ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Garmin 64 S ST отзиви и проблеми
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Литература, карти, GPS ресурси Предишната тема
Следващата тема
Garmin 64 S ST отзиви и проблеми

Ползвам следния модел:
Garmin 64
8%
 8%  [ 1 ]
Garmin 64 S
75%
 75%  [ 9 ]
Garmin 64 ST
16%
 16%  [ 2 ]
Общо гласове : 12

Автор Съобщение
netman220



Регистриран на: 24 Яну 2014
Мнения: 140

Мнение Отговорете с цитат
vedrin написа:
Интересно е да отбележим, че при превключване на eTrex30 в USB Mass Storage режим за миг се появява ето този екран:

Точно на този екран и в тази ситуация моето уредче забиваше, както описах в по-горния си пост. Оставаше си на 82% и така си стоеше ... чакал съм го 2-3 часа .... тези 82% ме бяха вбесили. А иначе както е отбеляза Ведрин в нормални условия зареждането минава през този екран за секунда.
Чет Май 28, 2015 9:41 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
tribaleo



Регистриран на: 27 Апр 2015
Мнения: 123
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
Въпрос: купих ето такива батерии, които да ползвам с 64s, фабрично заредени са. В настройките на машинката избрах precharged NiMh ...въпросът ми е, каква е разликата с настройката normal NiMh, защото реално в тези батерии няма нищо различно от другите такива?
Съб Юли 18, 2015 3:54 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 2389
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
tribaleo написа:
Въпрос: купих ето такива батерии, които да ползвам с 64s, фабрично заредени са. В настройките на машинката избрах precharged NiMh ...въпросът ми е, каква е разликата с настройката normal NiMh, защото реално в тези батерии няма нищо различно от другите такива?

Настройката "precharged NiMh" е подходяща за класа NiMh батерии, които са способни да запазват по-дълго време по-голяма част заряда си когато не са в употреба (например само 10-15% загуба на заряд след 1 година престой, вместо 4% дневно на обикновените NiMh батерии). Главно такива NiMh батерии се продават предварително заредени и оттам идва името на настройката. Същественото обаче не е това че са заредени предварително в момента на продажбата, а по-бавния им разряд при съхранение, както и най-вече в случая с тази настройка -- различната крива на пада на напрежението им при употреба, която трябва да бъде взета предвид за по-точно отчитане на наличния заряд в батериите. Такива например са батериите Eneloop.
Съб Юли 18, 2015 4:12 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
tribaleo



Регистриран на: 27 Апр 2015
Мнения: 123
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
http://www.eneloop.eu/eneloop-products/eneloop-batteries/eneloop-pro.html ето такива са, но забелязвам, че падат доста бързо...само след час употреба вече са на средата. Понеже са нови и не е ясно колко са седяли някъде ще ги изхабя докрай ще ги заредя и ще тествам отново. Намерих коментари на потребители, че с такива батерии и настройка за обикновен NiMh машинката издържа повече. Взех да се притеснявам дали 2 напълно заредени такива батерии могат да изкарат 12-14 часа...
Съб Юли 18, 2015 4:24 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 2389
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
tribaleo написа:
Намерих коментари на потребители, че с такива батерии и настройка за обикновен NiMh машинката издържа повече. Взех да се притеснявам дали 2 напълно заредени такива батерии могат да изкарат 12-14 часа...

Не е ясно какво точно променят предлаганите от Garmin опции -- в отсъствие на повече информация може би е по-добре човек да се придържа към предвидената настройка за използвания в даден момент вид батерии.

На по-дълъг преход без сигурна възможност за презареждане изглежда разумно в първите дни да бъдат ползвани обикновени NiMh батерии (с по-голям капацитет), а сетне Eneloop (с по-нисък саморазряд). За дълбок резерв биха могли да послужат алкални или дори литиеви батерии, ако бюджета позволява това. На фигурата по-долу са сравнени три вида батерии -- алкални (розово), обикновени NiMh (черно) и Eneloop (синьо):



Ето и една друга графика, сравняваща алкални (сиво), литиеви (зелено) и Eneloop (синьо):



Най-вероятно настройките на Garmin за вида използвани батерии взимат предвид разликите между тези (или подобни) криви, така че уреда да показва смислена информация за наличния заряд на батериите, както и да определя по-точно кога се налага да се самоизключи. Между другото, в eTrex серията няма опция "precharged NiMh", има само Alkaline, Lithium и Rechargeable NiMH. Аз ползвам предимно Eneloop в "Rechargeable NiMH" режим.

Едва ли тези настройки променят консумацията на енергия. За намаляване на консумацията има смисъл да бъдат изключени EGNOS (WAAS) и компаса (последния би могло да бъде задействан при нужда, не е непременно нужно да бъде постоянно включен). Ограничаването на подсветката на екрана също може да помогне за по-дълъг живот на батериите. При по-продължителни почивки би могло уреда да бъде изключван.
Съб Юли 18, 2015 9:37 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
tribaleo



Регистриран на: 27 Апр 2015
Мнения: 123
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
Страхотна информация, благодаря!!!
Съб Юли 18, 2015 9:50 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 5201

Мнение Отговорете с цитат
Garmin-ските precharged NiMH батерии са пакетирани с лепенка между двата елемента. Сложена е там за да натиска едно микро-ключе в корпуса на машинката, точно под батериите. Ключето активира опцията на машинката да зарежда батериите, докато е вързана за външен източник на ток.

Предполагам - възможно е тази опция да се активира също след избор на precharged за тип на батериите - един вид допълнителна мярка да не си взривиш не-зареждаемите батерии.

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Нед Юли 19, 2015 11:11 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Tito



Регистриран на: 22 Юни 2011
Мнения: 547

Мнение Отговорете с цитат
Казали са хората каквото сам си направиш...

Един познат си взе 64s от Германия и ме помоли да му кача карти и помогна с настройките. Настроихме машинката по вкус, качих му БГМаунтинс - всичко точно. И кой ме би по пъпа да му кача една уж "отключена" версия на ОФРМ от 2013-та, която ползвам на Мапсорса и до там с него. Забива в момента, в който стигне да зарежда картите при буутването като обикновено гасне от раз и нов опит за пускане от копчето тръгва само след изваждане на батериите. Лошото е, че въобще не иска да зареди софтуера до етап, че да е възможна връзка с компютъра за да я разкарам от паметта тая гад. Ако беше на SD карта качена айде ще махна картата и ще буутне, ама сега... Пробвах master reset (Enter-Page-On/Off) - не помага.

Има ли някакво друго незнайно заклинание, което може да се направи за да се влезе в паметта и да се изтрие проблемната карта и въобще поправимо ли е това? Предполагам в сервизите имат чалъми да го форматират на достатъчно дълбоко ниво и направо да му сменят фърмуера? Препоръчват ми едно сервизче срещу УАСГ-то на ул.Малуша.

Всякакви мнения/съвети са добре дошли.


Иначе по темата - постфактум разбирам, че този модел има по-сериозни защити от "отключени" карти, не знам дали в случая не открих по втория начин тази му "есктра". Докато се рових из фукнциите като цяло малко разлики установих с добрия ми стар 62s. Като основен плюс слагам много по-големият набор параметри, който могат да се изчисляват и показват в полетата на trip computer-а. Особено възможността да смята височина над терена. Това е уникална есктра при летене, направо като радиовисотомер на самолет - от текущата инстинска височина явно вади височината на терена в точката от картата над която се прелита в дадения момент.

_________________
От Ком до Емине 2012
Ком-Емине GPS трак
Сря Апр 06, 2016 10:54 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
igurbev



Регистриран на: 23 Авг 2008
Мнения: 2385
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Държиш power и стрелка нагоре докато бутва и готово. Писах някъде в една тема тук. (за стрелката съм сигурен, но за другия бутон не съвсем)
Сря Апр 06, 2016 12:18 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Tito



Регистриран на: 22 Юни 2011
Мнения: 547

Мнение Отговорете с цитат
Търсих в предишните ти мнения 2г назад, но не го намерих това. Какво би трябвало да се случи с натискане и задържане на тази комбинация? Защото за момента не постигам нещо по-различно. Натискам power бутона и като се появи логото на Гармин натискам и задържам стрелка нагоре и различни други бутони. Пробвах с on/off, Enter, Page..

_________________
От Ком до Емине 2012
Ком-Емине GPS трак
Сря Апр 06, 2016 2:57 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 2389
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Рецептата е за 62, но може да е приложима и за 64:

0) Извадете от уреда батериите и microSD картата (ако има такава);

1) Натиснете и задръжте натисната стрелката "НАГОРЕ" на 4-посочния бутон;

2) Свържете уреда с PC посредством USB кабел, продължавайки да държите натисната стрелката "НАГОРЕ";

3) Продължавайте да държите натисната стрелката "НАГОРЕ" за около 30 секунди докато уреда се стратира. През това време вероятно надписа Garmin ще бъде изписан на екрана, последван веднага след това от картинката за USB свързаност;

4) След като уреда влезе в USB режим изтрийте посредством PC-то данните от паметта на уреда, които възпрепятстват нормалното му функциониране (например новоинсталирана карта).
Сря Апр 06, 2016 3:16 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
igurbev



Регистриран на: 23 Авг 2008
Мнения: 2385
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Tito написа:
Какво би трябвало да се случи с натискане и задържане на тази комбинация?

Одеве писах от телефона и затова бях толкова пестелив в обясненията. Идеята е да свържеш гпс-а с компютъра и да изтриеш проблемния файл/карта. При мен с 62 (доколкото знам и при etrex -сите) работи. Свръзваш го с компютъра и докато бутва държиш стрелката нагоре.
Сря Апр 06, 2016 4:24 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Tito



Регистриран на: 22 Юни 2011
Мнения: 547

Мнение Отговорете с цитат
Благодаря за помощта, но и това не помага. Явно ще се носи в сервиз.

_________________
От Ком до Емине 2012
Ком-Емине GPS трак
Сря Апр 06, 2016 6:53 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
stefan_iliev38



Регистриран на: 25 Сеп 2009
Мнения: 1231
Местожителство: София, кв. "Овча купел"

Мнение Отговорете с цитат
От страницата на Гармин - https://support.garmin.com/support/searchSupport/search.htm?locale=en_US&productName=GPSMAP%2064s - What can I do if my outdoor mass storage device is not being recognized by the computer?

"...
1. Ensure device battery is fully charged
2. Disconnect device from computer
3. Power device off
4. Download, install and run WebUpdater
5. Proceed to Find Device screen
6. Press and hold the appropriate button(s)
Alpha 100, Approach G3/G5, Dakota, eTrex Touch, Montana, Oregon or Rino 600 series: POWER
Approach S1/S2, Astro 320, Colorado, D2, fenix, Foretrex 301/401, GPSMAP 62/78, GPSMAP 64 (series), tactix: UP
Approach S3/S4/S5/S6: MEASURE
Approach G6/G7/G8: GREEN
eTrex 10/20/30/20x/30x : HOLD THUMB STICK UP
D2 Bravo, epix, fenix 2/3, quatix 3, tactix Bravo: START/STOP
7. Plug device into computer
8. Wait until device is recognized by computer, it may take up to 30 seconds for device to be recognized as a drive
9. If prompted, install USB device drivers:
1. Choose, No, not at this time
2. Click Next
3. Chose, Install USB drivers automatically (Recommended)
4. Click Next Wait for USB driver installation to complete
5. Click Finish
10. Release appropriate button(s)
11. Backup device to BaseCamp to backup device
12. Click Find Device in WebUpdater
13. If needed, update device
14. Right-click on device drive
15. Click Eject
16. Disconnect device from computer
17. If required, insert batteries into device
18. Power on device
19. Wait for update to complete

Your device should now function normally."

Не знам дали има някакво значение, но ако не си опитал ресет с включена програма WebUpdater, нищо не пречи да опиташ.

П. П. Ако след това още имаш "мераци" да инсталираш ОФРМ картата, по-добре намери неотключена версия и си я отключи сам. Wink


____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
Чет Апр 07, 2016 9:33 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Tito



Регистриран на: 22 Юни 2011
Мнения: 547

Мнение Отговорете с цитат
Чрез УебЪпдейтър-а единствената разлика е, че все пак го намира, но излиза грешка, че не може да комуникира с у-вото и USB връзка въобще не се получава. Благодаря все пак за подсказката. Вдигат рамене и в магазина на Гурко, трябвало със сервизна програма да се прочете, така че машинката кацна в сервиза на Геотрейд. Иначе ако го оправят хич не бих пробвал повече с отключване на ОФРМ-а, ще му кача на собственика последната версия на БГМ и ще му препоръчам да си купи ОФРМ-а, ако прецени че ще му трябва. Аз на моя 62s съм с доживотен абонамент и сега за сефте се пробвах да отключа карта. Пробвах уж с моята (последната версия 2015Q4) и програмката даде успешно отключване, но не се зарежда в 64-ката - дава, че е заключена. Явно новият модел има здрави защити срещу подобни трикове, а може би и версията на отключващата програма има важно значение в случая. Както и да е, чакам обаждане от сервиза с присъдата.

_________________
От Ком до Емине 2012
Ком-Емине GPS трак
Чет Апр 07, 2016 2:30 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Литература, карти, GPS ресурси Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Страница 3 от 5

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov