С този тракер на Ferran Latorre, се следи супер лесно и виждаш всяка стъпка в страни от предишния маршрут.
Ако на Боян му спори крачката може още тази вечер да нощува в Л1.
Дано скоро чуем новината от неговата уста
_________________ Pray for Boyan Petrov!
Вто Юли 26, 2016 12:36 pm
ilievvli
Регистриран на: 22 Мар 2012 Мнения: 255 Местожителство: Плевен
Днес ще нощуват в Л2. Утре рано, в по-студеното и по светло ще слязат до БЛ. Това е обявил преди малко във фейса си Ф.Латоре.
Привет от Скарду,
Вчера на 26.07.2016 пристигнах в Скарду от село Хуше.
Между 20 и 27 юли го даваха цяла седмица прекрасно време по прогноза и на 21.07. тръгнахме около 35 човека на атакуваме Гашербрум 2. Още в 1 часа на 22 юли заваля сняг и продължи да вали 26 часа без да спира. На 22 юли слезнаха в Базов лагер и прекратиха експедицията си 6-ма пакистанци, един французин и един румънец.
На 23.07. след две нощувки в лагер 1 прекратиха атаката още 6-ма испанци, двама иранци и двама поляка. На 22 юли към лагер 2 на Гашербрум 1 бяха тръгнали 5 поляка, 2-ма германци и 2-ма чехи, които видях около 9 часа на 23 юли да се връщат в лагер 1 и да прекратяват атаката си. Тогава падна лавина на Гашербрум 1 и засегна някои от тях.
Към Лагер 2 на Гашербрум 2 на 23-ти юли тръгнаха да пробиват път през големия сняг двама руснака, един канадец, един поляк. Над 7 часа се мъчиха и достигнаха до средата на пътя между Лагер 1 и Лагер 2. В 10 часа аз взех решение, че риска е много голям да падне лавина както към Лагер 2, така и преди Лагер 3 по така наречения Банана ридж и тръгнах на долу към Базов лагер. Останаха около 15 човека в Лагер 1, които искаха да си вземат екипировката и палатките от Лагер 2 и да слизат на долу. Шанса някой да се качи на върха на 25-ти юли беше много малък, а риска прекалено голям. Единия испански тим начело с Алберто, който има голям опит и стаж в Каракорум слезна в Базов лагер и прекрати експедицията си, както и отбора на Пакистан, които опънаха парапета до Лагер 3.
На 23-ти юли в 14 часа си бях в Базов лагер. Тогава французина Филип ми предложи на другия ден да тръгна с него и неговия тим от още 3-ма пакистанци по друг маршрут и да слезна по-бързо от планината, като отбора на Алберто също тръгва утре по този маршрут. Плана е на 24 юли да се спи в Али кемп на 4900м и на другия ден да се премине през превала Гондогоро 5625м и да се слезе директно в Хуше на 3050м, като разстоянието е над 40 км. Веднага се съгласих и сутринта в 6 часа на 24-ти юли тръгнахме за Али кемп. Преход 9 часа с тежки раници през ледници, скали...труден терен. В 1 часа през нощта на 25-ти юли тръгнах от Али кемп и в 3.40 часа бях на най-високата точка на превала на 5625м. От там стръмно спускане по лед, сняг, камъни, скали и цял ден ходене до откат до селото Хуше, където бях в 16.30 часа или над 15 часа ходене. Единствен аз успях да пристигна на 25-ти в Хуше и вчера сутринта тръгнах за Скарду, където бях около 14 часа.
В Скарду разбрах, че 8 човека с които бях под Гашербрум 2 са успели на 25-ти да се качат на върха. Поздравявам ги за усилията и труда да стигнат в този голям сняг. Предприели са голям риск и е било много трудно.
Ами това е, чакам си багажа да дойде от Базов лагер и другата седмица съм си в България, живот и здраве.
Успях да участвам в 4-експедиции над 8000 метра за 4 месеца, малко се изморих, но не физически,а психически. В Пакистан бях с най-лошата възможна фирма, което много осложни цялата ми експедиция. Щастлив съм че се завръщам жив и здрав и някои ден пак може да дойдем тука.
Прекрасно лято на всички и знайте че няма нищо по-ценно от живота!
Сря Юли 27, 2016 9:25 am
avatar
Регистриран на: 19 Яну 2012 Мнения: 47
Най-трудните осемхилядници са вече зад гърба на Боян. Става въпрос за по-популярните им маршрути, понеже и Лхотце се определя за "лесен", както и Чо Ю, но по "по-лесните" им маршрути, но тук целта е изкачване. Ще ми е интересно, дали е възможно да се направи Еверест и Лхотце за два дена без кислород, т.е, да приемем, че Боян качи Еверест и вечерта се прибере в Лагер 4, или който се води там на височина 7 900, а на следващия ден предприеме опит да атакува съседа му? Естествено, това зависи от много фактори, но си мисля, че ще ги раздели, това си е доста време без допълнителен кислород на тия височини. Гашербрум 2 е определян за най-лесен осемхилядник след Чо Ю, доколкото съм чел, стига времето да позволява. Няма да се изненадам, ако Скатов се присламчи към Боян, да му бие пъртина. Естествено, ако Б. Петров прави втори опит за изкачване на Г2. Преди доста време се беше отказал, почти под върха, на 50 метра според неговите думи, след успешно изкачване на Г1.
Не знам каква му е екипировката(дрехи) на Боян, но на фона на другите двама е все едно е излезнал на разходка на Витоша с тва якенце
И с тази шапка ..абе определено е изтересна и запомняща се личност ххааха
_________________ Pray for Boyan Petrov!
Сря Юли 27, 2016 11:08 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3045
Founder написа:
Не знам каква му е екипировката(дрехи) на Боян, но на фона на другите двама е все едно е излезнал на разходка на Витоша с тва якенце
И с тази шапка ..абе определено е изтересна и запомняща се личност ххааха
Доколкото знам, нарочно ходи с тънки дрехи, за да му е леко и съответно да е бърз. Още по-съответно, тактиката му се свежда до това, ако нещо се закучи, много бързо да се върне и да слезе. По тази причина не носи пухените костюми на Малаховски, които ползваха на Еверест и после Николай и Дойчин при предходното изкачване на Нанга Парбат преди 10 години. Иначе, наредени по правилата за многослойността, няколко по-тънки дрехи постигат дори по - добър ефект от няколко дебели, така че не го мисли. Ако обаче се запознаеш по - подробно и "с живота и делото му" ще установиш, че този човек има най-големия късмет от всички, които познаваш, дори взети заедно. Последно тази зима, като катериха на Джендема, другарят му по свръзка се подхлъзна и падна, търкаля се повече от 50 метра и изби всички осигуровки по трасето, изби и базовата площадка, на която го е осигурявал Боян, после двамата се затъркаляли надолу, а след едно стометрово поле ги е чакал голям отвес и дъното на улея, в който и аз замалко не умрях преди години. Спасила ги е пак случайността - едно тъничко дръвце, запречило въжето между двамата и те спрели малко преди да стане непоправимото. Та така стоят нещата... Дано късметът не му изневери и занапред.
Дано и за напред го съпровожда късмета му!
Заслужава го...
Живота го е лишил от едно, но го компенсира с друго, в случая - късмет.
Този баланс така или иначе не се губи в природата
П.с. Чува ли се кога ще тръгва за Г2?
_________________ Pray for Boyan Petrov!
Пет Юли 29, 2016 9:47 am
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3045
Founder написа:
П.с. Чува ли се кога ще тръгва за Г2?
Догодина.
Пет Юли 29, 2016 9:55 am
d_genov
Регистриран на: 30 Яну 2014 Мнения: 263
Из дневника на Боян Петров от Нанга Парбат:
Събрахме се на най-високата точка и се прегърнахме щастливи. Феран ме потупа и с насълзени очи ми каза: “Без теб нямаше да се качим!”.
Поклон пред Боян!
Пон Авг 01, 2016 1:27 pm
avatar
Регистриран на: 19 Яну 2012 Мнения: 47
Founder написа:
Не знам каква му е екипировката(дрехи) на Боян, но на фона на другите двама е все едно е излезнал на разходка на Витоша с тва якенце
И с тази шапка ..абе определено е изтересна и запомняща се личност ххааха
Ми, преди години, ръкавиците на Меснер, все едно ги е плела баба ми. Романтичните времена на алпинизма отминаха. Всъщност не са, като се замисля, познавам хора, които са качвали Комунизъм и Корженевская или както там са им новите имена, обаче никой не ги е и чувал. А и те не искат да ги знаят, просто са отишли, похарчили са някой лев, наели са един руснак да ги води и тъй.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети