Аз досега не съм срещал нито едно разумно обяснение защо съществуващия кабикнов лифт между Банско и Бъндеришка поляна работи толкова рядко и малко и на такива безумни цени, въпреки че сегиз-тогиз питам. Пролет, лято, есен -- от време на време. Зиме -- работи сякаш от 8:00 до 16:30 ч, въпреки че информация за работното време липсва на сайта му (!) или поне аз не можах да намеря такава [1]. Забавното е че този въпрос не се разнищва от никоя от спорещите страни. За сравнение ще дам кабинковия лифт над Марибор (Словения) [2], който има следното работно време:
• 8:30-16:00 без прекъсване;
• след 16:00 -- на кръгъл час;
• 18:00 - 21:00 без прекъсване;
Лифта работи целогодишно, през всички сезони. Когато натоварването е по-малко -- на кръгъл час (но дори и само за един пътник и на нормалната цена на билета му).
Та, думата ми е че, ако обслужващите лифтовете в Банско искат повече работа и заплати, ако собствениците им се стремят към повече клиенти, ако ползвателите са не само скиори, ако еколозите се интересуват наистина основно от екология, а не и от други въпроси, ако хотелиерите и ресторантьорите искат повече посетители -- тогава всички те вкупом, преди да започнат да се борят на живот и смърт за и против втори кабинков лифт, биха се погрижили може би съществуващия да се ползва пълноценно. Някой има ли обяснение защо това не се случва?
Аз лично не намирам за нормално че в Марибор съм се возил над 20 пъти на въпросния лифт за една лятна седмица седмица, а в България все още не съм се качвал на банскалийската гондола след вече 12 годишното ѝ съществуване, въпреки че в Пирин ходя много често и през всички сезони... А вие?
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1512 Местожителство: Хасково
А ние.... Също не сме се качвали, макар че прекарваме поне месец и половина в Пирин и половината маршрути тръгват от двете хижи над Банско. Цената от 28 лева на човек е безумна, като само с осем лева качвам цяла кола хора до по-удобно място и не съм зависим от времето за тръгване и спиране на лифта. През зимата също не го ползвам, не ми се бута в навалицата. Ходя другаде.
А с този лифт на Марибор предизвика интереса ми. Това лято ще минавам оттам, може да остана с ден повече.
А с този лифт на Марибор предизвика интереса ми. Това лято ще минавам оттам, може да остана с ден повече.
Над самия Марибор има ски писти, на които се провеждат международни ски състезания. Планината Pohorje не е много висока (1,543 m), представлява обширно гористо плато. Лете е пълна с велосипедисти и пешеходци. Има и удобни автомобилни пътища, както и многобройни уютни хижи и хотелчета. Снимки от разходките ни там има в този албум.
Съб Фев 21, 2015 3:21 pm
pirinist
Регистриран на: 17 Фев 2015 Мнения: 19
Планинските трамваи са нещо съмсем друго . Те нямат нищо общо с лифтовете, зъбчатките и със ски - спорта : http://pinzgauerlokalbahn.at/content/website_pinzgauerlokalbahn/de_at.html Тази цена от 10.4 евро е за разстояние два пъти по -голямо от Банско - х.Бънцерица-и обратно, а за цената на едно кайве си качваш и колелото в специален вагон. Тук и цените стават за байно от Горно Сахране ('') С този транспорт излизат в планината и много групи ученици, както и по-немощни хора, и ВАГОНИ ЗА ПРЕВОЗ НА ВЕЛОСИПЕДИСТИ / каквито вече има и метрото в Мюнхен /, всички да се радват на чист въздух. По пътеките има стотици красиви табла за всички животни, които обитават района , природни забележителности , всичко направено с много вкус. Това обаче никога няма да стане в България, културата ни е слаба . Даже ходещи по планините изтъкват ползуването на кола и захвърлянето й с дни под Вихрен като предимство. Това ако го кажете на някой истински зелен в Австрия или Германия.....че трамваите били недоумица...
От уважение към планината , паркирам колата в горната част на Бъндеришка поляна , до бараките за биатлон, оттам пеша нагоре по много красивия мраморен каьон на Бъндерица.
Най-големият потрес у чужденци съм виждал, когато се сблъскат с километрите натръшкани кой как свари - в клек, на зелено , в потоците , коли с километри преди хижа Вихрен. Питат , какъв резерват е това , това е отвратително.
Последната промяна е направена от pirinist на Нед Мар 01, 2015 7:54 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Планинските трамваи са нещо съмсем друго . Те нямат нищо общо с лифтовете, зъбчатките и със ски - спорта : http://pinzgauerlokalbahn.at/content/website_pinzgauerlokalbahn/de_at.html Тази цена от 10.4 евро е за разстояние два пъти по -голямо от Банско - х.Бънцерица-и обратно, а за цената на едно кайве си качваш и колелото в специален вагон. Тук и цените стават за байно от Горно Сахране ('') С този транспорт излизат в планината и много групи ученици, както и по-немощни хора, и ВАГОНИ ЗА ПРЕВОЗ НА ВЕЛОСИПЕДИСТИ / каквито вече има и метрото в Мюнхен /, всички да се радват на чист въздух. По пътеките има стотици красиви табла за всички животни, които обитават района , природни забележителности , всичко направено с много вкус. Това обаче никога няма да стане в България, културата ни е слаба . Даже ходещи по планините изтъкват ползуването на кола и захвърлянето й с дни под Вихрен като предимство. Това ако го кажете на някой истински зелен в Австрия или Германия.....че трамваите били недоумица...
От уважение към планината , паркирам колата в горната част на Бъндеришка поляна , до бараките за биатлон, оттам пеша нагоре по много красивия мраморен каьон на Бъндерица.
Най-големият потрес у чужденци съм виждал, когато се сблъскат с километрите натръшкани кой как свари - в клек, на зелено , в потоците , коли с километри преди хижа Вихрен. Питат , какъв резерват е това , това е отвратително.
СЛожен документ, но по ключови думи можете да видите какви са ги измислили от Пролес. Важните моменти са новото зониране и предложените режими и забрани.
Има няколко положителни неща по темите, които обсъждахме последните месеци на платформата и които лично им предложихме със становища и предложения:
1. Ще има регулиране на въпроса с палаткуването - вижте стр. 416
2. Ще има регулиране и на зимните маршрути за ски преходи - стр. 417
3. Предложения за значитлено подобрявне на маркировки и маршрути в планината, вижте стр 410-41р5
Има още много информация в този документ. Не е ясно как са променили зонирането и дали са предложили три нови зони за ски курорти - около сегашната Банско, около Добринище ( разширение към Дисилица и Полежан и Обидим), и в района Предела-Вр. Пирин ( по южните склонове на върха и под резерват Баюви дупки).
Обръщам ви внимание че сега е момента да се критикува и възразява срещу тук предложените мерки и режими.. след това .. след 10 години чак . По плана има още няколко месеца за предложения от заинтересовани страни. Ще се радвам да споделите идеи, пишете .. от Прозрачни планини ще помагат да пратим предложенията навреме и където трябва. Предстоят и обществени обсъждания!
Сря Фев 25, 2015 4:37 pm
pirinist
Регистриран на: 17 Фев 2015 Мнения: 19
Здравей
Последната промяна е направена от pirinist на Нед Мар 01, 2015 7:55 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Има доста разлики в зонирането м/у сега действащия и предложения нов план за управление. Погледнете например посочените (от мен) с червени стрелки зони -> http://oreliak.org/image.php?image_id=4078
Тези територии са предложени да станат зони за туризъм. В същото време през тях няма маркирани туристически пътеки. Какъв ли туризъм ще се развива там? Още по-добре са очертани и видими са те в приложение 4, но пуснах приложение 5, за да се види разликата със статута им в сегашния план за управление.
Ами официално под туризъм властимащите разбират нещо, ама много по-различно от нашата представа за такъв, а пък пешеходен или ски такъв - хич. Само виж къде са новите петна, най-вече виж какви са им съседите и не е трудно да се предположи какво искат - просто поредното разширяване на зоната за "активен туризъм", разбирай сеч, нови лифтове, писти и прочие "туристически" атракции. Едното е дългоочакваното - възстановяване на пистата-лавинарник на Църна могила, следващото е Безбог, но интересно в северозападния край над Предела каква ли свинщина е замислена...
Чет Фев 26, 2015 3:36 pm
Mitko
Регистриран на: 04 Сеп 2009 Мнения: 169
Speedy написа:
Има доста разлики в зонирането м/у сега действащия и предложения нов план за управление. Погледнете например посочените (от мен) с червени стрелки зони -> http://oreliak.org/image.php?image_id=4078
Тези територии са предложени да станат зони за туризъм. В същото време през тях няма маркирани туристически пътеки. Какъв ли туризъм ще се развива там? Още по-добре са очертани и видими са те в приложение 4, но пуснах приложение 5, за да се види разликата със статута им в сегашния план за управление.
Здравейте,
Недейте да се чудите за какъв туризъм иде реч, Юлен вече имат готов план за строеж на три нови ски зони в тези територии. Случая с района на вр. Пирин е най-показателен - досега парковата охрана даже не позволяваще поддръжката на туристическата пътека от Предела до върха, а и билната пътека към Даутов. Дискутирано е тук във форума - доколото си спомням искали са да се минимизира човешкото присъствие в района на резерват Баюви дупки-Джинджирица. Сега изведнъж се оказва че ще става зона за туризъм, и че няма проблем там да се изсипят десетки хиляди скиори... ски център Симитли..
Та ето ги плановете за новите ски зони:
http://www.balkanleaks.eu/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D1%83%D1%80%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8-%D0%B2-%D0%BD%D0%BF-%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B8%D0%BD-pirin-nati/
Вижте файловте в края на страницата, подробни чертежи, планове, презентации.. всичко е измислено вече, сега напасват плана на националния парк според намеренията на Юлен.
Чет Фев 26, 2015 5:24 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6374
Много интересни скици, благодарско.
Като обобщение:
- Банско - искат нови писти в Къркъма (тер. резерват Юлен)
- Добринище - искат нови писти при върховете Безбог, Безбожка тумба и Десилица (отново тер. резерват Юлен)
- Разлог - искат две кабинки - към в. Пирин и Даутов връх. Съответно адски много нови писти по северните скатове от Седелец под в. Пирин до под Даутов връх. Най-интересното там обаче е високопланинската ски-зона южно от билото в. Пирин-Даутов връх. Това са множество писти - 10-на, от 2500 надолу до Неврузумското дере при 1600 м н.в. Както пише - без да увреждат клековите насаждения, но някакси яко просечени през клека.
Това ако ще стане ще е една огромна лапачка за строителите. Едно на ръка, че ще изорат най-девствените части на планината, но ще оградят резерватите с писти и съоръжения и на практика ще ги ликвидират, особено в района на Кулиното.
_________________ Бутам след осмата бира
Чет Фев 26, 2015 5:57 pm
pirinist
Регистриран на: 17 Фев 2015 Мнения: 19
Това
Последната промяна е направена от pirinist на Нед Мар 01, 2015 7:55 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Въпросът ми бе риторичен. То е пределно ясно от картата какви са намеренията. Ако те се реализират НП "Пирин" изпада в нокдаун. Оттам нататък, тъй като апетита идва с яденето, е въпрос на време съдията да изброи до осем.
Това особено ме впечатли от проекта "Кулиното"
Цитат:
Подпомагане на парковата администрация при контрола върху нерегламентираното къмпингуване и туризъм.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети