Регистриран на: 03 Май 2011 Мнения: 832 Местожителство: Казанлък
vedrin написа:
"Бай Ганьо срещу Хималаите". Или "Всинца срещу Бай Ганьо". Все по-подходящи заглавия за тази тема...
Ведрин, ти си енциклопедична личност, много четеш, много се интересуваш, разполагаш с много информация. Преди време четох един отчет, който ясно показва /може би/ част от националната ни същност, а именно че българите не могат или трудно работят в екип. И обикновено не се понасят един друг, когато имат обща дейност горе долу в една сфера.
Това затруднява или проваля начинанията, в случая има съществено значение за неуспеха на една експедицията:
За тези, които няма да прочетат целия отчет, ето най-важното:
""""На 30 юли 2012 ръководителят свика събрание за обсъждане на понататъчния ход на експедицията. На проведеното събрание в базов лагер стана ясно, че работоспособни остават Жеко Вътев, Никола Леваков и Мартин Маровски. Последния каза, че в стила, в който работим с фиксирани въжета нямаме шансове за изкачване и се отказва независимо как ще продължи изкачването. Мнението на Жеко Вътев беше, че в състав от оставащите двама души нямаме шансове независимо от стила на изкачване. Единствено Никола Леваков искаше да продължим опитите за изкачване до края на издаденото разрешително и твърдеше, че можем да изкачим върха. Беше взето решение за прекратяване на експедицията с 5 на 1 гласа. На 31.07.2012 експедицията в пълен състав разекипира маршрута и "почисти" планината от своята дейност и беше изпратено съобщение в БФКА.
Резултат
Поставената цел не беше изпълнена. Най-високата точка по стената, до която достигнахме беше 5700 м.н.в. Бяха изкатерени повече от 1000м. миксов терен и бяха фиксирани парапети по цялата дължина.
Ogre
Линия на маршрута и достигната височина от експедицията
1. Обективни:
- Основно за всички неуспешни експедиции преди нас и за нас - голямата дължина на маршрута при немного стабилни метеорологични условия. С нас на базов лагер имаше още две експедиции – американска и руска на Latok I, които също нямаха успех.
2. Субективни:
- заболяване от белодробен оток на Сотир Стойчев, който така и не се възстанови напълно до края на експедицията.
- по време на изкачване Любомир Баров получи контузия вследствие на удар от камък и също не се възстанови напълно
- ръководителят на експедицията Костас Канидис, както беше планирано и предварително, участваше дейно до преден базов лагер
- възникване на множество конфликтни ситуации между Никола Леваков и Мартин Маровски, които изключваха възможността за каквито и да било съвместни действия
- на 01.08. Никола Леваков се наложи да се прибере спешно в България поради заболяване на близък роднина.
Положителното, което можем да отбележим е изучаването на един нов за българския алпинизъм район от Каракорум с огромни възможности за бъдещи изкачвания.
Може би в следващите години липсата на успех откъм ледника Choktoi на всички екипи, които са пробвали досега и опита, който имаме с тази експедиция ще доведе до нов български опит за изкачване на величествените стени на Ogre I и Ogre II, Latok I, II, III и IV или на многото заобикалящи ги върхове.
С уважение:
Костас Канидис
Ръководител "'''
Вто Апр 02, 2019 9:54 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3038
Ведрине, Бая ви Ганьо няма и никога няма да има нищо общо с Хималаите. Просто придобитият му ориенталски манталитет изключва "ходенето залудо" и "даването на пари бадева"... Така че се постарай да откриеш друго, по-точно сравнение. Както Алеко описва, векторът на бай Ганювото движение сочи на Запад, откъдето да изкяри някакъв келепир. На изток, където са пословични в пазаренето и шмекериите, баят няма никакви шансове, там са учителите му.
Пламене, търсиш под вола теле. Цитираните от теб личности все още са живи и здрави, може да опиташ да ги намериш и да ги попиташ лично какво се е случило, съответно да получиш отговор от първо лице. И Никола Леваков, и Мартин Маровски, считам за малкото останали, които все още могат да направят сериозно височинно изкачване. Сам прецени кой е бил прав, като отчетеш, че Маровски в последно време направи множество нови за българския алпинизъм "постижения", при това добре планирани и безаварийни. Леваков също, но предлаганата от него стратегия е била еквивалентна на изкачването на Талай Сагар/опити до последно, свършило горивото, гладни, жадни и премръзанли/, откъдето той се върна с почернели пръсти...
Сря Апр 03, 2019 9:04 am
mom4i
Регистриран на: 05 Авг 2014 Мнения: 616
Владо, не си прав! Бай Ганьо е образ, символ, той търси келепира с всички средства, така че нашия герой е много близо до него. Този образ се развива в годините, търпи промяна, адаптира се към усливията. Характеризира се със селска хитрост и простащина, освен това...
Пламене, типична ситуация на експедиция - силни (и различни) характери, различни стилове, различни възможности. Не се случва само на българи, а и на много други, примери в историята колкото искаш. Да са живи и здрави цитираните от теб - много са дали и още дават на българския алпонизъм!
Последната промяна е направена от mom4i на Чет Апр 11, 2019 11:13 am; мнението е било променяно общо 1 път
Предполагам скоро ще тръгват и другите, успех и на нашите двама. Втория човек който се казва Стефан, не съм го и чувал дори.
Вто Май 14, 2019 8:07 pm
mom4i
Регистриран на: 05 Авг 2014 Мнения: 616
Стефан миналата година се качи на Еверест. Той не търси публичност и не се прави на палячо, предполагам защото съзнава, че това което прави е едно лично постижение, и не си заслужава да се шуми за него. Това е туристическо изкачване в комерсиална експедиция, но зад което стои сериозна подготовка и едни сериозни средства, достойни за уважение. Успех им пожелавам и на тримата в утрешния ден, който може би вече е почнал
Вто Май 14, 2019 10:42 pm
alexvan
Регистриран на: 20 Апр 2010 Мнения: 705 Местожителство: България
Тази сутрин Стефан и Скатов са се качили на Канче..
Поздравления.
Сря Май 15, 2019 7:26 am
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2257
Като гледам Наско след атаката на върха е слязъл директно в базов лагер, другите май са останали в Лагер 4. Браво на него, машина е.
Сря Май 15, 2019 11:12 pm
alexvan
Регистриран на: 20 Апр 2010 Мнения: 705 Местожителство: България
Иван е качил Лхотце.
Сега слиза надолу.
Чет Май 16, 2019 6:50 am
mom4i
Регистриран на: 05 Авг 2014 Мнения: 616
Както се казва в съобщението за Иван Томов - "без помощта на шерпи и без допълнителен кислород". Това е опция в комерсиалните експедиции, при която ти имаш изнесен багаж и услуги на базов лагер, а от там нагоре се оправяш сам - изграждаш си височинните лагери и качваш върха. Нямаш височинни носачи и водачи. Един достоен начин да се справиш с предизвикателствата на голямата планина в днешно време, когато класическите пътища към високите върхове всеки сезон се превъщат на "писти", както пише Меснер... Браво на Иван!
Браво, як е! Само да не върши глупости, че да продължи да изкачва големите върхове.
А кислородът, май по-добре да го отсвирят изобщо. Който може без него - може, който не - да си стои долу. Върволицата към големите върхове ще намалее рязко.
_________________ Две неща движат този свят - инатът и шубето.
Пет Май 17, 2019 12:49 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2257
Ей пак трагедия, направо не знам къде да се дяна
Пет Май 17, 2019 3:43 pm
Twoo
Регистриран на: 25 Юни 2018 Мнения: 311
Какво е станало?
Пет Май 17, 2019 3:51 pm
legio
Регистриран на: 19 Дек 2018 Мнения: 5 Местожителство: София
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети