ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Как да вкарате данни в картата BGMountains
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Литература, карти, GPS ресурси Предишната тема
Следващата тема
Как да вкарате данни в картата BGMountains
Автор Съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 4940

Мнение Как да вкарате данни в картата BGMountains Отговорете с цитат
Можете да изпратите данни за картата BGMountains през системата за билетчета.
Системата работи така:

Регистрация и влизане
1. За да разглеждате билетчетата или да вкарвате нови такива, трябва първо да се регистрирате. При регистрация системата изпраща e-mail до вас, с който да потвърдите регистрацията. Проверете СПАМ-папката си ако не видите такава в пощенската ви кутия.
2. Влезте в системата с вашите име и парола (Login ...)

Изпращане на данни или предложение за корекция на картата
Изпращане на нови данни - трак, снимки или предложение за корекция на картата става като се добави ново билетче. Това става така:

Кликнете на "New Ticket"


Отваря се екран с настройки на билетчето:
1. Въведете кратко описание
2. Въведете подробности за данните - описание, линк към снимки или други материали за илюстрация.
3. Изберете типа на билетчето - "добавяне на нови данни", "грешка" или "подобрение"
4. Изберете планината или региона, за който пускате билетче
5. Ако имате тракове за закачване към билетчето - сложете отметка тук.
6. Натиснете "Create Ticket". Това създава билетчето и ви препраща в екрана за закачване на файлове (ако сте отметнали 5.)


В екрана за закачване на файлове:
1. Кликнете Browse и изберете локален файл от диска си - трак предпочитаемо в GPX формат, до 512 КБ или снимки
2. Кликнете Add Attachment. Качването ще бъде потвърдено в следващия екран.


Екран за потвърждение на закачения файл. През него можете да закачите още файлове или просто да затворите екрана, ако нямате какво повече да закачате към билетчето.


Можете да коригирате вече създадено билетче.
За целта отворете билетчето и:

1. Разгънете Attachments за да добавяте/закачвате тракове или снимки
2. Можете да добавяте коментари към ваши или чужди билетчета, както и отговори на наши запитвания и доуточнения по билетчетата.
3. Можете да модифицирате билетчето - описание, тип, планина и т.н.
4. Промяната става след като кликнете "Submit Changes"


_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Пон Апр 20, 2015 11:02 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Rincewind



Регистриран на: 09 Апр 2013
Мнения: 871

Мнение Отговорете с цитат
Два въпроса относно качването на трак в системата (извинявам се, ако вече са дискутирани някъде):
1. "Суров" или "обработен" да е тракът? Мисълта ми е, че от време на време се случва да се отклоня от маршрута (например на някое връхче, където шавам наляво-надясно за снимки и пр.) или пък като седна да почивам, не изключвам GPS-а - все неща, в резултат на които се получават разни "финтифлюшки" по трака. Та да го давам така, както е записан, или да го "пипна", за да изглежда така, както трябва да е, т. е. максимално плътно по/до пътеките и пътищата?
2. Да го разделям ли на участъци (в рамките на общ GPX-файл), отразяващи различните видове пътища, по които се е ходело - например първо пътека, после черен път, после пак пътека и т. н.

_________________
Планинарство за всеки
Пътят на св. Яков (Camino de Santiago)
Пон Юни 01, 2015 1:09 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
netman220



Регистриран на: 24 Яну 2014
Мнения: 140

Мнение Отговорете с цитат
Здравей, Rincewind.
Ще дам своето мнение и как на мен ми е удобно да бъде представена информацията за трака.
Няма никакъв проблем да дадеш суровия трак, но трябва да опишеш отклоненията от него. Това , че някъде си спирал за почивка и са се появили "фантифлюшки" не е проблем.
Не е необходимо да разделяш трака. Много по-полезно е да сложиш в него точки, които ще ти служат в описанието му (например от точка до 2 до точка 3 е черен път с еди каква си маркировка). Много е важно да опишеш тип на пътеката, пътя; наличието на маркировка и други полезни неща, които ще помогнат картата да е максимално близка до действителността.
Това разбира се е мое лично мнение. Ще се радвам и другите разработчици да споделят техните виждания по твоите въпроси.

Поздрави: Александър
Пон Юни 01, 2015 11:07 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 1884
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Подкрепям написаното от Александър. Въвеждането на точки при промени в маркировката, настилката, проходимостта или пък при някакви отбивки от основния маршрут е най-удобния начин впоследствие сбито да се опише как трябва да бъдат нанесени в картата различни участъци от суровите данни. Общо взето това отнема най-малко време на записващия, а и на рисуващия картата.
Пон Юни 01, 2015 11:56 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Rincewind



Регистриран на: 09 Апр 2013
Мнения: 871

Мнение Отговорете с цитат
Добре, колеги, ето какво спретнах за маршрут между Бакьово и Ябланица, кажете дали е добре, за да може оттук насетне да правя нещата и да вкарвам траковете в системата по този начин (ако модераторите преценят, нека после изтрият поста ми, за да не зацапва излишно темата):
Бакьово-Ябланица
т.001 - т.002: тясна немаркирана пътека
т.002 - връх Ласкар (информация от ЕТК М 1:5000)
т.002 - т.003: немаркиран коларски път
т.003 - т.004: немаркирана пътека
т.004 - т.005: незначително отклонение от трасето (самото то - немаркирана пътека)
т.005 - т.006: немаркиран коларски път
т.006 - т.007: незначително отклонение от трасето (самото то - немаркиран коларски път)
т.007 - т.008: немаркиран коларски път
т.008 - т.009: тясна немаркирана пътека
т.009 - т.010: широка немаркирана пътека
т.010 - т.011: тясна и труднозабележима (но все пак съществуваща) немаркирана пътека
т.011 - т.012: тясна немаркирана пътека
т.012: автобусна спирка Ябланица (работеща чешма с питейна вода на самата спирка)

_________________
Планинарство за всеки
Пътят на св. Яков (Camino de Santiago)

Последната промяна е направена от Rincewind на Вто Юни 02, 2015 10:42 am; мнението е било променяно общо 1 път
Вто Юни 02, 2015 10:38 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 4940

Мнение Отговорете с цитат
Екстра е.
Горния текст можеш да го пишеш към Comment-полето на съответната точка. Така всичко ще влезе в трака.
Petar мисля качва данни точно по този начин.

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Вто Юни 02, 2015 10:41 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Rincewind



Регистриран на: 09 Апр 2013
Мнения: 871

Мнение Отговорете с цитат
dido написа:
Екстра е.
Горния текст можеш да го пишеш към Comment-полето на съответната точка. Така всичко ще влезе в трака.
Petar мисля качва данни точно по този начин.

ОК, това е лесно правимо. Мислех да ги пиша в comment-полето на самото билетче, но няма никакъв проблем да ги сложа и в трака.

_________________
Планинарство за всеки
Пътят на св. Яков (Camino de Santiago)
Вто Юни 02, 2015 10:44 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 4940

Мнение Отговорете с цитат
Rincewind написа:
dido написа:
Екстра е.
Горния текст можеш да го пишеш към Comment-полето на съответната точка. Така всичко ще влезе в трака.
Petar мисля качва данни точно по този начин.

ОК, това е лесно правимо. Мислех да ги пиша в comment-полето на самото билетче, но няма никакъв проблем да ги сложа и в трака.


Аха - не си играй тогава с трака - в билетчето действително е по-лесно да се пише.

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Вто Юни 02, 2015 10:46 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Rincewind



Регистриран на: 09 Апр 2013
Мнения: 871

Мнение Отговорете с цитат
Ясно -

_________________
Планинарство за всеки
Пътят на св. Яков (Camino de Santiago)
Вто Юни 02, 2015 10:46 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
ivailo.hr



Регистриран на: 22 Мар 2010
Мнения: 1041
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Rincewind, в картата настилките на пътищата са: черен път (почвен, земен), макадам (трошенокаменна настилна, калдаръм) и асфалт.
Пътеките са си просто пътеки. Няма нужда от пояснение (широка или тясна). Щом е пътека, значи по нея не може да мине нищо на 4 колела. Важно е обаче, дали пътеката е проследима или не (обрасла, минаваща през терен, на който не си личи - поляна, камънак и т.н.).
Черните пътища нямат класификация като в ОФРМ картата (аз автомобил 4Х4, за АТВ, за мотор) съответно с цветовете (червено, синьо и зелено).
Вто Юни 02, 2015 10:45 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Dimo Kolev



Регистриран на: 12 Окт 2011
Мнения: 1247
Местожителство: Бургас

Мнение Отговорете с цитат
ivailo.hr написа:
Rincewind, в картата настилките на пътищата са: черен път, макадам (трошенокаменна настилна, калдаръм) и асфалт.
Пътеките са си просто пътеки. Няма нужда от пояснение (широка или тясна). Щом е пътека, значи по нея не може да мине нищо на 4 колела. Важно е обаче, дали пътеката е проследима или не (обрасла, минаваща през терен, на който не си личи - поляна, камънак и т.н.).
Черните пътища нямат класификация като в ОФРМ картата (аз автомобил 4Х4, за АТВ, за мотор) съответно с цветовете (червено, синьо и зелено).


А трябва, защото голяма част от пътищата вече не са такива. Даже някои от тях не са и пътеки. Ходя и си викам айде след 50 м и излизам на път. Да ама нема такъв. И започва едно чесане и маене. Последната седмица дълго ще я помня. Е поорентирахме се общо взето. Но е гадно. Особено като си бъхтил 10-тина часа преди това.
Сря Юни 03, 2015 12:36 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 4940

Мнение Отговорете с цитат
Върти ми се принципно идея да вкарам някакъв вид параметър за оценка на черни пътища и пътеки. Идеята е по него да се разграничат до 3 вида черни пътища и до 3 вида пътеки, вкл. сегашното "без пътека" като четвърти вид.

Така градацията на не-асфалтираните пътища ще стане (примерно):
- макадам;
- опорен (широк/главен) черен път;
- стандартен черен път;
- черен път в лошо състояние (труднопроходим, изровен, обраснал, затрупан от свлачище или пропаднал)

а на пътеките:
- широка/главна пътека
- стандартно проходима пътека
- пътека в лошо състояние (труднопроходима, изровена, обраснала, затрупана от свлачище или пропаднала)
- без пътека

За всеки вариант ще има съответно различимо изрисуване в картата.
Досегашните черни пътища и пътеки ще влязат в неутралния тип - стандартен черен път/пътека. Оттам лека полека ще се анотират отклоненията от стандартния вариант.

Приемам коментари по темата. Ако някои има добро предложение - ще бъде обмислено Wink

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Сря Юни 03, 2015 12:52 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Rincewind



Регистриран на: 09 Апр 2013
Мнения: 871

Мнение Отговорете с цитат
Само мога да приветствам идеята за категоризация на пътищата и пътеките в картата, защото това не е без значение. Може би най-важната категория е "без път/пътека", защото това, че отнякъде е минало човешко същество и е документирало ходенето си с GPS, не означава, че всяко друго човешко същество може да мине по същия маршрут. Изобщо не е речено, че кашкавал-туристи като нашия отбор могат да минат оттам, отдето се разхожда Ванката Гърбев, например. Laughing
Ето един класически пример за това, при това от наше ходене между Пирдоп и Момина поляна:



Поради вродения си мързел решихме да си спестим няколкостотин линейни метра и решихме да подсечем Картала от север, в резултат на което се забихме в "чудесния" му северозападен каменист склон, където трябваше да се сторим на диви кози, за да пъплим напред (появилият се дъжд направи начинанието още по-занимателно). Та тази отсечка е класически тип "без пътека". Любопитното е - както установихме после у дома - че именно този вариант е предложен на туриста от Г. Чорчопов в неговия пътеводител на Средна Стара планина от 1975 г., което ни хвърли в особено недоумение:
"Преди да се достигнат западните склонове на връх Картал, тясна пътечка свива наляво от билото, подсича върха от север, минава през ниски клекове, завива по неговия северен ръб към рида Климаш и достига местността Говедарника" (стр. 44-45).

Дидо, (все по-западащите) алеи на (например) Витоша да бъдат ли удостоени със собствен термин (т. е. алея), или да минават в някаква друга графа? Питам, защото те нито са черни пътища, нито са класически пътеки. А такива има и на други места, ето например сега дори се прави (а може и да е довършена) една нова такава, от Пирдоп към подножията на планината в посока х. Паскал:



При всички положения е добре да се осмисли някаква стандартизирана класификация и характеристика на различните видове пътища, за да се сведе субективизмът до минимум. От друга страна ми се струва, че няма възможност (а може би и смисъл) от стопроцентова точност при категоризацията, доколкото един и същ път (в различните си участъци) може да е с променливи характеристики, които (от гледна точка на пешеходния турист) не са чак толкова съществени. Така например черният път на връх Ласкар в Софийска планина е слабо доловим:



а само километър след това вече изглежда така и е безгрижно проходим дори за лека кола:



_________________
Планинарство за всеки
Пътят на св. Яков (Camino de Santiago)
Сря Юни 03, 2015 8:28 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
ivailo.hr



Регистриран на: 22 Мар 2010
Мнения: 1041
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Идеята на Дидо е добра. Може би трябва да видим как ще изглеждат различните видове пътища и пътеки на практика.

Относно трасетата, отбелязани на картата като "без пътека" всеки трябва да си има едно на ум преди да ги ползва (резервен вариант, когато е възможно). Пък и с "пътека" понякога е така.
Миналата пролет закъсахме по една такава "пътека" навръх Хайдуккидик (Хайдуткая, Хайдукташ). Сега там има знак за опасност с текст "Откатерване (осигуровка)". Може би има хора, които ще минат оттам и без осигуровка, но повечето обикновени туристи няма да могат. Вече на картата има и алтернативен вариант за заобикаляне на скалния комплекс от запад, ако ще се ходи нагоре към Караджов камък.

Ей го въпросното място. Слиза се по задния/западния ръб на скалата, невидим от тази гледна точка.


Сря Юни 03, 2015 9:05 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
irina



Регистриран на: 16 Сеп 2007
Мнения: 747

Мнение Отговорете с цитат
Да, добра е идеята и аз много пъти съм се забутвала в нещо дет уж има пътека а то....даже непрогледно. В такъв случай обаче, ще трябва много трасета от картата да се оправят, да пишем много нови билетчета. Ако на вас които правите картите ви се занимава с промените, аз съм за!
Сря Юни 03, 2015 10:55 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Литература, карти, GPS ресурси Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov