ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Течът от Мопанг
Иди на страница Предишна  1, 2
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Предишната тема
Следващата тема
Течът от Мопанг
Автор Съобщение
баир_будала



Регистриран на: 22 Сеп 2012
Мнения: 215

Мнение Морска терминология Отговорете с цитат
Във морското дело се използват съкращения за да се определя кое плавателно средство какъв тип е .

В тоя случай трябва да се уточни ,че SS Mopang е параход (steamship) т.е. кораб на който горивото са въглища .
Така ,че за разлива на какво течно гориво ,каквото е горивото за MS т.е. motor ship -моторен кораб ,става въпрос .

-
https://en.wikipedia.org/wiki/Ship_prefix

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Пет Сеп 07, 2018 12:21 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 3147
Местожителство: София

Мнение Re: Морска терминология Отговорете с цитат
баир_будала написа:
Във морското дело се използват съкращения за да се определя кое плавателно средство какъв тип е .

В тоя случай трябва да се уточни ,че SS Mopang е параход (steamship) т.е. кораб на който горивото са въглища .
Така ,че за разлива на какво течно гориво ,каквото е горивото за MS т.е. motor ship -моторен кораб ,става въпрос .

-
https://en.wikipedia.org/wiki/Ship_prefix

баир_будала, съществуват параходи, в които парата се произвежда в котли, подгрявани с течно гориво. Такъв точно е и SS Mopang. Съществуват, впрочем, и такива, в които подгряването на котлите става с ядрени реактори. Такива са, например, повечето самолетоносачи днес. Smile

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Пет Сеп 07, 2018 12:43 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
баир_будала



Регистриран на: 22 Сеп 2012
Мнения: 215

Мнение Re: Морска терминология Отговорете с цитат
vedrin написа:
Съществуват, впрочем, и такива, в които подгряването на котлите става с ядрени реактори. Такива са, например, повечето самолетоносачи днес. Smile


по скоро при корабите с атомен реактор ,става въпрос за паротурбоход или турбоелектроход ,отколкото за параход в класическия смисъл
Wink

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Пет Сеп 07, 2018 1:51 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 3147
Местожителство: София

Мнение Re: Морска терминология Отговорете с цитат
баир_будала написа:
vedrin написа:
Съществуват, впрочем, и такива, в които подгряването на котлите става с ядрени реактори. Такива са, например, повечето самолетоносачи днес. Smile


по скоро при корабите с атомен реактор ,става въпрос за паротурбоход или турбоелектроход ,отколкото за параход в класическия смисъл
Wink

Тъй, тъй, същественото, е че не всички параходи са на въглища и в частност твърдението, че, цитирам, "SS Mopang е параход (steamship) т.е. кораб на който горивото са въглища" е логически и фактически неточно.

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Пет Сеп 07, 2018 1:57 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 3147
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Следваща дописка на Атанас Русев по темата:

http://www.koralbeach.com/node/429

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Пет Сеп 07, 2018 3:52 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 1494

Мнение Re: Морска терминология Отговорете с цитат
vedrin написа:
Съществуват, впрочем, и такива, в които подгряването на котлите става с ядрени реактори. Такива са, например, повечето самолетоносачи днес. Smile

Може ли малко пояснения, ако имаш информация.
Мен по "реакторно дело" едно време са ме учили, че старите станции са двуконтурни, а съвременните триконтурни/уж така падало КПД-то но пък били по-сигурни/, но това са подробности. Нека разгледаме двуконтурна, че е по-проста - първи контур - водата циркулира между реактора и топлоотдаващото към втори контур устройство/това е радиокативна вода и е затворена в контура, без възможност да ходи където и дойде/. На втори контур са вързани топлоприемника от първи и "дюзата", която пръска парата в турбина. При класическия параход би трябвало да няма турбина, а парата директно да попада в машината на Ват. При централите обаче, нямаме парната машина на Ват, а имаме синхронен генератор, който се задвижва механично от турбината. Между другото принципът на централите е инкорпориран и в дизеловите локомотиви - имаме дизелов двигател/ДВГ/, който върти синхронен генератор, който пък захранва двигателя по същество - постояннотоков двигател.
Та въпросът ми е дали знаеш съвременните "атомни" кораби как се движат. Далеч съм от мисълта да се осланят на машината на Ват/инак щяха да пушат и свирят с "бял дим" като преди 100 години/. Предполагам, че контурът на реакторите е вързан с турбина, която върти синхронен генератор, който "дава ток" на постояннотоков двигател, както при дизеловите локомотиви.
Пет Сеп 07, 2018 10:18 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 3147
Местожителство: София

Мнение Re: Морска терминология Отговорете с цитат
vladofff написа:
Та въпросът ми е дали знаеш съвременните "атомни" кораби как се движат. Далеч съм от мисълта да се осланят на машината на Ват/инак щяха да пушат и свирят с "бял дим" като преди 100 години/. Предполагам, че контурът на реакторите е вързан с турбина, която върти синхронен генератор, който "дава ток" на постояннотоков двигател, както при дизеловите локомотиви.

Американските самолетоносачи от клас "Нимиц" (общо 10, всички на служба), използват по два ядрени реактора, които подгряват вода за производство на пара, която след това има различни приложения. Четири парни турбини (които не са класически парни машини с бутала) с обща мощност 194 MW задвижват валовете на четирите им винта. Пара използват и катапултите, които помагат на самолетите по-бързо да наберат скорост за излитане. Имат и четири аварийни дизел-генератора с обща мощност 8 MW.

По принцип в задвижването на подобни кораби няма особен смисъл от преобразуване на механичната работа в електрическа енергия и сетне обратно в механична работа, тъй като това неминуемо е свързано със загуби. В по-новите им самолетоносачи (например USS Gerald R. Ford) задвижването на винтовете продължава да е директно посредством парните турбини, но част от останалите функции на парата са заменени с електрическо задвижване -- например катапултите за самолетите, асансьорите за въоръжението и др. Корабите от "Нимиц" класа имат 8 парогенератора за производство на електричество с обща мощност 64 MW. За USS Gerald R. Ford казват, че електрическата мощност е достигнала 160 MW.

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Пет Сеп 07, 2018 11:52 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 5357

Мнение Re: Морска терминология Отговорете с цитат
vedrin написа:
vladofff написа:
Та въпросът ми е дали знаеш съвременните "атомни" кораби как се движат. Далеч съм от мисълта да се осланят на машината на Ват/инак щяха да пушат и свирят с "бял дим" като преди 100 години/. Предполагам, че контурът на реакторите е вързан с турбина, която върти синхронен генератор, който "дава ток" на постояннотоков двигател, както при дизеловите локомотиви.

Американските самолетоносачи от клас "Нимиц" (общо 10, всички на служба), използват по два ядрени реактора, които подгряват вода за производство на пара, която след това има различни приложения. Четири парни турбини (които не са класически парни машини с бутала) с обща мощност 194 MW задвижват валовете на четирите им винта. Пара използват и катапултите, които помагат на самолетите по-бързо да наберат скорост за излитане. Имат и четири аварийни дизел-генератора с обща мощност 8 MW.

По принцип в задвижването на подобни кораби няма особен смисъл от преобразуване на механичната работа в електрическа енергия и сетне обратно в механична работа, тъй като това неминуемо е свързано със загуби. В по-новите им самолетоносачи (например USS Gerald R. Ford) задвижването на винтовете продължава да е директно посредством парните турбини, но част от останалите функции на парата са заменени с електрическо задвижване -- например катапултите за самолетите, асансьорите за въоръжението и др. Корабите от "Нимиц" класа имат 8 парогенератора за производство на електричество с обща мощност 64 MW. За USS Gerald R. Ford казват, че електрическата мощност е достигнала 160 MW.


http://www.queenelizabethcruises.net/hms-queen-elizabeth-aircraft-carrier/ Wink

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Пет Сеп 07, 2018 10:34 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 3147
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Снимка от преди година и нещо:



Източник: http://www.koralbeach.com/node/430

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Съб Сеп 08, 2018 12:58 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 3147
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат


Източник: http://ozbg.bg/bedstvieto-mopang/

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Съб Сеп 08, 2018 1:05 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
баир_будала



Регистриран на: 22 Сеп 2012
Мнения: 215

Мнение Отговорете с цитат
дъра-бъра

...
и ,сега какво става с ,,течът от Мопанг ,,
-или някой ,по-скоро искаше да источи едни парици за работата
за която си няма капацитет
...

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Вто Сеп 25, 2018 3:03 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 3147
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
баир_будала написа:
дъра-бъра

...
и ,сега какво става с ,,течът от Мопанг ,,
-или някой ,по-скоро искаше да источи едни парици за работата
за която си няма капацитет
...

https://www.mtitc.government.bg/bg/category/1/iztocheni-sa-purvite-10-kubika-neftovodna-smes-ot-mopang

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Вто Сеп 25, 2018 3:21 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
баир_будала



Регистриран на: 22 Сеп 2012
Мнения: 215

Мнение Отговорете с цитат
vedrin написа:
баир_будала написа:
дъра-бъра

...
и ,сега какво става с ,,течът от Мопанг ,,
-или някой ,по-скоро искаше да источи едни парици за работата
за която си няма капацитет
...

https://www.mtitc.government.bg/bg/category/1/iztocheni-sa-purvite-10-kubika-neftovodna-smes-ot-mopang


---
е ,
така де ,
,,източени са първите 10 кубика ,,
и после

апропо ,какво е кубик
Wink

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Сря Окт 31, 2018 9:11 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
nickkal



Регистриран на: 15 Фев 2012
Мнения: 122

Мнение Отговорете с цитат
кубик - кубичен метър - мярка за обем = 1000 литра
Чет Ное 01, 2018 10:37 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 3147
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Кап. Живко Петров: Извършени са 40 % от дейностите по източване на нефтени продукти от „Мопанг“

28.11.2018

Извършени са 40% от дейностите по източване на нефтени продукти от потъналия през 1921 г. кораб „Мопанг“. Това заяви изпълнителният директор на ИА „Морска администрация“ к.д.п. Живко Петров пред журналисти във връзка с приключването на работата за този сезон. Той обяви още, че дейностите ще бъдат възобновени през пролетта при подходящи метеорологични условия.

Кап. Петров представи резултатите до този момент като посочи, че разплатените средства до сега са 687 405 лева, фактурираните са в размер на 1 098 000 лева, които възлизат на около 40 % от отпуснатия бюджет от 2,5 млн. лева.

По отношение на физическото изпълнение той обобщи, че до приключване на работите за сезона са източени 400 кубика нефтоводна смес като под вода е работено 24 дни, подготовката и мобилизацията на екипите преди фактическите дейности е била 5 дни. По първоначални разчети и по договор са предвидени 64 дена за цялостното източване на резервоарите.

„Веднага щом метеорологичните условия позволяват да бъдат подновени дейностите ще продължи източването, като усилията на екипите са насочени това да стане преди началото на активния туристически сезон 2019 г.“, каза в заключение кап. Живко Петров.

На въпроси от журналисти дали на дъното на Черно море лежат още подобни кораби, той отговори, че има предположения за такива като за следващата година е планирано обследване на потъналия през Втората световна война кораб „Родина“. Кап. Петров уточни, че в цяла Европа има потънали кораби именно от този исторически период и те са предизвикателства за много държави, тъй като след 70-80 г. под вода започват да ерозират в голяма степен и създават предпоставки от ситуации като тази, която наблюдавахме при кораба „Мопанг“.


https://www.mtitc.government.bg/sites/default/files/monpagtvversion.mp4

_________________
"Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar."
-- Antonio Machado
Сря Ное 28, 2018 5:55 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2
Страница 2 от 2

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov