ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Ремонт на з.Страшното езеро
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Доброволчески дейности Предишната тема
Следващата тема
Ремонт на з.Страшното езеро
Автор Съобщение
mom4i



Регистриран на: 05 Авг 2014
Мнения: 552

Мнение Отговорете с цитат
Надявам се да няма "ремонт на пътеки" и това за "6-метровата алея" да е просто някаква шега.

Странно ми се мижда идеята за ремонт на природата.

Е, ако сложат едно мостче долу, по-лесно ще се минава, като е високо нивото на реката, няма да има нужда да се събуваме Smile

Нека се чистят редовно пътеките от клека и храсталаците, иначе са си екстра.

Може за пътеката за Еленино езеро, над втора тераса да се направи нещо, че ерозията е сериозна.

А защо под Попова капа "би трябвало да има въже"? Това е все пак една пътека, която се ползва около една четвърт от годината, останалото време не се минава от там.

В Стара планина направиха няколко добри парапети по билото - Купена, Юмрука. Към парк Централен Балкан може да се обърнеш Smile
Съб Окт 25, 2014 3:40 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Liubitel



Регистриран на: 02 Юни 2013
Мнения: 384
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Трябват ми професионалисти.Кажете име на фирма, която ще се навие поне да направи оглед и последваща оферта. Виа фератата на Мальовица я знаете.Не знам точно кой я е правил. От разговора си с човек от НСА останах с впечатление, че те са я направили, иначе щеше да ми каже фирмата.Всичко добре, но знаете ли, че една скоба се откъсна и вече има смъртен случай на фератата.
Смятам да последвам съвета му и да оставя тази работа на професионалистите.Като се знае за какви пари става дума, по кое време е най-добре, ще бъде по-лесно да се организират и хора да помогнат с пренасянето на машини и материали, така ще снижим малко разходите.Без да съм специалист - знам, че ще е скъпо.
Иначе има фирми, които слагат разни конструкции по високи части на сградите...но поне от една ми казаха, че на това място няма да отидат.
Иначе маркировката ще бъде подновена догодина, когато стане безопасно минаването от там.Това поне в чисто финансов аспект ми е по силите. И докато се оправи въжето - ще има и информационни табели, тях още не съм ги измислила като вид, но поне има кой да ми помогне с позиционирането им горе.

_________________
Всичко е възможно.
Съб Окт 25, 2014 6:18 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Йосарян



Регистриран на: 17 Юни 2012
Мнения: 671
Местожителство: Димитровград

Мнение Отговорете с цитат
Любителке, мисля че ПСС-ари са поставили въжетата на Юмрука в Стара планина. Мисля че това е по - добре да го оставим на тях. Ние може да помогнем с ентусиазъм и пари.
Не знам дали техни представители четат форума, все пак те си имат техен. Но ако четата може да съдействат да се направи контакт със съответното подразделение за тази част на Рила. Или пък ако някой ги познава може да направи същото.
Във всеки случай бих помогнал с каквото мога за да се поправи там въжето.
Съб Окт 25, 2014 6:53 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Liubitel



Регистриран на: 02 Юни 2013
Мнения: 384
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Споко Йосарян, ще бъде съгласувано с парка и с ПСС. Просто искам да знам ориентировъчно за какви пари става въпрос, а без оглед няма да стане. Моята връзка с ПСС е слаба, няма ли някой близък в тези среди и по-точно в района на Рила. Инфото за ремонт на пътеките изтече от там, но е много мъгляво, малко повече инфо, повече яснота.
Лозето не ще молитва, а мотика. Сега тук ще се изприкажат сто приказки. Имах ясен въпрос, да не се отклоняваме от него.

_________________
Всичко е възможно.
Съб Окт 25, 2014 7:18 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mom4i



Регистриран на: 05 Авг 2014
Мнения: 552

Мнение Отговорете с цитат
ZCEZ....,

Имало е да, но е отнесено от каменопади и лавини, които няма кой да спре там. Редовния турист просто трябва да направи 150 метра денивелация и да не се занимава с плашещи го участъци. Като опънат парапет там и го обявят официално, нали всички ще си помислят, че планината е "обезопасена" и ще се юрнат да минават, на мокро време, поледица и сняг - нали и "безопасно".

За маркировката си прав, не е ясна, двусмислена е, трябва да се оправи. Просто се слага табела "Опасен участък" и се прекарва маркировката отгоре. Аз съм свалял човек с натрошен крак от там в средата на юни, и това беше най-малкото, което е могло да му се случи...

Зимата на Купена и Юмрука не трябва да ходят хора, дето да разчитат на някакви парапети. Минаването от там е зимата не е за "редови туристи", а за алпинисти с всичката необходима екипировка. Всичко останало е чист авантюризъм, ама ти си падаш по това Smile За да си спестиш още бели косми и за да живееш по-дълго, си взимай водач или по-опитно другарче с въже като ходиш на такива места.

Любителке, тези въжета се слагат от опитни алпинисти, а не от някакви фирми. Иначе всеки може да замъкне една машина горе, да надупчи скалите, да наслага клинове и да опъне въже, не е голяма философия, нито струва много скъпо. И не ти трябва да търсиш някой, а НП "Рила". Обърни се към тях, те знаят много добре кого да потърсят. Тъй или иначе парка носи отговорност за пътеките и той ги поддържа, ако някой почне да слага парапети по пътеките ще е в нарушение и ще подлежи на глоба, впрочем ако някой маркира и слага табели без тяхно знание и съгласие - също. Ако толкова търсиш някоя фирма се обади се на "ПИК 3000" търси Петко и си поговори с него Smile Но НП "Рила" и неговия директор решава какво ще се прави.

На Виа-фератата, човека който падна не е съблюдавал дори и най-елементарните мерки за сигурност, не му се е откъснала скоба... Именно това е опасността от такива съоръжения - след като се появят по тях ходят всякакви хора, често без нужните познания и екипировка. И табелите не помагат много... Не НСА са направили Виа-фератата, мака че хора от там със сигурно са помагали. Отиди в магазин "Екипировка" и питай там.

Изпитвам ужас от "редови туристи" висящи на ръце на въже над пропаста, които всеки момент може да се изпуснат и да полетят надолу, без дори да подозират, че около тях има достатъчно места да стъпят и да се хванат и че това въже им трябва само за баланс и увереност.

И внимамайте тия дни с планината, особено със скалните пасажи - кофти са със този сняг. Добре че Групата си свърши работата на Страшно езеро вече. Поздрави за тях! Smile

Момчи
Съб Окт 25, 2014 7:20 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Liubitel



Регистриран на: 02 Юни 2013
Мнения: 384
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Хайде започна се....май не четете както трябва.

_________________
Всичко е възможно.
Съб Окт 25, 2014 8:40 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Liubitel



Регистриран на: 02 Юни 2013
Мнения: 384
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Плявата ми дойде в повече.
Когато човек задава въпрос тук не означава, че е идиот.
Както и да е, грешката е моя. От сега нататък ще копирам стила на cho и ще съобщавам само крайния резултат.
Образно казано - излизам от темата.

_________________
Всичко е възможно.
Съб Окт 25, 2014 9:24 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 1978

Мнение Отговорете с цитат
Liubitel написа:
Плявата ми дойде в повече.
Когато човек задава въпрос тук не означава, че е идиот.
Както и да е, грешката е моя. От сега нататък ще копирам стила на cho и ще съобщавам само крайния резултат.
Образно казано - излизам от темата.

Ей така работи и Петко от "ПИК 3000", правилно те е насочил Момчил. Ходи, троши, събаря камъни, кове - нещо като господар и бог на всякакви стени и скали. После дори не си прави и труда да съобщава какви подвизи е извършил, всъщност не е и нужно - стилът му е неповторим. Ако искаш бързо да се сдобиеш с неговата слава, започвай веднага.... Е, от време на време, като го засече управата, пишат по някой протокол, акт или друго, ама като преследваш голяма цел, трябва да си готов и на жертви. Нека превърнем Мальовица в подобие на комина на ТЕЦ-а. Аз имах една иницианива за няколко малки болтчета, но очевидно много на дребно мисля и ще се отказвам. Друго си е професионалистите да претаковат пейзажа.
Според мен трябва да е проведе някаква, ама много широка и сериозна дискусия и може би да се реши един вид зониране на планината-например над 2200м да няма нищо, издаващо човешко присъствие - да кажем и маркировката да се прави само с пирамидки от камъчета, както е впрочем на много места и сега. Защото иначе понятието за безопасност е твърде каучуково - за мен и Момчил може оня парапет да е съвсем ненужен и да минаваме всякак, за бай Манол от Говедаре да е неприемливо да няма парапет, но за булята му, сватята и девер му, щот са трудно подвижни и угоени шопари - да си трябва цял железен път, с грапави стъпала като на корабите, е сега как да угодим на всички - едно такова идиотско решение всички наблюдаваме в момента на Седемте езера. Криворазбрано е и виждането за общодостъпност, заради което се строят ферати - след като може да се мине да кажем само на клеми и френдове, т.е. никой и да не разбере, че сме минали от там, от какъв зор да ковем един тон железа, само и само всякакви екземпляри да могат да лазят по места, където нямат и няма и да имат никога работа? Ще завърша с думите на един индиЯнец - земята не наследяваме от бащите си, а ползваме под наем от децата си. Бих перефразирал - имаме ли място на място, където не можем без железа?Преди да тръгнеш да ковеш си отговори на тоя въпрос, как биха гледали на делото ти след време, когато теб няма да те има, а железата ще стърчат нащъкани тук и там, както сега стърчат ръждилниците на Милчо Ладов, които искаш да подменяш. А дали едно изкачване на стотина метра по-нагоре наистина не е по-доброто решение - хем здравословно за човека, хем чисто за планината, хем безплатно.
"И моля ви, не питам дали е необходимо или не, не ща да слушам реплики от сорта "който го е страх да минава от там, да мине отгоре през Голяма Попова капа"." - Моля ви не пишете по този начин на общодостъпни места като този форум. Освен, че изказването Ви е израз на явна недипломатичност /Дипломатът е лице, което уважава мненията на околните, и същевременно не ги зачита/, то е и сигнал за хората от инициатива "Планини без боклуци", които само чакат някой да им даде насоки къде има работа за тях. Те пък, от своя страна, не щат да слушат Вашите реплики. За да не съм голословен - вижте какво стана преди време на Кончето в Пирин.
Сря Окт 29, 2014 4:09 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 1978

Мнение Отговорете с цитат
Цитат:
[quote="mom4i"]
За добре направените парапети пак не съм съгласен, поне от гледната точка на редовите туристи към която категория спадам и аз.
Щом при тези минимални количества сняг каквито бяха тази година улеите на Купена бяха затрупани и кьораво въже не се виждаше и нямаше за какво да се хване човек, за какви добре направени парапети става дума.

Отворил си тема за дълги разговори. Логиката на поставилите ги е: - това са ЛЕТНИ парапети и ако изобщо там им е мястото, следва да са достъпни нормално на височина без сняг. Зиме за да ти трябват, очевидно трябва да си без пикел и котки. Това пък се изключва от обстоятелството, че за да стигнеш до Купена, вече трябва да си минал през места, където без пикел и котки има по-голям риск да се пребиеш. Толкова за обяснението защо са ниско. Поставиш ли ги високо -лятос, или в безснежна зима ще са недостъпни, в друг случай трудно достъпни, а не можеш да слагаш по десетина въжета на едно място. И за да ме разбереш точно и правилно, има едно място в Пирин, където това направо ще ти се набие пред очите, поради което ти предлагам имаш ли минаване от там, да хвърлиш едно око. Става дума за Джамджиев ръб - мястото, непосредствено под първия отвес - настрани към Казана, на 10-20м над лятната пътека, по скалите е накован парапет. На места той е ниско и снеговете го затрупват/точно в лавинарника/, поради което трябва да го откопаваш, а само няколко метра по-нагоре се вдига неимоверно високо, сетне рязко и отвесно слиза надолу и става тежък алпинизъм самото ходене по него.
Сря Окт 29, 2014 5:20 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Mariana1000



Регистриран на: 28 Юли 2010
Мнения: 2781
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Тя темата вече е за три теми, но това за въжето стана интересно...
Значи по това въже съм минавала 2005 година, при първото ми истинско ходене на планина и това ми е първото опасно място, което изобщо съм минавала, така че имам сантименти към него Wink
Оттогава не съм ходила там и понеже нямам ясен спомен да попитам - червената маркировка от Страшното към Кобилино бранище оттам ли минаваше? Тогава какво значи да се минава отгоре? Човек, който за пръв път минава оттам ще си следи маркировката. Ако не трябва да има въже, значи и маркировката трябва да се прекара отгоре.
Относно това на каква височина не трябва да има железа не мога да се изкажа, аз алпинист никога няма да стана.
Но на такива места въжетата страшно много помагат за това човек с фобия просто да се престраши да мине. Психологически помагат, не физически, че ще се крепи нещо на въжето. В този смисъл съм "за" въжето да се поправи. Но... мисля че това е голяма лъжица за устата на обикновен турист... или даже форумна група. Дано да греша и да стане, особено ако стане преди другото лято, че може би ще минавам оттам Wink

_________________
Искате ли да изживеете едно приключение!?!...
Сря Окт 29, 2014 5:40 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 1978

Мнение Отговорете с цитат
Знаеш ли, проблемът е там, че си има и зимна пътека, при това с метални жалони, която преди да дойде оня участък, се качва през върха - незначително отклонение, но напълно безопасна. Т.е. спорът не е, че изобщо не може да се минава, а в това, че някои хора ги мързи да минат през върха, и същевременно ги е и страх да го подсекат, без помощта на въпросния парапет.
Иначе парапет се прави много лесно и не струва кой знае колко, особено подмяна на стар. Запазени ли са окачващите точки, махате ръждилника, прекарване новото въже и го застопорявате с едни специфични подковообразни елементи, достъпни във всяка железария. Съответно гледате да са неръждаеми-за да се увековечиделото Ви, /съответно струват повече/.


Последната промяна е направена от vladofff на Сря Окт 29, 2014 6:01 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Сря Окт 29, 2014 5:52 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 5662

Мнение Отговорете с цитат
Както Mariana1000 каза, червената марка минава през въжето. Хора, дето не познават района или нямат "око и глава" за обстановката, биха следвали сляпо червената марка въпреки по-малко опасния вариант по колците.

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Сря Окт 29, 2014 5:54 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Ристо Туристо



Регистриран на: 02 Окт 2008
Мнения: 4230
Местожителство: на 950 м.н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Вижте - там въжето го има, НО е увиснало/влачи се по скалата/, покрива се от пряспата и съответно е безполезно.
Ако се ремонтира, то това трябва да стане професионално. Т.е. там трябва да се направи парапет, така както го разбираме - на равномерна височина мин. 1.50 и дистанциониран от скалата на 20см. Те хората сляпо следват червената марка края на май-юни, когато там има фирнована пряспа, която е най-опасното и подценявано теренно условие. Отделно скалата е постоянно мокра и често се обледява през останалите летни месеци
Зимата в този участък няма работа никой.

_________________
Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.
Палатки *** Туристически обувки
Сря Окт 29, 2014 6:01 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 1978

Мнение Отговорете с цитат
Ристо, взе ми думите от устата. Е кажи, според теб струва ли си всичко това. Къде по-лесно е да заличите червената марка, да я прекарате по колците и в началото на парапета да пишете една табела - влизането на ваша отговорност. Истински страх изпитах там, не когато минавах по самата пътека, а когато минах долу по една /сина или зелена беше марка/ и видях над какво съм минал..
Сря Окт 29, 2014 6:06 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Ристо Туристо



Регистриран на: 02 Окт 2008
Мнения: 4230
Местожителство: на 950 м.н.в.

Мнение Отговорете с цитат
vladofff написа:
Ристо, взе ми думите от устата. Е кажи, според теб струва ли си всичко това. Къде по-лесно е да заличите червената марка, да я прекарате по колците и в началото на парапета да пишете една табела - влизането на ваша отговорност. Истински страх изпитах там, не когато минавах по самата пътека, а когато минах долу по една /сина или зелена беше марка/ и видях над какво съм минал..
Според мен не трябва да се променя трасето, а да се направи парапета.
Защото обикновено от там минават туристи за х.Рибни езера. Прехода е сравнително дълъг и тежък и допълнително ще се утежни с едно почти изкачване на в.Попова капа/автентичен в.Прекорец/ по зимната колова маркировка.
Па и трее малко адреналин да има, не ли? Smile

_________________
Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.
Палатки *** Туристически обувки
Сря Окт 29, 2014 6:13 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Доброволчески дейности Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща
Страница 7 от 10

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov