 2013
Мнения: 339
Местожителство: Пловдив

Мнение Отговорете с цитат
Ристо Туристо написа:
Планинец написа:
dido написа:
...
Такива зарядни са примерно BC900/BC700, Maha и други.


dido, каква е цената горе-долу на тези зарядни устройства и как може да се разбере дали имат нисък заряден ток?
69лв.


Благодаря!
А за ниския ток как да разбера, че съм бос в тия работи?

ПП Видях, че може да се задава зарядния ток:

"... а зарядният ток може да се задава независимо и поотделно (допустимите стойности са 200/500/700 mA)", ама какво се разбира под "нисък заряден ток"?
Пет Ное 13, 2015 11:32 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 5448

Мнение Отговорете с цитат
200 милиампера на час е оптимално нисък заряден ток. Съответния разряден е половината от зарядния, т.е. при 200/500/700 заряден машинката разрежда със 100/250/350 милиампера.

Имах предвид точно тази машинка, която Ристе показа. При комплект 4х акумулатори за около 25 лева, цена 70 ми се струва приемлива. Още повече, че машинката е дълговечна. Ще ти изкара поне 20 комплекта батерии, гарантирайки ти оптимален заряд преди излета. Осигурява също нещо като визуален отчет за качествата на батерията - при какво напрежение номинално отдава заряд, колко време отдава и т.н.

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Пет Ное 13, 2015 11:43 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Екипировка, необходими неща Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Следваща
Страница 8 от 14

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov